Wymieniać pasek rozrządu mimo widocznych bardzo dobrze jego oznaczeń?

Postprzez Sebaaaaaaa7 » 9 lip 2009, 13:00

Witam. Co sądzicie o pasku rozrządu na którym są widoczne bardzo dobrze napisy, UNITA itp. wymieniać czy nie,kiedyś wyczytałem że po dłuszym przebiegu napisy się ścierają,czy to prawda. Pasek podobno był wymieniany auto ma 132 tys. wizualnie pasek wygląda dobrze dołączam zdjęcie:
Obrazek[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 10:26
Posty: 94
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 2.0 136KM 03r. Mazda 323f 1.8 96r.

Postprzez Sebaaaaaaa7 » 9 lip 2009, 13:09

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 10:26
Posty: 94
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 2.0 136KM 03r. Mazda 323f 1.8 96r.

Postprzez Matilm » 9 lip 2009, 13:56

hmmmm rozumiem że niedawno kupiłeś auto i sprzedający powiedział że rozrząd wymieniany

Miałem niedawno ten sam przypadek, sprzedający mówił że niby 9k wcześniej był wymieniany rozrząd, tylko jaką ja mam na to gwarancje ?????

a z drugiej strony skąd wiesz czy nie wymienili samego paska a rolki i napinacz zostawili stare ...

Polecam na wszelki wypadek i dla własnego spokoju wymienić cały rozrząd, tak jak sam zrobiłem, troche to kosztuje ale masz na następne 80-90k km spokój :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 cze 2009, 09:46
Posty: 14
Skąd: Żary
Auto: Mazda 6 Hatchback GG 2.0 CITD (136KM) 2002r – Sprzedana

Postprzez 3man » 9 lip 2009, 14:14

Z tego co mi wiadomo od ludzi z serwisu, nawet w książce serwisowej wymiana rozrządu nie jest odnotowywana. Podobnie inne regularne wymiany klocków, filtrów, płynów itp. Ale o oleju i filtrze to akurat można się dowiedzieć z kartki zaczepionej pod maską, jeżeli jest.
U mnie niby była wymiana rozrządu podczas regularnej wizyty serwisowej przy 118k, jednak jedyny sposób w jaki mogłem to sprawdzić, to zerknąć pod maskę i doszukiwać się śladów roboty. Zaufałem poprzedniemu właścicielowi (kupiony z pierwszej ręki od prywatnego właściciela) i nie wymieniałem.
Na cenniku w serwisie zauważyłem, że wymiana rozrządu kosztuje ~3,8k PLN. U normalnego mechanika ~1,5k
Początkujący
 
Od: 8 lip 2009, 18:14
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Auto: M6'04 GY MZR-CD

Postprzez cropovic » 9 lip 2009, 22:47

Witam!!! wymieniałem rozrząd 3 dni temu mam przejechane 120 tys. i kosztowało mnie to 1000zł z robocizną ale bez jednego napinacza tego co kosztuje ok 500zł. tak to wszystko nawet pasek bo co z tego że wiem od byłego właściciela że rozrząd był wymieniany jak znam przypadki co ludzie płaczą później że zaufali sprzedawcy jak im strzela pasek i sypie się rozrząd lepiej zainwestować od 1000 do 2000 pln niż później 2 razy tyle płacić albo więcej....:) pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2011, 19:52
Posty: 33
Skąd: Wadowice
Auto: Mazda 6 2.0 Mzr-cd 2004r.

Postprzez MAZVAGTECH » 9 lip 2009, 23:26

SIKSPAK napisał(a):kosztowało mnie to 1000zł z robocizną ale bez jednego napinacza tego co kosztuje ok 500zł

No to wymieniles tylko polowe rozrzadu bo oprocz samego paska napinacz jest drugim bardzo waznym elementem rozrzadu Co ztego ze pasek nowy jak przeskoczy bo napinacz nie bedzie trzymal?
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez Jaksa » 10 lip 2009, 00:19

maxkls napisał(a):No to wymieniles tylko polowe rozrzadu bo oprocz samego paska napinacz jest drugim bardzo waznym elementem rozrzadu
Cena napinacza powala .... pozniej dopiero czysci dokładnie portfel :) Myslałem ze po tylu latach i wpisach nowi własciciele nie popełniaja juz błedów :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Matilm » 10 lip 2009, 06:10

SIKSPAK tak tu dobrze radzisz że lepiej wydać 1000 czy 2000 niż później 6000 czy 8000 na silnik a sam zaoszczędziłeś 500zl na napinaczy <jelen>

