Witam.
Zerwał mi się pasek rozrządu w mojej madzi:( 2003r 121km diesel. Wszystko konkretnie rozwalone pozostało mi szukanie nowego silnika, chciałbym się dowiedzieć czy silnik z wersji 136KM będzie pasował oraz czy motory z wersji po lifcie tj po 2005r bedą pasował???
Temat poprawiony. / Myjk
Silnik z po FL do przed FL – czy pasuje? – NIE
Strona 1 z 1
kula007 napisał(a):czy silnik z wersji 136KM będzie pasował
to ten sam silnik więc bezproblemowo – różnią się tylko komputerem sterującym
Z tego co wyczytałem to do 2005r były montowane silniki rf5c po lifcie są montowane rf7 i na pewno nie będzie pasował, ale np. ma allegro spotkałem coś takiego :
http://www.allegro.pl/item777733857_maz ... a_rf7.html
czy takie coś będzie pasowało???

czy takie coś będzie pasowało???
- Od: 22 mar 2007, 02:08
- Posty: 9
- Skąd: Gd
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 CITD 121HP
Przed liftem był jeden silnik RF5C w dwóch wersjach mocy: 121 i 136KM
Po lifcie silnik miał oznaczenie RF7C i również był w 2 wersjach mocy: 121 i 143KM
Po lifcie silnik miał oznaczenie RF7C i również był w 2 wersjach mocy: 121 i 143KM
Grzyby napisał(a):Po lifcie silnik miał oznaczenie RF7C i również był w 2 wersjach mocy: 121 i 143KM
110 i 143
Poza tym wystarczy przeczytać to:
PORADNIK DOTYCZĄCY SILNIKÓW DIESLA (DiTD, MZR-CD czyli CR itp.)
to i inne odpowiedzi na dręczące pytania w postach poniżej
– RF5C 121, 136 w M6, MPV ≤2002
– RF7J 143 DPF w M6 (w M5 110 i 143, oraz 136 w MPV pod koniec produkcji)
Można też to poczytać:
Poradnik – zasada działania silnika i podzespołów – M6 CR '02-'05
Opis EGR, turbo, układ paliwowy, dolotowy, test przelewowy, czujniki, kody błędów
Silnika musisz szukać takiego samego jak miałeś... bo zapewne
skrzynia biegów ma inne przełożenia w słabszej jednostce.
Ostatnio edytowano 16 paź 2009, 14:17 przez Myjk, łącznie edytowano 1 raz
Pozdor Myjk
Myjk napisał(a):bo zapewne skrzynia biegów ma inne przełożenia w słabszej jednostce.
nie ma
Myjk napisał(a):110
w M6
Ale masz jakieś wsparcie?
Myjk napisał(a):W FL i przed też jest ta sama skrzynia?
pisałeś co innego
Myjk napisał(a):zapewne
skrzynia biegów ma inne przełożenia w słabszej jednostce
czyli rozumiem że chodziło Ci o porównanie 136 vs. 121 (przedliftowe)
piątek
Grzyby napisał(a):czyli rozumiem że chodziło Ci o porównanie 136 vs. 121 (przedliftowe)
Y, chodziło mi o porównanie skrzyni w odniesieniu do pytania autora wątku...
Czyli jak chce wymienić silnik z przed FL na FL, to musi to zrobić z osprzętem i skrzynią, o DPF nie pomnę.
Grzyby napisał(a):piątek
Tak, zaraz odpoczniemy.
Pozdor Myjk
Myjk napisał(a):Czyli jak chce wymienić silnik z przed FL na FL, to musi to zrobić z osprzętem i skrzynią, o DPF nie pomnę
Tak , mysle ze to malo oplacalna operacja.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Tak, naprawdę to nie mam pojęcia, rozrząd wymieniany był w kwietniu(od wymiany 30tys km) wraz z pompą wody przy przebiegu 220tys, wszystko było nowe i oryginalne, tylko wymieniałem to sam ze znajomym( może to było przyczyną :/), a tak to nie mam bladego pojęcia, jestem trochę załamany, bo silniczek naprawdę był niczego sobie, żadnych problemów nie miałem do tej pory.
- Od: 22 mar 2007, 02:08
- Posty: 9
- Skąd: Gd
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 CITD 121HP
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6