Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez greggs1 » 14 wrz 2009, 21:53

Czesc. Sprawdzales co komputer pokazuje? Ja mialem to samo i okazalo sie ze sonda lambda dziala niewlasciwie.

W ogole dzieki wszystkim za pomoc. Jak narazie samochod jest Ok. Od naprawy zrobilem ok 3000 km i wszystko dziala.
Ps. musialem wymienic wtrysk, zalozylem inny filtr czastek stalych z uzywki oczywiscie no i sonda lambda.
Początkujący
 
Od: 12 lip 2009, 22:20
Posty: 15
Skąd: Londyn
Auto: Mazda 6 2.2 D Skyactive SE-L NAV 2013

Postprzez Areq » 22 wrz 2009, 11:08

Marcin5 napisał(a):Witam,
Emulator do mazdy jest już gotowy.
Pozdrawiam


Cytuje za ....

http://fap-dpf.pl/forum/viewtopic.php?id=2

Może ktoś podjedzie i sprawdzi???Ja mam niestety za daleko.
Dzwoniłem do nich, od Września zaczynają montaż, podobno poradzili sobie z wzrastającym poziomem oleju...
Jeśli okaże się że to nie fake i rzeczywiście emulator spełnia swoje zadanie bezbłędnie to po gwarancji będą mieli jednego klienta więcej <faja>

Czy mamy juz kogos kto skorzystał z w/w usługi ?
Areq
 

Postprzez Miacho » 22 wrz 2009, 16:19

Może post będzie głupi, jeśli tak to z góry przepraszam, ale... tak mnie naszła pewna myśl. Co się w takim filtrze może zepsuć?? Skoro go po prostu zatyka sadza, to czy trzeba go od razu wymieniać na nowy? Może lepiej wymontować, wziąć myjkę ciśnieniową + aktywna piana (albo jakieś inne coś do czyszczenia sadzy – na allegro są takie wynalazki) i zrobić pucu pucu. Dobrze osuszyć, zakręcić, zresetować komputer, ew. jeszcze wymiana oleju i po temacie? 3 tys. to jednak duża kasa jak na kawałek metalowego badziewia z siatkami w środku :D Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 13:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez Miacho » 22 wrz 2009, 18:25

gorylla napisał(a):Swoją drogą- co jest z tymi sondami lambda w tych mazdach?


W Corolli E12 '04r. lambdę wymienialiśmy już dwa razy. Serwis stawiał na złą jakość paliwa (tankowana wyłącznie na BP) i częste jazdy na krótkich odcinkach po mieście. Może w Mazdach też są podobne przyczyny. Dodatkowo jak jeszcze zapcha się ten cały DPF to "brudzi" sondę, zwiększa temperaturę etc. i stąd problemy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 13:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez dalin3 » 23 wrz 2009, 22:56

Odebralem dzisiaj samochod z servicu mazdy, nie wyszlo drogo bo 133 £ myslam ze bedzie gorzej.

Wymienili mi olej mowili ze musi byc specialny do dpf, no i komputer sterowal przepalanie trwalo okolo 1h.

Powod jaki mi podali to zbyt krotkie odcinki jazdy jak dla tego samochodu i tutaj maja racje poniewaz do pracy to 1km a na zakupyto 2km. Dodali rowniez ze ten samochod musi miec choc raz na 100km 15 do 20 minut na trasie i okolo 2000rpm, zeby filter sie nie zapychal.

PS. Od czasu kiedy dpf zaczal mrugac zrobilem jakies 300km, po 200km wlaczyla sie kontrolka od silnika.

Pozdrawiam.
dalin3
 

Postprzez Daras » 24 wrz 2009, 07:33

Witam,to może być panaceum na Wasze problemy z DPF...www.filtrfap.pl
Początkujący
 
Od: 21 sie 2009, 07:19
Posty: 4

Postprzez gorylla » 24 wrz 2009, 10:29

Na początku, jak miałem problemy z DPF-em, to łaknąłem emulatora DPF jak kania dżdżu. Jednak po wymianie sondy i ustąpieniu problemów z filtrem obecnie myślę sobie, że skorzystam z tego rozwiązania tylko wówczas, gdy, nie daj Boże, załatwię filtr na AMEN. Robić za królika z dobrym filtrem to mi się jednak jakoś nie widzi.

