gasnący silnik – prawd. zawór SCV, zdjęcia str.4
Ja mam 152 tyś. i właśnie mam chyba pierwsze objawy padania owego zawora. Na razie po kalibracji wtrysków mam spokój z gaśnięciem (choć raz się juz po kalibracji zdażyło), ale jakoś dziwnie mi klekotać zaczeło auto na wolnych jak się rozgrzeje i pojawiaja sie zafalowania obrotów biegu jałowego (takie wahnięcia w dół co jakis czas), nie wiem co się dzieje, a praca jest bardzo brzydka
hajdar napisał(a):nie wiem co się dzieje, a praca jest bardzo brzydka
Przede wszystkim sprawdź serię zaworu:
domin1979 napisał(a):http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=35272
Na dole poradnika punkt 7. postu Xendy'ego dokładnie Ci wyjaśni gdzie kuknąć.
Odbieram dzisiaj od mechanika MPV, wymieniał rozrząd i po wymianie nie odpaliła. Oj się biedak namęczył, chyba posiwiał bo myślał, że coś zrobił nie tak. Ściągnął człowieka z kompem, błąd sugerował właśnie zawór SCV (nie pytajcie mnie, lajkonika, o szczegóły). Ponieważ chwilowo nie było zamiennika, zdjął, przeczyścił (ponoć było z czego) i po założeniu ponownie odpaliła od pierwszego kopa. Zatem wspominane wcześniej czyszczenie może chwilowo pomóc. Zabieram się jednak za zamawianie zaworu do wymiany, z tego co piszecie nie ma co czekać. Seria osławiona – 006 – przebieg 104000.
Swoją drogą miesiąc temu śmiał się, że przez ten internet wszyscy mądrzy i się rządzą u mechanika
, a teraz gdyby nie to forum to nadal byłby w lesie
jeszcze może warto dodać, że do tej pory nie było żadnych objawów, że pada, a z lektury innych postów wynika, że zawsze coś się działo.
szukałem na allegro tego zaworu z Mabi, czyżby się wynieśli, bo nie mogę ich znaleźć. Linki z innych postów już w archiwum. Jak się nazywają na allegro?
Swoją drogą miesiąc temu śmiał się, że przez ten internet wszyscy mądrzy i się rządzą u mechanika

jeszcze może warto dodać, że do tej pory nie było żadnych objawów, że pada, a z lektury innych postów wynika, że zawsze coś się działo.
szukałem na allegro tego zaworu z Mabi, czyżby się wynieśli, bo nie mogę ich znaleźć. Linki z innych postów już w archiwum. Jak się nazywają na allegro?
- Od: 21 lip 2008, 14:51
- Posty: 43
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda MPV, 2004, 2.0 MZR-CD
cstec napisał(a):Mam pytanie odnośnie zaworu SCV. Był on może objęty jakąś akcja serwisową a jak był to jaką. dzwoniłem dzisiaj do salonu mazdy i powidziano mi że jakaś akcja była ale raczej od strony programowej.
nic takiego nie bylo,
o ile mi wiadomo...
E.
Ostatnio edytowano 12 lip 2009, 01:13 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Zapraszam również do mnie ---> dowiedz się cene...
Pozdrawiam www.hoffman.auto.pl www.esklep.hoffman.auto.pl
Pozdrawiam www.hoffman.auto.pl www.esklep.hoffman.auto.pl
- Od: 20 lis 2008, 13:30
- Posty: 13
- Skąd: Rzeszów
Dodam, że nie ma żadnych symptomów, że sinik znowu zgaśnie, nie zależy to także od temperatury silnika oraz ilości włączonych odbiorników prądu. Nie świeci wtedy również żadna kontrolka na desce głównej. Silnik nie traci mocy i nie zużywa więcej paliwa, wydech nie dymi.
