Wymiana filtra paliwa

Postprzez Marek Płock » 23 sty 2010, 17:21

Mam pytanie , ile powinien uginać się przycisk od pompki w filtrze paliwa. Próbuję podpompować ale wydaje mi się że ruch jest minimalny. Prędzej chyba wyrwę filtr niż coś przepompuję. Chyba że trzeba go jakoś odblokować?
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 21:45
Posty: 59
Skąd: Płock
Auto: Mazda Premacy 2000
2.0 TDI 66kW

Postprzez Grzyby » 23 sty 2010, 19:17

Jak się nie da wcisnąć to znaczy że masz ciśnienie w układzie. Nie gnieć na siłę :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Marek Płock » 24 sty 2010, 12:23

Czyli czekać aż mrozy ustąpią lub demontować filtr?
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 21:45
Posty: 59
Skąd: Płock
Auto: Mazda Premacy 2000
2.0 TDI 66kW

Postprzez Grzyby » 24 sty 2010, 13:35

Marek Płock napisał(a):Czyli czekać aż mrozy ustąpią lub demontować filtr?

Nie wiem jaki masz problem – napisałeś tylko o pompowaniu paliwa filtrem.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Marek Płock » 24 sty 2010, 14:24

Samochód na mrozie odpalił i po kilku minutach zaczęły spadać obroty no i zgasł. Po dłuższym kręceniu rozrusznikiem odlala ale sutyacja się powtarza. Prawdopodobnie zamarzło paliwo. Chciałem dotankować świeżego ON i przeczytałem gdzieś na forum, że dopompowanie pozwoli mi przejechać kilka kilometrów ( akurat do stacji) stąd moje pytanie o pompkę.
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 21:45
Posty: 59
Skąd: Płock
Auto: Mazda Premacy 2000
2.0 TDI 66kW

Postprzez Jasiu19 » 24 sty 2010, 14:33

Pompkę masz centralnie umiejscowioną na obudowie filtra paliwa taki czarny guzik, na 1 stronie jest zdjęcie
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2010, 02:14
Posty: 192 (0/2)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Była 626 2.0 DiTD Hachback 12.98 r
Ocenie Almera N16 2003
Mazda 3 BK (żony)

Postprzez Grzyby » 24 sty 2010, 14:41

Jasiu19, przecież on nie pyta gdzie jest pompka ....
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Marek Płock » 24 sty 2010, 17:32

No tak, pompka znaleziona tylko pewnie wewnątrz kasza lub parafina
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 21:45
Posty: 59
Skąd: Płock
Auto: Mazda Premacy 2000
2.0 TDI 66kW

Postprzez endless » 24 sty 2010, 18:12

Wybaczcie za pytanie ale czym odkręciliście ten plastik z dołu jak i sam filtr od podstawy. nie wiem czy trzeba mieć jakieś specjalne klucze ale obawiam się o ten plastik z dołu aby go jakąś żabką nie połamać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2009, 08:55
Posty: 99
Skąd: Zawiercie
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 2000 r.

Postprzez Bartek_ » 24 sty 2010, 18:25

Do odkręcenia filtra cyba najlepsze jest imadło. Ja próbowałem w rękach przy pomocy klucza francuskiego i kombinerek, ale nie dałem rady.
Podjechałem do Norauto i mechanik w kilka sekund odkręcił filtr w imadełku.

Co doplastikowej części od spodu, kombinerki albo żabak powinny wystarczyc.

pozdr
Bartek
Ostatnio edytowano 24 sty 2010, 18:26 przez Bartek_, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2008, 20:00
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 2004r., 2.0 diesel

Postprzez Grzyby » 24 sty 2010, 18:26

Plastik odkręcisz żabką (z wyczuciem). Sam filtr to problem. Ja pokrzywiłem klucz do filtrów i skończyło się na przewierceniu go i odkręceniu śrubokrętem.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brzeski » 24 sty 2010, 18:45

Zamarzło mi dzisiaj paliwo i moja Madzia po przejechaniu ok. 2 km zgasła. By jakoś wrócić do domu kilka razy musiałem ją pokręcić po kilka sekund zanim zapaliła i przejechała kolejne 300, 400 metrów. Czy mogło to mieć wpływ na pompę i wtryski bo dopiero teraz czytam, że nie wolno kręcić silnika bez paliwa. Po ogrzaniu jej w garażu pali i wszystko wydaje się być w porządku jednak pozostał niepokój czy takie próby odpalania silnika jej nie zaszkodziły. W zbiorniku ON- Werwa , czy są jakieś dodatki do paliwa by podobny problem się już nie powtórzył. Za każdą radę będę wdzięczny.
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2009, 12:54
Posty: 7
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 6, 2.0, 136KM, 2004'

Postprzez Grzyby » 24 sty 2010, 19:12

Zajrzyj tutaj http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=89908
O pompę się nie martw (na zapas)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brzeski » 24 sty 2010, 19:40

Grzyby napisał(a):Zajrzyj tutaj http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=89908
O pompę się nie martw (na zapas)


Troszkę się uspokoiłem po Twoich słowach. Jutro poszukam tego specyfiku "DIESEL SKYDD" , dodam jedynie, że filtr paliwa wymieniałem jakieś 6 m-cy temu a zawór SCV 3m-ce temu. Na tą chwilę moje kłopoty przypisuję raczej kiepskiemu ON.
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2009, 12:54
Posty: 7
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 6, 2.0, 136KM, 2004'

