Problemy z pracą i mocą silnika

Postprzez ANDY999 » 26 wrz 2008, 14:51

Fuks a ja dzisiaj zakupiłem to forte i będę to lał ,tylko dopiero jak rezerwa się zaświeci .
TZN jedziemy na stację benzynową ,najpierw zalewamy to forte, a odrazu potem bak na full zalewamy ropą to są wskazówki Jaksy ,którego ludzie przeszli szkolenie na temat takiego specyfiku , i kolejność musi być właśnie taka –,jak zaleje to napewno opisze czy taka przypadłość jak naszych aut trochę się poprawiła, i czy w ogóle..A może wszystkie objawy znikną hmmm
AJST
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2008, 20:55
Posty: 87
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM diesel

Postprzez ANDY999 » 26 wrz 2008, 14:56

Enduro z jakiego testera ta informacja ,oco chodzi ,jak byś mógł to opisz coś więcej,i mam prośbę czy sam rozbiorę ten kokpit i sprawdzę ten kabel ,czy dać to lepiej Jaksie do zrobienia,bo chyba tak zrobię?
AJST
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2008, 20:55
Posty: 87
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM diesel

Postprzez fuks » 26 wrz 2008, 16:16

ANDY999 napisał(a):czy dać to lepiej Jaksie do zrobienia,bo chyba tak zrobię?

no raczej tak będzie lepiej
SPRZEDAM MOJĄ MADZiĘ... już sprzedałem... ojojojojoj
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html

KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !!!
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2008, 11:41
Posty: 124
Skąd: Poznań
Auto: Mercedes W211 E270 CDI 2002r.

Postprzez Enduro » 26 wrz 2008, 16:33

ANDY999 napisał(a):Enduro
z jakiego testera ta informacja ,oco chodzi ,jak byś mógł to opisz coś więcej,i mam prośbę czy sam rozbiorę ten kokpit i sprawdzę ten kabel ,czy dać to lepiej Jaksie do zrobienia,bo chyba tak zrobię?


na pewno wizyta u fachowca (Jaksa..co) jest korzystna
i warta polecenia,
tyle, ze np. w moim przypadku trwalo to szukanie przyczyn w serwisie dlugo,
zbyt dlugo i bez sukcesu: pierwotnie..
ten tester, to org. mazdowski IDS i on wskazal blad, P0401
ale nie bylo wyjasnienia jednoznacznego co on oznacza!!!!
no i przyczyna byla tez trudna do znalezienia...
opis:
do PCM-a jest podpieta dosc szeroka wtyczka i przykrecony 1 srubka M6 na kluczyk 10.
i to wlasnie- to polaczenie miedzy tym PCM kablami do komory silnika ... bylo niestety lekko uszkodzone:
bo na zasilaniu PCM bylo ok. 8 volt
a powinno byc ok. 12V
i przez to byly problemy z idealna praca motorka
jesli ktos ma czas i checi i troche wyobrazni logicznej
no i ohmomierz (miernik rezystancji-oporu kabli lub tzw. przejscia)
to moze to samemu kabelek po kabelu sprawdzic i przez to wykluczyc lub zalezc dolegliwosc
po takim sprawdzeniu rowniez fachowca bedzie latwiej szkac dalej
a i portfel nie schudnie na starcie poszukiwac
i nigdy nie zaszkodzi przy okazji przeczyszczenie stykow instalacji elektr...
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez ANDY999 » 29 wrz 2008, 21:18

Fuks tak miałem się odezwać apropos tego forte i stwierdzam.iż napewno ten specyfik nie szkodzi , z pewnością czyści wtryski zgodnie z opisem , natomiast żadnej z dolegliwości nie usunął, wniosek z tego prosty .Taka dziwna praca silnika nie jest związana z układem paliwowym, a wtryski wydają mi się czyste , zwłaszcza że poprzedni właściciel rozpieszczał to cudo(MADE IN URSUS TRAKTOR FERGUSSON) PALIWEM Z WŻSZEJ PÓŁKI SHELL D-EXTRA ,BP ULTIMATE ITP.Dopiero ja zacząłem jako przeciętny polak lać ropę normalną .A tak między nami to będę pracował nad problemem swojego auta , i jeżeli mi się uda coś wyjaśnić napewno pierwszy będziesz o tym wiedział POZDRAWIAM
AJST
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2008, 20:55
Posty: 87
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM diesel