Z tego co pamiętam był tu taki wątek o napinaczu który się przyblokował i pasek latał jak szmata
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 cze 2009, 09:46
Posty: 14
Skąd: Żary
Auto: Mazda 6 Hatchback GG 2.0 CITD (136KM) 2002r – Sprzedana

Postprzez szatek » 10 lip 2009, 08:55

Zestawy "oryginalne" ze sklepu internetowego można dostać za 1300 zł z pompą wody. W sklepie lub ASO od 1800 zł do 3000zł. Wymiana wszystkiego razem z pompą powinna się zamknąć w normalnym warsztacie w 550 – 600 zł za robotę. Plus wymiana wszystkich filtrów, olejów, sprawdzenie płynów i wyczyszczenie smoka olejowego – koło 700 – 1000 zł.

Myślę, że kupując używaną Madzię Szóstkę trzeba liczyć nie mniej niż 3000 zł na start.

Pozatym warto przejechać się do ASO i sprawdzić czy auto kwalifikuje się do Intercoolera – nawet najstarsze Magdy mogą dostać nowy IC za free..

Pozdro i powodzenia!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 12:16
Posty: 41
Skąd: Szubin
Auto: Mazda 6 '03 CiTD GG 136KM

Postprzez wiercioch » 10 lip 2009, 11:20

być może u mnie było tak z napinaczem, bo zawsze po dłuższym postoju słychać było jakby pasek był luzny i uderzał o obudowe gdzieś... długo nie czekałem, poszedł nowy pasek z napinaczami i rolkami. A napinacz już ciekł, wieć udało mi się w porę. Lepiej teraz zapłacić i być pewnym, niż poźniej zapłacić gruuuubo za swoją niepewość...
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2009, 19:02
Posty: 35
Skąd: macclesfield
Auto: mazda 6 2.0 diesel (136), 2003

Postprzez cropovic » 10 lip 2009, 12:20

jeden z napinaczy się wymienia co drugi raz więc głupio nie gadaj Matlim bo chyba mechanicy więcej wiedzą od Ciebie...aa pasek jest bardzie kruchy niż napinacz a w ogóle choćby pasek pękł to i tak mazda ma zabezpieczenia aby zapobiec rozleceniu się całego silnika...
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2011, 19:52
Posty: 33
Skąd: Wadowice
Auto: Mazda 6 2.0 Mzr-cd 2004r.

Postprzez Grzyby » 10 lip 2009, 12:25

SIKSPAK napisał(a):jeden z napinaczy się wymienia co drugi raz więc głupio nie gadaj

większych głupot Ci nie mogli nagadać ....
Napinacz jest jeden Panie kolego ...
Co drugą wymianę wymieniasz tylko pompę wody.

SIKSPAK napisał(a):a w ogóle choćby pasek pękł to i tak mazda ma zabezpieczenia aby zapobiec rozleceniu się całego silnika...

taaaaa, piszesz o dieslu z M6? Jeśli tak to bzdury piszesz. Bezkolizyjne są benzyniaki Mazdy. W dieslu taka "usterka" to kilka tysięcy na naprawę – conajmniej – głowicy.
Btw. co to za zabezpieczenia? Uchyl rąbka tajemnicy...

Jeśli te informacje podają Ci mechanicy – zmień ich. I to szybko ....
A jeśli to Twoje przemyślenia to podaj proszę oznaczenia tego "drugiego" napinacza który wymienia się co drugą wymianę.
Wszyscy chcieliby poznać prawdę. Myślę że nawet Jaksa coś by z tej nauki wyniósł.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Matilm » 10 lip 2009, 13:20

Nic dodać nic ująć :]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 cze 2009, 09:46
Posty: 14
Skąd: Żary
Auto: Mazda 6 Hatchback GG 2.0 CITD (136KM) 2002r – Sprzedana

Postprzez Lorento » 10 lip 2009, 13:47

Skąd tacy – śmeim twierdzic – bezczelnie pewni głoszonych przez siebie głupot jak SIKSPAK się biorą? Po co kolego włazisz tu na forum, jak twoi mechaniory wiedzą wszystko. A ile jest do knędzy napinaczy przy rozrządzie? Hę?
A nawiasem mówiąc czytałeś np. tu cos o dieslu cidt na tym forum...?
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez Mateusz L » 10 lip 2009, 16:14

Bezkolizyjne są benzyniaki Mazdy. W dieslu taka "usterka" to kilka tysięcy na naprawę – conajmniej – głowicy.

