Aktualizacje softu PCM – co wnoszą ?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez hbo » 24 lut 2009, 01:53

Witam, słyszałem, że w ASO można zrobić upgrade softu silnika, wie ktoś coś na ten temat? warto to robić? i co to ma na celu?
Ostatnio edytowano 16 sty 2012, 03:20 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: edycja tematu
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 01:09
Posty: 166
Skąd: gdzieś na wschodzie
Auto: M6 '02 2.0 Benzin

Postprzez gryzoon » 24 lut 2009, 14:50

Update robią automatycznie w autoryzowanych serwisach (przynajmniej w tym do którego ja jeżdżę)
Co to ma na celu? W sumie niewiele jak masz wgrany nowy. Z informacji jakie uzyskałem w serwisie na temat takich aktualizacji to tyle, że wychodzą co 2tyg. zmiany głownie dotyczą pierdół w komputerze, np. że klimatyzacja odłącza się przy 200km/h a nie jak wcześniej przy 180km/h, zmiany w mieszankach itp. więcej informacji możesz uzyskać jak zadzwonisz do jakiegoś serwisu mazdy.
Pozdrawiam,
Piotrek (Gryzoon)
Obrazek
Baza Aut od nieuczciwych sprzedawców – zapraszam do wpisywania takich aut :)
Rozkodowywanie numerów VIN Kupujesz auto? SPRAWDŹ VIN
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2006, 12:35
Posty: 160
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 MPS 2.3 DI Turbo

Postprzez hbo » 24 lut 2009, 20:48

gryzoon napisał(a):więcej informacji możesz uzyskać jak zadzwonisz do jakiegoś serwisu mazdy.

Tak wiem, ale czasami tutaj można więcej się dowiedzieć niż w ASO ;)
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 01:09
Posty: 166
Skąd: gdzieś na wschodzie
Auto: M6 '02 2.0 Benzin

Postprzez pcefun » 24 lut 2009, 23:47

Zadzwoniłem dzisiaj z ciekawości do ASO w Szczecinie. Dla mazd z silnikiem benzynowym nie są przewidziane żadne aktualizacje softu (mówię tutaj o silniku i A/T). Dziwne to trochę dla mnie, ale niech im będzie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2007, 19:21
Posty: 40
Skąd: Gryfino
Auto: Mazda 6 2.3 `04

Postprzez hbo » 25 lut 2009, 00:04

pcefun napisał(a):Zadzwoniłem dzisiaj z ciekawości do ASO w Szczecinie. Dla mazd z silnikiem benzynowym nie są przewidziane żadne aktualizacje softu (mówię tutaj o silniku i A/T)

<lol> i właśnie dlatego chciałem zapytać się na forum :) jak widać niektóre ASO mało wiedzą...
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 01:09
Posty: 166
Skąd: gdzieś na wschodzie
Auto: M6 '02 2.0 Benzin

Postprzez Maciej Loret » 25 lut 2009, 22:05

pcefun napisał(a):Zadzwoniłem dzisiaj z ciekawości do ASO w Szczecinie. Dla mazd z silnikiem benzynowym nie są przewidziane żadne aktualizacje softu (mówię tutaj o silniku i A/T).


Do mojej jest aktualizacja, ale nie wgrywałem.
Po podłączeniu do IDS-a wyświetla się napis na ekranie z numerem nowego softu....
Najprawdopodobniej wyszła w ciągu ostatnich 18 miesięcy...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez mcbeth » 4 cze 2010, 19:20

Czy można się gdzieś dowiedzieć jakie dokładniej zmiany wnoszą konkretne aktualizacje oprogramowania PCM ? Dzisiaj wgrano mi RFY9-18881-V i jestem bardzo ciekawy co zostało zmienione. Data pliku była jakoś z końca kwietnia 2010.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez kwaśny » 4 cze 2010, 19:35

nie wiem co konkretnie jest zmienione, ale mam kumpla w aso ktory (chodzi o poprzedni soft, bylem w 2009 roku) doradzil mi, zebym go nie robil .. podobno zamulal troche motor w celu wydluzenia jego zywotnosci
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 21:05
Posty: 56
Auto: M6 GY 03r CiTD

Postprzez mcbeth » 5 cze 2010, 10:55

Wczoraj jak odpaliłem autko po upgrade i kalibracji wtrysków (była wymagana) w pierwszej chwili się zdziwiłem: 'ale cicho chodzi'. Może to sugestia, może rzeczywiście było ciszej. Potem jechałem trochę szybciej, ale nie pałowałem bo rezerwa się świeciła i mam wrażenie, że przyspieszanie było bardziej miękkie, bez charakterystycznego kopniaka przy większych prędkościach (6-ty bieg 2500obr.). Będę obserwował dynamikę w najbliższym czasie i może będę miał bardziej konkretne spostrzeżenia.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez jack7 » 7 cze 2010, 17:22

mcbeth napisał(a):Czy można się gdzieś dowiedzieć jakie dokładniej zmiany wnoszą konkretne aktualizacje oprogramowania PCM ? Dzisiaj wgrano mi RFY9-18881-V i jestem bardzo ciekawy co zostało zmienione. Data pliku była jakoś z końca kwietnia 2010.

