Wzrastający poziom oleju
Ano tak to jest jak się traktory kupuje do 10 kkm przebiegu rocznie w mieście. Potem wychodzą takie problemy. ON z oleju silnikowego nie zostanie spalony, on po prostu wyparuje. Ale do tego trzeba długiej trasy. A nie 5 km do pracy rano i z powrotem
heheh, ale widzę, że przechodzimy ze skrajności w skrajność. W Z5 po każdej trasie trzeba zaglądać w zęby i sprawdzić czy jeszcze mamy olej w silniku. A w nowych traktorkach wręcz przeciwnie, czy się nie przepełnia.
gdy zaczną je kupować ludzie którzy robią przynajmniej 30 kkm rocznie to wszystko wróci do normy.
heheh, ale widzę, że przechodzimy ze skrajności w skrajność. W Z5 po każdej trasie trzeba zaglądać w zęby i sprawdzić czy jeszcze mamy olej w silniku. A w nowych traktorkach wręcz przeciwnie, czy się nie przepełnia.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
ON z oleju silnikowego nie zostanie spalony, on po prostu wyparuje. Ale do tego trzeba długiej trasy
To mnie zaciekawiło, rozumiem że ten przypadek dotyczy silnika z niesczelnościami?
Bo zgodnie z tą zasadą powinno też ubywać oleju, bo przecież olej silnikowy jest rozgrzewany i to opary oleju sa smarem w silniku, więc jak paliwo odparowuje to i olej powinien uciekać.
To jest możliwe żeby odparowało to paliwo w nowym sprawnym/szczelnym silniku?
No i czy możliwe żeby go tyle odparowało? W moim przypadku prawie 5 litrów.
- Od: 11 gru 2008, 14:00
- Posty: 5
Olej silnikowy jest rozgrzewany, ale jak jest dobrze dobrany to nie będzie odparowywał w zauważalnych ilościach. ON dużo łatwiej odparowuje, w niższych temperaturach.
Tego trochę nie rozumiem. To Olej smaruje silnik, a nie jego opary.
Tak. Silnik, aż taki szczelny nie jest. Ma tak zwaną ODMĘ, czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej. Opary są kierowane do kolektora ssącego i spalane.
Nie znam pojemności układu mazdy 6. Ale moim zdaniem nie. Cały układ tak na oko ma 4-5 litrów. Ale na ten temat niech ktoś inny się wypowie.
rosso napisał(a):to opary oleju sa smarem w silniku,
Tego trochę nie rozumiem. To Olej smaruje silnik, a nie jego opary.
rosso napisał(a):To jest możliwe żeby odparowało to paliwo w nowym sprawnym/szczelnym silniku?
Tak. Silnik, aż taki szczelny nie jest. Ma tak zwaną ODMĘ, czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej. Opary są kierowane do kolektora ssącego i spalane.
rosso napisał(a):W moim przypadku prawie 5 litrów.
Nie znam pojemności układu mazdy 6. Ale moim zdaniem nie. Cały układ tak na oko ma 4-5 litrów. Ale na ten temat niech ktoś inny się wypowie.
Tak. Silnik, aż taki szczelny nie jest. Ma tak zwaną ODMĘ, czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej. Opary są kierowane do kolektora ssącego i spalane.
No to mi się rozjaśniło pod kopułą.
Dziekuję za wyjaśnienie, dotychczas nie bardzo łapałem jak ON może sobie wyjść na zewnątrz, no i teraz wiem.
pozdrawiam
- Od: 11 gru 2008, 14:00
- Posty: 5
rosso napisał(a):Rodzi się pytanie ile naprawdę można bezpiecznie tolerować w misce tego ON – 10-20% i ustalić sobie ile to mniej więcej może być na bagnecie i wtedy zasuwać na zmianę oleju nie patrząc na jakieś tam instrukcje.
