Wymiana rolki i napinacza paska klinowego/zamienniki?
Na 99% da się wymienić łożysko w rolce. Czeka mnie to w niedalekiej przyszłości bo na razie przestała piszczeć i warsztat zajęty jest. Dodam, że kristofc też będzie to robił. Ciężko jest się dobrać do tej rolki bo nie ma miejsca. Jak będę to robił to zrobie fotorelacje. A jak będzie ktoś przede mną to niech też zrobi. Będzie dla potomnych bo coraz więcej 3.0 V6 w Polsce jeździ.
Witam ponownie
Wymieniłem koło pasowe na alternatorze, które mogło być przyczyną przeraźliwych pisków, czyli już prawie komplet (były łożyska, pasek i teraz koło pasowe).
Rezultat : Jest odwrotnie niż przedtem, czyli piszczy-skrzypi zaraz po odpaleniu na zimnym silniku przez około 1-2 min (jak wskazówka temperatury oleju zaczyna iść do góry dźwięk zaczyna słabnąć do zaniku przy całkowitym rozgrzaniu silnika).
Co muszę jeszcze wymienić, aby mieć błogą ciszę z okolic zespołu alternatora ?
Wymieniłem koło pasowe na alternatorze, które mogło być przyczyną przeraźliwych pisków, czyli już prawie komplet (były łożyska, pasek i teraz koło pasowe).
Rezultat : Jest odwrotnie niż przedtem, czyli piszczy-skrzypi zaraz po odpaleniu na zimnym silniku przez około 1-2 min (jak wskazówka temperatury oleju zaczyna iść do góry dźwięk zaczyna słabnąć do zaniku przy całkowitym rozgrzaniu silnika).
Co muszę jeszcze wymienić, aby mieć błogą ciszę z okolic zespołu alternatora ?
Heheh ja mam tak samo
Jeszcze nic nie wymieniałem.
Jak jest dość zimno na dworze (po nocce) to rano piszczy jak najarany. Po rozgrzaniu (1-2) jest cicho.
Czekam, ąz ktoś da jasną odpowiedź co trzeba wymienić, bo jak kolega wyżej wymienił prawie wsio i nadal piszczy
Jak jest dość zimno na dworze (po nocce) to rano piszczy jak najarany. Po rozgrzaniu (1-2) jest cicho.
Czekam, ąz ktoś da jasną odpowiedź co trzeba wymienić, bo jak kolega wyżej wymienił prawie wsio i nadal piszczy
http://www.grandpixel.pl My WebSite :)
Koledzy a w jakim stanie macie napinacz? Bo podejrzewam że to właśnie tu tkwi problem. Jeśli długo śmigaliście na uszkodzonym kole pasowym alternatora to napinacz na pewno swoje dostał. Należało by kupić albo dobrą używkę albo napiąć sprężynę w napinaczu...
rozwiązanie w wątku http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=94277
pozdro
pozdro
- Od: 26 lip 2008, 14:13
- Posty: 60
- Skąd: Szczecin
- Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM
Czy to znaczy, że do Mazdy MPV należy zakupic 2 szt?
ROLKA NAPINACZA PASKA ALTERNATORA MAZDA DITD RF5G-15-980A/R
http://www.allegro.pl/item1021308154_ro ... _ditd.html
ROLKA NAPINACZA PASKA ALTERNATORA MAZDA DITD RF5G-15-980A/R

- Od: 8 cze 2009, 12:34
- Posty: 16
- Auto: MPV 2.0 MZR-CD, 136KM 2002r
gun21 napisał(a):Czy to znaczy, że do Mazdy MPV należy zakupic 2 szt?
Dokładnie tak do Mazdy MPV należy zakupic 2 szt takich rolek jaką podałeś w linku. Ale jak kolega Norby wspomniał możesz w nich wymienić łożyska i też będzie śmigać
mądry napisał(a):Mi wygląda to na jakieś kombinowanie w przeszłości, ponieważ rolka którą zamierzasz kupić mocowana jest jedną śrubą w otwór znajdujący się nad rolką prowadzącą pasek obecnie czyli trochę wyżej. Być może ktoś kiedyś kupił za krótki pasek i właśnie w ten sposób rozwiązał problem. Dziwna sprawa...
prawda!
rolka nie ta i do tego przykrecona o pietro za nisko!
co tam jest za pasek?
od spodni?
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Nieprawda !
Wystarczy spojrzeć w EPC i widać że miejsce mocowania oraz oznaczenia rolki są inne. A pasek też jest inny przy 6 i MPV, to też wynika z EPC
. Więc to nie jest kombinowanie tylko inne rozwiązanie, czym spowodowane? Ciort wie. Pytanko raczej do japońców.
Pozdro
banasr.
Wystarczy spojrzeć w EPC i widać że miejsce mocowania oraz oznaczenia rolki są inne. A pasek też jest inny przy 6 i MPV, to też wynika z EPC

