Duże spalanie – wpływ działania webasto
Piszesz ze po 50 tys nie jestes wstanie rozwalic turbiny a ja czytalem ze w momencie gdy wlaczasz silnik ktory jest zimny i depczesz mu odrazu w podloge i nie czekasz az sie nagrzeje to 50tys i turbina pada...a ja nie jestem pewien czy poprzedni wlasciciel tak wlasnie nie robil... Pozatym jesli chodzi o ten dpf to jest jakis banał! nie moge jezdzic samochodem tak jak chce bo mi sie to zatka... np odpalam rano samochod i wyjezdzam na trase , nie moge mu odrazu depnac bo przeciez nie jest rozgrzany do odpowiedniej temperatury co powoduje ze w filtrze zbiera sie zadza "trzea umiejetnie poslugiwac sie pedalem gazu" pss ja kupilem ten samochod zeby mi sluzyl a nie zeby ja jemu sluzyl , bo tu trzeba delikatnie odpowiednie obroty nie odrazu na opor bo sie cos zatka... pss moze troche przesadzam ale mnie to wk... wczesniej mialem inne samochody i nie mialem z nimi tego typu problemow nie musialem jakos tam odpowiednio jezdzic zeby wszystko dzialalo.. praktycznie m6 powinna stac w garazu i bede nia wyjzedzal raz do roku jak bede mial jakies dluzsze trasy bo inaczej mi sie cos zatka bo nie osiagnie odpowiedniej temp jezdzac po miescie... psss paranoja!
- Od: 28 lut 2008, 20:38
- Posty: 28
- Skąd: koscian
- Auto: mazda6 143 KM2006 PRZEB.84tys.
Podejrzewam, że masz uwalony DPFa – mógł go załatwić poprzedni właściciel, ale może to być także wada fabryczna konkretnego egzemplarza.
Auto powinieneś mieć na gwarancji... Byłeś w ASO? A może uznali, że DPFa uwaliła niewłaściwa eksploatacja?
Swoją M6 zrobiłem przez rok prawie 30kkm (także dużo krótkich tras miejskich/podmiejskich) i ani razu nie zamrugała mi kontrolka DPF. Może wynika to z tego, że co jakiś czas, jak mam okazję, przeganiam auto na autostradzie. Oboje to lubimy ;–)
Auto powinieneś mieć na gwarancji... Byłeś w ASO? A może uznali, że DPFa uwaliła niewłaściwa eksploatacja?
Swoją M6 zrobiłem przez rok prawie 30kkm (także dużo krótkich tras miejskich/podmiejskich) i ani razu nie zamrugała mi kontrolka DPF. Może wynika to z tego, że co jakiś czas, jak mam okazję, przeganiam auto na autostradzie. Oboje to lubimy ;–)
Peteros
- Od: 23 cze 2004, 14:44
- Posty: 132
- Skąd: WRO
- Auto: M6CR '07 i BG '91
no niestety gwarancji nie mam bo poprzedni wlasciciel nie pojechal z na przeglad drugi raz ;/ byl tylko na poczatku gdy miala przejechane 20tys a pozniej to chyba olał ;/ pozatym w kwietniu minela gwarancja a ja ja kupilem w maju ;/ podejrzewam ze to moze byc filtr ;/ ale jak go wymienie i okaze sie ze to nie tu go boli to co zrobie.... ;/ a jesli chodzi o to ze przeganiasz od czasu do czasu fure na autostradzie, to ja ostatnio mialem trase 140km i caly czas prawie na tempomacie zeby mi to goowno wypalilo i co?! wrocilem na miasto na nastepny dzien 10km i znowu mruga ;/ a najgorsze jest to ze jak bylem z tym w aso to powiedzieli ze zle jezdze i ze komputer pod ktory podlaczyli auto nic nie wykazał... czyli ze wszytko dobrze niby... jak k... dobrze jak mi to gowno ciagle mruga ;/
- Od: 28 lut 2008, 20:38
- Posty: 28
- Skąd: koscian
- Auto: mazda6 143 KM2006 PRZEB.84tys.
