Brak mocy / rozwiązanie – brudny filtr paliwa
Witam.
Mam problem, ostatnio w mojej 6 spadła moc po włączeniu turbo. Mechanik stwierdził że turbo działa i inne podzespoły mechaniczne też, że problem może być z komputerem, a dokładniej z regulacją przepływomierza.
Jeśli miał ktoś podobny problem to proszę o radę.
Gdzie mogę się podpiąć pod komputer z moją 6 (rocznik 2003 120KM), najlepiej w okolicach Lublina, Rzeszowa lub Stalowej Woli.
Mam problem, ostatnio w mojej 6 spadła moc po włączeniu turbo. Mechanik stwierdził że turbo działa i inne podzespoły mechaniczne też, że problem może być z komputerem, a dokładniej z regulacją przepływomierza.
Jeśli miał ktoś podobny problem to proszę o radę.
Gdzie mogę się podpiąć pod komputer z moją 6 (rocznik 2003 120KM), najlepiej w okolicach Lublina, Rzeszowa lub Stalowej Woli.
- Od: 8 sie 2008, 19:01
- Posty: 21
- Skąd: Kurzyna (Stalowa Wola)
- Auto: Mazda 6
sobotgh napisał(a):Miałem kiedyś taki sam problem. Źródłem okazał się wężyk przy filtrze powietrza, który po prostu zsunął się z trzpienia. Od takich drobiazgów należy zacząć.
Dziękuje za podpowiedź.
Możesz jeszcze napisać jakie miałeś objawy (chciałbym porównać z moimi).
- Od: 8 sie 2008, 19:01
- Posty: 21
- Skąd: Kurzyna (Stalowa Wola)
- Auto: Mazda 6
Witam!
W Rzeszowie podepniesz Mazdę do kompa w Auto Centrum na Rejtana lub w salonie Mazdy Czach na Krakowskiej – numery tel.. znajdziesz na necie .
Pozdrawiam
Waldek
W Rzeszowie podepniesz Mazdę do kompa w Auto Centrum na Rejtana lub w salonie Mazdy Czach na Krakowskiej – numery tel.. znajdziesz na necie .
Pozdrawiam
Waldek
NAPRAWA ROLETY BAGAŻNIKA – MAZDA , APS TELEWIZJI NOWEJ GENERACJI – N – , TELEWIZJA NA KARTĘ – SERWIS AUDIO VIDEO – Rzeszów ,Ks.Jałowego 28 tel.602755927
- Od: 11 cze 2008, 09:49
- Posty: 12
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GY 2003 2.0 CITD 136km
tomex_b napisał(a):Możesz jeszcze napisać jakie miałeś objawy (chciałbym porównać z moimi).
U mnie objawy nieszczelnego układu podciśnienia były takie, że przy bardzo delikatnej jeździe było niby wszystko OK a przy nieco dynamiczniejszej jakiś tam ciąg pojawiał się dopiero przy 2800obr. Generalnie ledwo wyprzedzałem maluchy
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
2B || !(2B) ? by mcbeth
![Obrazek](http://mcbeth.republika.pl/dk2.gif)
![Obrazek](http://mcbeth.republika.pl/dk2.gif)
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
U mnie dokładnie tak samo. Przy spokojnej jeździe jakby wszystko w porządku. Po ostrym przygazowaniu "jak żółw ociężale". Poza tym po dodaniu gazy miałem wrażenie, że powietrze przedmuchuje do kabiny nawiewami przy szybie. Taki odgłos.
mcbeth napisał(a):tomex_b napisał(a):Możesz jeszcze napisać jakie miałeś objawy (chciałbym porównać z moimi).
U mnie objawy nieszczelnego układu podciśnienia były takie, że przy bardzo delikatnej jeździe było niby wszystko OK a przy nieco dynamiczniejszej jakiś tam ciąg pojawiał się dopiero przy 2800obr. Generalnie ledwo wyprzedzałem maluchy.
U mnie przy niskich obrotach jest wszystko ok. Przy zbliżaniu się wskazówki obrotomierza do 2 czuć delikatne przyspieszenie, ale to jest nic w porównaniu z tym co było wcześniej (na 3 biegu po włączeniu się turbo czasem piszczały opony, teraz ledwo zauważam, że zadziałało trubo).
Jeśli chodzi o prędkość, auto wolniej – ale jednak rozpędza się.
Co jest nie tak?
