Brak mocy / rozwiązanie – brudny filtr paliwa

Postprzez tomex_b » 28 maja 2009, 19:44

Witam.
Mam problem, ostatnio w mojej 6 spadła moc po włączeniu turbo. Mechanik stwierdził że turbo działa i inne podzespoły mechaniczne też, że problem może być z komputerem, a dokładniej z regulacją przepływomierza.
Jeśli miał ktoś podobny problem to proszę o radę.

Gdzie mogę się podpiąć pod komputer z moją 6 (rocznik 2003 120KM), najlepiej w okolicach Lublina, Rzeszowa lub Stalowej Woli.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 sie 2008, 19:01
Posty: 21
Skąd: Kurzyna (Stalowa Wola)
Auto: Mazda 6

Postprzez sobotgh » 29 maja 2009, 08:25

Miałem kiedyś taki sam problem. Źródłem okazał się wężyk przy filtrze powietrza, który po prostu zsunął się z trzpienia. Od takich drobiazgów należy zacząć.
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2008, 08:01
Posty: 56 (0/1)
Auto: M3 2.2 Diesel 150 KM 2014 r. BM

Postprzez tomex_b » 29 maja 2009, 08:31

sobotgh napisał(a):Miałem kiedyś taki sam problem. Źródłem okazał się wężyk przy filtrze powietrza, który po prostu zsunął się z trzpienia. Od takich drobiazgów należy zacząć.


Dziękuje za podpowiedź.
Możesz jeszcze napisać jakie miałeś objawy (chciałbym porównać z moimi).
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 sie 2008, 19:01
Posty: 21
Skąd: Kurzyna (Stalowa Wola)
Auto: Mazda 6

Postprzez waldino » 29 maja 2009, 10:16

Witam!

W Rzeszowie podepniesz Mazdę do kompa w Auto Centrum na Rejtana lub w salonie Mazdy Czach na Krakowskiej – numery tel.. znajdziesz na necie .

Pozdrawiam
Waldek
NAPRAWA ROLETY BAGAŻNIKA – MAZDA , APS TELEWIZJI NOWEJ GENERACJI – N – , TELEWIZJA NA KARTĘ – SERWIS AUDIO VIDEO – Rzeszów ,Ks.Jałowego 28 tel.602755927
Początkujący
 
Od: 11 cze 2008, 09:49
Posty: 12
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 2003 2.0 CITD 136km

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 29 mar 2012, 11:35.
Powód: zdublowany post

Postprzez mcbeth » 29 maja 2009, 11:23

tomex_b napisał(a):Możesz jeszcze napisać jakie miałeś objawy (chciałbym porównać z moimi).

U mnie objawy nieszczelnego układu podciśnienia były takie, że przy bardzo delikatnej jeździe było niby wszystko OK a przy nieco dynamiczniejszej jakiś tam ciąg pojawiał się dopiero przy 2800obr. Generalnie ledwo wyprzedzałem maluchy :] .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez sobotgh » 29 maja 2009, 11:44

U mnie dokładnie tak samo. Przy spokojnej jeździe jakby wszystko w porządku. Po ostrym przygazowaniu "jak żółw ociężale". Poza tym po dodaniu gazy miałem wrażenie, że powietrze przedmuchuje do kabiny nawiewami przy szybie. Taki odgłos.
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2008, 08:01
Posty: 56 (0/1)
Auto: M3 2.2 Diesel 150 KM 2014 r. BM

Postprzez tomex_b » 29 maja 2009, 11:44

mcbeth napisał(a):
tomex_b napisał(a):Możesz jeszcze napisać jakie miałeś objawy (chciałbym porównać z moimi).

U mnie objawy nieszczelnego układu podciśnienia były takie, że przy bardzo delikatnej jeździe było niby wszystko OK a przy nieco dynamiczniejszej jakiś tam ciąg pojawiał się dopiero przy 2800obr. Generalnie ledwo wyprzedzałem maluchy :] .


U mnie przy niskich obrotach jest wszystko ok. Przy zbliżaniu się wskazówki obrotomierza do 2 czuć delikatne przyspieszenie, ale to jest nic w porównaniu z tym co było wcześniej (na 3 biegu po włączeniu się turbo czasem piszczały opony, teraz ledwo zauważam, że zadziałało trubo).
Jeśli chodzi o prędkość, auto wolniej – ale jednak rozpędza się.
Co jest nie tak?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 sie 2008, 19:01
Posty: 21
Skąd: Kurzyna (Stalowa Wola)
Auto: Mazda 6

Postprzez mcbeth » 29 maja 2009, 15:31

tomex_b napisał(a):Co jest nie tak?

