Nierównomierna praca silnika

Postprzez frytas » 8 maja 2009, 19:25

Witam wszystkich na forum. Jestem nowym użytkownikiem Mazdy 6 kombi diesel 121km. Chciałbym podzielić sie pewnymi uwagami. Po wymianie filtra paliwa zauważyłem, że przy prędkości 100 km/h i obrotach 2000, przy tzw.spokojnej jeździe silnik minimalnie, na sekundę zwalnia a później wraca do normy, lub delikatnie przyspiesza. Wrażenie jak przy mijaniu dużego Tira, gdzie trafia się chwilowy opór powietrza. Nie jestem pewien czy ten problem, związany jest z wymianą filtra paliwa, czy te objawy będą nastepstwem czegoś gorszego.
Czy ktoś spotkał się z takim problemem. Proszę o opinie.
Ostatnio edytowano 11 maja 2009, 09:11 przez frytas, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2009, 14:03
Posty: 27
Skąd: EOP
Auto: GY 6 2.0 CiTD 121KM 2004

Postprzez manu » 10 maja 2009, 19:42

Kolego po pierwsze radzę przejrzeć regulamin forum bo zaraz wpadnie tu mod i zrobi z tym tematem porządek, czyli => kosz!

A po drugie musisz sobie odpowiedzieć na pytanie czy zauważyłeś to tylko np. przy włączonej klimatyzacji. Miałem ten sam problem, że odczuwalne były minimalne spowolnienia auta bądź przyspieszenia. Okazało się że klima jest niedobita i na wolnych obrotach bądź podczas jazdy, gdy załączała się sprężarka lub wyłączała, wyraźnie wskaźnik rpm zmieniał swoje położenie. Być może stąd ten problem.

Polecam zapoznać się z tym wątkiem, może on Cię trochę nakieruje:

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... imatyzacja

Jeśli problem występuję na wyłączonej klimie to niestety jest to wina raczej czego innego. Wtedy musisz czekać na odpowiedzi fachowców z tego forum, bo ja nic więcej nie pomogę.
Pozdrawiam,
manu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2008, 02:09
Posty: 49
Skąd: wielkopolska
Auto: Mazda 6 CiTD 136 KM. 2004r.

Postprzez otiks » 10 maja 2009, 20:10

Tak jak napisał na początku manu popraw temat, masz na to 24h.

A co do problemu to przy 2000rpm turbina pracuje już pełną prędkością i następuje zmiana jej geometrii (zmiana położenia kierownic). Być może jest problem z ich sterowaniem, ale jeśli chodzi o to to polecam zapoznanie się z poradnikiem i doskonałym tekstem napisanym przez maxkls w wątku Mazda 6 CR
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez frytas » 11 maja 2009, 09:14

Problem pojawia sie bezwzględu na to czy jest włączona klimatyzacja czy nie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2009, 14:03
Posty: 27
Skąd: EOP
Auto: GY 6 2.0 CiTD 121KM 2004

Postprzez Enduro » 11 maja 2009, 20:05

sprawdz filter paliwa,
bo zdarza sie, ze jest on nieszczelny i zasysa powietrze
przez co nie widac plamy ON a silnik nie pracuje optymalnie
(powinno to byc na testerze widoczne, jako spadek cisnienie na przewodach paliwowych...)
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6