A czy to na pewno nowy soft? Byłem dziś na przeglądzie i zapytałem o nowe softy – nie ma nic nowego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 21:58
Posty: 116
Skąd: Łódź
Auto: M6 GY'07 MZR-CD 143KM

Postprzez mcbeth » 7 cze 2010, 20:48

Może on i stary, ale to pierwszy upgrade monej madzi od zakupu. Wiec poprzedni miał ponad 3 lata. No i tak się zastanawiam co nieprzyjemnego mnie czeka ;–) .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez mcbeth » 14 cze 2010, 11:56

No i już widzę pierwsze różnice. Madzia straciła gwałtownego 'kopa', którego miała po wciśnięciu gazu. Moment przyrasta łagodniej, jakby turbo dziura wzrosła :–( . Autko stało się 'dziadkowe'. Mam nadzieję, że uda mi się od nowa nauczyć przyspieszania i jakoś to będzie. Poza tym silnik chodzi ciszej na wolnych obrotach. Bardziej 'tiu, tiu, tiu' niż 'tuk, tuk, tuk' <glupek2> jak było wcześniej.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez kwaśny » 14 cze 2010, 13:20

mcbeth napisał(a):No i już widzę pierwsze różnice. Madzia straciła gwałtownego 'kopa', którego miała po wciśnięciu gazu. Moment przyrasta łagodniej, jakby turbo dziura wzrosła :–( . Autko stało się 'dziadkowe'. Mam nadzieję, że uda mi się od nowa nauczyć przyspieszania i jakoś to będzie. Poza tym silnik chodzi ciszej na wolnych obrotach. Bardziej 'tiu, tiu, tiu' niż 'tuk, tuk, tuk' <glupek2> jak było wcześniej.



kwaśny napisał(a):nie wiem co konkretnie jest zmienione, ale mam kumpla w aso ktory (chodzi o poprzedni soft, bylem w 2009 roku) doradzil mi, zebym go nie robil .. podobno zamulal troche motor w celu wydluzenia jego zywotnosci



czyli cos w tym jest <lol> ;)
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 21:05
Posty: 56
Auto: M6 GY 03r CiTD

Postprzez Myjk » 14 cze 2010, 13:49

mcbeth, weź pod uwagę obecną pogodę. Jak w piątek było prawie 35 stopni to auto mi wcale nie chciało jechać.
Czułem się, jakbym znowu przesiadł się do Skody Fabii z silnikiem 1.4 ;)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez s4v4g3 » 14 cze 2010, 14:46

Myjk napisał(a):mcbeth, weź pod uwagę obecną pogodę. Jak w piątek było prawie 35 stopni to auto mi wcale nie chciało jechać.
Czułem się, jakbym znowu przesiadł się do Skody Fabii z silnikiem 1.4 ;)

To prawda... jak jest gorąco to Madzia muli. Do tego jak klimę się włączy to już w ogóle:P
Przyspieszenie "jednostajne" :P
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez ela323f » 14 cze 2010, 14:55

.
Ostatnio edytowano 30 paź 2012, 17:49 przez ela323f, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2010, 20:30
Posty: 142 (1/2)
Skąd: Puławy
Auto: mazda6 hatchback 121km citd

Postprzez mcbeth » 14 cze 2010, 15:04

Myjk napisał(a): weź pod uwagę obecną pogodę. Jak w piątek było prawie 35 stopni to auto mi wcale nie chciało jechać.

Dzisiaj rano jechała tak samo. A było 12*C, więc to nie to. No chyba, że jest nieprzyzwyczajona do Vervy (zwykle pija 'żura' z Neste ;) )
Pewnie marketingowiec napisałby, że 'moc jest rozwijana płynniej i harmonijniej' <rotfl> . Mam nadzieję, że będą też inne, bardziej pozytywne wrażenia. Np związane z trwałością silnika czy koła 2M (wiem, mogę sobie rozszczelnić podciśnienia to dopiero będzie spokojna jazda <lol> ).
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Myjk » 14 cze 2010, 15:36

ela323f, poczytaj na temat pracy silnika diesla a zwłaszcza silnika z turbo doładowaniem, wszystko stanie się jasne. W skrócie i uproszczeniu, wyższa temperatura powietrza = wyższa gęstość powietrza = mniejsze upakowanie powietrza do cylindra = mniejsza sprawność i moc silnika.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez ela323f » 14 cze 2010, 16:01

dzieki kolego Myjk.
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2010, 20:30
Posty: 142 (1/2)
Skąd: Puławy
Auto: mazda6 hatchback 121km citd

Postprzez mcbeth » 14 cze 2010, 19:01

Myjk napisał(a):wyższa temperatura powietrza = wyższa gęstość powietrza

Hmm. Niższa gęstość oczywiście.. :)
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6