- Od: 8 sie 2008, 19:01
- Posty: 21
- Skąd: Kurzyna (Stalowa Wola)
- Auto: Mazda 6
tomex_b napisał(a):Co jest nie tak?
Otwórz maskę i sprawdź wężyki podciśnienia. Do obudowy filtra (a w zasadzie vacuum chamber, czyli rezerwuaru podciśnienia) dochodzą 4 gumowe fi < 1cm rurki. Jeśli masz 4 na miejscu (wpięte w cypki na obudowie filtra) i żaden (gwoli ścisłości ten na samej górze nie idzie do vacuum chamber) nie jest pęknięty/lużny na całym przebiegu, odepnij ten na samym dole i przy pracującym silniku przytknij palec do cypka na obudowie filtra. Powinno ssać powietrze. Znaczy to , że masz źródło podciśnienia działające. Warto też sprawdzić, czy działa siłownik turbo – u mnie widać go pod osłoną turbo – taki mały błyszczący 'teleskopik'. Na wyłączonym silniku (brak podciśnienia) jest całkowicie wysunięty. Po odpaleniu silnika jest wciągany i wystaje tylko kawałek. Ruchy tego 'teleskopika' – siłownika podciśnieniowego widać przy 'gazowaniu' silnika – zmienia się geometria turbo. Jeśli jest podciśnienie a siłownik nie działa to szukaj na wężyku filtr powietrza-turbo. Masz tam zawór jednokierunkowy, tłumik (zielone puszeczki widoczne po zdjęciu plastikowej osłony silnika). Można je sprawdzić ręcznie (a raczej 'ustnie'). Jest też elektrozawór, za pomocą którego komputer steruje turbiną. Jeśli siłownik turbo nie reaguje na obroty a podciśnienie jest, możesz spróbować spiąć wężyki idące do elektrozaworu 'na krótko', czyli odpiąc je i połączyć kawałkiem rurki – siłownik powinien ruszyć się. Zobaczysz wtedy, czy to 'wina' elektrozaworu lub sygnału z komputera. Nie wolno jeździć z ominięciem elektrozaworu – nie ma wtedy sprzężenia zwrotnego i można zniszczyć turbo zbyt wysokimi obrotami.
Edit:
Przeczytaj część o układzie podciśnienia w temacie http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=62239&postdays=0&postorder=asc&start=0
2B || !(2B) ? by mcbeth
![Obrazek](http://mcbeth.republika.pl/dk2.gif)
![Obrazek](http://mcbeth.republika.pl/dk2.gif)
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
A ja mam pytanie – po co kolejny temat o tym samym?
Jest już taki temat na forum – z dosyć obszernymi opisami.
Jest już taki temat na forum – z dosyć obszernymi opisami.
Witam ponownie!
Po podłączeniu do kompa pokazał się błąd P0093 – duży wyciek paliwa – brak ciśnienia paliwa (tak mi to przetłumaczył mechanik), więc opcja ze źle działającym turbo odpada.Po wykasowaniu błędu moja 6 przestała kopcić (wcześniej po wciśnięciu gazu w podłogę zostawiałem czarną chmurę), ale przyspieszenie nie wróciło.
Podobno problem może być spowodowany niedrożnością przewodów paliwowych, zapchanym filtrem, bądź źle działającymi czujnikami.
Od czego mam zacząć, miał ktoś podobny przypadek?
Po podłączeniu do kompa pokazał się błąd P0093 – duży wyciek paliwa – brak ciśnienia paliwa (tak mi to przetłumaczył mechanik), więc opcja ze źle działającym turbo odpada.Po wykasowaniu błędu moja 6 przestała kopcić (wcześniej po wciśnięciu gazu w podłogę zostawiałem czarną chmurę), ale przyspieszenie nie wróciło.
Podobno problem może być spowodowany niedrożnością przewodów paliwowych, zapchanym filtrem, bądź źle działającymi czujnikami.
Od czego mam zacząć, miał ktoś podobny przypadek?
- Od: 8 sie 2008, 19:01
- Posty: 21
- Skąd: Kurzyna (Stalowa Wola)
- Auto: Mazda 6
Sprawdzic filtr paliwa, czujnik cisnienia paliwa na szynie, SCV, wtryskiwacze. Wszystkie cztery rzeczy mozna sprawdzic szybko, przy okazji wymiany filtra paliwa sprawdzic czy nie ma opilkow metalu
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
maxkls napisał(a):Sprawdzic filtr paliwa, czujnik cisnienia paliwa na szynie, SCV, wtryskiwacze. Wszystkie cztery rzeczy mozna sprawdzic szybko, przy okazji wymiany filtra paliwa sprawdzic czy nie ma opilkow metalu
Dzięki za odpowiedź.
