Regeneracja zaworu EGR (diesel)
Witam,
może komuś się przyda link do serwisu, w którym zregenerowałem zawór EGR...
Zapaliły mi się oczywiście dwie sławne kontrolki (check i tsc), komputer wykazał, że wadliwie pracował zawór egr. Czyszczenie go nic nie dało, znalazłem w necie firmę zajmujaca się regenerację tego zaworu (zresztą nie tylko zaworu i nie tylko w mazdach). Wysłałem (po wcześniejszej rozmowie telefonicznej) w piątek, w poniedziałek miałem już diagnozę (jakas wada fabryczna), a w środę zawór miałem już z powrotem...Tanio nie było (400 zł – choć i tak utargowałem z 450), ale kontrolki zgasły i jak na razie się nie włączają ponownie. Cena dość wysoka, ale zawór wyglądał jak nowy, kupno używanego jest bez sensu, bo cena wyższa, a nie wiadomo, co to jest, o kupnie nowego szkoda mysleć nawet. Dlatego dzielę się tą historyjką, może komuś tez się przyda link. Pozdrawiam
http://www.serwispomp.gensys.pl/index.html
może komuś się przyda link do serwisu, w którym zregenerowałem zawór EGR...
Zapaliły mi się oczywiście dwie sławne kontrolki (check i tsc), komputer wykazał, że wadliwie pracował zawór egr. Czyszczenie go nic nie dało, znalazłem w necie firmę zajmujaca się regenerację tego zaworu (zresztą nie tylko zaworu i nie tylko w mazdach). Wysłałem (po wcześniejszej rozmowie telefonicznej) w piątek, w poniedziałek miałem już diagnozę (jakas wada fabryczna), a w środę zawór miałem już z powrotem...Tanio nie było (400 zł – choć i tak utargowałem z 450), ale kontrolki zgasły i jak na razie się nie włączają ponownie. Cena dość wysoka, ale zawór wyglądał jak nowy, kupno używanego jest bez sensu, bo cena wyższa, a nie wiadomo, co to jest, o kupnie nowego szkoda mysleć nawet. Dlatego dzielę się tą historyjką, może komuś tez się przyda link. Pozdrawiam
http://www.serwispomp.gensys.pl/index.html
- Od: 31 sie 2010, 14:15
- Posty: 85
- Skąd: Łódź, Poddębice
- Auto: Mazda 6 Kombi 2005, 2,0 Diesel, 121 KM
Tłumaczył mi koleś, ale ja się zupełnie na tym nie znam... Na pewno mówił o wadzie fabrycznej, powodującej, że były jakies przedmuchy... W każdym razie komputer pokazywał wadę zaworu, a obecnie nie pokazuje... Mnie tyle wystarczy, nie interesuję się zanadto rzeczami, o których i tak nie mam pojęcia. Jak chcesz – możesz kupić nowy, osobiście nie widzę problemu 
- Od: 31 sie 2010, 14:15
- Posty: 85
- Skąd: Łódź, Poddębice
- Auto: Mazda 6 Kombi 2005, 2,0 Diesel, 121 KM
Lechita napisał(a):u mnie czyszczenie nie przynisło żadnego efektu...
Jeśli trzpień/iglica zaworu jest już krzywa to czyszczenie nie przyniesie efektu.
Używany zawór jeśli jest sprawny i przed założeniem do przeczyścimy... przejedzie wieeele km.
Ja go wlasnie zaslepilem (20min roboty z docieciem blachy z puszki)), bledu nie wywala jak narazie, a przejechane jakies 200km
Czuc od razu ze turbo sie mocniej (szybciej) zalacza z dolu
Kolektor tez byl zdejmowany, i o dziwo byl czysty
Czuc od razu ze turbo sie mocniej (szybciej) zalacza z dolu
Kolektor tez byl zdejmowany, i o dziwo byl czysty
- Od: 27 sie 2010, 10:18
- Posty: 105
- Skąd: Skarzysko-Kam
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995
>>> diesel
Rafcio.s napisał(a):(20min roboty z docieciem blachy z puszki))
również tak zrobiłem, błąd się świecił ale miałem spokojną głowę o to że mi spaliny nie idą w kolektor dolotowy i nie osadza się już sadza.