Pewnie olej zajechał DPF'a
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
newbie napisał(a):xANDy napisał(a):Przepraszam, że się wtrącam, ale w dieslu nie można idealnie wyliczyć spalania z dość prozaicznego powodu: nie całe paliwo, które wpada do wtryskiwaczy ulega spalaniu – część wraca przez powroty. Komputer orientacyjnie i szacunkowo stara się wyliczyć średnią z powrotów, ale nie może tego zrobić ze 100% pewnością.
wiesz jak działa CR?
sądząc po wypowiedzi – niekoniecznie
komputerek pokładowy w CR "nie widzi" jedynie ropy zużytej przez dogrzewacz
cieszcie się, że nie macie aut z DPF – te palą jeszcze więcej
czy to znaczy ze z 11/100 ktore zre moja madzia (podczas gdy madzie moich znajomych majace webasta palą kolo 8/100) w komorze silnika spala sie 8/100 i to pokazuje komp a pozostale 3 litry ktore wychodza przy dolewaniu z dystrybutora to "zasługa" webasto?? ale czemu na boga az tyle to webasto żre??? auta znajomych wyposazone w webasto pala w granicach 8,5./100!!!!!! ale nie 11/100!!!
-
lofiks
Juz nie raz to pisalem i napisze jeszcze raz. Mi pali tak samo więc skąd się biorą te róznice to jest wielka niewiadoma. Zobacz sobie w moim podpisie na motostat ile mi wciągła ostatnio :roll:
Wysłane z mojego ZeJstersHD2 za pomocą Tapatalk 2
Wysłane z mojego ZeJstersHD2 za pomocą Tapatalk 2
no niestety mi zezarla 11....dzis z dystrybutora.. ale po tankowaniu bezpieczniczek od webasta wyjłem i obserwować bede...na problem z webastem wskazylalby fakt iz do tej pory mialem sprawdzone spalanie pokazywane przez kompa z tym co wychodzilo z dystrybutora (trasa-idealnie, miasto latem-jakies poł litra róznicy) teraz zimą – komp swoje..rzeczywistosc swoje..a skoro komp liczy spalanie z wtryskow a webasto zre wlasnym zyciem to wydawaloby sie jasne skąd to przeklamanie – mam nadzieje ze sie nie myle i ze po nast tankowaniu bedzie juz wszystko jasne
najzwyczajniej nie kumam jak sie ma oszczednosc paliwa wynikajaca z dogrzewania silnika przez piec do spalania 11/100 z uzyciem pieca i 8/100 w czasie jazdy z niedogrzanym silnikiem bez uzycia pieca...
najzwyczajniej nie kumam jak sie ma oszczednosc paliwa wynikajaca z dogrzewania silnika przez piec do spalania 11/100 z uzyciem pieca i 8/100 w czasie jazdy z niedogrzanym silnikiem bez uzycia pieca...
-
lofiks
lofiks napisał(a): jak sie ma oszczednosc paliwa wynikajaca z dogrzewania silnika przez piec do spalania 11/100 z uzyciem pieca i 8/100 w czasie jazdy z niedogrzanym silnikiem bez uzycia pieca...
otóż rozgrzany silnik faktycznie przy rozruchu będzie zużywał mniej paliwa. Zauważ tylko, że piecyk nie wyłącza się po 5 minutach pracy...czasem, przy dużych mrozach, potrafi działać b.długo – pomagając w utrzymaniu prawidłowej temp.silnika. Może oszczędności w spalaniu(dość paradoksalne – wiem)przez to nie ma – bo piecyk swoje potrafi wciągnąć, jednak Twój silnik na pewno jest CI wdzięczny i dłużej będzie się odwdzięczał bezawaryjną pracą, niż silnik niedogrzewany.
spalanie wyliczalem po przejechaniu 100, 200 i ostatnio po wyjezdzeniu pracwie calosci zbiornika..czyli..(smiech na sali) po 527 km ja kazdym razem wychodzi tak samo..do pracy dojezdzam ponad 10 km w jedna strone wiec nie sadze zeby silnik sie nie zdazyl dogrzac na tyle zeby webasto ciagle musialo go dogrzewac..
Ostatnio edytowano 12 lut 2013, 21:35 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
-
lofiks
A wziąłeś pod uwagę to że układ chłodzenia w M6 mieści w sobie ok chyba 9l płynu który było nie było szybko traci temperaturę na mrozie.
Może jeszcze spróbuj kartonem chłodnicę zakryć wtedy będzie mniej mniej wydajne chłodzenie
Może jeszcze spróbuj kartonem chłodnicę zakryć wtedy będzie mniej mniej wydajne chłodzenie
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
marex napisał(a):Może jeszcze spróbuj kartonem chłodnicę zakryć
przecież to nie ma sensu...
bieski napisał(a):lofiks a jak tam twoje hamulce z tyłu ?
przegladalem latem oporow byc nie powinno ale...hmm jak tak dalej pojdzie to przegladne jeszcze raz...
a co do wczesniejszych waszych sugestii z zakrywaniem kartonem ukladu...tak samo moja madzia ma 9 litrow plynu chlodniczego jak i inne madzie...mające webasto i palace duzo mniej niz 11/100. bylbym sklonny uwazac ze to specyfika auta ale z kim nie rozmawiam to mowi ze 11/100 to nie jest normalne..narazie jezdze bez webasta..z kompa wynika juz o 1 l mniejsze spalanie zobaczymy jak wyjdzie z dystr... tylko skoro niby komp nie dolicza pieca to czemu wylicza mniej kiedy piec nie dziala????