To chyba nie ma większego sensu. Teoretycznie ktoś to przemyślał i z tych przemyśleń/ wyliczeń wziął się poziom X na bagnecie. Inna sprawa – sprawdź sobie po wymianie oleju jak szybko przybywa mieszanki, w krótkim okresie poziom osiąga 1/3 drogi do X. Wygląda na to że ten silnik musi być smarowany olejo-ONem. A jak to wpływa na żywotność, czas pokaże, forumowe mazdy mają chyba zdecydowanie za małe przebiegi żeby można coś powiedzieć (ma ktoś na DPFie ponad 200-300 tys km?).
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
Panowie po pierwsze to stwierdzenie ze komputer sam obliczy jaki jest teoretyczny poziom oleju po przez czestotliwosc czyszczenia filtra to wielka abstrakcja, sami sie zastanowcie na chlopski rozum jak komputer mialby obliczyc ilosc przepalanego oleju, ktorego w zaleznosci od zuzycia silnika i stylu jazdy pewna ilosc zawsze jest spalana, dodatkowo mozna sie spodziewac drobnych ubytkow mgielki olejowej, ktora jest odprowadzana do kol. ssacego.Teraz wyobrazcie sobie jak komputer wylicza sumy,ubytki i stwierdza ze poziom przekroczyl x i mowi nam: czas na wymiane oleju. Dla kogos kto ma jakies tam pojecie na temat silnikow i komputerow to brzmi raczej niezbyt sensownie.
Duzo latwiej bylo by po prostu zastosowac urzadzenie pomiarowe w misce a nie wprowadzac uzytkownikow w blad.
Teraz pytanie: czy jest ktos taki kto sam osobiscie doswiadczyl zapalajacej sie kontrolki dpf z powodu przekroczenia stanu oleju i byl pewien ze to nie przepelniony filtr informuje o swoim stanie.
Nie sadze i nigdy pewnie sie nikt taki nie znajdzie.Sam osobiscie doswiadczylem na wlasnym aucie swiezo podczas kupna sprawdzilem poziom oleju i zgadnijcie co; poziom byl o jakies 3 do 4 CM PONAD poziom X.Wlasciciel nie mial pojecia jak to sie stalo nigdy nie sprawdzal oleju, nigdy nie zapalila sie kontrolka dpf podczas jazdy, zawsze oddawal auto do serwisu na czas.Tak wlasnie powinno byc wsiadasz do auta przekrecasz kluczyk i jedziesz a reszte zostaw tym ktorzy sa do tego przeszkoleni.Niestety jest bardzo malo takich aut, ktore wypelniaja te idee, diesle z dpf do nich nie naleza.(jeszcze)
Wedlug mojej opini to duzy blad ze tak bez watpienia wysoko zaawansowana technologicznie mazda nie zamontowala prostego czujnika poziomu oleju.
Jeszcze jedno cala ta sprawa z tymi filtrami napotyka wielka krytyke ze strony uzytkownikow, nie rozumiem dlaczego, wystarczy siegnac niedaleko w przeszlosc i przypomniec sobie nasze drogi zawalone starymi kopcacymi IKARUSAMI i KAMAZAMI za ktorymi trzeba bylo jechac przynajmniej 100 metrow z tylu zeby dalo sie oddychac.Spojzcie dzisiaj, ciezarowki i autobusy to najbardziej zaawansowana technologia silnikow spalinowych i na szczescie przechodzi na osobowe.
Sami wybierzcie ja wybralem M6 EURO4 i nie zaluje.
Pozdro maly.
Duzo latwiej bylo by po prostu zastosowac urzadzenie pomiarowe w misce a nie wprowadzac uzytkownikow w blad.
Teraz pytanie: czy jest ktos taki kto sam osobiscie doswiadczyl zapalajacej sie kontrolki dpf z powodu przekroczenia stanu oleju i byl pewien ze to nie przepelniony filtr informuje o swoim stanie.
