Bierze olej (spalanie oleju) – diesel
przepraszam... powakacyjne zamulenie i zle na wykresie kropki i jednostki spostrzeglem
Rzeczywiscie 31 – 32 bar w cylindrach wszystkich jest (3.1- 3.2 MPa) wiec jak na auto 6 letnie niewiadomo jak traktowane przez zachodnich sasiadow chyba wynik dobry?
a moze jakies pomysly/historyczne sprawy kolegow z forum podobne do moich rozterek?
pzdr
Rzeczywiscie 31 – 32 bar w cylindrach wszystkich jest (3.1- 3.2 MPa) wiec jak na auto 6 letnie niewiadomo jak traktowane przez zachodnich sasiadow chyba wynik dobry?
a moze jakies pomysly/historyczne sprawy kolegow z forum podobne do moich rozterek?
pzdr
- Od: 17 mar 2008, 22:35
- Posty: 105
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r
i bylem na pomiarze cisnienia oleju. Na jalowych 2 bar, na 2500rpm 4 bar – co chyba jest w normie? Ponoc w jakiejs ksiazce w warsztacie gdzie bylem byla norma dla tego autka ze na 3000rpm powinien miec powyzej 3.4 bar, wiec moje autko sie lapie. Czy ktos doswiadczony moglby potwierdzic te wartosci? dzieki
Cisnienie na barometrze po uruchomieniu silnika pojawialo sie szybko, tak samo jak przy dodaniu obrotow (strzalka barometru rownomiernie i w miare stanowczo piela sie do gory do tych wartosci).
Czy uwzgledniajac to warto sprawdzac smoka? Dosyc ciezki okres finansowy sprawia ze bym chcial tego uniknac
czy po takim pomiarze moge spac spokojnie czy jednak powinienem jeszcze to uczynic?
No i ponaiwam pytanie jakby koledzy mogli przytknac rece do korkow oleju sprawdzic czy jest "cisza" czy tez wystepuje lekkie wianie, ktore mnie caly czas niepokoi (plus lekkie pocenie oleju z odpowietrzenia). Co to może byc? :/
Wielkie dzieki za wszelkie opinie
pzdr
B
Cisnienie na barometrze po uruchomieniu silnika pojawialo sie szybko, tak samo jak przy dodaniu obrotow (strzalka barometru rownomiernie i w miare stanowczo piela sie do gory do tych wartosci).
Czy uwzgledniajac to warto sprawdzac smoka? Dosyc ciezki okres finansowy sprawia ze bym chcial tego uniknac
No i ponaiwam pytanie jakby koledzy mogli przytknac rece do korkow oleju sprawdzic czy jest "cisza" czy tez wystepuje lekkie wianie, ktore mnie caly czas niepokoi (plus lekkie pocenie oleju z odpowietrzenia). Co to może byc? :/
Wielkie dzieki za wszelkie opinie
pzdr
B
- Od: 17 mar 2008, 22:35
- Posty: 105
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r
grubby napisał(a):Rzeczywiscie 31 – 32 bar w cylindrach wszystkich jest (3.1- 3.2 MPa) wiec jak na auto 6 letnie niewiadomo jak traktowane przez zachodnich sasiadow chyba wynik dobry?.....
i bylem na pomiarze cisnienia oleju. Na jalowych 2 bar, na 2500rpm 4 bar – co chyba jest w normie? Ponoc w jakiejs ksiazce w warsztacie gdzie bylem byla norma dla tego autka ze na 3000rpm powinien miec powyzej 3.4 bar,
to cisnienie na cylinadrach w okolicy 32 ATM jest dobrym lub nawet b.dobrym wynikiem
(fabrycznie nowa jednostka ma ok. 35,ale jest to tez zalezne od rozgrzania silnika..itp)
a ponadto cisnienie pompy oleju jest tez absolutnie okay
nominalnie przy powinno min. byc odp.:
przy 1000->1,5 ATM, przy 3000-> 3,5ATM!
wsio okay!
wymien olej na markowy półsyntetyk i ze sprawdzonego zródła
bo tzw. "chrzcicieli" nie brakuje
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
dzieki za informacje.
co do polsyntetyku to zastanawialem sie aby nastepnym razem przejsc (ostatnie 3 zalania byly dexelia 5w30) na mobil super fe special 5w30. Zrodlo mam dobre bo wprost od wroclawskiego dystrybutora mobil.
