Wymiana rolki i napinacza paska klinowego/zamienniki?

Postprzez Arek_78 » 17 maja 2010, 12:43

Na 99% da się wymienić łożysko w rolce. Czeka mnie to w niedalekiej przyszłości bo na razie przestała piszczeć i warsztat zajęty jest. Dodam, że kristofc też będzie to robił. Ciężko jest się dobrać do tej rolki bo nie ma miejsca. Jak będę to robił to zrobie fotorelacje. A jak będzie ktoś przede mną to niech też zrobi. Będzie dla potomnych bo coraz więcej 3.0 V6 w Polsce jeździ.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez volf31 » 18 maja 2010, 13:34

Witam ponownie
Wymieniłem koło pasowe na alternatorze, które mogło być przyczyną przeraźliwych pisków, czyli już prawie komplet (były łożyska, pasek i teraz koło pasowe).
Rezultat : Jest odwrotnie niż przedtem, czyli piszczy-skrzypi zaraz po odpaleniu na zimnym silniku przez około 1-2 min (jak wskazówka temperatury oleju zaczyna iść do góry dźwięk zaczyna słabnąć do zaniku przy całkowitym rozgrzaniu silnika).
Co muszę jeszcze wymienić, aby mieć błogą ciszę z okolic zespołu alternatora ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2008, 14:36
Posty: 96 (1/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: 6 2.0 MZR-CD 136KM 2004 GY
121 (B) 50KM 2001

Postprzez s4v4g3 » 18 maja 2010, 13:50

Heheh ja mam tak samo :D Jeszcze nic nie wymieniałem.
Jak jest dość zimno na dworze (po nocce) to rano piszczy jak najarany. Po rozgrzaniu (1-2) jest cicho.
Czekam, ąz ktoś da jasną odpowiedź co trzeba wymienić, bo jak kolega wyżej wymienił prawie wsio i nadal piszczy :D
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez mądry » 21 maja 2010, 23:30

Koledzy a w jakim stanie macie napinacz? Bo podejrzewam że to właśnie tu tkwi problem. Jeśli długo śmigaliście na uszkodzonym kole pasowym alternatora to napinacz na pewno swoje dostał. Należało by kupić albo dobrą używkę albo napiąć sprężynę w napinaczu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez gun21 » 26 maja 2010, 17:50

Witam,

Z obrazków na allmazda wynika, że MPV w Dieslu ma przynajmniej inną rolkę prowadzącą.
Czy mógłby ktoś to potwierdzić?
Jakie są numery tych rolek do MPV?
Początkujący
 
Od: 8 cze 2009, 12:34
Posty: 16
Auto: MPV 2.0 MZR-CD, 136KM 2002r

Postprzez banasr » 26 maja 2010, 20:25

Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 14:13
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM

Postprzez gun21 » 28 maja 2010, 13:06

Czy to znaczy, że do Mazdy MPV należy zakupic 2 szt?

ROLKA NAPINACZA PASKA ALTERNATORA MAZDA DITD RF5G-15-980A/R
http://www.allegro.pl/item1021308154_ro ... _ditd.html
Początkujący
 
Od: 8 cze 2009, 12:34
Posty: 16
Auto: MPV 2.0 MZR-CD, 136KM 2002r

Postprzez Norby » 28 maja 2010, 22:00

Kolego rolka występuje jako całość, ty możesz wymienić w swojej rolce same łożysko tylko bierz z indeksem c
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez mądry » 28 maja 2010, 23:25

gun21 napisał(a):Czy to znaczy, że do Mazdy MPV należy zakupic 2 szt?

Dokładnie tak do Mazdy MPV należy zakupic 2 szt takich rolek jaką podałeś w linku. Ale jak kolega Norby wspomniał możesz w nich wymienić łożyska i też będzie śmigać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Enduro » 31 maja 2010, 22:49

mądry napisał(a):Mi wygląda to na jakieś kombinowanie w przeszłości, ponieważ rolka którą zamierzasz kupić mocowana jest jedną śrubą w otwór znajdujący się nad rolką prowadzącą pasek obecnie czyli trochę wyżej. Być może ktoś kiedyś kupił za krótki pasek i właśnie w ten sposób rozwiązał problem. Dziwna sprawa...

prawda!
rolka nie ta i do tego przykrecona o pietro za nisko!
co tam jest za pasek?
od spodni?
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez banasr » 31 maja 2010, 23:40

Nieprawda !
Wystarczy spojrzeć w EPC i widać że miejsce mocowania oraz oznaczenia rolki są inne. A pasek też jest inny przy 6 i MPV, to też wynika z EPC <czytaj> . Więc to nie jest kombinowanie tylko inne rozwiązanie, czym spowodowane? Ciort wie. Pytanko raczej do japońców.
Pozdro
banasr.
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 14:13
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM

Postprzez nescik » 17 cze 2010, 00:42

Witam was Panowie ,
wkoncu udalo mi sie odnalesc mam nadzieje wlasciwy watek:)

sprawa wyglada tak ze przy lekkim dodaniu gazu ( mniej wiecej 1100 – 1300 obrotow)
z silnika no mozna ( stwierdzam ze od strony gdzie jest caly rozrzad ) wydobywa sie taki dziwny odglos
tarcie, mechaniczny odglos czy jakies zgrzytanie jest to tylko i wylacznie przy w/w obrotach
gdy dodam wiecej gazu juz jest wszystko oki
z moich sugesti i po przezczytaniu postow dochodze do wniosku ze moze to jest ten napinacz?
mieliscie podobny problem ? niestety nieznam sie kompletnie na tym a denerwuje mnie to nie samowicie ze przy ruszaniu mi cos tak dziwnie zgrzyta gdy dodaje mu lekko gazu , nawet jak ruszam na samym sprzegle czy nawet cofam dzieje sie to samo

z gory dziekuje panowie za pomoc
Początkujący
 
Od: 10 cze 2010, 20:15
Posty: 8
Skąd: York (anglia)
Auto: Mazd6
2.3 sport 2004r

Postprzez majkel37 » 18 cze 2010, 08:33

Miałem podobnie – piski od strony alternatora, które czasami sie nasilały (głównie pod obciążeniem), a czasami zanikały. Najpierw mechanik wymienił łożysko w jednej z rolek napinacza (o ile się nie mylę – za słabą mam wiedzę, aby się wymądrzać), ale wtedy zrobiło się jeszcze głośniej. Na drugi dzień zmieniliśmy pasek wielorowkowy i... cisza. Może więc warto zacząć od paska, tym bardziej, że to koszt dużo mniejszy, niż np. sprzęgiełko alternatora (ponad 500 PLN). Powodzenia.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lis 2008, 21:25
Posty: 11
Skąd: Opole
Auto: mazda 6 hatchback, 2005 CiTD 136 KM

Postprzez P.M. » 19 cze 2010, 23:50

koło pasowe alternatora 450 zł producent INA JAPAN .!!! jak nie pomoże to dwa łożyska 40zł jedno.. do napinaczy a pasek to zalezy czy dostał po pupie od koła i napinaczy.. jeżeli tak to jakieś 130zł serwis(oryginał) wymiana zależy od mechanika jakieś 150zł. koszt Imprezy yyy 450+80+130= 670zł nooo powiedzmy 700zł i po krzyku :D
ciekawostką dla mnie jest to że alternator jest firmy Mitsubishi... Czyżby mazda nie produkowała swoich hmm...
Ahh te JAPOŃCE !!!
Pal Gume nie dusze !!!
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2010, 15:57
Posty: 14
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2004r.
Mazda 6 MPS 4X4 2.3 265 kucy xD

Postprzez Lorento » 20 cze 2010, 09:14

P.M. napisał(a):ciekawostką dla mnie jest to że alternator jest firmy Mitsubishi... Czyżby mazda nie produkowała swoich hmm...
Ahh te JAPOŃCE !!!

powiedział co wiedział... ;P
a... akumulator jest firmy Panasonic, a vacuum pompa firmy Mitsubishi, a turbina firmy IHI, a lampy no name z Malezji, a korek od oleju Forda, a ........
Ah te japońce p...e! ;P Do Toyoty np. wkładają silniki Made in Poland sk....ele! Na pohybel!
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez melass » 20 cze 2010, 10:14

Necik tak to padniety napinacz, miałem to samo...
Do sprzedania fajne graty do M6 :)
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez nescik » 22 cze 2010, 12:19

melass napisał(a):Necik tak to padniety napinacz, miałem to samo...


Dzięki za pomoc , ale czy to jest napinacz łancucha czy paska klinowego? bo troche sie pogubilem czytajac wypowiedzi <glupek2>
Początkujący
 
Od: 10 cze 2010, 20:15
Posty: 8
Skąd: York (anglia)
Auto: Mazd6
2.3 sport 2004r

Postprzez Arek_78 » 22 cze 2010, 12:58

paska – łańcuch jest w silniku :)
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez nescik » 23 sie 2010, 18:20

wie ktos moze czy ten napinacz pasuje do 2.3 ? http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=170522268506&_trksid=p2759.l1259

jest to numer LFG1-15-980C (LFG115980C) Potrzebuje do silnika 2.3 z 2004roku
tam niby jest napisane ze do 2.3 pasuje ale gdzies znalazlem strone ze numer tego napinacza powinien byc L321-15-980C i juz sam nie wiem :( z gory dzieki za pomoc
Początkujący
 
Od: 10 cze 2010, 20:15
Posty: 8
Skąd: York (anglia)
Auto: Mazd6
2.3 sport 2004r

Postprzez nescik » 24 sie 2010, 17:14

http://allegro.pl/item1124657656_napina ... 0_2_3.html czy ten o to napinacz pasowal by pod rocznik 2004r ?? bo z tego co widze jest on dla 2005-2008r
z gory dzieki za pomoc
Początkujący
 
Od: 10 cze 2010, 20:15
Posty: 8
Skąd: York (anglia)
Auto: Mazd6
2.3 sport 2004r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6