Nie sadze i nigdy pewnie sie nikt taki nie znajdzie.Sam osobiscie doswiadczylem na wlasnym aucie swiezo podczas kupna sprawdzilem poziom oleju i zgadnijcie co; poziom byl o jakies 3 do 4 CM PONAD poziom X.Wlasciciel nie mial pojecia jak to sie stalo nigdy nie sprawdzal oleju, nigdy nie zapalila sie kontrolka dpf podczas jazdy, zawsze oddawal auto do serwisu na czas.Tak wlasnie powinno byc wsiadasz do auta przekrecasz kluczyk i jedziesz a reszte zostaw tym ktorzy sa do tego przeszkoleni.Niestety jest bardzo malo takich aut, ktore wypelniaja te idee, diesle z dpf do nich nie naleza.(jeszcze)
Wedlug mojej opini to duzy blad ze tak bez watpienia wysoko zaawansowana technologicznie mazda nie zamontowala prostego czujnika poziomu oleju.

Jeszcze jedno cala ta sprawa z tymi filtrami napotyka wielka krytyke ze strony uzytkownikow, nie rozumiem dlaczego, wystarczy siegnac niedaleko w przeszlosc i przypomniec sobie nasze drogi zawalone starymi kopcacymi IKARUSAMI i KAMAZAMI za ktorymi trzeba bylo jechac przynajmniej 100 metrow z tylu zeby dalo sie oddychac.Spojzcie dzisiaj, ciezarowki i autobusy to najbardziej zaawansowana technologia silnikow spalinowych i na szczescie przechodzi na osobowe.
Sami wybierzcie ja wybralem M6 EURO4 i nie zaluje.
Pozdro maly.
- Od: 25 sty 2009, 20:04
- Posty: 28
- Skąd: Manchester
- Auto: MAZDA6 TD 143,2006r
malmund6 napisał(a):Sami wybierzcie ja wybralem M6 EURO4 i nie zaluje.
Popieram. Bardzo nie lubię kopcących diesli. Jeszcze żeby dało się coś zrobić z NOx.
2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
malmund6 napisał(a):Teraz pytanie: czy jest ktos taki kto sam osobiscie doswiadczyl zapalajacej sie kontrolki dpf z powodu przekroczenia stanu oleju i byl pewien ze to nie przepelniony filtr informuje o swoim stanie.
tylko MYJK!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Myjk napisał(a):Enduro napisał(a):tylko MYJK!
Już? Lepiej Ci?
no..
tylko to mozolne użwanie odbytu
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Myjk napisał(a):Ile najwięcej rozbieganych silników widziałeś naraz
a!
naraz?
to tylko jeden!
ale o ile wiem, nie jest to zarazliwe,
i nie będzie łatwo,
aby zobaczyć kilka na raz, takich rozbieganych...
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Byłem na przeglądzie po drugim roku eksploatacji (34950 km). Oleju wyciekło tyle, ile mi wlano przy 27 000 km (przegląd przedwakacyjny). Dodatkowo przez jakieś 20-parę minut grzebali w komputerze w związku z akcją serwisową – pod tytułem "rozbieganie silnika" (mechanicy w BXL nie słyszeli jeszcze o takim przypadku – jednak oni tu jasno informują klienta o urokach diesla z DPF-em i często odradzają jego zakup po wywiadzie na temat warunków użytkowania samochodu).
Zrobili upgrade całego softu (ponoć wymienili niemal "całe oprogramowanie" – cokolwiek to znaczy) + standardowo olej, filtry itd.
Po akcji mam wrażenie, że samochód żwawiej wchodzi na obroty (możliwe, że to tylko złudzenie) – co do różnicy w spalaniu, jeszcze nie miałem okazji przetestować.
Zrobili upgrade całego softu (ponoć wymienili niemal "całe oprogramowanie" – cokolwiek to znaczy) + standardowo olej, filtry itd.
Po akcji mam wrażenie, że samochód żwawiej wchodzi na obroty (możliwe, że to tylko złudzenie) – co do różnicy w spalaniu, jeszcze nie miałem okazji przetestować.
Bolek napisał(a):...pod tytułem "rozbieganie silnika" (mechanicy w BXL nie słyszeli jeszcze o takim przypadku .....
to standartowy obowiązkowy tekst w serwisach,
co do usterek i podobnych akcji
–>nigdy nic im nie wiadomo....i nie słyszeli!