Najgorsze jest to, że nie zostawia to żadnego śladu w komputerze pojazdu i brak jest kodów błędów
Witam miałem dokładnie ten sam objaw byłem u elektryka i po podpięciu do kompa nic nie wykrył żadnych błędów ale zalecił mi abym zatankował na innej stacji i sprawdził czy to nie jest to wina paliwa , bo też chciałem wymieniać zawór zrobiłem jak podpowiedział i zalałem do pełna V-POWER DIESEL i problem znikną a zrobiłem już 2000 km od momentu kiedy zmieniłem stację więc wychodzi na to że u mnie to była wina paliwa z ORLENU i ani razu nie zgasła.
Najgorsze jest to, że nie zostawia to żadnego śladu w komputerze pojazdu i brak jest kodów błędów
Witam miałem dokładnie ten sam objaw byłem u elektryka i po podpięciu do kompa nic nie wykrył żadnych błędów ale zalecił mi abym zatankował na innej stacji i sprawdził czy to nie jest to wina paliwa , bo też chciałem wymieniać zawór zrobiłem jak podpowiedział i zalałem do pełna V-POWER DIESEL i problem znikną a zrobiłem już 2000 km od momentu kiedy zmieniłem stację więc wychodzi na to że u mnie to była wina paliwa z ORLENU i ani razu nie zgasła.
-
driwerpoznan
crult napisał(a):Dodam, że nie ma żadnych symptomów, że sinik znowu zgaśnie, nie zależy to także od temperatury silnika oraz ilości włączonych odbiorników prądu. Nie świeci wtedy również żadna kontrolka na desce głównej. Silnik nie traci mocy i nie zużywa więcej paliwa, wydech nie dymi.
Najgorsze jest to, że nie zostawia to żadnego śladu w komputerze pojazdu i brak jest kodów błędu.
Witam miałem dokładnie ten sam objaw byłem u elektryka i po podpięciu do kompa nic nie wykrył żadnych błędów ale zalecił mi abym zatankował na innej stacji i sprawdził czy to nie jest to wina paliwa , bo też chciałem wymieniać zawór zrobiłem jak podpowiedział i zalałem do pełna V-POWER DIESEL i problem znikną a zrobiłem już 2000 km od momentu kiedy zmieniłem stację więc wychodzi na to że u mnie to była wina paliwa z ORLENU i ani razu nie zgasła.D
-
driwerpoznan
Dziś rano odpaliłem moją M6 2.0 Diesel 121KM [RF5C], ale obroty biegu jałowego dosyć mocno się wahały...od 500 gdy się krztusił, do 1000 jak wychodził z zakrztuszenia, ale po niecałej minucie auto zgasło.
Odpaliłem dopiero za 3 razem.. silnik pochodził kilka sekund na biegu jałowym (tym razem już z nieco bardziej stabilnymi obrotami)...i znowu zgasł. W końcu odpaliłem i po dojechaniu do pracy zaliczając 3 rozruchy. Po pracy i niestety pomimo kilkunastu prób odpalenia auto nawet nie uruchomiłem na chwilę.
W tym miejscu mam pytanie, bo już dosyć sporo się naczytałem o tym zaworze:
1. Czy te objawy wskazują według Was na zawór SCV?
2. Jeśli tak to napiszcie proszę jak się go wymienia. Tzn widzę że ma 2 śrubki bodajże imbusowe (załączam zdjęcie) ale co się dzieje po demontażu jego – czy paliwo cieknie i trzeba jak najszybciej założyć nowy zawór żeby jak najmniej jego wyciekło?
Czy coś po zamontowaniu trzeba zrobić -odpowietrzyć pompę, czy wystarczy tylko wyjąć stary, włożyć nowy i podłączyć akumulator, który wcześniej przypuszczam że należy odłączyć w celu uniknięcia zgłoszenia błędu w komputerze.
3. Czy po takich przebojach możliwe jest że jakiś błąd siedzi w komputerze i powoduje że nie da się odpalić auta, do czasu wykasowania jego?