Otwórz maskę i sprawdź wężyki podciśnienia. Do obudowy filtra (a w zasadzie vacuum chamber, czyli rezerwuaru podciśnienia) dochodzą 4 gumowe fi < 1cm rurki. Jeśli masz 4 na miejscu (wpięte w cypki na obudowie filtra) i żaden (gwoli ścisłości ten na samej górze nie idzie do vacuum chamber) nie jest pęknięty/lużny na całym przebiegu, odepnij ten na samym dole i przy pracującym silniku przytknij palec do cypka na obudowie filtra. Powinno ssać powietrze. Znaczy to , że masz źródło podciśnienia działające. Warto też sprawdzić, czy działa siłownik turbo – u mnie widać go pod osłoną turbo – taki mały błyszczący 'teleskopik'. Na wyłączonym silniku (brak podciśnienia) jest całkowicie wysunięty. Po odpaleniu silnika jest wciągany i wystaje tylko kawałek. Ruchy tego 'teleskopika' – siłownika podciśnieniowego widać przy 'gazowaniu' silnika – zmienia się geometria turbo. Jeśli jest podciśnienie a siłownik nie działa to szukaj na wężyku filtr powietrza-turbo. Masz tam zawór jednokierunkowy, tłumik (zielone puszeczki widoczne po zdjęciu plastikowej osłony silnika). Można je sprawdzić ręcznie (a raczej 'ustnie'). Jest też elektrozawór, za pomocą którego komputer steruje turbiną. Jeśli siłownik turbo nie reaguje na obroty a podciśnienie jest, możesz spróbować spiąć wężyki idące do elektrozaworu 'na krótko', czyli odpiąc je i połączyć kawałkiem rurki – siłownik powinien ruszyć się. Zobaczysz wtedy, czy to 'wina' elektrozaworu lub sygnału z komputera. Nie wolno jeździć z ominięciem elektrozaworu – nie ma wtedy sprzężenia zwrotnego i można zniszczyć turbo zbyt wysokimi obrotami.

Edit:
Przeczytaj część o układzie podciśnienia w temacie http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=62239&postdays=0&postorder=asc&start=0
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Ukman » 29 maja 2009, 23:11

Nie no to jakie ty masz opony ze na 3 biegu ci piszczą opony :P Ja mialem problem Civicem Typer zapiszczec na 3 przy 200 hp a co dopiero mowiac przy 136 to szans ni ma :]
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez Grzyby » 30 maja 2009, 18:05

A ja mam pytanie – po co kolejny temat o tym samym?
Jest już taki temat na forum – z dosyć obszernymi opisami.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez tomex_b » 12 cze 2009, 17:23

Witam ponownie!
Po podłączeniu do kompa pokazał się błąd P0093 – duży wyciek paliwa – brak ciśnienia paliwa (tak mi to przetłumaczył mechanik), więc opcja ze źle działającym turbo odpada.Po wykasowaniu błędu moja 6 przestała kopcić (wcześniej po wciśnięciu gazu w podłogę zostawiałem czarną chmurę), ale przyspieszenie nie wróciło.
Podobno problem może być spowodowany niedrożnością przewodów paliwowych, zapchanym filtrem, bądź źle działającymi czujnikami.
Od czego mam zacząć, miał ktoś podobny przypadek?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 sie 2008, 19:01
Posty: 21
Skąd: Kurzyna (Stalowa Wola)
Auto: Mazda 6

Postprzez MAZVAGTECH » 12 cze 2009, 19:31

Sprawdzic filtr paliwa, czujnik cisnienia paliwa na szynie, SCV, wtryskiwacze. Wszystkie cztery rzeczy mozna sprawdzic szybko, przy okazji wymiany filtra paliwa sprawdzic czy nie ma opilkow metalu
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez tomex_b » 12 cze 2009, 19:48

maxkls napisał(a):Sprawdzic filtr paliwa, czujnik cisnienia paliwa na szynie, SCV, wtryskiwacze. Wszystkie cztery rzeczy mozna sprawdzic szybko, przy okazji wymiany filtra paliwa sprawdzic czy nie ma opilkow metalu


Dzięki za odpowiedź.
Jeżeli nie poradzę sobie z tym problemem na miejscu, to może przyjadę po pomoc (mam tylko 270 km) bo nikt w okolicy nie potrafi tego zrobić :D
Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 sie 2008, 19:01
Posty: 21
Skąd: Kurzyna (Stalowa Wola)
Auto: Mazda 6