Postprzez ANDY999 » 11 paź 2008, 19:37

Niestety w sprawie mojego autka nic się nie zmieniło dalej , raz żwawe,raz przybite, zamulałe,natomiast wymieniłem przepływomierz powietrza, na porzyczony , dalej bez zmian, czekam jeszcze na wypożyczenie IDM(końcówki mocy ) bo raz już miałem iną tylko że później autko zrobiło się bardzo nie miło głośne ,jak założe tego następnego idm -a zobaczę czy coś się zmieniło i opiszę ten temat na forum dalej. A jeżeli okaże się że to nie to , to zacznę sprawdzać pompy paliwa,wtryski,i wszystko po kolei(długa droga do sukcesu ale zaczynam myśleć czy t nie wina wtrysków, a przynajmniej jednego z nich.bo na pierwszym biegu przy rozpędzani na 2900obr/min coś się jakby cieło MOŻE TO JEST PROBLEM????
AJST
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2008, 20:55
Posty: 87
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM diesel

Postprzez Enduro » 11 paź 2008, 23:25

ANDY999 napisał(a):zaczynam myśleć czy t nie wina wtrysków, a przynajmniej jednego z nich.bo na pierwszym biegu przy rozpędzani na 2900obr/min coś się jakby cieło


co to oznacza :
"coś się jakby cieło"
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez ANDY999 » 14 paź 2008, 20:57

znaczy że samochód płynnie się rozpędza od 900/obr/min potem jak by na sekundkę przy zakresie 2800/2900(pomiędzy ) jakby go przytkało , i dopiero dalej obrotomierz pnie się w górę obrotów płynnie
AJST
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2008, 20:55
Posty: 87
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM diesel

Postprzez Enduro » 14 paź 2008, 21:32

tutaj nalezy dopatrywac sie przyczyny we wtrysku paliwa
i jego dolegliwosciach,
bo w dieslu -w procesie spalania: powietrza jest pod dostatkiem,
raczej na pewno turbina pompuje powietrze i nie jest to objaw jej uszkodzenia..no chyba, ze nagle staje wirnik i ponownie rusza,
ale przy tych samych obrotach.. to raczej wykluczone...
czyli moze ktorys wtrysk ma pod gorke...(zawiesza sie..)
lub sterowniki-seneloidy albo centralny komp...,
ale posprawdzal bym wszystkie mozliwe wtyki polaczeniowe,
bezpieczniki, bo moze ktorys byc np. zasniedzialy..,
bo to sprawdzenie jest proste do wykonania
i tanie, a przy okazji wyklucza te usterki
i najlepiej pod tester ..co on powie!
nie znam historii auta co do uszkodzen wypadkowych,
jesli takie zdarzenia mialy miejsce, to tam tez trzeba spojrzec...
koniecznie!!!
bo znany mi kolega z tego forum mial taka niespodzianke przy IC
w postaci uszkodzonych kabli i niefachowo naprawionych..
powodzenia
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez ANDY999 » 15 paź 2008, 19:48

Wczoraj byłem u kolegi blacharza żeby obejżał te moje lewe wgniecione sanki,które spowodowały że koło jest cofnięte o 1,5-2 cmm do tyłu w stosunku do drugiego,i tu ku mojemu zdźiwieniu PATRZĘ! a tu olej na obudowie osłony silnika pod spodem,szybko pojechałem dzisiaj do Jaksy,i okazuje się że to koniec turbiny,do wymiany na nową.Mam pytanko a może to jest właśnie przyczyna takich zachowań jak (raz żwawy,raz zamulony,raz cichy raz głośny samochód , a przyokazji objaw przycinania się tego co powyżej opisałem? Wymienię to turbo a jeżeli okaże się że to niejest przyczyna to proszę o namiar do kogoś w warszawie żeby poczyścił te wszystkie styki,wtyki i żeby to przejżał bo ja to do takich rzeczy niechcę się dotykać,lepiej niech zrobi to fachowiec(chyba elektromechanik), I mam Pytanko do Fuksa czy aby z jego turbo nie cieknie olej ,bo to może być cały problem naszych woźidełek Japońskich (a może pseudo ,bo im więcej czytam i obserwuję to swoje ogarnia mnie rozpacz czy to napewno made in japan,czy "DŻŻŻŻŻAPAN".
AJST
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2008, 20:55
Posty: 87
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM diesel

