Gaśnie podczas jazdy.
Witam.
Czy spotkał się ktoś z taką dolegliwością? Samochód podczas jazdy z wciśniętym pedałem gazu, na biegu nagle gaśnie. Wrzucenie biegu i puszczenie sprzęgła nic nie pomaga, (zapalają się wszystkie kontrolki) po jakiś +/– 30 sek. Auto z powrotem daję się odpalić i wszystko jest ok. Problem pojawił się dwa razy w ciągu ostatnich 2 tyg.
Czy spotkał się ktoś z taką dolegliwością? Samochód podczas jazdy z wciśniętym pedałem gazu, na biegu nagle gaśnie. Wrzucenie biegu i puszczenie sprzęgła nic nie pomaga, (zapalają się wszystkie kontrolki) po jakiś +/– 30 sek. Auto z powrotem daję się odpalić i wszystko jest ok. Problem pojawił się dwa razy w ciągu ostatnich 2 tyg.
- Od: 2 mar 2007, 02:07
- Posty: 17
- Skąd: Piaseczno
- Auto: Mazda 6 2,0 MZR-CD 121KM
janek kos napisał(a):Czy jest możliwe, że to coś innego?
Raczej nie
janek kos napisał(a):Wymiana zaworu SCV około 900zl
To grosze przy innych kosztach w CTDI
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm napisał(a):innych kosztach w CTDI
np. ?
Bo jakoś nie kojarzę za bardzo żeby ktoś miał te "inne koszta"....
magicadm napisał(a):Nie czytasz działu DIESEL
czytam – nawet jestem tam moderatorem i nie zauważam jakichś typowych uszkodzeń (poza SCV) które miałyby być jakieś kosmicznie kosztowne.
magicadm napisał(a):Nie róbmy tu OT
w sumie racja
Pawnik napisał(a):JAREK napisał(a):Napewno nie pokaże.
Pokaże za małe ciśnienie pompy, ale tylko jeżeli samochód zgaśnie w trakcie podłączenia do kompa.
Jeżeli już tak dokładnie mnie cytujesz to powinieneś jeszcze dodać że pokaże spadek ciśnienia na szynie palwowej. Zawór SCV steruje ciśnieniem paliwa w szynie paliwowej, a nie w pompie. A jeśli chodzi o błędy DTC czyli stałe zapamiętane usterki to niestety test komputerowy nic nie pokaże.
JAREK napisał(a):Pawnik napisał(a):JAREK napisał(a):Napewno nie pokaże.
Pokaże za małe ciśnienie pompy, ale tylko jeżeli samochód zgaśnie w trakcie podłączenia do kompa.
Jeżeli już tak dokładnie mnie cytujesz to powinieneś jeszcze dodać że pokaże spadek ciśnienia na szynie palwowej. Zawór SCV steruje ciśnieniem paliwa w szynie paliwowej, a nie w pompie. A jeśli chodzi o błędy DTC czyli stałe zapamiętane usterki to niestety test komputerowy nic nie pokaże.
Nie wiem jak z Twoja dokładnoscią, skoro napisałeś że "na pewno nie pokaże" ( nie wiem bo u mnie akurat komp – o przepraszam, nie komp tylko " tester diagnostyczny" poprzez "złącze OBD II"
JAREK napisał(a):I nie czepiaj się szczegółów tylko pisz konkrety.
JAREK napisał(a):Jeżeli już tak dokładnie mnie cytujesz to powinieneś jeszcze dodać że pokaże spadek ciśnienia na szynie palwowej
Kto się czepia szczegółów
JAREK napisał(a):tylko pisz konkrety
Pawnik napisał(a):ale tylko jeżeli samochód zgaśnie w trakcie podłączenia do kompa
Oczywiście nie jest to konkret, sorry....
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Sorki za odkopywanie tematu ale nie chce zakladac nowego...mam podobny problem ale nie dzieje sie to podczas jazdy z wcisnietym pedalem gazu a przewaznie przy zmianie biegow, najczesciej z 1 na 2ke przy malej predkosci, muszze dodac mu troche gazu zeby nie zgasl. Ale dzisiaj np stalo sie to przy zmianie z 3ki na 4ke. Nie dzieje sie to czesto ale jest badzo denerwujace, gdy np dojezdzam do skrzyzowania (ronda) z mala predkoscia, wrzucam dwojke a tu bach...auto gasnie, zapalaja sie kontrolki i nie idzie go odpalic przez kilkanascie sekund
Czy to SCV czy cos innego?

Czy to SCV czy cos innego?
- Od: 17 sie 2008, 20:02
- Posty: 15
- Auto: mazda 6 2.0 CiTD 136bhp '03
Czy zawor z wersji poliftowej bedzie pasowal? Bo chyba jest on troche krotszy od wersji z przed FL
i pytanie nr 2. Czy po wymianie trzeba jeszcze dodatkowo cos ustawic,regulowac czy wystarczy zalozyc podlaczyc i juz chula?
Jeszcze jedno...czy przyczyna gasniecia moze byc zly filtr powietrza, bo mechanik wlozyl mi filtr od benzyniaka(mniej listkow). Szukalem w okolicznych sklepach motoryzacyjnych ale kazdy wyciagal mi taki sam filtr od wersji benzynowej i nie dalo im sie przetlumaczyc,ze do diesla jest inny....przeciez w katalogu jak byk maja napisane ze ten jest dobry
i pytanie nr 2. Czy po wymianie trzeba jeszcze dodatkowo cos ustawic,regulowac czy wystarczy zalozyc podlaczyc i juz chula?
Jeszcze jedno...czy przyczyna gasniecia moze byc zly filtr powietrza, bo mechanik wlozyl mi filtr od benzyniaka(mniej listkow). Szukalem w okolicznych sklepach motoryzacyjnych ale kazdy wyciagal mi taki sam filtr od wersji benzynowej i nie dalo im sie przetlumaczyc,ze do diesla jest inny....przeciez w katalogu jak byk maja napisane ze ten jest dobry

- Od: 17 sie 2008, 20:02
- Posty: 15
- Auto: mazda 6 2.0 CiTD 136bhp '03
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6