Pozdro
banasr.
- Od: 26 lip 2008, 14:13
- Posty: 60
- Skąd: Szczecin
- Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM
Witam was Panowie ,
wkoncu udalo mi sie odnalesc mam nadzieje wlasciwy watek:)
sprawa wyglada tak ze przy lekkim dodaniu gazu ( mniej wiecej 1100 – 1300 obrotow)
z silnika no mozna ( stwierdzam ze od strony gdzie jest caly rozrzad ) wydobywa sie taki dziwny odglos
tarcie, mechaniczny odglos czy jakies zgrzytanie jest to tylko i wylacznie przy w/w obrotach
gdy dodam wiecej gazu juz jest wszystko oki
z moich sugesti i po przezczytaniu postow dochodze do wniosku ze moze to jest ten napinacz?
mieliscie podobny problem ? niestety nieznam sie kompletnie na tym a denerwuje mnie to nie samowicie ze przy ruszaniu mi cos tak dziwnie zgrzyta gdy dodaje mu lekko gazu , nawet jak ruszam na samym sprzegle czy nawet cofam dzieje sie to samo
z gory dziekuje panowie za pomoc
wkoncu udalo mi sie odnalesc mam nadzieje wlasciwy watek:)
sprawa wyglada tak ze przy lekkim dodaniu gazu ( mniej wiecej 1100 – 1300 obrotow)
z silnika no mozna ( stwierdzam ze od strony gdzie jest caly rozrzad ) wydobywa sie taki dziwny odglos
tarcie, mechaniczny odglos czy jakies zgrzytanie jest to tylko i wylacznie przy w/w obrotach
gdy dodam wiecej gazu juz jest wszystko oki
z moich sugesti i po przezczytaniu postow dochodze do wniosku ze moze to jest ten napinacz?
mieliscie podobny problem ? niestety nieznam sie kompletnie na tym a denerwuje mnie to nie samowicie ze przy ruszaniu mi cos tak dziwnie zgrzyta gdy dodaje mu lekko gazu , nawet jak ruszam na samym sprzegle czy nawet cofam dzieje sie to samo
z gory dziekuje panowie za pomoc
- Od: 10 cze 2010, 20:15
- Posty: 8
- Skąd: York (anglia)
- Auto: Mazd6
2.3 sport 2004r
Miałem podobnie – piski od strony alternatora, które czasami sie nasilały (głównie pod obciążeniem), a czasami zanikały. Najpierw mechanik wymienił łożysko w jednej z rolek napinacza (o ile się nie mylę – za słabą mam wiedzę, aby się wymądrzać), ale wtedy zrobiło się jeszcze głośniej. Na drugi dzień zmieniliśmy pasek wielorowkowy i... cisza. Może więc warto zacząć od paska, tym bardziej, że to koszt dużo mniejszy, niż np. sprzęgiełko alternatora (ponad 500 PLN). Powodzenia.
- Od: 17 lis 2008, 21:25
- Posty: 11
- Skąd: Opole
- Auto: mazda 6 hatchback, 2005 CiTD 136 KM
koło pasowe alternatora 450 zł producent INA JAPAN .
! jak nie pomoże to dwa łożyska 40zł jedno.. do napinaczy a pasek to zalezy czy dostał po pupie od koła i napinaczy.. jeżeli tak to jakieś 130zł serwis(oryginał) wymiana zależy od mechanika jakieś 150zł. koszt Imprezy yyy 450+80+130= 670zł nooo powiedzmy 700zł i po krzyku
ciekawostką dla mnie jest to że alternator jest firmy Mitsubishi... Czyżby mazda nie produkowała swoich hmm...
Ahh te JAPOŃCE
!

ciekawostką dla mnie jest to że alternator jest firmy Mitsubishi... Czyżby mazda nie produkowała swoich hmm...
Ahh te JAPOŃCE

Pal Gume nie dusze !!!
- Od: 28 kwi 2010, 15:57
- Posty: 14
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2004r.
Mazda 6 MPS 4X4 2.3 265 kucy xD
P.M. napisał(a):ciekawostką dla mnie jest to że alternator jest firmy Mitsubishi... Czyżby mazda nie produkowała swoich hmm...
Ahh te JAPOŃCE!
powiedział co wiedział...
a... akumulator jest firmy Panasonic, a vacuum pompa firmy Mitsubishi, a turbina firmy IHI, a lampy no name z Malezji, a korek od oleju Forda, a ........
Ah te japońce p...e!
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Necik tak to padniety napinacz, miałem to samo...
Do sprzedania fajne graty do M6 :)
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
- Od: 14 lis 2008, 18:30
- Posty: 518
- Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
- Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(
wie ktos moze czy ten napinacz pasuje do 2.3 ? http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=170522268506&_trksid=p2759.l1259
jest to numer LFG1-15-980C (LFG115980C) Potrzebuje do silnika 2.3 z 2004roku
tam niby jest napisane ze do 2.3 pasuje ale gdzies znalazlem strone ze numer tego napinacza powinien byc L321-15-980C i juz sam nie wiem
z gory dzieki za pomoc
jest to numer LFG1-15-980C (LFG115980C) Potrzebuje do silnika 2.3 z 2004roku
tam niby jest napisane ze do 2.3 pasuje ale gdzies znalazlem strone ze numer tego napinacza powinien byc L321-15-980C i juz sam nie wiem
- Od: 10 cze 2010, 20:15
- Posty: 8
- Skąd: York (anglia)
- Auto: Mazd6
2.3 sport 2004r

z gory dzieki za pomoc
- Od: 10 cze 2010, 20:15
- Posty: 8
- Skąd: York (anglia)
- Auto: Mazd6
2.3 sport 2004r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6