Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych
Czesc. Sprawdzales co komputer pokazuje? Ja mialem to samo i okazalo sie ze sonda lambda dziala niewlasciwie.
W ogole dzieki wszystkim za pomoc. Jak narazie samochod jest Ok. Od naprawy zrobilem ok 3000 km i wszystko dziala.
Ps. musialem wymienic wtrysk, zalozylem inny filtr czastek stalych z uzywki oczywiscie no i sonda lambda.
W ogole dzieki wszystkim za pomoc. Jak narazie samochod jest Ok. Od naprawy zrobilem ok 3000 km i wszystko dziala.
Ps. musialem wymienic wtrysk, zalozylem inny filtr czastek stalych z uzywki oczywiscie no i sonda lambda.
- Od: 12 lip 2009, 22:20
- Posty: 15
- Skąd: Londyn
- Auto: Mazda 6 2.2 D Skyactive SE-L NAV 2013
Marcin5 napisał(a):Witam,
Emulator do mazdy jest już gotowy.
Pozdrawiam
Cytuje za ....
http://fap-dpf.pl/forum/viewtopic.php?id=2
Może ktoś podjedzie i sprawdzi???Ja mam niestety za daleko.
Dzwoniłem do nich, od Września zaczynają montaż, podobno poradzili sobie z wzrastającym poziomem oleju...
Jeśli okaże się że to nie fake i rzeczywiście emulator spełnia swoje zadanie bezbłędnie to po gwarancji będą mieli jednego klienta więcej
Czy mamy juz kogos kto skorzystał z w/w usługi ?
-
Areq
Może post będzie głupi, jeśli tak to z góry przepraszam, ale... tak mnie naszła pewna myśl. Co się w takim filtrze może zepsuć?? Skoro go po prostu zatyka sadza, to czy trzeba go od razu wymieniać na nowy? Może lepiej wymontować, wziąć myjkę ciśnieniową + aktywna piana (albo jakieś inne coś do czyszczenia sadzy – na allegro są takie wynalazki) i zrobić pucu pucu. Dobrze osuszyć, zakręcić, zresetować komputer, ew. jeszcze wymiana oleju i po temacie? 3 tys. to jednak duża kasa jak na kawałek metalowego badziewia z siatkami w środku
Pozdrawiam.
gorylla napisał(a):Swoją drogą- co jest z tymi sondami lambda w tych mazdach?
W Corolli E12 '04r. lambdę wymienialiśmy już dwa razy. Serwis stawiał na złą jakość paliwa (tankowana wyłącznie na BP) i częste jazdy na krótkich odcinkach po mieście. Może w Mazdach też są podobne przyczyny. Dodatkowo jak jeszcze zapcha się ten cały DPF to "brudzi" sondę, zwiększa temperaturę etc. i stąd problemy?
Odebralem dzisiaj samochod z servicu mazdy, nie wyszlo drogo bo 133 £ myslam ze bedzie gorzej.
Wymienili mi olej mowili ze musi byc specialny do dpf, no i komputer sterowal przepalanie trwalo okolo 1h.
Powod jaki mi podali to zbyt krotkie odcinki jazdy jak dla tego samochodu i tutaj maja racje poniewaz do pracy to 1km a na zakupyto 2km. Dodali rowniez ze ten samochod musi miec choc raz na 100km 15 do 20 minut na trasie i okolo 2000rpm, zeby filter sie nie zapychal.
PS. Od czasu kiedy dpf zaczal mrugac zrobilem jakies 300km, po 200km wlaczyla sie kontrolka od silnika.
Pozdrawiam.
Wymienili mi olej mowili ze musi byc specialny do dpf, no i komputer sterowal przepalanie trwalo okolo 1h.
Powod jaki mi podali to zbyt krotkie odcinki jazdy jak dla tego samochodu i tutaj maja racje poniewaz do pracy to 1km a na zakupyto 2km. Dodali rowniez ze ten samochod musi miec choc raz na 100km 15 do 20 minut na trasie i okolo 2000rpm, zeby filter sie nie zapychal.
PS. Od czasu kiedy dpf zaczal mrugac zrobilem jakies 300km, po 200km wlaczyla sie kontrolka od silnika.
Pozdrawiam.
-
dalin3
Na początku, jak miałem problemy z DPF-em, to łaknąłem emulatora DPF jak kania dżdżu. Jednak po wymianie sondy i ustąpieniu problemów z filtrem obecnie myślę sobie, że skorzystam z tego rozwiązania tylko wówczas, gdy, nie daj Boże, załatwię filtr na AMEN. Robić za królika z dobrym filtrem to mi się jednak jakoś nie widzi.