Postprzez adas » 24 sty 2010, 20:20

Witam. Ja dziś ku mojemu zadowoleniu odpaliłem i jeździłem bez problemów ale z obawami po poprzednich mrozach. Co do Skydd, kupiłem go raz i na drugi dzień oddałem jak przy -3 wyglądał jak galareta. Zakupiłem Xeramic na stacji Orlen i wygląda jak płyn a nie jak galareta przy mrozach.
Jednak jak dziś odpaliłem(za pierwszym razem)musiałem trochę przytrzymać kluczykiem na włączeniu żeby odpalił, głooośny klekot a na zewnątrz straszny smród czegoś przepalonego, czy mogło się coś stać jak trzymałem koło 3-4 sec kluczyk w pozycji odpalania?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2009, 14:16
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '03 136 MZR-GY

Postprzez MasterB » 26 sty 2010, 10:31

Dzisiaj mnie też trafiła wątpliwa przyjemność. W nocy było około -22. Rano autko odpaliło z drobnymi problemami (musiałem kręcić 4 razy), potem normalna jazda około 3km i nagle zaczęło się – szarpanie, brak mocy, problem z wejściem na wyższe obroty niż 2000. Kilka razy zgasł mi podczas jazdy, ale odpalał bez problemu.
Może to paliwo, zalałem wczoraj Vervę (tak jak zawsze zresztą) do pełna. W weekend zrobiłem na tym paliwie 800km przy -16 i nie było takich problemów.
Kupię może jakiś dodatek do diesla, ale nie wiem czy to coś da – mam pełny zbiornik i może się dobrze nie wymieszać. Może 2-3 litry benzyny?
Może dam radę dojechać do mechanika, to mi wymieni filtr... Chociaż najchętniej bym wepchnął Madzie do Wisły za robienie mi takich numerów <killer>

Czy jak się ociepli (do -15... hahaha ) to paliwo odzyska swoją sprawność? Czy pozostaje tylko zlanie zawartości zbiornika i zalanie świeżego?

update
Po południu było -9, madzia odpaliła bez problemu. Trochę szarpała, ale dopiero powyżej 2000 obrotów więc dało się jechać... Szwagier w swojej Astrze 1.7 miał dzisiaj to samo – tankowana na BP. No cóż, widać nie spodziewali się tak niskich temperatur i paliwo jest niedostosowane.[/b]
Ostatnio edytowano 26 sty 2010, 17:23 przez MasterB, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 18:03
Posty: 90
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM

Postprzez Jasiu19 » 26 sty 2010, 16:05

Ja nie zlewałem jak mi zamarzła ropa w baku :) postawiłem samochód na słońcu na parę godzin i trochę ogrzałem bak farelka od spodu :) .Ropa chociaż nie wybucha :D bo jak wczoraj ogrzewałem z teściem filtr paliwa w jego puncie na benzynie to nam się zapalił hahaha ale nie było większych szkód :)
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2010, 02:14
Posty: 192 (0/2)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Była 626 2.0 DiTD Hachback 12.98 r
Ocenie Almera N16 2003
Mazda 3 BK (żony)

Postprzez dziara » 26 sty 2010, 18:43

MasterB napisał(a):Kupię może jakiś dodatek do diesla, ale nie wiem czy to coś da – mam pełny zbiornik i może się dobrze nie wymieszać. Może 2-3 litry benzyny?


Miałem podobne problemy do wyżej opisanych,,3-krotnie poniżej -12 st C Madzia odpalała ale później gasła i tak w kółko.Dolewałem dodatki do Diesla i nic...Filtr wymieniłem 20tyś temu, ale wczoraj kupiłem nowy (miałem Knechta) jakiejś innej marki i wymieniłem. Stary był kompletnie zasyfiony i dużo w nim było parafiny ( a Mazda przewiduje takie wymiany co 60 tyś <glupek2> <glupek2> ).Ponadto dolałem 3l benzyny na pełny bak.Dziś przy -17st.C zero kłopotów z jazdą.Samochód jakby ruszał się płynniej i jakby spalanie było nieco mniejsze.. :) Zobaczymy. Już nie wierzę w żadne specyfiki ułatwiające rozruch w zimę i usuwające wodę z układu. Będę dolewał benzyny. :D
Dziś w W-wie kolejna noc pod chmurką i w dużym mrozie..Jutro się okaże czy moje dolewki +_ wymiana filtra dały trwały efekt...
Aha.. raz mi nie zapaliła (przedwczoraj) ale na dworze w innym rejonie było rano -34 st. ..Chyba miała prawo. Z kabli poszło bez trudu.
dziara
 

Postprzez topik » 26 sty 2010, 20:42

dziara napisał(a):Stary był kompletnie zasyfiony i dużo w nim było parafiny ( a Mazda przewiduje takie wymiany co 60 tyś ).


Witam. W naszym kraju nie zawsze można trafić na dobre paliwo. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez MasterB » 26 sty 2010, 23:15

topik napisał(a):W naszym kraju nie zawsze można trafić na dobre paliwo.


W takim razie ja gorąco odradzam tankowanie na Orlen w Bydgoszczy ul Pelplińska. Szkoda słów na to g**no które tam zatankowałem (i na dodatek dopłaciłem – bo w końcu verva). Ma ktoś pewne źródełko paliwa w Bydgoszczy?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 18:03
Posty: 90
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6