Jest ponoc uzywany w dieslach forda i na forum wyczytalem ze ponoc ASO Mazda niemcy zaczely go lac wlasnie z powodow brania oleju dexeli. Czy ktos uzywal tego oleju? Z tym ze to jest nadal syntetyk co mnie akurat cieszy – przejechane mam (w teorii
97k.
I ciekawostka bo zalalem ostatnio inne paliwo (zawsze lalem bp ultra) a mianowicie neste. Nie dodalem tez dodatku do paliwa stp (zwykle do kazdego tankowania pelnego zbiornika dolewalem – nie czysciciel a dodatek wlasnie wg producenta do kazdego tankowania). I efekt ze autko lepiej sie zbiera... i w lusterku nie widze dymu! Wiec na pewno jest go mniej. Pytanie czy paliwo/ten dodatek moze miec az tak duzy negatywny wplyw na silnik??? moze do paliw typu ultra ktore z definicji maja w sobie juz uszlachetniacze nie powinno sie ich dodawac wiecej bo przez duze stezenie ropa traci swe podstawowe wlasciwosci? Chyba ze moje autko jak zobaczylo ze ma cisnienie oleju w normie postanowilo lepiej jezdzic
))
pzdr
co do polsyntetyku to zastanawialem sie aby nastepnym razem przejsc (ostatnie 3 zalania byly dexelia 5w30) na mobil super fe special 5w30. Zrodlo mam dobre bo wprost od wroclawskiego dystrybutora mobil.
Jest ponoc uzywany w dieslach forda i na forum wyczytalem ze ponoc ASO Mazda niemcy zaczely go lac wlasnie z powodow brania oleju dexeli. Czy ktos uzywal tego oleju? Z tym ze to jest nadal syntetyk co mnie akurat cieszy – przejechane mam (w teorii
I ciekawostka bo zalalem ostatnio inne paliwo (zawsze lalem bp ultra) a mianowicie neste. Nie dodalem tez dodatku do paliwa stp (zwykle do kazdego tankowania pelnego zbiornika dolewalem – nie czysciciel a dodatek wlasnie wg producenta do kazdego tankowania). I efekt ze autko lepiej sie zbiera... i w lusterku nie widze dymu! Wiec na pewno jest go mniej. Pytanie czy paliwo/ten dodatek moze miec az tak duzy negatywny wplyw na silnik??? moze do paliw typu ultra ktore z definicji maja w sobie juz uszlachetniacze nie powinno sie ich dodawac wiecej bo przez duze stezenie ropa traci swe podstawowe wlasciwosci? Chyba ze moje autko jak zobaczylo ze ma cisnienie oleju w normie postanowilo lepiej jezdzic
pzdr
- Od: 17 mar 2008, 22:35
- Posty: 105
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r
dymienie/ kopcenie
wynika z nieidealnego procesu spalania,
a jest on spowodowany przez niedoregulowane lub wyeksplatowane podzespoły silnika (np. wtryski, turbo, Egr..)
lub przez zabrudzone paliwo,
bo wtedy wtryski nia daja rady go poprawnie rozpylic!
a nierozpylone nie spala się i wtedy auto kopci!
tankuj tylko dobre paliwo.
a na chłopski rozum:
spróbuj pluć
wodą lub na odmiane miodem
"no comment"
pozdr.
E.
wynika z nieidealnego procesu spalania,
a jest on spowodowany przez niedoregulowane lub wyeksplatowane podzespoły silnika (np. wtryski, turbo, Egr..)
lub przez zabrudzone paliwo,
bo wtedy wtryski nia daja rady go poprawnie rozpylic!
a nierozpylone nie spala się i wtedy auto kopci!
tankuj tylko dobre paliwo.
a na chłopski rozum:
spróbuj pluć
wodą lub na odmiane miodem
"no comment"
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
z czego wynika kopcenie wiem...
jesli chodzi o dobre paliwo to z mojej wiedzy tylko takie leje (jedynie bp ultimate lub statoil ostatnio neste), a moje pytanie bylo innej natury. Jak zaleje syf to nie ma o czym mowic. Mi chodzi o to czy nadmiar dodatkow "uszlachetniajacych" zawartych w paliwie dobrej jakosci typu bp ultimate czy srodkach typu stp moze powodowac taki efekt.