-
lofiks
... z tym kartonem to był żart
od tego w autach przecież jest termostat, który też może być nie do końca sprawny.
11/100 to pali jak 2x dziennie ogrzewanie chodzi po ok20 min.
Auto masz pierwszy sezon?? nie wiesz jak było wcześniej??
wystarczy, że auto podniesiesz na lewarku i spróbujesz zakręcić kołem jak coś będzie nie tak to będzie opór.lofiks napisał(a):przegladalem latem
11/100 to pali jak 2x dziennie ogrzewanie chodzi po ok20 min.
Auto masz pierwszy sezon?? nie wiesz jak było wcześniej??
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
lofiks napisał(a):bieski napisał(a):lofiks a jak tam twoje hamulce z tyłu ?
przegladalem latem oporow byc nie powinno ale...hmm jak tak dalej pojdzie to przegladne jeszcze raz...
a co do wczesniejszych waszych sugestii z zakrywaniem kartonem ukladu...tak samo moja madzia ma 9 litrow plynu chlodniczego jak i inne madzie...mające webasto i palace duzo mniej niz 11/100. bylbym sklonny uwazac ze to specyfika auta ale z kim nie rozmawiam to mowi ze 11/100 to nie jest normalne..narazie jezdze bez webasta..z kompa wynika juz o 1 l mniejsze spalanie zobaczymy jak wyjdzie z dystr... tylko skoro niby komp nie dolicza pieca to czemu wylicza mniej kiedy piec nie dziala????
Moj komp też dolicza pracę webasto ale od momentu jak wymieniłem piecyk na nowy w tamtym roku. Wcześniej nie doliczał. A teraz mi wyszła różnica w spalaniu między dystrybutorem i kompem ok 0.2l. Niby nie powienien a jak webasto pracuje to ewidentnie widać to nawet na chwilowym spalaniu, że jest o 1.5-2l większe. Natomiast zastanawia mnie jak to jest możliwe skoro komp nie ma żadnych informacji od webasto :/. Czyżby ECU wykrywał bardzo duże obciążenie, tak jak np: pracującą sprężarkę klimy ?
11/100 to pali jak 2x dziennie ogrzewanie chodzi po ok20 min.
Auto masz pierwszy sezon?? nie wiesz jak było wcześniej??
kupilem wiosną więc do tej pory bylem mile zaskoczony..tzn moze nie mile ale nie narzekalem na spalanie..az nadejszla wiekopomna chwiła...zima znaczy..moja pierwsza zima z madzią..dlatego tak odwoluje sie do madzi kumpli mych..ktorzy na spalanie nie narzekaja a wyposazenie maja takie samo jak i ja..
-
lofiks
Mi też pali obecnie 11l/100km w mieście. Z tym że ja jeżdżę na króciutkich dystansach rzędu 3-5km, czasami 10-20km z częstym odpalaniem i gaszeniem.
I dodam, że hamulce mam ok, bo ostatnio auto było na podnośniku i koła elegancko się kręcą bez oporu.
I dodam, że hamulce mam ok, bo ostatnio auto było na podnośniku i koła elegancko się kręcą bez oporu.
Podepne sie do tematu o tym webasto takze posiadam madzie 6 2.0 dieselek 136km moje trasy to glównie miasto bardzo krotkie odcinki spalanie na poziomie 10-11 l myslalem ze dostane szału nie takie spalanie sobie wyobrazalem kupujac diesla:/ zainteresowalem sie tym webasto i z mojej obserwacji wyszło ze po odlaczeniu webasto spalanie spadło na 8.7l przy tej samej nodze i stylu jazdy aczkolwiek nadal to jest duzo takze to webasto ejst niezle paliwozerne tylko pytanie czy oszczedzanie na paliwie i niedogrzewaniu silnika nie bedzie w przyszlosci wiazalo ze soba jakis konsekwencji w postaci napraw:)
- Od: 2 lut 2013, 15:53
- Posty: 4
- Skąd: włocławek
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136 KM 2003r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6