A czy dźwigienki i pionowe ustawienie zaworów nie mają właśnie minimalizować skutków zerwania???
U nas w BG PN zerwanie paska przy 130km\h (prawdopodobnie napinacz <jelen> )zaowocowało wymianą 5 dźwigienek, paska i napinacza- wszystkie dźwigienki pękły IDEALNIE w tym samym miejscu.
Oczywiście- kolega powinien wymienić napinacz, ale chyba konstrukcja silnika Mazda ma zapobiegać części skutków, co nie znaczy, że zerwanie jest dla motoru zdrowe...
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez Lorento » 10 lip 2009, 19:23

Mateusz L napisał(a):
Bezkolizyjne są benzyniaki Mazdy. W dieslu taka "usterka" to kilka tysięcy na naprawę – conajmniej – głowicy.

A czy dźwigienki i pionowe ustawienie zaworów nie mają właśnie minimalizować skutków zerwania???
U nas w BG PN zerwanie paska przy 130km\h (prawdopodobnie napinacz <jelen> )zaowocowało wymianą 5 dźwigienek, paska i napinacza- wszystkie dźwigienki pękły IDEALNIE w tym samym miejscu.
Oczywiście- kolega powinien wymienić napinacz, ale chyba konstrukcja silnika Mazda ma zapobiegać części skutków, co nie znaczy, że zerwanie jest dla motoru zdrowe...

Chłopie co ty gadasz.... Wszystko zależy od prędkości obrotowej oraz obciażenia silnika, a nade wszytsko pozycji w jakiej znajdą sie zawory kiedy nastąpi strzał. Jeden ma szczęście i walną mu dźwigienki, drugi nie- szuka drugiego motoru, ale liczenie na dźwigienki to jakaś paranoja :]
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez Jaksa » 10 lip 2009, 22:22

Lorento napisał(a): liczenie na dźwigienki to jakaś paranoja
Dokładnie , predzej czy pozniej i tak głowica bedzie do zdjecia , wszystko zalezy od szybkosci obrotowej silnika w czasie zerwania paska , u jednego małe szkody a u drugiego mozna szukac motoru . Generalnie kazde "bum" nie jest dobre dla silnika .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez krzych42 » 11 lip 2009, 08:59

Wymieniłem właśnie pasek, 2 rolki i napinacz czyli cały komplet bez pompy cena na allegro 860 zł z przesyłką + robocizna 280 zł( w razie potrzeby wymiany pompy koszt rob około 100 zł więcej)
krzych42
 

Postprzez miecio_20071 » 16 lip 2009, 16:27

[quote="3man"]Z tego co mi wiadomo od ludzi z serwisu, nawet w książce serwisowej wymiana rozrządu nie jest odnotowywana. Podobnie inne regularne wymiany klocków, filtrów, płynów itp. Ale o oleju i filtrze to akurat można się dowiedzieć z kartki zaczepionej pod maską, jeżeli jest.
U mnie niby była wymiana rozrządu podczas regularnej wizyty serwisowej przy 118k, jednak jedyny sposób w jaki mogłem to sprawdzić, to zerknąć pod maskę i doszukiwać się śladów roboty. Zaufałem poprzedniemu właścicielowi (kupiony z pierwszej ręki od prywatnego właściciela) i nie wymieniałem.
Na cenniku w serwisie zauważyłem, że wymiana rozrządu kosztuje ~3,8k PLN. U normalnego mechanika ~1,5k[/quote
Potwierdzam że wymiana rozrządu nie jest odnotowywana w książce. Zadzwoniłem do serwisu do niemiec gdzie moja m6 była serwisowana i potwierdzili wymiane rozrządu po118tyś.nastepny zalecają po 240tyś.Kupiłem auto z przebiegiem 165tys, dlatego musiałem się upewnić. Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 12 maja 2009, 20:14
Posty: 16
Auto: mazda 6, top kombi 136 MZR CD

Postprzez szatek » 16 lip 2009, 17:01

miecio_20071 napisał(a):Kupiłem auto z przebiegiem 165tys, dlatego musiałem się upewnić.


Jak chcesz być pewien to wymień rozrząd i napinacz, bo jaką możesz mieć pewność, że auto ma faktycznie przejechane 165Mm? A nawet jeśli wymieniany był rozrząd, to może zostawili stary napinacz i też mogą być kłopoty.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 12:16
Posty: 41
Skąd: Szubin
Auto: Mazda 6 '03 CiTD GG 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6