Brzęczenie w okolicy 1800-2000obr/min

Postprzez pitrek-p1 » 15 cze 2009, 18:41

Witam! Niedawno wymieniałem kompletne sprzęgło w mazdzie 6 2.0 diesel wraz z kołem dwumasowym (regenerowanym). Po wymianie zaczelo sie ciche brzeczenie przy przyspieszaniu w okolicach 2000obr. które z czasem się nasiliło i teraz jest dosyć głośne. co to może być?
Ostatnio edytowano 25 cze 2009, 21:11 przez pitrek-p1, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2009, 11:14
Posty: 10

Postprzez Jaksa » 15 cze 2009, 19:40

pitrek-p1 napisał(a):kołem dwumasowym (regenerowanym
Mysle ze to jest odpowiedz. Regeneracja 2-masówki nie wchodzi w grę ...Wiadomosc od goscia ktory na regeneracjach sprzegieł zęby zjadł.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez pitrek-p1 » 17 cze 2009, 13:51

czym może grozić jazda z takim kolem? czy polecą inne części mechaniczne?
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2009, 11:14
Posty: 10

Postprzez pitrek-p1 » 25 cze 2009, 21:10

dziś przez przypadek jechałem ze znajomym mechanikiem który nieco zmienil pogląd na tą sprawę i bardziej nakierował na początek końca turbiny. czy to jest możliwe? dzwięk ten występuje własnie w okolicach obr w których owe turbo się włącza(1800-2000obr). czy miał ktoś do czynienia z takim objawem padającej turbiny?
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2009, 11:14
Posty: 10

Postprzez szatek » 25 cze 2009, 21:30

Dziś po wymianie rozrządu, regulacji wtrysków, wymianie olejów i filtrów też usłyszałem takie brzęczenie (przy przejściu 1800-2000). Jeszcze rano tego nie było..
Pozatym na wolnym biegu, już w garażu, usłyszałem ciche syczenie i postukiwanie od strony akumulatora/kabiny. Stuka bez jakiegokolwiek rytmu, pare razy na minutę.

Jutro podjadę tam do zakładu na sprawdzenie – mam nadzieję, że nagle turbina nie zaczęła szwankować..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 12:16
Posty: 41
Skąd: Szubin
Auto: Mazda 6 '03 CiTD GG 136KM

Postprzez vienek » 25 cze 2009, 21:36

Dołączę do tematu, ponieważ mam takie same objawy od kilku dni, tzn. delikatne brzęczenie miedzy 1800 a 2000, ale powyżej ustaje i na wyższych obrotach nie słyszę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 22:36
Posty: 50
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: M6 GY 2.0 diesel `04 136 KM

Postprzez pitrek-p1 » 25 cze 2009, 22:07

ciesze się że nie jestem osamotniony:) dodam iż rozrząd też miałem wymieniany 12tys km temu. ale to chyba nie ma znaczenia...
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2009, 11:14
Posty: 10

Postprzez []gk[] » 25 cze 2009, 23:45

Słuchajcie, ostatnio bawiłem się w rozklejanie lamp i szorowanie soczewek xenonów. Po złożeniu zapomniałem zapiąć przedniej spinki obudowy filtra powietrza. Buczało i pobrzdękiwało w okolicach obrotów jakie podajecie. Może to to??
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2009, 18:16
Posty: 50
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda 6, GY 2004r. 2.0D 136KM

Postprzez pitrek-p1 » 26 cze 2009, 10:40

u mnie na pewno nie, sprawdzałem. i w ogole w moim przypadku jest to zbyt glośny dźwięk(mechaniczny) jak na jakieś tam brzęcznie blaszki czy spinki.
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2009, 11:14
Posty: 10

Postprzez Ukman » 26 cze 2009, 11:34

Jesli chodzi o brzeczenie w tym zakrecie obrotow To mozliwe ze to zawor EGR :) Jak mi tak brzeczało i zeby to sprawdzic oczysciłem górną czesc ten czpien co jest w egr wd40 potem go rozruszałem i ucichło :) Proponuję sprawdzic
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez pitrek-p1 » 26 cze 2009, 12:34

fajnie dzieki za porade. opisywałes może gdzieś dokładnie jak to zrobić krok po kroku?
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2009, 11:14
Posty: 10