Natomiast jak ktoś się zdecyduje na wywalenie filtra, to bardzo chętnie poczytam opinii z użytkowania takiego "kastrata". Jeśli rzeczywiście byłoby dobrze (po zrobieniu jakichś "słusznych" kilometrów, a nie np. 10km z serwisu do domu) to wówczas trzeba będzie to poważnie przemyśleć.
Natomiast jak ktoś się zdecyduje na wywalenie filtra, to bardzo chętnie poczytam opinii z użytkowania takiego "kastrata". Jeśli rzeczywiście byłoby dobrze (po zrobieniu jakichś "słusznych" kilometrów, a nie np. 10km z serwisu do domu) to wówczas trzeba będzie to poważnie przemyśleć.
Ostatnio edytowano 24 wrz 2009, 14:15 przez gorylla, łącznie edytowano 1 raz
Miacho napisał(a):Co się w takim filtrze może zepsućpytajnik
W samym filtrze? W zasadzie nic. To tylko "kawałek blachy falistej".
Problematyczny jest osprzęt silnika. Jak już było wielokrotnie napisane,
głównym winowajcą problemów z DPF jest układ dolotowy z IC na czele.
Później wtryski, turbina, czujniki ciśnienia, sonda, etc.
dalin3 napisał(a):Powod jaki mi podali to zbyt krotkie odcinki jazdy jak dla tego samochodu i tutaj maja racje poniewaz do pracy to 1km a na zakupyto 2km.
Po co w takim razie kupowałeś Diesla?
Daras napisał(a):to może być panaceum na Wasze problemy z DPF
Najlepszym panaceum na problemy, jest usunięcie przyczyn ich powstawania.
Jak człowieka boli głowa, to jej nie ucina tylko LECZY przyczyny...
Filtr sam w sobie nie jest taki zły, pomimo że wzmaga spalanie, to ma parę innych zalet.
Samochód nie kopci i nie śmierdzi jak inne diesle. Mnie osobiście nic bardziej nie irytuje
jak jadący przede mną, śmierdzący i kopcący samochód, dlatego będę zachęcać
jednak do naprawy, niż do permanentnego wycinania.
Pozdor Myjk
Ja mam pytanie odnosnie spalania. Po naprawie DPFu samochod jest Ok, ale znacznie wzroslo spalanie. Na ok 117 km wynioslo 14 l. To jest w miescie, nie sprawdzalem ile dokladnie bierze na trasie. Wydaje mi sie ze troche za duzo. Czym to moze byc spowodowane?[/b]
Ostatnio edytowano 27 wrz 2009, 22:46 przez greggs1, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 12 lip 2009, 22:20
- Posty: 15
- Skąd: Londyn
- Auto: Mazda 6 2.2 D Skyactive SE-L NAV 2013
Myjk napisał(a): Jak już było wielokrotnie napisane,
głównym winowajcą problemów z DPF jest układ dolotowy z IC na czele.
1) Chodzi Ci o brak szczelnosci czy co?
2) Jesli chodzi o jazdy na krotkich odcinkach to czemu jest to mordercze dla filtra DPF?
3) O jak krotkich mowimy odcinkach? Osobiscie po przejechaniu 2-3km mam juz temperature stabilna na takim samym poziomie jak po przejechaniu nawet i 200km. Piszac o krotkich odcinkach mowimy o wartosciach ponizej wlasnie tej stalej temperaturze kiedy silnik rozgrzewa sie? A co jesli ktos jezdzi na malych odcinkach ale bardzo czesto a silnik ma temperature stala dosc optymalnie wysoka?
4) srednio przy jakim przebiegu ludziom zapala sie kontrolka o DPF?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
widmo82 napisał(a):1) Chodzi Ci o brak szczelnosci czy co?
Między innymi. Więcej w poradniku Diesla.
widmo82 napisał(a):2) Jesli chodzi o jazdy na krotkich odcinkach to czemu jest to mordercze dla filtra DPF?
1. zimny silnik = bogatsza dawka paliwa (ssanie) = więcej sadzy
2. brak warunków do przepalenia
widmo82 napisał(a):3) O jak krotkich mowimy odcinkach?
Na odcinku 10 po starcie z nocy (lato) nie ma szans przepalić DPFu.
W zimę może nie wystarczyć 20.
widmo82 napisał(a):Osobiscie po przejechaniu 2-3km mam juz temperature stabilna na takim samym poziomie jak po przejechaniu nawet i 200km.
