Bierze olej (spalanie oleju) – diesel

Postprzez banasr » 29 sty 2009, 01:04

RF5C-10-235
a tak mi wpadło, że brak podpowiedzi.
Pozdro
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 14:13
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM

Postprzez radekbialy » 30 sty 2009, 00:07

zawsze komus sie przyda. Dzieki
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2008, 22:47
Posty: 58
Skąd: włocławek
Auto: 626 2.0 99r 136KM

Postprzez gun21 » 12 lip 2009, 07:14

radekbialy – Pisałeś o dymieniu u odmy i dużym zużyciu oleju. Co było ich przyczyną. Pierścienie, podkładki pod wtryskami, uszczelniacze zaworów? A może coś innego?

Jako laik postawiłbym od razu na pierścienie.
Dlatego mam pytanie do znawców tematu:
Czy podkładki pod wtryskami, uszczelniacze zaworów nogą dawać takie objawy?

Czy w przypadku zużytych pierścieni zmiana oleju z 5w-30 na 10w-40 ma jakiś sens?
Chodzi mi o to – zmieniamy na 10w-40 i patrzymy co się dzieje.
Zużywa olej = szukamy dalej
Nie zużywa = sprawa załatwiona.
Początkujący
 
Od: 8 cze 2009, 12:34
Posty: 16
Auto: MPV 2.0 MZR-CD, 136KM 2002r

Postprzez Enduro » 12 lip 2009, 11:18

gun21 napisał(a):.....Czy podkładki pod wtryskami, uszczelniacze zaworów nogą dawać takie objawy?........


dymienie tak,
ale ubytki oleju nie!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez radekbialy » 12 lip 2009, 12:36

wymieniłem podkładki i dymienie ustało. jak pisał enduro troche sie tam nagaru zebrało wiec troche cieżko wychodziły, miałem pełno nagaru w oleju wiec odrazu wymiana oleju i czyszczenie smoka bo był zapchany juz dosc mocno
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2008, 22:47
Posty: 58
Skąd: włocławek
Auto: 626 2.0 99r 136KM

Postprzez Enduro » 12 lip 2009, 12:45

radekbialy napisał(a):.....miałem pełno nagaru w oleju wiec odrazu wymiana oleju i czyszczenie smoka, bo był zapchany juz dosc mocno

no to mo żesz teraz spokojnie spać...
tzn. jeździć!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez gun21 » 12 lip 2009, 16:33

radekbialy napisz co pomogło na duże zużycie oleju o którym pisałeś?
Początkujący
 
Od: 8 cze 2009, 12:34
Posty: 16
Auto: MPV 2.0 MZR-CD, 136KM 2002r

Postprzez xANDy » 13 lip 2009, 21:39

I zalewać 5/30....
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez radekbialy » 13 lip 2009, 22:35

wczesniej regeneracja turbiny a pozniej wymiana podkładek bo tak dmuchało ze olej mi przez obme az chlapał a po wymianie sucho i bez spalin
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2008, 22:47
Posty: 58
Skąd: włocławek
Auto: 626 2.0 99r 136KM

Postprzez gun21 » 6 wrz 2009, 07:17

opis mojego problemu:
Mazda MPV 2.0 MZR-CD, 136KM. Przebieg 160kkm.
Po zakupie wymieniłem olej na Dexelie Ultra 5w/30. Niestety od samego początku obserwuje duże zużycie oleju tj. ok 0,5-1 litra na 1000km. Silnik jest suchy, filtr powietrza suchy. Nie ma żadnego problemu z uruchamianiem. Nie kopci ani rano ani podczas jazdy. Tylko przy nagłym przyśpieszaniu daje bardzo małego czarnego dymka. Podczas jazdy pod górkę i wciśnięciu gazu w podłogę słychać (bardzo delikatnie) jakby coś uderzało w silniku.

Kupiłem w ciemno podkładki i pojechałem do mechanika.
Mechanik, po zdjęciu pokrywy zaworów stwierdził, że to nie podkładki. (Jak można to stwierdzić? Zapalić na chwilę ze zdjętą pokrywą zaworów?). Turbinę też wyklucza.
Nie podoba mu się też wygląd silnika w środku. Mówi, że jest czarny/brudny. Nie podoba mu się też olej, mimo, że to Dexelia. "Olej powinien być śliski a to jakaś woda".
Zalecił mi zalanie na jedną zmianę oleju półsyntetycznego 10w/40 i obserwować. Jeżeli to nie pomoże to:
-rozebranie głowicy czyli wymiana uszczelniaczy, planowanie itd
-wymiana pierścieni + honowanie
-wymiana panewek na wale korbowym (tak dla pewności skoro i tak mocno rozbieramy silnik)

