Enduro napisał(a): "Hatchback"
tyle ze podnoszenie tych sporych 5-tych drzwi to niekiedy spore wyzwanie
Nie rób sobie jaj.

.
Wg mnie
kombi
+ łatwiejszy załadunek – niższy próg bagażnika
+ łatwiej pomieścić wielkogabarytowe przedmioty
+ nie leje się z klapy do środka przy otwieraniu jak pada
– cięższy i gorsza aerodynamika (mniej dynamiczny i wolniejszy)
– otwarcie klapy jak stoi 'pod górkę' może się skończyć wysypaniem luźnych przedmiotów
– jak jest zimno wieje na pasażerów jak się otwiera bagażnik
– można zarobić klapą przy otwieraniu
– wkładanie do bagażnika np. torby wymaga zwijania rolety
– jazda w towarzystwie i hałasach zawartości bagażnika
– więcej odgłosów pudła bagażnika w kabinie.
sedan
+ najsztywniejsze i najlżejsze nadwozie
+ najlepsza dynamika
+ nie wieje na pasażerów przy otwarciu bagażnika
+ najlepsza izolacja akustyczna bagażnika od kabiny
+– dość wysoki próg bagażnika
– fatalny dostęp do załadunku
– nie ma szans na przewiezienie czegoś większego
– brak tylnej wycieraczki
hatchback
+ łatwy załadunek w codziennej eksploatacji jak w sedanie
+ można włożyć większe rzeczy prawie jak w kombi
+ pomimo dostępu typu kombi nie obrywa się klapą przy otwieraniu
+– masa i aerodynamika wypośrodkowana między wersjami
+– dość wysoki próg bagażnika
– jak jest zimno wieje na pasażerów jak się otwiera bagażnik
– jak klapa zalana deszczem potrafi z niej ciec po otwarciu bagażnika do środka
– niższa sztywność nadwozia, podobnie jak kombi