Wymieniać pasek rozrządu mimo widocznych bardzo dobrze jego oznaczeń?

Postprzez kobyll » 16 lip 2009, 18:04

ja w moje M6 jak zmienialem rozrzad przy przebiegu 128tys to byl wymieniany niedawno w niemczech co bylo widac po rolkach i pasku po prostu wygladaly jak nowki, ale... dla pewnosci zmienilem

lepiej spac spokojnie...zostawilem tylko pompe wody poniewaz wymiania sie ja co dwie wymiany rozrzadu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez Kluczi » 17 lip 2009, 00:09

szatek napisał(a):
Pozatym warto przejechać się do ASO i sprawdzić czy auto kwalifikuje się do Intercoolera – nawet najstarsze Magdy mogą dostać nowy IC za free..
ooo mógłbyś to rozwinąć :D nie słyszałem o tej akcji
"My nazwaliśmy to doznanie "ZOOM ZOOM" i żyjemy zgodnie z jego duchem. To kwintesencja Mazdy. Zoom zoom rozpala duszę każdego samochodu, którzy tworzymy... bije w sercu każdego kto nim jeździ"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 22:50
Posty: 40
Skąd: Ustka
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM 04r.

Postprzez szatek » 17 lip 2009, 08:52

Obejrzyj intercooler i rury intercoolera – jak są ślady oleju w ich okolicach (spocone rury, olej z piachem pod IC) to zadzwoń do ASO i powiedz, że masz taki problem i że słyszałeś o akcji serwisowej na IC.
Powinni zapytać Cię o VIN, sprawdzić w kompie czy nie miałeś już przypadkiem wymienionego i zaprosić na darmowe oględziny. Niby warunkiem koniecznym jest książka serwisowa i wpisy co 20Mm, ale tego nie jestem pewien.

Jeśli się zakwalifikujesz to za jakiś czas będziesz miał nowe IC z rurami – czas oczekiwania jest różny (gdzieś na forum przeczytałem, że w Gorzowie wymienili od razu, ja mam czekać jakieś 2 – 4 miesiące). Jak mi wymienią nie omieszkam się pochwalić :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 12:16
Posty: 41
Skąd: Szubin
Auto: Mazda 6 '03 CiTD GG 136KM

Postprzez Grzyby » 17 lip 2009, 11:51

Kluczi napisał(a):nie słyszałem o tej akcji

częściej (lub dokładniej) przeglądaj forum. Szczególnie dział DIESEL.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Sebaaaaaaa7 » 18 lip 2009, 11:45

Witam ponownie, ale nikt mi nienapisał jak wygląda pasek po dłuszym przebiegu,– napisy są na nim widoczne? Byłem w ASO i potwierdzili mój przebieg auta a adnotacji w książce serwisowej żadna stacja ASO mazdy nierobi że pasek jest wymieniany, tylko jak jest na przeglądzie przy około 120tys. jest to procedurą standardową-wymiana paska rozrządu.Natomiast zajrzeli pod osłone paska,(pasek widoczny na zdjęciu 1 post) i stwierdzili że na95% wymieniany, żeby mieć pewność 100%,trzeba zadzwonić do konkretnego serwisu gdzie auto było serwisowane czyli niemiec i oni mają jeszcze swoją wewnętrzną baze danych o każdym serwisowanym aucie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 10:26
Posty: 94
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 2.0 136KM 03r. Mazda 323f 1.8 96r.

Postprzez MAZVAGTECH » 18 lip 2009, 20:59

Sebaaaaaaa7 napisał(a):napisy są na nim widoczne?

Czasami sa, a czasami sa przytarte nie ma na to reguly
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez Gothmog » 22 lip 2009, 15:41

kupilem dzis moja pierwsza Madzie i mam pytanie – rozrząd był wymieniamy przy 120tys km w serwisie Mazdy w Niemczech, aktualnie autko ma 198 tys przejechane – wymieniac rozrząd czy moge jeszcze poczekac z wymiana?
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2009, 13:40
Posty: 36
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 6 CDTI GY 2005r. 121KM

Postprzez 3man » 22 lip 2009, 19:42

W mojej instrukcji na stronie 8-4 jest napisane, że rozrząd należy wymienić co 120k w krajach europejskich. Swoją drogą, dlaczego np. w Finlandii trzeba wymieniać co 100k, czy to chodzi o niskie temperatury czy lokalne regulacje prawne?
Początkujący
 
Od: 8 lip 2009, 18:14
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Auto: M6'04 GY MZR-CD

Postprzez Gothmog » 22 lip 2009, 23:39

3man napisał(a):W mojej instrukcji na stronie 8-4 jest napisane, że rozrząd należy wymienić co 120k w krajach europejskich. Swoją drogą, dlaczego np. w Finlandii trzeba wymieniać co 100k, czy to chodzi o niskie temperatury czy lokalne regulacje prawne?


a masz moze w postaci elektronicznej ta instrukcje? chetnie poczytalbym co i gdzie jest w mojej madzi.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2009, 13:40
Posty: 36
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 6 CDTI GY 2005r. 121KM

Postprzez 3man » 23 lip 2009, 22:13

Niestety, tylko tradycyjną papierową w języku naszych sąsiadów zza Odry, którą dostałem razem z autem :] Ostatnio widziałem w serwisie leżała na wystawie polska wersja instrukcji do 6'tki, liczyli sobie coś ok. 300,– PLN <jelen>
Poza tym obawiam się, że zamieszczając linka do wersji elektronicznej mógłbym złamać regulamin forum. :|
Początkujący
 
Od: 8 lip 2009, 18:14
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Auto: M6'04 GY MZR-CD

Postprzez tek28 » 23 lip 2009, 22:26

a masz moze w postaci elektronicznej ta instrukcje? chetnie poczytalbym co i gdzie jest w mojej madzi.