BANDA!!!!!!!!!!!!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
.Popieram. Bardzo nie lubię kopcących diesli.
Również uważam,że trzeba dobrze zastanowić się na zakupem samochodu i jego wersji
silnikowej.jeżeli jeżdzisz minimum 40tys km rocznie to warto myśleć wtedy o dieslu,ale tylko nowym i na gwarancji,aby krótko po gwarancji nie mieć problemów z chorendalnie drogim osprzętem silnika i innymi typowymi dolegliwościami diesli i to nie tylko Mazda.
Osobiście przejechałem ponad 20tyś km Actiw plusem 143 KM,a teraz ponad 20tyś km Gh topem 140 KM i nie widze ,żadnego problemu z panika dotyczacą DPF-u,70% są to jazdy po obwodnicach miast.Aczkolwiek wiem ,że problem ten dotyczy samochodów z tak zwanej 2-giej ręki i tych które przetaczaja się tylko po mieście.
Tym którzy mają auta nie objęte gwarancją polecam wersje benzynowe na pewno są mniej problemowe a zarazem dużo mniej wymagające od właściciela,wiadomo to tylko uogólnienie bo temat jet ogromny! a tylu co za będzie i przeciw -ja patrzę tylko od strony ekonomicznej.A samochodu i modelu bez wad nie ma i raczej nie było kazdy ma i miał swoje kwiatki.
Również uważam,że trzeba dobrze zastanowić się na zakupem samochodu i jego wersji
silnikowej.jeżeli jeżdzisz minimum 40tys km rocznie to warto myśleć wtedy o dieslu,ale tylko nowym i na gwarancji,aby krótko po gwarancji nie mieć problemów z chorendalnie drogim osprzętem silnika i innymi typowymi dolegliwościami diesli i to nie tylko Mazda.
Osobiście przejechałem ponad 20tyś km Actiw plusem 143 KM,a teraz ponad 20tyś km Gh topem 140 KM i nie widze ,żadnego problemu z panika dotyczacą DPF-u,70% są to jazdy po obwodnicach miast.Aczkolwiek wiem ,że problem ten dotyczy samochodów z tak zwanej 2-giej ręki i tych które przetaczaja się tylko po mieście.
Tym którzy mają auta nie objęte gwarancją polecam wersje benzynowe na pewno są mniej problemowe a zarazem dużo mniej wymagające od właściciela,wiadomo to tylko uogólnienie bo temat jet ogromny! a tylu co za będzie i przeciw -ja patrzę tylko od strony ekonomicznej.A samochodu i modelu bez wad nie ma i raczej nie było kazdy ma i miał swoje kwiatki.
- Od: 27 sty 2009, 23:22
- Posty: 145
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: GH RF-TOP 08"
ER- EXPRESSION 09"
GS350AWD 08''
F RANGER 4WD 08"
Witam. Temat DPF-ów trochę wygasł, ale liczę, że może ktoś jeszcze spojrzy na ten wątek i mi pomoże.
Dwa miesiące temu kupiłem Mazdę 5 w wersji TOP 2.0 diesel 143km (DPF).
Samochód jest sprowadzony z Francji, jest z maja 2007.r, był regularnie serwisowany w ASO Mazda (potwierdziłem telefonicznie, bo książki brak) ma przejechane aktualnie 130tys.
Autem zrobiłem już około 4tys. km i w zasadzie wszystko jest ok. Ze dwa razy zapaliła mi się kontrolka DPF i wypaliłem fitr bez problemów (zauważyłem, że do wypalenia potrzebuję przejechać około 12-13km). Jednakże ostatnio Mazda złapała dziwne objawy.
