Głośność MZR-CD w M6, czy to normalne?

Postprzez krzych » 26 maja 2009, 20:07

Czesc.

Jeszcze jedno pytanie z serii "glupich":

Stoje w garazu, silnik pracowal przez 15 km po pracy, ale jestem juz na miejscu parkingowym, na luzie, bez sprzegla, tuz przy scianie zeby lepiej bylo slychac i tak:

1. "Luzno" pracujacy jest bardzo cichy
2. Wciskam na milimetr gaz (nawet nie zwiekszaja sie obroty) i silnik zaczyna nam nie warczec

Oto dwa pliki dzwiekowe. Wyraznie slychac kiedy "wciskam" (a wlasciwie ledwo dotykam) gaz.

http://sweep.mine.nu/mazdaspeed/silnik1.wav
http://sweep.mine.nu/mazdaspeed/silnik2.wav

To samo dzieje sie w o wiele dziwniejszych okolicznosciach:

1. Jade w korku i widze, ze przede mna ktos hamuje, wiec zdejmuje noge z gazu, wrzucam na luz wiec silnik niby nie pracuje, ale warczy na mnie chocbym toczyl sie minute.
2. Gdy zatrzymam samochod, warczenie nagle ustaje. A przeciez nie dotykalem gazu ani sprzegla, niczego co mogloby miec znaczenie. Generalnie wyglada na to, ze samo toczenie sie ma wplyw na prace silnika, ale dlaczego??

I czy ten warkot dosc glosny jest normalny?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez adas » 27 maja 2009, 15:51

Rolka na alternatorze?
Ja miałem podobnie, na luzie cicho, lekko gaz-hałasuje jakby wtryski waliły,stoi na luzie cicho-załacza się klima-jakby wtryski waliły. Mechanik wymienił rolkę na alternatorze(458 szt) i jest już cisza.
Podobno zaciera się tam jakoś na sprzęgle w alternatorze i dlatego tak hałasuje.
Może to to też u CIebie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2009, 14:16
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '03 136 MZR-GY

Postprzez krzych » 27 maja 2009, 16:01

Hmy. Moze. Drogo. CIekawe co na to Jarek :P Jak podejrzewam, alternator pod rozrzad jest podpiety i nie mozna lekcewazyc...?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Fredo » 27 maja 2009, 21:26

1. Jade w korku i widze, ze przede mna ktos hamuje, wiec zdejmuje noge z gazu, wrzucam na luz wiec silnik niby nie pracuje, ale warczy na mnie chocbym toczyl sie minute.
2. Gdy zatrzymam samochod, warczenie nagle ustaje. A przeciez nie dotykalem gazu ani sprzegla, niczego co mogloby miec znaczenie. Generalnie wyglada na to, ze samo toczenie sie ma wplyw na prace silnika, ale dlaczego??

Mam podobnie.
To znaczy nie słyszę, że głośniej chodzi, ale gdy toczę się na luzie, to widzę na obrotomierzu, że obroty są delikatnie (ale wyraźnie) wyższe niż na postoju.
Gdy się zatrzymam – spadają do ok 800/min.
Wydaje mi się, że ma to związek z utrzymywaniem wspomagania kierownicy, hamulcy itp w "gotowości".
Bo, mimo, że nie napędzany, to jednak jedzie i komputer jest tego "świadomy".

Ale może ktoś potrafi to inaczej (sensowniej) wyjaśnić ?
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2008, 22:04
Posty: 105
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD

Postprzez malmund6 » 27 maja 2009, 23:41

tak dokladnie jest komputer automatycznie podwyzsza obroty aby podczas poruszania pojazdu nie doszlo do przypadkowego zaduszenia silnika co wiaze sie z bardzo mocnym szarpnieciem i mozliwoscia uszkodzenia elementow zawieszenia silnika itp
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 sty 2009, 20:04
Posty: 28
Skąd: Manchester
Auto: MAZDA6 TD 143,2006r

Postprzez Myjk » 28 maja 2009, 07:53

malmund6 napisał(a):przypadkowego zaduszenia silnika co wiaze sie z bardzo mocnym szarpnieciem i mozliwoscia uszkodzenia elementow zawieszenia silnika itp

Tak, tak, zwłaszcza przy jeździe na luzie. :P

BTW mam tak samo, a przyczyna jest prawdopodobnie taka jak podał Fredo

krzych, jak stoisz na luzie i wciśniesz sprzęgło, to jest ten sam efekt?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez krzych » 28 maja 2009, 09:34

Myjk napisał(a):krzych, jak stoisz na luzie i wciśniesz sprzęgło, to jest ten sam efekt?

Dokladnie ten sam.


Fredo napisał(a):To znaczy nie słyszę, że głośniej chodzi

No ja tez tak myslalem jak Wy ze to po prostu wieksze obroty, a wieksze bo elektryka i pompy w gotowosci, ale dlaczego taka roznica w glosnosci... U mnie jest naprawde spora. Slyszalem inne Mazdy i nie jest az tak (niestety nie poliftowe tylko przedlifty). Ciebie Myjk musze posluchac. Znaczy samochodu :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Myjk » 28 maja 2009, 10:00

U mnie też słychać różnicę. Po prostu wzrasta obciążenie silnika, to i głośniej klepie. Diesel. Olać to.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez krzych » 28 maja 2009, 10:12

Olane. Dzieki chlopaki :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Myjk » 28 maja 2009, 10:33

krzych napisał(a):Jade w korku i widze, ze przede mna ktos hamuje, wiec zdejmuje noge z gazu, wrzucam na luz

BTW, czemu nie hamujesz silnikiem? :P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez krzych » 28 maja 2009, 10:35

Bo nie zawsze mam na to ochote :) Czsem wole sobie wyjac bieg i dotaczac sie na milimetry :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6