Wpisz w googla "mazda 6 instrukcja obsługi pdf" i dostaniesz odpowiednią stronę
Początkujący
 
Od: 18 cze 2009, 09:59
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2004 r, diesel 121KM

Postprzez koval888 » 11 sie 2009, 09:03

mam rozrząd do wymiany i tu wynika moje pytanie do mechaników i serwisantów mazdy- panowie a co powiecie na pompę wody NPW (made in japan) z tej aukcji http://allegro.pl/item690726655_rozrzad_pompa_wody_mazda_6_mpv_2_0_tdvi_ditd.html. Czy to dobry zamienik, czy nie warto tego kupować?
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 12:24
Posty: 37 (2/1)
Skąd: UK
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 diesel 2016 150KM

Postprzez Inspector » 12 sie 2009, 22:02

Sebaaaaaaaaaaaaaaaaa7 Zadałem to samo pytanie swojemu mechanikowi a w odpowiedzi usłyszałem , że jak pasek ma na gładkiej stronie odgniecione zęby ( a Twój ma ) to czas na jego wymianę
Początkujący
 
Od: 24 maja 2009, 13:55
Posty: 4
Skąd: Częstochowa
Auto: 626 GW FS 98r

Postprzez Jaksa » 12 sie 2009, 22:42

koval888 napisał(a): co powiecie na pompę wody NPW
Ja bym tego nie zakładał , oryginał kosztuje 430 zł i smiga bezstresowo ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez STePHaN » 15 sty 2010, 12:24

A u mnie pasek strzelił przy 145 tyś, oczywiście rzekomo był wymieniany.
Pełne obciążenie, 120km/h właśnie zacząłem wyprzedzać.
Rozrząd z pompą NPW 1050 zł, 3 dźwigienki 350zł, robocizna 300zł.
Emocję związane z oczekiwaniem na wyrok – bezcenne.
Wymieniajcie, wymieniajcie nie zastanawiajcie się nawet czy warto, bo u mnie okazało się że i tak miałem sporo szczęścia.
P.S. Co ciekawe w ASO w Krakowie, twierdzą że rzeczywiście silnik Diesla 2.0 jest bezkolizycjny...
STePHaN

Kupię komplet xenonów do mojej Madzi...
Początkujący
 
Od: 13 mar 2007, 16:32
Posty: 4
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6/2004/2,0TDi/136KM

Postprzez Smaszcz » 15 sty 2010, 12:42

STePHaN napisał(a):P.S. Co ciekawe w ASO w Krakowie, twierdzą że rzeczywiście silnik Diesla 2.0 jest bezkolizycjny...

Brawo ASO Kraków!
Który silnik? Cidt 2,0 16v? Może pomyliło się im z Wanklem w RX-8?
To dlaczego przy strzale paska zawsze w tych silnikach dochodzi do kolizji tłoków z zaworami?
No i jaki w ogóle silnik 16v jest bezkolizyjny?
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2009, 11:47
Posty: 76
Skąd: Centralna PL
Auto: mazda 6 diesel 136KM

Postprzez Tobo » 15 sty 2010, 13:05

Swojego czasu ktoś się wymądrzał (nie będę mówił kto), że do M6 jest tylko jeden rodzaj paska http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87768#1577099, a na fotce w drugim poście tego wątku widać pasek 153x30 (przed lift), a ja mam 150x30 (po lift). Teraz już przynajmniej mam pewność, są dwa rodzaje pasków bez względu na niektóre opinie.
Pozdrawiam
Tobo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez Jaksa » 15 sty 2010, 14:34

Tobo napisał(a):Swojego czasu ktoś się wymądrzał (nie będę mówił kto), że do M6 jest tylko jeden rodzaj paska
Aby była jasnosc :

RF5C ( przed lift ) 153x30
RF7J ( po lift ) 150x30
RF2A ( 626/323) widziałem taki zamontowany w M6 przed liftem <glupek2> 153x27....

Zawsze były dwa rodzaje , przed i po lifcie ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Yapa » 15 sty 2010, 15:00

krzych42 napisał(a):Wymieniłem właśnie pasek, 2 rolki i napinacz czyli cały komplet bez pompy cena na allegro 860 zł z przesyłką + robocizna 280 zł( w razie potrzeby wymiany pompy koszt rob około 100 zł więcej)

tanio
ja na allegro nie kupiłbym rozrządu – cholera wie skąd to jest i czy już gdzieś nie jeździło...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Matilm » 15 sty 2010, 18:15

hmmmm coś w tym jest

Ja też nie bardzo wieże jednak w te części z internetu, w sumie wszystko inne to kupuje i nie ma nigdy problemu, ale jak chodzi o coś ważnego (jak rozrząd) to wole jednak osobiście go kupić :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 cze 2009, 09:46
Posty: 14
Skąd: Żary
Auto: Mazda 6 Hatchback GG 2.0 CITD (136KM) 2002r – Sprzedana

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6