Po raz pierwszy około miesiąca temu podczas normalnej jazdy nagle zapaliła się kontrolka DPF i zaczęła migać (filtr według mnie był wypalony, bo od wypalenia przejechałem niewiele kilometrów). Dodatkowo zapaliła się kontrolka silnika i kontrolka uślizgu (działania TCS, tj. ten samochodzik w pośłizgu). Samochód momentalnie stracił moc, ale można było jechać. Po wyłączeniu zapłonu kontrolka DPF zniknęła, ale pozostałe dwie nadal się paliły, ale samochód ciągnął już dobrze. Pojechałem do znajomego i po podpięciu komputera odczytał błąd kontroli tlenu. Skasował inspekcję i przejechałem bez problemów około 1.5tys km. Niestety wczoraj w trasie znów zrobiło się to samo. Znów ten sam błąd. Po skazowaniu inspekcji po niedługim czasie znów zaczęła migać kontrolka DPF i paliły się dwie pozostałe.
Według intrukcji kontrolka DPF miga gdy giltr jest zawalony na maksa. Ale winna migać stale, a mi po ponownym uruchomieniu gaśnie! W serwisie dowiedziałem się, że takie objway mogą oznaczać uszkodzenie sondy lambda lub jej zabrudzeniu. Co wy na to? Czy ktoś miał podobny problem? Chciałbym się czegoś więcej dowiedzieć zanim pojadę do serwisu, żeby mnie nie skasowali za być może jakąś głupotę. Czy mogę zrobić coś samemu, np. odczyścić sondę? Czy taki objaw może być spowodowany jednak czymś innym?
Dodam, że tankuję tylko i wyłączenie vervę. Obecnie Mazdą jeżdżę z tymi kontrolkami, bo nie widzę żadnej różnicy w pracy samochodu.
Dwa miesiące temu kupiłem Mazdę 5 w wersji TOP 2.0 diesel 143km (DPF).
Samochód jest sprowadzony z Francji, jest z maja 2007.r, był regularnie serwisowany w ASO Mazda (potwierdziłem telefonicznie, bo książki brak) ma przejechane aktualnie 130tys.
Autem zrobiłem już około 4tys. km i w zasadzie wszystko jest ok. Ze dwa razy zapaliła mi się kontrolka DPF i wypaliłem fitr bez problemów (zauważyłem, że do wypalenia potrzebuję przejechać około 12-13km). Jednakże ostatnio Mazda złapała dziwne objawy.
Po raz pierwszy około miesiąca temu podczas normalnej jazdy nagle zapaliła się kontrolka DPF i zaczęła migać (filtr według mnie był wypalony, bo od wypalenia przejechałem niewiele kilometrów). Dodatkowo zapaliła się kontrolka silnika i kontrolka uślizgu (działania TCS, tj. ten samochodzik w pośłizgu). Samochód momentalnie stracił moc, ale można było jechać. Po wyłączeniu zapłonu kontrolka DPF zniknęła, ale pozostałe dwie nadal się paliły, ale samochód ciągnął już dobrze. Pojechałem do znajomego i po podpięciu komputera odczytał błąd kontroli tlenu. Skasował inspekcję i przejechałem bez problemów około 1.5tys km. Niestety wczoraj w trasie znów zrobiło się to samo. Znów ten sam błąd. Po skazowaniu inspekcji po niedługim czasie znów zaczęła migać kontrolka DPF i paliły się dwie pozostałe.
Według intrukcji kontrolka DPF miga gdy giltr jest zawalony na maksa. Ale winna migać stale, a mi po ponownym uruchomieniu gaśnie! W serwisie dowiedziałem się, że takie objway mogą oznaczać uszkodzenie sondy lambda lub jej zabrudzeniu. Co wy na to? Czy ktoś miał podobny problem? Chciałbym się czegoś więcej dowiedzieć zanim pojadę do serwisu, żeby mnie nie skasowali za być może jakąś głupotę. Czy mogę zrobić coś samemu, np. odczyścić sondę? Czy taki objaw może być spowodowany jednak czymś innym?
Dodam, że tankuję tylko i wyłączenie vervę. Obecnie Mazdą jeżdżę z tymi kontrolkami, bo nie widzę żadnej różnicy w pracy samochodu.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6