Postprzez Ukman » 26 cze 2009, 13:33

z ktorego roku masz swoją szóstkę ? Jesli masz taki egr gdzie widzisz czpien z membraną to da sie zrobic to w prosty sposob ...
– Musisz miec wd40 lub cos w tym roddzaju
-Starą szczoteczkę do zebow jak najmniejszą
– Spryskac czpien dobrze wd40 po czym wyczyscic szczoteczką
-Ponownie spryskac wd40
-Wziąc cos takiego jak srubokret i pryskajac na czpien zabprzec tak srubkret by móc poruszac membraną w gore aby go rozruszac

Po tym zabiegu okaze sie czy to on tak brzeczy :)
U mnie poskutkowało
Pozdr. :)
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez pitrek-p1 » 26 cze 2009, 22:07

2003 rok 2.0 diesel.
a gdzie w ogole szukac tego zaworka? pod plasitkowa pokrywa silnika? jak to wyglada?
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2009, 11:14
Posty: 10

Postprzez Ukman » 26 cze 2009, 22:40

taktaki "grzybek" z przodu silnika troche pod plastikowa pokrywa koło filtra powietrza
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez pitrek-p1 » 26 cze 2009, 23:23

dzieki jeszcze raz .po weekendzie biore sie za to. mam nadzieje ze to ten nieszczesny zaworek. dam znac :D
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2009, 11:14
Posty: 10

Postprzez rakiiim » 27 cze 2009, 00:08

Witam ! jestem kolejnym posiadaczem takiej 6 i słysze podobne brzeczenie od1800 do 2000 tyś obr , pózniej zanika , byłem u mechanika ale on tego nie uslyszał , to jest taki dzwięk że trzeba tym autem jeździć żeby to usłyszeć , ale też mnie to zaniepokoiło , szkoda że nikt tak do końca nie wie co to może być .
rakiiim
 

Postprzez darrecki » 27 cze 2009, 23:45

rakiiim napisał(a):Witam ! jestem kolejnym posiadaczem takiej 6 i słysze podobne brzeczenie od1800 do 2000 tyś obr , pózniej zanika , byłem u mechanika ale on tego nie uslyszał , to jest taki dzwięk że trzeba tym autem jeździć żeby to usłyszeć , ale też mnie to zaniepokoiło , szkoda że nikt tak do końca nie wie co to może być .


Wg mnie Ukman ma 100% racji i jest to problem solenoidu sterujacego EGR. Ja tak mam juz ponad 2 lata, od czasu do czasu pobrzeczy tez na biegu jalowym (po lekkim dodaniu gazu ustaje). Jest to taki czarny zaworek do ktorego dochodzi kilka gumowych rurek z podcisnieniem, a znajduje sie on w poblizu filtra oleju (sa tam 3 takie zaworki). Byl o tym temat na forum w dziale Diesel o ile mnie pamiec nie myli.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3019 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez skowal » 28 cze 2009, 17:26

Witam, rowniez podczepie sie do tematu bo rowniez mam dziwne odglosy w poblizu 1600-2000 obr. Jako ze dieslem jezdze od 2 miesiecy nie wiem jak opisac ten dzwiek (klekot czy brzeczenie). Wiem na pewno ze ten odglos jest tylko na zimnym silniku. Wystarczy ze przejade ok 1km i ustaje. Obawiam sie ze zima bede musial przejechac z 10km aby ustalo. Czy to cos moze byc powaznego czy raczej diesle tak maja ?
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 20:47
Posty: 79
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 6 2.0 SKY-G GJ '16
Mazda 6 2.0 CiTD GY '04
Mazda 626 1.8 GE '93

Postprzez pitrek-p1 » 30 cze 2009, 05:42

moge prosic o mala pomoc w rozebraniu tego egr? wstępnie patrzylem jak to wyglada i nie wiem jak sie dostać do srodka. jak zdjać od góry tą metalową zaślepke?
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2009, 11:14
Posty: 10

Postprzez darrecki » 30 cze 2009, 08:09

pitrek-p1 napisał(a):moge prosic o mala pomoc w rozebraniu tego egr? wstępnie patrzylem jak to wyglada i nie wiem jak sie dostać do srodka. jak zdjać od góry tą metalową zaślepke?


Tam nie ma zadnej metalolwej zaslepki. EGR jest nierozbieralny sam w sobie. Mozna go conajwyzej wymontowac i przeczyscic. W dziale Diesel jest o tym temat autorstwa Otiksa
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3019 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6