Postprzez ANDY999 » 15 paź 2008, 19:57

a te kable od ic to w nadkolu?
AJST
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2008, 20:55
Posty: 87
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM diesel

Postprzez ANDY999 » 16 paź 2008, 19:40

Panowie ktoś mi powiedział, że te Zawory EGR też mogą wpływać na pracę silnika, i powiedział żeby sprawdzić egr , to trzeba go zdjąć ,zaślepić dziurę po egr ,i przejechać parę kilometrów , i jeżeli się okaże że objawy takie znikneły co opisałem powyżej znaczy to że egr ,albo się zawiesza i trzeba go wymienić , albo wyczyścić no i powinno być ok,a tak przy okazji to ile kosztuje egr?, bo i tak najpierw wymienię turbo.
AJST
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2008, 20:55
Posty: 87
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM diesel

Postprzez MAZVAGTECH » 16 paź 2008, 22:19

ANDY999 napisał(a):a te kable od ic to w nadkolu?
Nie One wychodza z glownej wiazki ktora biegnie dalej pod reflektorem Jedne biegna do czujnika cisnienia doladowania /boost sensor/ drugie do czujnika temperatury powietrza doladowanego /IAT No.2/.
ANDY999 napisał(a):ile kosztuje egr
Nowy 1500zl
ANDY999 napisał(a):Zawory EGR też mogą wpływać na pracę silnika
Wplywa Przy otwartym lub uchylonym zaworze EGR spada cisnienie powietrza doladowanego. Zaslepienie EGR skutkuje wyskakiwaniem bledow w komputerze
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez Enduro » 16 paź 2008, 22:24

maxkls napisał(a):Zaslepienie EGR skutkuje wyskakiwaniem bledow w komputerze


jesli auto ma EGR bez czujnika, to moza go zaslepic i nie bedzie zadnych bledow !
bo ten model mazdy 6 , bez OBD nie kontroluje tych informacji.
jesli jest czujnik to trzeba EGR wymienic i nie da sie tego obejsc..
niestety!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez MAZVAGTECH » 16 paź 2008, 22:45

Enduro napisał(a):jesli auto ma EGR bez czujnika, to moza go zaslepic i nie bedzie zadnych bledow

Opieram sie na swoich doswiadczeniach z silnikiem RF4F z mazdy 626 Tam tez wystepowal EGR bez czujnika polozenia i po zaslepieniu przychodzil blad o niewlasciwym przeplywie spailn przez EGR Wylapywal to przeplywomierz Tak samo jak i w EGR z czujnikiem polozenia po zaslepieniu czujnik poloznia pracuje natomiast zwieksza sie przeplyw powietrza co wychwytuje komputer
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez xANDy » 17 paź 2008, 17:21

Enduro – kolega maxkls ma rację. EGR z czujnikiem/bez to jedno a sterowanie i pomiar to drugie.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez ANDY999 » 17 paź 2008, 20:05

panowie to czy ten EGR może wpływać na taką chorą pracę silnika, raz żwawy ,raz,zamulały, i głośny,?
Tak czy nie?
AJST
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2008, 20:55
Posty: 87
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM diesel

Postprzez ANDY999 » 17 paź 2008, 20:16

a używka egr ile kosztuje ?
AJST
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2008, 20:55
Posty: 87
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM diesel

Postprzez ANDY999 » 17 paź 2008, 20:17

a po czym poznać czy jest czujniki,albo go niema?
AJST
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2008, 20:55
Posty: 87
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 136 KM diesel

Postprzez Enduro » 18 paź 2008, 00:42

ANDY999 napisał(a):a po czym poznać czy jest czujniki,albo go niema?


na wierzchu jest wtyk i kabel od niego odchodzi,
i to jest znak rozpoznawczy
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6