Silnik z po FL do przed FL – czy pasuje? – NIE

Postprzez kula007 » 16 paź 2009, 12:27

Witam.

Zerwał mi się pasek rozrządu w mojej madzi:( 2003r 121km diesel. Wszystko konkretnie rozwalone pozostało mi szukanie nowego silnika, chciałbym się dowiedzieć czy silnik z wersji 136KM będzie pasował oraz czy motory z wersji po lifcie tj po 2005r bedą pasował???

Temat poprawiony. / Myjk
Początkujący
 
Od: 22 mar 2007, 02:08
Posty: 9
Skąd: Gd
Auto: Mazda 6 GG 2.0 CITD 121HP

Postprzez Grzyby » 16 paź 2009, 13:35

kula007 napisał(a):czy silnik z wersji 136KM będzie pasował

to ten sam silnik więc bezproblemowo – różnią się tylko komputerem sterującym
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez kula007 » 16 paź 2009, 13:41

Z tego co wyczytałem to do 2005r były montowane silniki rf5c po lifcie są montowane rf7 i na pewno nie będzie pasował, ale np. ma allegro spotkałem coś takiego :
http://www.allegro.pl/item777733857_maz ... a_rf7.html

czy takie coś będzie pasowało???
Początkujący
 
Od: 22 mar 2007, 02:08
Posty: 9
Skąd: Gd
Auto: Mazda 6 GG 2.0 CITD 121HP

Postprzez Grzyby » 16 paź 2009, 13:50

Przed liftem był jeden silnik RF5C w dwóch wersjach mocy: 121 i 136KM
Po lifcie silnik miał oznaczenie RF7C i również był w 2 wersjach mocy: 121 i 143KM
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Myjk » 16 paź 2009, 13:59

Grzyby napisał(a):Po lifcie silnik miał oznaczenie RF7C i również był w 2 wersjach mocy: 121 i 143KM

110 i 143

Poza tym wystarczy przeczytać to:

PORADNIK DOTYCZĄCY SILNIKÓW DIESLA (DiTD, MZR-CD czyli CR itp.)
to i inne odpowiedzi na dręczące pytania w postach poniżej

– RF5C 121, 136 w M6, MPV ≤2002
– RF7J 143 DPF w M6 (w M5 110 i 143, oraz 136 w MPV pod koniec produkcji)


Można też to poczytać:

Poradnik – zasada działania silnika i podzespołów – M6 CR '02-'05
Opis EGR, turbo, układ paliwowy, dolotowy, test przelewowy, czujniki, kody błędów

Silnika musisz szukać takiego samego jak miałeś... bo zapewne
skrzynia biegów ma inne przełożenia w słabszej jednostce.
Ostatnio edytowano 16 paź 2009, 14:17 przez Myjk, łącznie edytowano 1 raz
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Grzyby » 16 paź 2009, 14:04

Myjk napisał(a):bo zapewne skrzynia biegów ma inne przełożenia w słabszej jednostce.

nie ma :P


Myjk napisał(a):110

w M6 ??
Ale masz jakieś wsparcie?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Myjk » 16 paź 2009, 14:11

Grzyby napisał(a):nie ma

W FL i przed też jest ta sama skrzynia?

Grzyby napisał(a):Ale masz jakieś wsparcie?

A, OK, masz rację, źle spojrzałem. :P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Grzyby » 16 paź 2009, 14:52

Myjk napisał(a):W FL i przed też jest ta sama skrzynia?

pisałeś co innego

Myjk napisał(a):zapewne
skrzynia biegów ma inne przełożenia w słabszej jednostce

czyli rozumiem że chodziło Ci o porównanie 136 vs. 121 (przedliftowe)
:)

piątek :D
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Myjk » 16 paź 2009, 15:55

Grzyby napisał(a):czyli rozumiem że chodziło Ci o porównanie 136 vs. 121 (przedliftowe)

Y, chodziło mi o porównanie skrzyni w odniesieniu do pytania autora wątku...
Czyli jak chce wymienić silnik z przed FL na FL, to musi to zrobić z osprzętem i skrzynią, o DPF nie pomnę.

Grzyby napisał(a):piątek

Tak, zaraz odpoczniemy. ;)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Jaksa » 16 paź 2009, 21:01

Myjk napisał(a):Czyli jak chce wymienić silnik z przed FL na FL, to musi to zrobić z osprzętem i skrzynią, o DPF nie pomnę

Tak , mysle ze to malo oplacalna operacja.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez kula007 » 18 paź 2009, 01:14

a orientuje się ktoś czy nie będzie żadnego problemu z wsadzeniem silnika od anglika z tego samego rocznika???
Początkujący
 
Od: 22 mar 2007, 02:08
Posty: 9
Skąd: Gd
Auto: Mazda 6 GG 2.0 CITD 121HP

Postprzez Riki » 18 paź 2009, 19:09

"słupek" wkładasz bez problemu.....
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez mądry » 19 paź 2009, 08:08

kula007 napisał(a):Zerwał mi się pasek rozrządu w mojej madzi:( 2003r 121km diesel.

A co było przyczyną zerwania tego paska?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Myjk » 19 paź 2009, 08:15

mądry napisał(a):A co było przyczyną zerwania tego paska?

Możliwości są w zasadzie 3. Pasek, napinacz, smok.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez kula007 » 20 paź 2009, 01:51

Tak, naprawdę to nie mam pojęcia, rozrząd wymieniany był w kwietniu(od wymiany 30tys km) wraz z pompą wody przy przebiegu 220tys, wszystko było nowe i oryginalne, tylko wymieniałem to sam ze znajomym( może to było przyczyną :/), a tak to nie mam bladego pojęcia, jestem trochę załamany, bo silniczek naprawdę był niczego sobie, żadnych problemów nie miałem do tej pory.
Początkujący
 
Od: 22 mar 2007, 02:08
Posty: 9
Skąd: Gd
Auto: Mazda 6 GG 2.0 CITD 121HP

Postprzez Myjk » 20 paź 2009, 07:24

kula007, sprawdź(cie) to, jeśli jeszcze masz silnik:

Problem układu smarowania – zapieczony smok olejowy
Mazda 6 GG/GY MZR-CD (2.0 Diesel/CiTD) 2002-2007
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6