gasnący silnik – prawd. zawór SCV, zdjęcia str.4

Postprzez krzysiekkrajewski1977 » 12 lip 2009, 20:49

Powiecie mi czy mozna sprawdzic przed wymiana czy to jest faktycznie ten zawor SCV ? czy trzeba go wymienic a potem to wyjdzie czy to dobra diagnoza czy nie?
Początkujący
 
Od: 11 lip 2009, 22:20
Posty: 7

Postprzez Enduro » 12 lip 2009, 20:53

krzysiekkrajewski1977 napisał(a):czy mozna sprawdzic przed wymiana czy to jest faktycznie ten zawor SCV ? czy trzeba go wymienic a potem to wyjdzie czy to dobra diagnoza czy nie?

po wymianie na inny, oby sprawny!
jesli usterki znikną,
to oznacza, że stary byl defekt
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krzysiekkrajewski1977 » 12 lip 2009, 21:00

domyslam sie ze jak wymienie na nowy to ten zawor bedzie ok ale czy ja jakos moge u mechanika sprawdzic czy wogole musze akurat ten zawor wymienic czy mechanik moze mi to dokladnie sprawdzic
Początkujący
 
Od: 11 lip 2009, 22:20
Posty: 7

Postprzez Enduro » 12 lip 2009, 21:07

krzysiekkrajewski1977 napisał(a):domyslam sie ze jak wymienie na nowy to ten zawor bedzie ok ale czy ja jakos moge u mechanika sprawdzic czy wogole musze akurat ten zawor wymienic czy mechanik moze mi to dokladnie sprawdzic

wydaj mi sie ze nie,
bo wiem ze w ASO wymieniano kpl. pompy wtryskowe,
a tylko SCV byl uszkodzony!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez domin1979 » 12 lip 2009, 21:23

krzysiekkrajewski1977 napisał(a):domyslam sie ze jak wymienie na nowy to ten zawor bedzie ok ale czy ja jakos moge u mechanika sprawdzic czy wogole musze akurat ten zawor wymienic czy mechanik moze mi to dokladnie sprawdzic
Wg mnie nie da rady tego sprawdzić, jedynie można przypuszczać na podstawie objawów. Część jest mała i niewiele tam się zobaczy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez krzysiekkrajewski1977 » 12 lip 2009, 21:30

dzieki za informacje pozdrowionka
Początkujący
 
Od: 11 lip 2009, 22:20
Posty: 7

Postprzez krzysiekkrajewski1977 » 13 lip 2009, 18:26

powiedzcie mi prosz gdzie jest umieszczony ten zawor mam mazde6 121km
Początkujący
 
Od: 11 lip 2009, 22:20
Posty: 7

Postprzez krzysiekkrajewski1977 » 13 lip 2009, 18:38

miniu napisał(a):
Pawnik napisał(a):Numery na pewno wadliwych zaworów ( górny rząd liczb wygrawerowanych na zaworze): "003" lub "006".


Ja mam "006" ale odpukać (puk puk puk) auto sprawuje się OK. Mam pytanie czy zawory "003" i "006" są wadliwe wszystkie, czy pieprzą się wybiórczo??
Innymi słowy – czy jest szansa że nie będę musiał mojego wymieniać??


powiedz gdzie jest umieszczony ten zawor?
Początkujący
 
Od: 11 lip 2009, 22:20
Posty: 7

Postprzez MAZVAGTECH » 13 lip 2009, 19:49

krzysiekkrajewski1977 napisał(a):gdzie jest umieszczony ten zawor mam

Ksztalt walca przykrecony do pompy wysokiego cisnienia z wtyczka z dwoma przewodami widoczny po otwarciu maski silnika
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez krzysiekkrajewski1977 » 14 lip 2009, 17:48

maxkls napisał(a):
krzysiekkrajewski1977 napisał(a):gdzie jest umieszczony ten zawor mam