4. Czy błędy można wykasować z komputera poprzez odłączenie akumulatora na jakiś czas (w mojej starej Corsie taka sztuczka kasowała niektóre błędy)[/u]

Odpaliłem dopiero za 3 razem.. silnik pochodził kilka sekund na biegu jałowym (tym razem już z nieco bardziej stabilnymi obrotami)...i znowu zgasł. W końcu odpaliłem i po dojechaniu do pracy zaliczając 3 rozruchy. Po pracy i niestety pomimo kilkunastu prób odpalenia auto nawet nie uruchomiłem na chwilę.
W tym miejscu mam pytanie, bo już dosyć sporo się naczytałem o tym zaworze:
1. Czy te objawy wskazują według Was na zawór SCV?
2. Jeśli tak to napiszcie proszę jak się go wymienia. Tzn widzę że ma 2 śrubki bodajże imbusowe (załączam zdjęcie) ale co się dzieje po demontażu jego – czy paliwo cieknie i trzeba jak najszybciej założyć nowy zawór żeby jak najmniej jego wyciekło?
Czy coś po zamontowaniu trzeba zrobić -odpowietrzyć pompę, czy wystarczy tylko wyjąć stary, włożyć nowy i podłączyć akumulator, który wcześniej przypuszczam że należy odłączyć w celu uniknięcia zgłoszenia błędu w komputerze.
3. Czy po takich przebojach możliwe jest że jakiś błąd siedzi w komputerze i powoduje że nie da się odpalić auta, do czasu wykasowania jego?
4. Czy błędy można wykasować z komputera poprzez odłączenie akumulatora na jakiś czas (w mojej starej Corsie taka sztuczka kasowała niektóre błędy)[/u]

przed wymiana zaworu warto jeszcze przeczyscic uklad paliwowy w dieslu.moja mazda gasla non stop przy zimnym silniku czasami nawet na cieplym spadaly obroty i bylem bliski zainwestowania w nowy zawor.cale szczescie kolega mi poradzil i dziala, dodatek do diesla kosztowal 50 zl i mazda jezdzi jak nowa.juz nie chce jej sprzedac zmienilem zdanie.
-
buliobi
buliobi napisał(a): dodatek do diesla kosztowal 50 zl i mazda jezdzi jak nowa.juz nie chce jej sprzedac zmienilem zdanie.
no proszę za jedyne 50pln,
a jaki efekt:
mechaniczno-psychiczny!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
a ja jako laik miałbym pytanie: po odpaleniu zimnego silnika obroty widać jak skaczą od ok 500 do 1000. Słychać wtedy charakterystyczny klekot.po pewnym czasie gdy silnik jest już ciepły, klekot ustaje, a obroty na jałowym ok 800. po wyłączeniu silnika i ponownym jego włączeniu (powiedzmy w przeciągu pół godziny) warkotu nie ma,no chyba że po co najmniej dwóch godzinach, a na zewnątrz -20"C. Czy przyczyna tej wariacji obrotów i klekotu na zimno jest właśnie ten "sławny" SCV czy może po prostu świece żarowe(w serwisie powiedzieli, że to prawdopodobnie świece, choć też może zawór). a jeśli to świece, to jakie kupić? NGK bedą dobre do naszej "pięknej"? pozdr



7,0 l/100
- Od: 23 lis 2008, 18:09
- Posty: 5
- Skąd: Słupca
- Auto: Mazda 6 2.0 136MZR Kombi Sport
elpatriko napisał(a):czy może po prostu świece żarowe(w serwisie powiedzieli, że to prawdopodobnie świece, choć też może zawór). a jeśli to świece, to jakie kupić? NGK bedą dobre do naszej "pięknej"?
wykręć swiece i dotknij akumulatora tak, aby je rozgrzeć
i każda powinna miec po chwili czerwony kolor!!!!
i to jest jedyna dosc prosta i miarodajna metoda stwierdzenia,
czy trzeba je wymienic..
jesli masz uszkodzone,
to mam dobre lekko używane,
za pare pln. do odsprzedania
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
elpatriko napisał(a):czy przyczyna wariacji obrotów i klektou tkwi w zaworze scv? hmmm
raczej nie!
a po kilku testach domowych...
jak nic nie znajdziesz,
musisz jechac na tester...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6