Nie sadze aby te dodatki wplywaly negatywnie na rozpylanie paliwa (wrecz przeciwnie stp ktory lalem ma powodowac lepsza prace wtryskow) ale moze maja one wplyw na wlasciwosi spalania takiej ropy i przez to kopcenie i spadek mocy?
Bo ustanie dosc mocnego kopcenia i wyrazna poprawe zauwazylem teraz po zalaniu czystego paliwa neste (wczesniej przez pol roku na paliwach bp ultimate lub statoil + dodatek stp mialem ta niemila przypadlosc non stop).
A z wymienionych przez Ciebie podzespolow wtryski wg ASO sa ok, EGR zaslepiony, turbo regenerowane swiszczalo i swiszczy (bede chyba reklamowal mimo zapewnien ze jest ok i niecheci naprawy firmy)... a moc nagle wrocila i kopcenie sie zmniejszylo
pzdr
B
jesli chodzi o dobre paliwo to z mojej wiedzy tylko takie leje (jedynie bp ultimate lub statoil ostatnio neste), a moje pytanie bylo innej natury. Jak zaleje syf to nie ma o czym mowic. Mi chodzi o to czy nadmiar dodatkow "uszlachetniajacych" zawartych w paliwie dobrej jakosci typu bp ultimate czy srodkach typu stp moze powodowac taki efekt.
Nie sadze aby te dodatki wplywaly negatywnie na rozpylanie paliwa (wrecz przeciwnie stp ktory lalem ma powodowac lepsza prace wtryskow) ale moze maja one wplyw na wlasciwosi spalania takiej ropy i przez to kopcenie i spadek mocy?
Bo ustanie dosc mocnego kopcenia i wyrazna poprawe zauwazylem teraz po zalaniu czystego paliwa neste (wczesniej przez pol roku na paliwach bp ultimate lub statoil + dodatek stp mialem ta niemila przypadlosc non stop).
A z wymienionych przez Ciebie podzespolow wtryski wg ASO sa ok, EGR zaslepiony, turbo regenerowane swiszczalo i swiszczy (bede chyba reklamowal mimo zapewnien ze jest ok i niecheci naprawy firmy)... a moc nagle wrocila i kopcenie sie zmniejszylo
pzdr
B
- Od: 17 mar 2008, 22:35
- Posty: 105
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r
generalnie wszelkie dodatki
powinno się stosować
wg. zalecen czy o producenta auta
czy tez prodcenta dodatku
absolutnie!!!
bo nadmiar tzn. jego za wysokie stężenie moze powypalac
to i owo w silniku
pozdr.
E.
powinno się stosować
wg. zalecen czy o producenta auta
czy tez prodcenta dodatku
absolutnie!!!
bo nadmiar tzn. jego za wysokie stężenie moze powypalac
to i owo w silniku
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Ja podbije temat otóż też miałem problem z dymieniem i ubytkami oleju. Pomogła wymiana podkładek pod wtryskami!! Zalałem olej na full i nie ubywa gdzie wcześniej po dolaniu olej znikał i utrzymywał sie na pół miarki i powoli ubywał wraz z dymieniem z rury...
- Od: 14 lis 2008, 18:30
- Posty: 518
- Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
- Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(
Riki napisał(a):melass to teraz siup i miska w doł. Trzeba obejrzeć smoka.
W sumie to patrzyłem na smoka w grudniu ale jak zobaczyłem jakie były zawalone 2 wtryski napewno sprawdze jeszcze raz dla świętego spokoju i myśle że bede musial z nim powalczyc

- Od: 14 lis 2008, 18:30
- Posty: 518
- Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
- Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(
melass napisał(a):W sumie to patrzyłem na smoka w grudniu ale jak zobaczyłem jakie były zawalone 2 wtryski napewno sprawdze jeszcze raz dla świętego spokoju i myśle że bede musial z nim powalczyc
to sygal, ze nie jest dobrze!
gorzej: jest zle!
i oby nie bylo gorzej!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
melass napisał(a):Co masz na mysli?Że już jest zawalony?
nieszczelne wtyski powoduja zaklejanie smoka!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Ja nie robiłem pomiaru ciśnienia oleju.