Natomiast jak ktoś się zdecyduje na wywalenie filtra, to bardzo chętnie poczytam opinii z użytkowania takiego "kastrata". Jeśli rzeczywiście byłoby dobrze (po zrobieniu jakichś "słusznych" kilometrów, a nie np. 10km z serwisu do domu) to wówczas trzeba będzie to poważnie przemyśleć.
Ostatnio edytowano 24 wrz 2009, 14:15 przez gorylla, łącznie edytowano 1 raz
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez Myjk » 24 wrz 2009, 10:37

Miacho napisał(a):Co się w takim filtrze może zepsućpytajnik

W samym filtrze? W zasadzie nic. To tylko "kawałek blachy falistej".
Problematyczny jest osprzęt silnika. Jak już było wielokrotnie napisane,
głównym winowajcą problemów z DPF jest układ dolotowy z IC na czele.
Później wtryski, turbina, czujniki ciśnienia, sonda, etc.

dalin3 napisał(a):Powod jaki mi podali to zbyt krotkie odcinki jazdy jak dla tego samochodu i tutaj maja racje poniewaz do pracy to 1km a na zakupyto 2km.

Po co w takim razie kupowałeś Diesla?

Daras napisał(a):to może być panaceum na Wasze problemy z DPF

Najlepszym panaceum na problemy, jest usunięcie przyczyn ich powstawania.
Jak człowieka boli głowa, to jej nie ucina tylko LECZY przyczyny...

Filtr sam w sobie nie jest taki zły, pomimo że wzmaga spalanie, to ma parę innych zalet.
Samochód nie kopci i nie śmierdzi jak inne diesle. Mnie osobiście nic bardziej nie irytuje
jak jadący przede mną, śmierdzący i kopcący samochód, dlatego będę zachęcać
jednak do naprawy, niż do permanentnego wycinania.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez greggs1 » 24 wrz 2009, 20:50

Ja mam pytanie odnosnie spalania. Po naprawie DPFu samochod jest Ok, ale znacznie wzroslo spalanie. Na ok 117 km wynioslo 14 l. To jest w miescie, nie sprawdzalem ile dokladnie bierze na trasie. Wydaje mi sie ze troche za duzo. Czym to moze byc spowodowane?[/b]
Ostatnio edytowano 27 wrz 2009, 22:46 przez greggs1, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 12 lip 2009, 22:20
Posty: 15
Skąd: Londyn
Auto: Mazda 6 2.2 D Skyactive SE-L NAV 2013

Postprzez lopez21 » 27 wrz 2009, 09:24

Ostatnio czytałem że od 09.2009 wszystkie diesle muszą być wyposazone w DPF lub coś podobnego.Jeśli to prawda to zoboczamy jak inni sobie z tym poradzą :D
Początkujący
 
Od: 18 mar 2009, 12:41
Posty: 17
Skąd: Pszów
Auto: Mazda 6 2.0 121KM Diesel '07r.

Postprzez Myjk » 27 wrz 2009, 12:35

lopez21, źle czytałeś. Europejskie normy nakazujące montowanie
DPF w silnikach diesla istnieją już od 2005 roku.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez widmo82 » 27 wrz 2009, 22:22

Myjk napisał(a): Jak już było wielokrotnie napisane,
głównym winowajcą problemów z DPF jest układ dolotowy z IC na czele.



1) Chodzi Ci o brak szczelnosci czy co?
2) Jesli chodzi o jazdy na krotkich odcinkach to czemu jest to mordercze dla filtra DPF?
3) O jak krotkich mowimy odcinkach? Osobiscie po przejechaniu 2-3km mam juz temperature stabilna na takim samym poziomie jak po przejechaniu nawet i 200km. Piszac o krotkich odcinkach mowimy o wartosciach ponizej wlasnie tej stalej temperaturze kiedy silnik rozgrzewa sie? A co jesli ktos jezdzi na malych odcinkach ale bardzo czesto a silnik ma temperature stala dosc optymalnie wysoka?
4) srednio przy jakim przebiegu ludziom zapala sie kontrolka o DPF?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Myjk » 28 wrz 2009, 07:52

widmo82 napisał(a):1) Chodzi Ci o brak szczelnosci czy co?