Jeżeli dojdzie do wymiany pierścieni, uszczelniaczy i panewek, to czy szukać zamienników czy tylko oryginały? Jakie są koszty części?
Czy po takiej naprawie silnik ma duża szansę powrócić do pełnej sprawności?
Czy ktoś to przerabiał z silnikiem 2.0 MZR-CD i może podzielić się opinią?
Początkujący
 
Od: 8 cze 2009, 12:34
Posty: 16
Auto: MPV 2.0 MZR-CD, 136KM 2002r

Postprzez Enduro » 6 wrz 2009, 09:41

gun21 napisał(a):Mechanik........Mówi, że jest czarny/brudny. .

Jeżeli dojdzie do wymiany pierścieni, uszczelniaczy i panewek, to czy szukać zamienników czy tylko oryginały? Jakie są koszty częściß

Czy po takiej naprawie silnik ma duża szansę powrócić do pełnej sprawności?


to zabrudzenie sinika wynika z nieszczelnosci podkladek pod wtryskami
i opinia mechanika jest nietrafna!

co do napraw to polecam w originale,
choc wiedomo mi ze istnieja tez warte polecenie produkty innych firmy,
ale tu zalecam dobrej jakosci podzespoly!

po solidnej naprawie silnika silnik powinnien byc w stanie nominalnym/fabrycznym!

osobiscie polecam przed remontem lub rozbieraniem jednostki:
test kompresji lub najlepiej test jej utraty!
to wiele powie...

choc wydaj mi się, że to nadmierne spalanie oleju
może być spowodowane mizerną jakością tego oleju, co uprzednio wlałeś!
wymień go na dobry półsyntetyk, ale z pewnego zródła
koszt niewielki...
choć to pukanie wskazuje na jakieś problemy/luzy w silniku
(n.p.panweki)
powodzenia
E.
Ostatnio edytowano 6 wrz 2009, 13:01 przez Enduro, łącznie edytowano 2 razy
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez MAZVAGTECH » 6 wrz 2009, 09:43

gun21 napisał(a):Mechanik, po zdjęciu pokrywy zaworów stwierdził, że to nie podkładki.

Ma rentgen w oczach? Na pracujacym silniku zdejmuje sie odme i sprawdza przedmuchy
gun21 napisał(a):Olej powinien być śliski a to jakaś woda

gun21 napisał(a):mi zalanie na jedną zmianę oleju półsyntetycznego 10w/40

Jak silnik lyka 1l oleju na 1000km to co da zmiana oleju? Pociagnie 0,9l?
gun21 napisał(a):wciśnięciu gazu w podłogę słychać (bardzo delikatnie) jakby coś uderzało w silniku.
I to powinna byc dla mechanika istotna informacja, zeby panewki wymieniac najpierw trzeba je sprawdzic w jakim sa stanie, a nie proforma bo silnik rozebrany, ale jesli cos w nim postukuje moze to byc panewka na korbowodzie i wtedy jeszcze trzeba doliczyc szlifowanie walu Jesli chcesz robic generalny remont silnika siadz sobie z olowkiem w reku i policz czy nie taniej wyszloby kupic uzywany silnik
gun21 napisał(a):Czy po takiej naprawie silnik ma duża szansę powrócić do pełnej sprawności?
Jesli wszystko jest zrobione dobrze to dlaczego nie Przeciez mazda przewiduje remonty tych silnikow
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez mazgh » 6 wrz 2009, 09:47

To co podpowiada ci mechanik to nic innego jak kapitalny remont silnika.

Na częściach oryginalnych to była by dla ciebie raczej katastrofa finansowa.Jak dobrze pamiętam same ori.pierścienie to chyba koszt koło 2 t zł.