Myślałem sobie tak – po co skoro kontrolka gaśnie natychmiast po uruchomieniu silnika.
Ale przy wymianie podkladek postanowilem popatrzec na smoka.
Co moge powiedziec? To naiprawdziwsza prawda.
Moj smok był niewiarygodnie zaklejony. Dol silnika brudny jak siedem nieszczęść.
A tak przy okazji. Czy są jakieś warsztaty, które maja na wyposażeniu takie kamery.
http://automatykab2b.pl/content/view/1664/
Mozna by oglądnąć smoka, gore tłoków, zawory bez wielkiego demontażu.
Myślałem sobie tak – po co skoro kontrolka gaśnie natychmiast po uruchomieniu silnika.
Ale przy wymianie podkladek postanowilem popatrzec na smoka.
Enduro napisał(a):nieszczelne wtyski powoduja zaklejanie smoka!
E.
Co moge powiedziec? To naiprawdziwsza prawda.
Moj smok był niewiarygodnie zaklejony. Dol silnika brudny jak siedem nieszczęść.
A tak przy okazji. Czy są jakieś warsztaty, które maja na wyposażeniu takie kamery.
http://automatykab2b.pl/content/view/1664/
Mozna by oglądnąć smoka, gore tłoków, zawory bez wielkiego demontażu.
- Od: 8 cze 2009, 12:34
- Posty: 16
- Auto: MPV 2.0 MZR-CD, 136KM 2002r
gun21 napisał(a):A tak przy okazji. Czy są jakieś warsztaty, które maja na wyposażeniu takie kamery.http://automatykab2b.pl/content/view/1664/Mozna by oglądnąć smoka, gore tłoków, zawory bez wielkiego demontażu.
dobry ginekolog..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
U mnie też kopci, ale oleju ani grama mi nie ubywa. Po odkręceniu korka od wlewu oleju przy włączonym silniku mocno dmucha,ale nie czuć spalin, tylko olej rozgrzany.EGR zaślepiony i odłączony. Czy to dmuchanie jest ok, czy to wina podkładek pod wtryskami?Jaki jest koszt podkładek i ich wymiany?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 24 sty 2009, 14:16
- Posty: 74
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 '03 136 MZR-GY
adas napisał(a): Czy to dmuchanie jest ok, czy to wina podkładek pod wtryskami?Jaki jest koszt podkładek i ich wymiany?
Pozdrawiam
absoltnie nie!
wymien je jak najszybciej i jesli jeszcze tego nie robiles,
sprawdz tzn. oczysc smoka
a koszt podkladek w originale (kpl.) tj. 4 sztuk to ok. 20 euro
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
no wlasnie... moi mechanicy (ASO, plus polecany tu wroclawski serwis) mowia ze jak nie ma dymu/spalin to wcale to dmuchanie nie jest oznaka czegos zlego... oczywiscie w zaleznosci jak mocno dmucha. Moim zdaniem u mnie dmucha mocno. Zdaniem mechanikow nie i mam sie nie wg nich tym nie przejmowac. Argumentuja to ze po prostu w silniku chodza te tloki dwa jest tam temperatura wyższa wiec musi troche ruchu powietrza byc.
Ja wymienilem podkladki pod wtryskiami bo mialem spaliny – po wymianie spalin nie ma ale jak z korka dmuchalo tak dmucha! tylko czysciej
Enduro – chcesz powiedziec ze u Ciebie na odkreconym korku mozesz kartke polozyc i jej nie zdmuchnie?
moze zrobmy akcje na forum odkrecenia korka oleju i opisania jak u wszystkich "dmucha"
)))
Ja wymienilem podkladki pod wtryskiami bo mialem spaliny – po wymianie spalin nie ma ale jak z korka dmuchalo tak dmucha! tylko czysciej
Enduro – chcesz powiedziec ze u Ciebie na odkreconym korku mozesz kartke polozyc i jej nie zdmuchnie?
moze zrobmy akcje na forum odkrecenia korka oleju i opisania jak u wszystkich "dmucha"
- Od: 17 mar 2008, 22:35
- Posty: 105
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6