Postprzez Jaksa » 12 cze 2009, 20:28

maxkls napisał(a):czujnik cisnienia paliwa na szynie, SCV, wtryskiwacze

Generalnie masz rację , czytajac posty ( pytania i odpowiedzi ) zastanawiam się w jaki sposób taki zwykły gosc ( bez obrazy ) ktory posiada M6 CiTD mający tylko wkretak i pare kluczy ( bo mysle ze takie narzedzia to kazdy posiada ) ma dostosowac się do pewnych zalecen ktorych dowiaduje się z tego forum :)

Jak mozna sprawdzic SCV gdy mamy tylko wkretak i pare kluczy ? A moze ja juz jestem za wygodny posiadajac pewne wyspecjalizowane sprzety ? hahaha
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Piterx » 12 cze 2009, 21:12

bo mysle ze takie narzedzia to kazdy posiada


nie posiada kol @Jaksa, nie posiada, bo i na jakiego grzyba (@Grzyb- bez urazy ;) ) po to sa warsztaty mechaniczne zeby, zdiagnozować usterkę, naprawić, a my mamy czytać fora i zastanawiac sie co moze sie naszej mazdzie przydarzyć <lol> <lol>

Ps A tak przy okazji wychodzi na to ze czytający te fora mają wiecej wiedzy(teoretycznej) niż niejeden warsztat samochodowy...z naprawa to juz gorzej <lol>
Mazda 6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 19:47
Posty: 188 (0/1)
Skąd: Ziemia Lubuska
Auto: Mazda 6 CiTD-121KM >>156KM!!!

Postprzez Jaksa » 12 cze 2009, 22:18

Piterx napisał(a):wychodzi na to ze czytający te fora mają wiecej wiedzy(teoretycznej) niż niejeden warsztat samochodowy
Szczegolnie gdy chodzi o warsztaty ktore robią wszystkie marki – masz rację ( nie da sie wiedziec wszystkiego )
Piterx napisał(a): nie posiada
Nie no nie masz wkretaka i klucza do kol ? <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Piterx » 12 cze 2009, 22:28

Nie no nie masz wkretaka i klucza do kol ?


no fakt... lezy w bagazniku i sie kurzy :)))
Mazda 6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 19:47
Posty: 188 (0/1)
Skąd: Ziemia Lubuska
Auto: Mazda 6 CiTD-121KM >>156KM!!!

Postprzez Jaksa » 12 cze 2009, 22:31

Piterx napisał(a): lezy w bagazniku i sie kurzy
I niech tak zostanie <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez MAZVAGTECH » 13 cze 2009, 00:45

Jaksa napisał(a):maxkls napisał:
czujnik cisnienia paliwa na szynie, SCV, wtryskiwacze

Generalnie masz rację , czytajac posty ( pytania i odpowiedzi ) zastanawiam się w jaki sposób taki zwykły gosc ( bez obrazy ) ktory posiada M6 CiTD mający tylko wkretak i pare kluczy ( bo mysle ze takie narzedzia to kazdy posiada ) ma dostosowac się do pewnych zalecen ktorych dowiaduje się z tego forum

Jak mozna sprawdzic SCV gdy mamy tylko wkretak i pare kluczy ? A moze ja juz jestem za wygodny posiadajac pewne wyspecjalizowane sprzety ?

Skoro ktos sie pyta, to chyba wypadaloby odpowiedziec, czy moze jedynymi wskazowkami powinno byc jedz tu do warsztatu albo tam? W takim ukladzie po co tyle dzialow na forum wystarczyloby zostawic polecane i niepolecane warsztaty Jedni maja zaciecie i troche wiedzy technicznej zeby sobie posprawdzac samemu niektore elementy, a inni maja wskazowki, ktore moga podrzucic mechanikowi, jezeli bedzie chcial je przyjac, bo z tym to akurat roznie bywa. Robilem juz takie mazdy ktore przyjezdzaly po naprawie usterki w ASO, a najlepsze co im wychodzilo to krojenie klienta z pieniedzy. Nie jestem alfa i omega ale przynajmniej jakos sie staram pomoc, chociazby naprowadzajac kolege na potencjalna usterke, zeby nie byl nastepnym "skrojonym".
tomex_b napisał(a):P0093 – duży wyciek paliwa – brak ciśnienia paliwa (tak mi to przetłumaczył mechanik)

Przeciez z tego wynika ze nie znalazl kolega tego sam tylko jakis mechanik a jak sprawdzic czujnik cisnienia paliwa czy wtryskiwacze w prosty sposob bylo juz opisywane na forum.
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6