Ksztalt walca przykrecony do pompy wysokiego cisnienia z wtyczka z dwoma przewodami widoczny po otwarciu maski silnika

powiem wam tylko tyle dzisiaj dzwonilem do mazdy w londynie bo tu teraz jestem i powiedzieli mi ze musze kupic cala pompe i mi sie to nie podoba bo to co ja widze to tu mozna kupic taki zawor osobno, tylko powiedzcie mi czy ten zawor sprowadza diler mazdy bo juz nie wiem gdzie moge go kupic?
Początkujący
 
Od: 11 lip 2009, 22:20
Posty: 7

Postprzez vgw » 19 lip 2009, 11:22

witam ... mozesz go kupic np tam gdzie ja kupilem czyli w rzeszowie – poszukaj na allegro "zawor scv mazda 6" i napewno znajdziesz – jest to sklep czesci mazdy ktory rowniez wysyla czesci. W warszawie widzialem rowniez taki sklep wysylkowy.
Wymiana zaworu jest prosta: bierzesz klucz odkrecasz 2 srubki, rozlaczasz zlacze elektryczne, wyciagasz zawor – nastepnie w to samo miejsce wkladasz delikatnie nowy (uwaga na uszczelke !) , przykrecasz 2 srobki wkladasz zlacze elektryczne i gotowe. Odpalasz silnik – u mnie musialem to zrobic 3 razy bo gasl , ale za kazdym razem zaczyna pracowac lepiej. Pozniej jazda z 10km i wszystko wraca do normy !!! :)

A znajduje sie on jak otworzysz maske po lewej stronie – wkrecony w pompe. Obejrzyj sobie fotki na allegro jak wyglada to go znajdziesz ! ja znalazlem go po 5 sek. Pozdr
Daj znac jak efekt poszukiwan i wymiany.
Początkujący
 
Od: 8 cze 2009, 17:38
Posty: 21
Skąd: Walbrzych
Auto: Mazda 6

Postprzez krzysiekkrajewski1977 » 19 lip 2009, 12:44

vgw napisał(a):witam ... mozesz go kupic np tam gdzie ja kupilem czyli w rzeszowie – poszukaj na allegro "zawor scv mazda 6" i napewno znajdziesz – jest to sklep czesci mazdy ktory rowniez wysyla czesci. W warszawie widzialem rowniez taki sklep wysylkowy.
Wymiana zaworu jest prosta: bierzesz klucz odkrecasz 2 srubki, rozlaczasz zlacze elektryczne, wyciagasz zawor – nastepnie w to samo miejsce wkladasz delikatnie nowy (uwaga na uszczelke !) , przykrecasz 2 srobki wkladasz zlacze elektryczne i gotowe. Odpalasz silnik – u mnie musialem to zrobic 3 razy bo gasl , ale za kazdym razem zaczyna pracowac lepiej. Pozniej jazda z 10km i wszystko wraca do normy !!! :)

A znajduje sie on jak otworzysz maske po lewej stronie – wkrecony w pompe. Obejrzyj sobie fotki na allegro jak wyglada to go znajdziesz ! ja znalazlem go po 5 sek. Pozdr
Daj znac jak efekt poszukiwan i wymiany.

juz zamowilem ten zawor ale musze poczekac jeszcze tydzien bo znajomy musi mi go dostarczyc. znalazlem ten zawor i powiem ci ze po twojej pomocy zdecydowalem go wymienic sam, a jak juz to zrobie to dam znac :) Dzieki za pomoc
Jeszcze male pytanko czy nie ma tam cisnienia albo czy ropa nie bedzie leciala jak z szlalchu po odkreceniu?
Początkujący
 
Od: 11 lip 2009, 22:20
Posty: 7

Postprzez vgw » 20 lip 2009, 15:55

mialem te same obawy, ze bedzie ropa leciala, ale okazalo sie ze nic nie leci :) podlozylem tylko szmate i byc moze tylko pare kropel wylecialo – z tego wynika ze jak silnik nie pracuje to nie ma tam cisnienia, bo i skad by sie wzielo ?
Wymieniaj smialo .... troszke trzeba sie nameczyc i dobrac odpowiedniej dlugosci klucz – nim bedziesz mial nowy zawor pocwicz odkrecanie na starym – no i zdjecie zlacza elektrycznego u mnie wymagalo uzycia srobokreta bo nie chcialo wyskoczyc.
Początkujący
 