W lecie... a w zimie?
widmo82 napisał(a):Piszac o krotkich odcinkach mowimy o wartosciach ponizej wlasnie tej stalej temperaturze kiedy silnik rozgrzewa sie?
Wypalanie DPFu nie załączy się, jeśli silnik będzie zimny. Zatem najpierw potrzebny jest
czas na rozgrzanie silnika(2-3km lato, 5km zima), następnie na wypalanie filtra (10-25km).
widmo82 napisał(a):A co jesli ktos jezdzi na malych odcinkach ale bardzo czesto a silnik ma temperature stala dosc optymalnie wysoka?
To może nie wystarczyć. Z "naszego" doświadczenia wynika, że najlepszymi warunkami
do przepalania jest niezmienna prędkość ze stałymi obrotami >2200 a nie pałowanie silnika
z różnymi wartościami. Przy postojach konieczne jest ponowne rozgrzanie silnika,
rozgrzanie DPFu (a ten studzi się bardzo szybko) zebranie prze komputer informacji
o parametrach, etc. To wszystko powoduje straty czasu i opóźnienie procesu przepalania.
widmo82 napisał(a):4) srednio przy jakim przebiegu ludziom zapala sie kontrolka o DPF?
Dziwne pytanie – nie ma na nie odpowiedzi. Jednego dopadnie po 10tkm od nowości, inny jej nie ujrzy nigdy.
Wszystko jest kwestią warunków.
Pozdor Myjk
lopez21, źle czytałeś. Europejskie normy nakazujące montowanie
DPF w silnikach diesla istnieją już od 2005 roku.
To czegoś nie rozumiem nr39/2009 "Wszystki diesle produkowane od września br. i spora część tych wytwarzanych wcześniej mają filtry cząsteczek stałych."
A jak to wygląda w ciężarówkach i autobusach.Czy tylko nas uszczęśliwiają?
- Od: 18 mar 2009, 12:41
- Posty: 17
- Skąd: Pszów
- Auto: Mazda 6 2.0 121KM Diesel '07r.
Czego nie rozumiesz w tym:
Koncern PSA montuje filtry jakoś od 2001 roku.
Są także, dużo wcześniej montowane.
lopez21 napisał(a):"Wszystki diesle produkowane od września br. i spora część tych wytwarzanych wcześniej mają filtry cząsteczek stałych."
Koncern PSA montuje filtry jakoś od 2001 roku.
lopez21 napisał(a):A jak to wygląda w ciężarówkach i autobusach.
Są także, dużo wcześniej montowane.
Pozdor Myjk
W sobotę serwisowałem swoją M5 w ASO Księżyno Białystok. Przejechane ponad 18tkm więc był już najwyższy czas, chociaż olej jakby magicznie "zatrzymał" się tak niecały centymetr od x-a i przez kilka tysięcy nawet nie drgnął.
Poza planową wymianą płynów/filtrów eksploatacyjnych co kosztowało około 900, skubnęli mnie jeszcze za wymianę tarcz przód i klocków (drugie 900). Ale w pełni słusznie, bo były zjechane niemalże maksymalnie.
Ale nie o tym.
Zachęcony sugestiami kilku forumowiczów zdecydowałem się na zmianę programu do wypaleń DPF-a.
Na razie nie miałem jeszcze za wiele okazji do jego testów, poza trasą z Białegostoku do domu (ok. 100km). Ale co mi się od razu rzuciło w oczy- komputer w mieście wskazuje dużo większe zużycie paliwa niż poprzednio. Dodam, że flitr na pewno był czysty, bo wypaliłem w trasie do Białegostoku. Czy wszyscy to samo zauważyli u siebie po zmianie programu, czy to mi jedynie się tak wydaje?
Przy jeździe trójką w granicach 2trpm zamiast 5-6l jak wcześniej teraz świeci się około 8. Uogólniając- wskazania przy jeździe miejskiej są wyraźnie wyższe. Może właśnie więcej pali dlatego, żeby utrzymywać wyższą temperaturę w filtrze, aby łatwiej było go wypalić w mieście? Bo innego wytłumaczenia chyba nie ma. Przecież niemożliwe, żeby nagle samochód bez powodu zaczął więcej palić.
Żeby nie było tak czarno, to w drugą stronę z kolei zauważyłem spadek spalania w trasie. Przy prędkości 140km/h na szóstce przy włączonym tempomacie wcześniej miałem wskazanie około 6.5l/100, obecnie świeciło się cały czas w przedziale 5.5-6. Podobnie z piątką. Ale poniżej czwórki spalanie już wyższe.