Między innymi. Więcej w poradniku Diesla.

widmo82 napisał(a):2) Jesli chodzi o jazdy na krotkich odcinkach to czemu jest to mordercze dla filtra DPF?

1. zimny silnik = bogatsza dawka paliwa (ssanie) = więcej sadzy
2. brak warunków do przepalenia

widmo82 napisał(a):3) O jak krotkich mowimy odcinkach?

Na odcinku 10 po starcie z nocy (lato) nie ma szans przepalić DPFu.
W zimę może nie wystarczyć 20.

widmo82 napisał(a):Osobiscie po przejechaniu 2-3km mam juz temperature stabilna na takim samym poziomie jak po przejechaniu nawet i 200km.

W lecie... a w zimie?

widmo82 napisał(a):Piszac o krotkich odcinkach mowimy o wartosciach ponizej wlasnie tej stalej temperaturze kiedy silnik rozgrzewa sie?

Wypalanie DPFu nie załączy się, jeśli silnik będzie zimny. Zatem najpierw potrzebny jest
czas na rozgrzanie silnika(2-3km lato, 5km zima), następnie na wypalanie filtra (10-25km).

widmo82 napisał(a):A co jesli ktos jezdzi na malych odcinkach ale bardzo czesto a silnik ma temperature stala dosc optymalnie wysoka?

To może nie wystarczyć. Z "naszego" doświadczenia wynika, że najlepszymi warunkami
do przepalania jest niezmienna prędkość ze stałymi obrotami >2200 a nie pałowanie silnika
z różnymi wartościami. Przy postojach konieczne jest ponowne rozgrzanie silnika,
rozgrzanie DPFu (a ten studzi się bardzo szybko) zebranie prze komputer informacji
o parametrach, etc. To wszystko powoduje straty czasu i opóźnienie procesu przepalania.

widmo82 napisał(a):4) srednio przy jakim przebiegu ludziom zapala sie kontrolka o DPF?

Dziwne pytanie – nie ma na nie odpowiedzi. Jednego dopadnie po 10tkm od nowości, inny jej nie ujrzy nigdy.
Wszystko jest kwestią warunków.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez lopez21 » 28 wrz 2009, 12:11

lopez21, źle czytałeś. Europejskie normy nakazujące montowanie
DPF w silnikach diesla istnieją już od 2005 roku.

To czegoś nie rozumiem nr39/2009 "Wszystki diesle produkowane od września br. i spora część tych wytwarzanych wcześniej mają filtry cząsteczek stałych."
A jak to wygląda w ciężarówkach i autobusach.Czy tylko nas uszczęśliwiają?
Początkujący
 
Od: 18 mar 2009, 12:41
Posty: 17
Skąd: Pszów
Auto: Mazda 6 2.0 121KM Diesel '07r.

Postprzez Myjk » 28 wrz 2009, 12:17

Czego nie rozumiesz w tym:
lopez21 napisał(a):"Wszystki diesle produkowane od września br. i spora część tych wytwarzanych wcześniej mają filtry cząsteczek stałych."

Koncern PSA montuje filtry jakoś od 2001 roku.

lopez21 napisał(a):A jak to wygląda w ciężarówkach i autobusach.

Są także, dużo wcześniej montowane.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez gorylla » 28 wrz 2009, 12:27

W sobotę serwisowałem swoją M5 w ASO Księżyno Białystok. Przejechane ponad 18tkm więc był już najwyższy czas, chociaż olej jakby magicznie "zatrzymał" się tak niecały centymetr od x-a i przez kilka tysięcy nawet nie drgnął.

Poza planową wymianą płynów/filtrów eksploatacyjnych co kosztowało około 900, skubnęli mnie jeszcze za wymianę tarcz przód i klocków (drugie 900). Ale w pełni słusznie, bo były zjechane niemalże maksymalnie.