Wykonujac remont i szlfy walu,panewki,obróbkę bloku, obrobkę głowicy,kpl.uszczelek, części zamienne olej filtry płyny nowy rozrzad może nowa p-pa wody na możliwych do otrzymania zamiennikach plus robocizna z gwarancja warsztatu to i tak wydasz co najmniej 5t zł ,a jak to bywa po rozbiorce a dwumas a sprzęgło,a wtryskia,turbosprezarka itd

pozdr.
www.mazda-ford.pl

Bydgoszcz ul.Inowrocławska 1

POLECAMY RÓWNIEŻ PROFESIONALNĄ AUTO -MYJNIE
www.myj-car.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2009, 23:22
Posty: 145
Skąd: Bydgoszcz
Auto: GH RF-TOP 08"
ER- EXPRESSION 09"
GS350AWD 08''
F RANGER 4WD 08"

Postprzez grubby » 7 wrz 2009, 14:43

Witam,
podczepie się nieco pod temat bo miałem podobny kłopot. Mianowicie ubytki oleju (w miescie nie zauwazalne w sumie, na trasie natomiast kolo 300 – 500ml na 1000 km jak mocniej depcze). Zauważyłem, że kopci spod korka oraz odpowietrzenia silnika i mocno tam "dmucha". Natychmiast wymieniłem wszystkie podkładki pod wtryskami i kocpenie zgodnie z opiniami na forum ustało. Natomiast ciągle z odpowietrzenia i spod korka dmucha. Również jak przytkne palec do odpowietrzenia silnika to po chwili mam na palcu troche oleju – stąd pewnie jego branie.
Zawory regulowałem koło 10k km temu, olej wymieniam co 10k na dexelie 5w30 (obecnie ma 4k), sprawdziłem ciśnienie w tłokach i wyszło 3,2 na dwóch i 3,1 bara na dwóch więc z tego co mi powiedziano bardzo dobre. Byłem w aso na kalibracji wtrysków i powiedzieli, że jest ok z nimi.
Co może być przyczyną dmuchania i tego, że olej idzie do odpowietrzenia?
Ciągle mam również problem z małym brakiem mocy i kopceniem na czarno/siwoczarno z rury wydechowej (o których pisałem już nigdyś). A dopowiem, że mam "nową regenerowaną" turbinę bo kiedyś myślałem, że to jej wina – i sie przeliczyłem bo ona nie pomogła :/ Nawet jest troche gorzej bo trochę świszczy przy wchodzeniu na obroty co wg firmy regenerującej nie jest negatywnym objawem (słuchali tego).

Jestem umółiony na pomiar ciśnienia oleju – jak będzie niehalo to pewnie zabiore się za smok... ale czy to coś da? :/
Bardzo proszę o opinię bo już mnie krew zalewa jak do portfela patrze...

pzdr,
Bartek
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez grubby » 7 wrz 2009, 15:01

dodam jeszcze, że tak jak widze z innych wątków też mam objaw lekkiej zmiany dzwięku pracy (wtryskiwaczy?) przy obrotach 1200-1400. Jak jednak mówiłem spece ASO po kalibracji wtrysków powiedzieli, że są ok (mimo że praca silnika trochę się zmiękczyła to ten dzwiek w powyższym zakresie pozostal)

pzdr
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez gun21 » 7 wrz 2009, 16:20

Panowie!

Czytajac wsza opinie postanowilem:
1. Wymienic podkladki pod wtryskami.
2. Wyczyscic smok olejowy
3. Zmienic olej i filtr na nowy
4. Obserwowac jakie beda rezultaty.
5. Opisac w najblizszym czasie wynik na forum

Czy srube mocujaca widelki, ktore trzymaja dwa wtryski, wymieni sie na nowa czy skreca wszystko na starej?

Czy lekkie stukanie podczas naglego dodawania gazu noze byc spowodowane luznym wtryskiem? Czy moze taki objaw bylby zawsze slyszalny niezaleznie od operowania gazem?
Początkujący
 
Od: 8 cze 2009, 12:34
Posty: 16
Auto: MPV 2.0 MZR-CD, 136KM 2002r

Postprzez Riki » 7 wrz 2009, 16:49

gun21 napisał(a):Czy srube mocujaca widelki, ktore trzymaja dwa wtryski, wymieni sie na nowa czy skreca wszystko na starej?


zostają stare.


gun21 napisał(a):noze byc spowodowane luznym wtryskiem?


są różne przypadki... najpierw zrób to co napisałeś powyżej i obserwuj.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Enduro » 7 wrz 2009, 17:21

grubby napisał(a): sprawdziłem ciśnienie w tłokach i wyszło 3,2 na dwóch i 3,1 bara na dwóch więc z tego co mi powiedziano bardzo dobre.

tam jest ok.30- 35 bar !!!

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Enduro » 7 wrz 2009, 17:23

grubby napisał(a):olej wymieniam na dexelie 5w30

do nalej nastepnym razem 10w40
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Riki » 7 wrz 2009, 17:24

Enduro napisał(a):nalej nastepnym razem 10w40


<spoko>

CiTD przy przelocie w okolicach 200tysi najlepiej zalać już półsyntetykiem :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6