Chyba więc taki urok tego programu. Pojeżdżę więcej i poobserwuję, jak się te wskazania będą zachowywały i jakie będzie miało przełożenie na spalanie paliwa i wypalanie filtra. Potem coś na forum o tym napiszę.
Jak mnie ten program rozczaruje i będę miał problemy z filtrem to przejrzę ten wątek, znajdę zachwalaczy nowego programu i łby pourywam, bo do poprzedniego już się bardzo przyzwyczaiłem i przez ponad 7tys. km nie widziałem kontrolki DPF-a.
Poza planową wymianą płynów/filtrów eksploatacyjnych co kosztowało około 900, skubnęli mnie jeszcze za wymianę tarcz przód i klocków (drugie 900). Ale w pełni słusznie, bo były zjechane niemalże maksymalnie.
Ale nie o tym.
Zachęcony sugestiami kilku forumowiczów zdecydowałem się na zmianę programu do wypaleń DPF-a.
Na razie nie miałem jeszcze za wiele okazji do jego testów, poza trasą z Białegostoku do domu (ok. 100km). Ale co mi się od razu rzuciło w oczy- komputer w mieście wskazuje dużo większe zużycie paliwa niż poprzednio. Dodam, że flitr na pewno był czysty, bo wypaliłem w trasie do Białegostoku. Czy wszyscy to samo zauważyli u siebie po zmianie programu, czy to mi jedynie się tak wydaje?
Przy jeździe trójką w granicach 2trpm zamiast 5-6l jak wcześniej teraz świeci się około 8. Uogólniając- wskazania przy jeździe miejskiej są wyraźnie wyższe. Może właśnie więcej pali dlatego, żeby utrzymywać wyższą temperaturę w filtrze, aby łatwiej było go wypalić w mieście? Bo innego wytłumaczenia chyba nie ma. Przecież niemożliwe, żeby nagle samochód bez powodu zaczął więcej palić.
Żeby nie było tak czarno, to w drugą stronę z kolei zauważyłem spadek spalania w trasie. Przy prędkości 140km/h na szóstce przy włączonym tempomacie wcześniej miałem wskazanie około 6.5l/100, obecnie świeciło się cały czas w przedziale 5.5-6. Podobnie z piątką. Ale poniżej czwórki spalanie już wyższe.
Chyba więc taki urok tego programu. Pojeżdżę więcej i poobserwuję, jak się te wskazania będą zachowywały i jakie będzie miało przełożenie na spalanie paliwa i wypalanie filtra. Potem coś na forum o tym napiszę.
Jak mnie ten program rozczaruje i będę miał problemy z filtrem to przejrzę ten wątek, znajdę zachwalaczy nowego programu i łby pourywam, bo do poprzedniego już się bardzo przyzwyczaiłem i przez ponad 7tys. km nie widziałem kontrolki DPF-a.
gorylla napisał(a):Czy wszyscy to samo zauważyli u siebie po zmianie programu, czy to mi jedynie się tak wydaje?
Jeśli chodzi o moment wypalania, to po wymianie softu u mnie skoczyło z 11 do 13L – czyli o 2L.
Spalanie w czasie normalnej jazdy (bez wypalania DPF) nie zwiększyło się.
Rozumiem, że po wymianie softu skalibrowali Ci wtryski?
Pozdor Myjk
Myjk napisał(a):lopez21, źle czytałeś. Europejskie normy nakazujące montowanie
DPF w silnikach diesla istnieją już od 2005 roku.
"Wszystki diesle produkowane od września br. i spora część tych wytwarzanych wcześniej mają filtry cząsteczek stałych
No to w końcu od 2005 czy od września?
- Od: 18 mar 2009, 12:41
- Posty: 17
- Skąd: Pszów
- Auto: Mazda 6 2.0 121KM Diesel '07r.
Myjk napisał(a): Rozumiem, że po wymianie softu skalibrowali Ci wtryski?
Nie mam bladego pojęcia, niestety. Gdybym wiedział że to ważne, to bym się dopytał i się upomniał. Ale myślisz, że było to niezbędne i gdyby tak było, to mogli mi tego nie zrobić? Czy jest to rutynowa czynność przy wymianach wszystkich płynów/filtrów czy programu?
Bo jeżeli tak, to należy zadać pytanie- czy to użytkownik (często przecież laik) ma instruować ASO co mają zrobić? Nie tędy chyba droga.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6