Po jakimś czasie, nie pamiętam ile to będzie kilometrowo wyciągnąłem EGR i tą zaślepkę z puszki, okazało się że wydmuchało mi dziurę
- Od: 5 lut 2009, 11:58
- Posty: 87
- Skąd: BiałobrzegiRad/Sandomierz/ kiedyś był jeszcze Lublin
- Auto: Mazda6 GY 2,0D 136kM 2004
Honda VFR 800 FI
Tak twierdzą.....
Choć paragonu ani faktury nie dostałem, ale może dlatego, że sobie nic takiego nie zażyczyłem...
Na razie działa wszystko bez zarzutu, kontrolki zdaje się zgasły na dobre, więc jestem zadowolony..
Choć paragonu ani faktury nie dostałem, ale może dlatego, że sobie nic takiego nie zażyczyłem...
Na razie działa wszystko bez zarzutu, kontrolki zdaje się zgasły na dobre, więc jestem zadowolony..
- Od: 31 sie 2010, 14:15
- Posty: 85
- Skąd: Łódź, Poddębice
- Auto: Mazda 6 Kombi 2005, 2,0 Diesel, 121 KM
Lechita napisał(a):Tak twierdzą.....
Choć paragonu ani faktury nie dostałem,
No to bracie leżysz
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Hmm, akurat z racji zawodu wiem, jak działa gwaranacja, czy rękojmia za wady...
Poza tym mi jednak zależało najbardziej, żeby zawór był sprawny i taki jest, więc nie wiem, dlaczego miałbym "leżeć";)
Poza tym – dałem na początku tego wątku linka do tej firmy z myślą o właścicielach mazd, którym uszkodził sie zawór egr.... Jak ktos będzie chciał zregenerować, może skorzystać, jak nie będzie chciał – niech nie korzysta. Taki był tylko mój cel. Ja skorzystałem i mam sprawny zawór, a miałem niesprawny....
Pozdr
Poza tym mi jednak zależało najbardziej, żeby zawór był sprawny i taki jest, więc nie wiem, dlaczego miałbym "leżeć";)
Poza tym – dałem na początku tego wątku linka do tej firmy z myślą o właścicielach mazd, którym uszkodził sie zawór egr.... Jak ktos będzie chciał zregenerować, może skorzystać, jak nie będzie chciał – niech nie korzysta. Taki był tylko mój cel. Ja skorzystałem i mam sprawny zawór, a miałem niesprawny....
Pozdr
- Od: 31 sie 2010, 14:15
- Posty: 85
- Skąd: Łódź, Poddębice
- Auto: Mazda 6 Kombi 2005, 2,0 Diesel, 121 KM
Lechita napisał(a):akurat z racji zawodu wiem, jak działa gwaranacja, czy rękojmia za wady...
Lechita napisał(a):paragonu ani faktury nie dostałem, ale może dlatego, że sobie nic takiego nie zażyczyłem.

Pozostaje Ci mieć nadzieję, że nie czytają tego twoi klienci/petenci ( niepotrzebne skreślić).
Dane tu bowiem zostało ciało.
Lechita napisał(a):Poza tym mi jednak zależało najbardziej, żeby zawór był sprawny i taki jest, więc nie wiem, dlaczego miałbym "leżeć";)
NIeprecyzyjnie się wyraziłem, otóż będziesz leżeć jak zawór klęknie w ciągu 2 lat. Oni ci tego nie naprawią za friko

POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Lechita napisał(a):No trudno, położę się wówczas, nioe będzie wyjścia he he he
Ale jestem optymistą
A jakie w ogóle miałeś objawy padająego EGR? Same kontrolki czy też efekty dźwiękowe?