Od: 8 cze 2009, 17:38
Posty: 21
Skąd: Walbrzych
Auto: Mazda 6

Postprzez krzysiekkrajewski1977 » 20 lip 2009, 17:11

vgw napisał(a):mialem te same obawy, ze bedzie ropa leciala, ale okazalo sie ze nic nie leci :) podlozylem tylko szmate i byc moze tylko pare kropel wylecialo – z tego wynika ze jak silnik nie pracuje to nie ma tam cisnienia, bo i skad by sie wzielo ?
Wymieniaj smialo .... troszke trzeba sie nameczyc i dobrac odpowiedniej dlugosci klucz – nim bedziesz mial nowy zawor pocwicz odkrecanie na starym – no i zdjecie zlacza elektrycznego u mnie wymagalo uzycia srobokreta bo nie chcialo wyskoczyc.

No to teraz to tylko czekam na ten zawor do niedzieli i zaczynam wymiane :) dzieki za pomoc a jak bedzie juz po wszystkim to dam znac
Początkujący
 
Od: 11 lip 2009, 22:20
Posty: 7

Postprzez krzysiekkrajewski1977 » 26 lip 2009, 20:07

dzisiaj dostalem ten zawor numer byl 066 zmiana trwala okolo 25min odpalilem auto no i
jest wszysko super obrot rownolegle nie dlawi sie <jupi> mam nadzieje ze bedzie wszystko tak dalej.
Za tydzien jade w trase i mysle ze sie wszystko wyjasni na dobre :) dzieki wszystkim za pomoc
Początkujący
 
Od: 11 lip 2009, 22:20
Posty: 7

Postprzez miecio_20071 » 3 sie 2009, 19:37

Witam! Od trzech miesięcyJestem posiadaczem mazdy6 z 2003 i mam problem. Silnik gaśnie po zdjęciu nogi z gazu.Początkowo było to sporadyczne raz na od kilkudziesięciu do kilkuset kilometrów.Wymieniłem fitr paliwa i wydawało się że problem znikł. Dzisiaj zrobiłem 400 kilometrów i zgasł z 50 razy albo więcej.Na szczęście zaraz odpalał, chociaż parę razy musiałem przytrzymywać go na wyższych obrotach bo wogóle nie chciał pracować.Mam do Kolegów pytanko czy są to objawy popsutego zaworu SCV.
Ostatnio edytowano 25 cze 2010, 21:02 przez miecio_20071, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 12 maja 2009, 20:14
Posty: 16
Auto: mazda 6, top kombi 136 MZR CD

Postprzez domin1979 » 3 sie 2009, 19:39

Tak, wymien zawor i to szybko bo niebawem moze zgasnac na dobre.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez miecio_20071 » 3 sie 2009, 21:11

Dzięki za poradę jutro zamówię zaworek 760zł myślę ze sam wymienię. Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 12 maja 2009, 20:14
Posty: 16
Auto: mazda 6, top kombi 136 MZR CD

Postprzez Grzyby » 3 sie 2009, 21:21

miecio_20071 napisał(a):Kupiłem tą mazdę bo jest ładna ale i dlatego że ma dobrą opinię. Niestety ja tego nie potwierdzam

wystarczy przed zakupem poczytać opinie (np. tutaj) i dowiedzieć się czego można się spodziewać.
Ja tak zrobiłem przed kupnem i jakoś na razie (tfutfu) przez 40kkm jest ok. Nawet SCV działa :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Lorento » 3 sie 2009, 21:23

miecio_20071 napisał(a):Poprzednio miałem accorda 2,0 tdi z1996r i to auto było naprawdę niezawodne !Nie ma nic gorszego niż zgaśnięcie silnika na środku każdego skrzyżowania poprostu obciach.

Obciachem jest to, że zadajesz takie pytanie na forum, a wystarczyłoby użyć nerwu wzrokowego i mózgu. Wtedy obaczyłbyś problem Mazdy w dieslu na CR z SCV i radę na to, ale jak zwykle śmierdzące polskie lenistwo górą i narzekanie, narzekanie, narzekanie...... żenada..
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6