Ale nie o tym.

Zachęcony sugestiami kilku forumowiczów zdecydowałem się na zmianę programu do wypaleń DPF-a.

Na razie nie miałem jeszcze za wiele okazji do jego testów, poza trasą z Białegostoku do domu (ok. 100km). Ale co mi się od razu rzuciło w oczy- komputer w mieście wskazuje dużo większe zużycie paliwa niż poprzednio. Dodam, że flitr na pewno był czysty, bo wypaliłem w trasie do Białegostoku. Czy wszyscy to samo zauważyli u siebie po zmianie programu, czy to mi jedynie się tak wydaje?

Przy jeździe trójką w granicach 2trpm zamiast 5-6l jak wcześniej teraz świeci się około 8. Uogólniając- wskazania przy jeździe miejskiej są wyraźnie wyższe. Może właśnie więcej pali dlatego, żeby utrzymywać wyższą temperaturę w filtrze, aby łatwiej było go wypalić w mieście? Bo innego wytłumaczenia chyba nie ma. Przecież niemożliwe, żeby nagle samochód bez powodu zaczął więcej palić.

Żeby nie było tak czarno, to w drugą stronę z kolei zauważyłem spadek spalania w trasie. Przy prędkości 140km/h na szóstce przy włączonym tempomacie wcześniej miałem wskazanie około 6.5l/100, obecnie świeciło się cały czas w przedziale 5.5-6. Podobnie z piątką. Ale poniżej czwórki spalanie już wyższe.

Chyba więc taki urok tego programu. Pojeżdżę więcej i poobserwuję, jak się te wskazania będą zachowywały i jakie będzie miało przełożenie na spalanie paliwa i wypalanie filtra. Potem coś na forum o tym napiszę.

Jak mnie ten program rozczaruje i będę miał problemy z filtrem to przejrzę ten wątek, znajdę zachwalaczy nowego programu i łby pourywam, bo do poprzedniego już się bardzo przyzwyczaiłem i przez ponad 7tys. km nie widziałem kontrolki DPF-a.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez Myjk » 28 wrz 2009, 12:32

gorylla napisał(a):Czy wszyscy to samo zauważyli u siebie po zmianie programu, czy to mi jedynie się tak wydaje?

Jeśli chodzi o moment wypalania, to po wymianie softu u mnie skoczyło z 11 do 13L – czyli o 2L.
Spalanie w czasie normalnej jazdy (bez wypalania DPF) nie zwiększyło się.

Rozumiem, że po wymianie softu skalibrowali Ci wtryski?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez lopez21 » 28 wrz 2009, 12:38

Myjk napisał(a):lopez21, źle czytałeś. Europejskie normy nakazujące montowanie
DPF w silnikach diesla istnieją już od 2005 roku.

"Wszystki diesle produkowane od września br. i spora część tych wytwarzanych wcześniej mają filtry cząsteczek stałych
No to w końcu od 2005 czy od września?
Początkujący
 
Od: 18 mar 2009, 12:41
Posty: 17
Skąd: Pszów
Auto: Mazda 6 2.0 121KM Diesel '07r.

Postprzez Myjk » 28 wrz 2009, 12:49

To może inaczej, Mazda 6 montowana od 2005 roku spełnia normy Euro 4,
które to właśnie wymagało zamontowania DPFu. W tym roku wchodzi norma Euro 5.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez gorylla » 28 wrz 2009, 13:50

Myjk napisał(a): Rozumiem, że po wymianie softu skalibrowali Ci wtryski?


Nie mam bladego pojęcia, niestety. Gdybym wiedział że to ważne, to bym się dopytał i się upomniał. Ale myślisz, że było to niezbędne i gdyby tak było, to mogli mi tego nie zrobić? Czy jest to rutynowa czynność przy wymianach wszystkich płynów/filtrów czy programu?

Bo jeżeli tak, to należy zadać pytanie- czy to użytkownik (często przecież laik) ma instruować ASO co mają zrobić? Nie tędy chyba droga.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6