U mnie w zakresie 1700-2200obr słychać jak trochę rzęźi (nie terkocze..trohę inny dźwięk) ale tak już mam od 4m-cy.Kontrolki się nieświecą,Komp też ni nie wykazał.Na razie hyba będę jeździł...
-
dziara
Lechita napisał(a):No trudno, położę się wówczas, nioe będzie wyjścia he he he
Ale jestem optymistą
Albo zrobisz dobrze dla silnika i go zaslepisz
dziara napisał(a):Lechita napisał(a):No trudno, położę się wówczas, nioe będzie wyjścia he he he
Ale jestem optymistą
A jakie w ogóle miałeś objawy padająego EGR? Same kontrolki czy też efekty dźwiękowe?
U mnie w zakresie 1700-2200obr słychać jak trochę rzęźi (nie terkocze..trohę inny dźwięk) ale tak już mam od 4m-cy.Kontrolki się nieświecą,Komp też ni nie wykazał.Na razie hyba będę jeździł...
Mnie tez rzezilo w podobnym zakresie obrotowym, po zaslepieniu EGR zniknelo.
Teraz sie ciesze lepszym dolem i nie zasyfianiem silnika
- Od: 27 sie 2010, 10:18
- Posty: 105
- Skąd: Skarzysko-Kam
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995
Rafcio.s napisał(a):Mnie tez rzezilo w podobnym zakresie obrotowym, po zaslepieniu EGR zniknelo.
Teraz sie ciesze lepszym dolem i nie zasyfianiem silnika
Jak znajdę czas to go spróbuję wyczyścić i może...zaślepię
-
dziara
ok, wiec jezeli zaslepienie jest taki ohh i ahh to powiedzcie dlaczego niektorzy maja jakies bledy po tej operacji ? pomijajac to, ze wiekszosc ludkow ktorzy zaslepili egra nie widza roznicy smiem twierdzic, ze w Twoim przypadku Rafcio.s moze to byc autosugestia ? 
- Od: 2 mar 2010, 21:05
- Posty: 56
- Auto: M6 GY 03r CiTD
U mnie pierwszym objawiem były świecące się kontrolki. Innych nie zauwazyłem, ale wystarczyło mi to do sprawdzenia na kompie, co się dzieje. Wyszło, że zawór egr. Znajomy mechanik zaślepił mi zawór, ja wówczas poszperałem w necie, znalazłem tę firmę w Brzegu i wysłałem im urządzenie. Zajęło mi to około 3 tygodni (najdłużej trwało grzebanie w necie, auto jeździło, więc mi sie nie spieszyło). Po otrzymaniu z powrotem zaworu – ten sam mechanik wstawil go, kontrolki zgasły, komputer nie wykazuje błędu. Jak był zaśpeliony – kontrolki się oczywiście świeciły.
Nie znam się na mechanice, jak mi coś nie gra (np. świecą sie kontrolki, które nie powinny tego robić) to z reguły naprawiam usterkę. Nie wydaje mi się, żeby dobre dla auta było jeżdżenie bez urządzenia, które tam fabrycznie się znajduje i jakąś funkcję chyba pełni. Ale może się mylę. Ja tam, wolę, jak mam wszystko w aucie sprawne...
Nie znam się na mechanice, jak mi coś nie gra (np. świecą sie kontrolki, które nie powinny tego robić) to z reguły naprawiam usterkę. Nie wydaje mi się, żeby dobre dla auta było jeżdżenie bez urządzenia, które tam fabrycznie się znajduje i jakąś funkcję chyba pełni. Ale może się mylę. Ja tam, wolę, jak mam wszystko w aucie sprawne...
- Od: 31 sie 2010, 14:15
- Posty: 85
- Skąd: Łódź, Poddębice
- Auto: Mazda 6 Kombi 2005, 2,0 Diesel, 121 KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6