Jeżeli nie poradzę sobie z tym problemem na miejscu, to może przyjadę po pomoc (mam tylko 270 km) bo nikt w okolicy nie potrafi tego zrobić
Pozdrawiam!
- Od: 8 sie 2008, 19:01
- Posty: 21
- Skąd: Kurzyna (Stalowa Wola)
- Auto: Mazda 6
maxkls napisał(a):czujnik cisnienia paliwa na szynie, SCV, wtryskiwacze
Generalnie masz rację , czytajac posty ( pytania i odpowiedzi ) zastanawiam się w jaki sposób taki zwykły gosc ( bez obrazy ) ktory posiada M6 CiTD mający tylko wkretak i pare kluczy ( bo mysle ze takie narzedzia to kazdy posiada ) ma dostosowac się do pewnych zalecen ktorych dowiaduje się z tego forum
Jak mozna sprawdzic SCV gdy mamy tylko wkretak i pare kluczy ? A moze ja juz jestem za wygodny posiadajac pewne wyspecjalizowane sprzety ?
![hahaha hahaha](./images/smilies/hahaha.gif)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
bo mysle ze takie narzedzia to kazdy posiada
nie posiada kol @Jaksa, nie posiada, bo i na jakiego grzyba (@Grzyb- bez urazy
![łoł <lol>](./images/smilies/lol.gif)
![łoł <lol>](./images/smilies/lol.gif)
Ps A tak przy okazji wychodzi na to ze czytający te fora mają wiecej wiedzy(teoretycznej) niż niejeden warsztat samochodowy...z naprawa to juz gorzej
![łoł <lol>](./images/smilies/lol.gif)
Mazda 6
Szczegolnie gdy chodzi o warsztaty ktore robią wszystkie marki – masz rację ( nie da sie wiedziec wszystkiego )Piterx napisał(a):wychodzi na to ze czytający te fora mają wiecej wiedzy(teoretycznej) niż niejeden warsztat samochodowy
Nie no nie masz wkretaka i klucza do kol ?Piterx napisał(a): nie posiada
![łoł <lol>](./images/smilies/lol.gif)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
I niech tak zostaniePiterx napisał(a): lezy w bagazniku i sie kurzy
![łoł <lol>](./images/smilies/lol.gif)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):maxkls napisał:
czujnik cisnienia paliwa na szynie, SCV, wtryskiwacze
Generalnie masz rację , czytajac posty ( pytania i odpowiedzi ) zastanawiam się w jaki sposób taki zwykły gosc ( bez obrazy ) ktory posiada M6 CiTD mający tylko wkretak i pare kluczy ( bo mysle ze takie narzedzia to kazdy posiada ) ma dostosowac się do pewnych zalecen ktorych dowiaduje się z tego forum
Jak mozna sprawdzic SCV gdy mamy tylko wkretak i pare kluczy ? A moze ja juz jestem za wygodny posiadajac pewne wyspecjalizowane sprzety ?
Skoro ktos sie pyta, to chyba wypadaloby odpowiedziec, czy moze jedynymi wskazowkami powinno byc jedz tu do warsztatu albo tam? W takim ukladzie po co tyle dzialow na forum wystarczyloby zostawic polecane i niepolecane warsztaty Jedni maja zaciecie i troche wiedzy technicznej zeby sobie posprawdzac samemu niektore elementy, a inni maja wskazowki, ktore moga podrzucic mechanikowi, jezeli bedzie chcial je przyjac, bo z tym to akurat roznie bywa. Robilem juz takie mazdy ktore przyjezdzaly po naprawie usterki w ASO, a najlepsze co im wychodzilo to krojenie klienta z pieniedzy. Nie jestem alfa i omega ale przynajmniej jakos sie staram pomoc, chociazby naprowadzajac kolege na potencjalna usterke, zeby nie byl nastepnym "skrojonym".
tomex_b napisał(a):P0093 – duży wyciek paliwa – brak ciśnienia paliwa (tak mi to przetłumaczył mechanik)
Przeciez z tego wynika ze nie znalazl kolega tego sam tylko jakis mechanik a jak sprawdzic czujnik cisnienia paliwa czy wtryskiwacze w prosty sposob bylo juz opisywane na forum.
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6