LEDy w kierunkowskazach

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez 321filip » 16 maja 2010, 18:10

Czy przerabiał już ktoś przerywacz kierunkowskazów aby kierunkowskazy nie mrugały ze zdwojoną prędkością (jak podczas przepalenia się jednej z żarówek) przy wymianie źródeł światła na LEDy?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 maja 2010, 22:20
Posty: 21
Auto: Mazda 6 2.0 16V '07
Ford Cougar 2.0 16V '99

Postprzez Pawko_6 » 17 maja 2010, 07:14

Musisz obciążyć obwód przy każdej żarówce rezystorem:
http://moto.allegro.pl/item1028423109_r ... owosc.html
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 14:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez krabdul » 17 maja 2010, 10:48

Jeśli dobrze kombinuję to do kierunkowskazu pewnie starczy rezystor 20W bo żarówka ma 21W? a takowy kosztuje ok 2pln a jeśli faktycznie musi być 50W to taki kosztuje ok 10pln a nie 30 jak na aukcji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez 321filip » 17 maja 2010, 18:19

Pawko_6 napisał(a):Musisz obciążyć obwód przy każdej żarówce rezystorem

Źle się zrozumieliśmy. Nie chcę dodatkowego obciążenia, bo to mija się z celem (przykładowo nie będzie można zostawić auto na awaryjnych kilka dni). Chcę przerobić przerywacz w taki sposób, aby reagował sygnalizacją przepalonej żarówki (szybsze mruganie), dopiero przy dużo wyższym spadku obciążenia niż ma to miejsce w przypadku stosowania zwykłych żarówek.
Mam tak zrobione w moim Cougarze i działa świetnie. Dokładanie rezystora to moim zdaniem półśrodek.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 maja 2010, 22:20
Posty: 21
Auto: Mazda 6 2.0 16V '07
Ford Cougar 2.0 16V '99

Postprzez Pawko_6 » 17 maja 2010, 19:46

...i nadal nie rozumiem:
Chcę przerobić przerywacz w taki sposób, aby reagował sygnalizacją przepalonej żarówki (szybsze mruganie), dopiero przy dużo wyższym spadku obciążenia niż ma to miejsce w przypadku stosowania zwykłych żarówek.

Chcesz sygnalizacji przepalonego LED-a?
Co można zmienić w przerywaczu termicznym, który został wyprodukowany na określone wartości prądu? Pozostaje Ci wymienić na przerywacz elektroniczny.
Pochwal się, jakie LED-ówki wstawiłeś.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 14:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez 321filip » 17 maja 2010, 23:22

Pawko_6 napisał(a):Co można zmienić w przerywaczu termicznym, który został wyprodukowany na określone wartości prądu? Pozostaje Ci wymienić na przerywacz elektroniczny.
Pochwal się, jakie LED-ówki wstawiłeś.

Nie wiem jak sprawa wygląda w Mazdzie dlatego pytam.
W Cougarze wymieniałem rezystor, który jest czujnikiem prądu. Podczas pracy z żarówkami jest na nim napięcie 81mV i tyle samo musi być po wymianie żarówek na LEDy. LEDy pobierają znacznie mniejszy prąd, więc rezystor musi być odpowiednio większy. W moim przypadku jest to 0.22 Ohma. Dodatkowo ułatwia sprawę fakt, że nowy rezystor może być małej mocy, np. 0.25 W. Plusem kolejnym jest to, że układ detekcji przepalonej żarówki zadziała w przypadku przepalenia się któregoś z LEDów.

A wstawiłem takie:
http://allegro.pl/item1037722725_zarowk ... jafra.html
Moim zdaniem jedyny słuszny wybór :)
Ostatnio edytowano 18 maja 2010, 20:43 przez 321filip, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 maja 2010, 22:20
Posty: 21
Auto: Mazda 6 2.0 16V '07
Ford Cougar 2.0 16V '99

Postprzez krzych » 18 maja 2010, 03:12

Zjadles ostatnia literke w linku – powinno byc http://allegro.pl/item1037722725_zarowk ... jafra.html

PS. Rozumiem ze do kierunkow wziales te za 45 a nie za 75? (btw. 75 – niezla cena)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Pawko_6 » 18 maja 2010, 19:21

321filip napisał(a):Nie wiem jak sprawa wygląda w Mazdzie dlatego pytam.
W Cougarze wymieniałem rezystor, który jest czujnikiem prądu. Podczas pracy z żarówkami jest na nim napięcie 81mV i tyle samo musi być po wymianie żarówek na LEDy. LEDy pobierają znacznie mniejszy prąd, więc rezystor musi być odpowiednio większy. W moim przypadku jest to 0.22 Ohma. Dodatkowo ułatwia sprawę fakt, że nowy rezystor może być małej mocy, np. 0.25 W. Plusem kolejnym jest to, że układ detekcji przepalonej żarówki zadziała w przypadku przepalenia się któregoś z LEDów.

A wstawiłem takie:
http://allegro.pl/item1037722725_zarowk ... jafra.html
Moim zdaniem jedyny słuszny wybór :)

Przeglądałem schemat podłączenia przerywacza i wszystko wskazuje, że przerywacz to moduł sterowanych przekaźników. Niewykluczone, że da się przerobić tak jak opisałeś. Próbowałem nawet do niego dobrać się i przy okazji wyciszyć, ale trzeba wymontować zegary, wiec na razie odpuściłem.

LED-y do przodu, jak napisałeś, słuszne. A co z tyłem, też podobne, tam jest zupełnie inny reflektor? Jak one świecą? Zastanawiam się nad tymi:
http://moto.allegro.pl/item1028430393_z ... e_smd.html
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 14:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez 321filip » 18 maja 2010, 19:57

Pawko_6 napisał(a):LED-y do przodu, jak napisałeś, słuszne. A co z tyłem, też podobne, tam jest zupełnie inny reflektor? Jak one świecą?

LEDy montowałem w Cougarze, w Maździe dopiero się przymierzam. Mam je z tyłu i z przodu i świecą fantastycznie (mocne, żółte światło, całkowicie wypełniające klosz lampy).

krzych napisał(a):PS. Rozumiem ze do kierunkow wziales te za 45 a nie za 75?

Akurat mam te większe, ale dostałem je po stosunkowo niskiej cenie. Myślę, że te drugie też spokojnie dadzą radę, w szczególności że w Maździe światło nie musi się przebijać przez gruby barwiony klosz lampy.

Pawko_6 napisał(a):Próbowałem nawet do niego dobrać się i przy okazji wyciszyć, ale trzeba wymontować zegary, wiec na razie odpuściłem.

Wiesz gdzie dokładnie on się znajduje? Jest może jakaś instrukcja rozebrania deski rozdzielczej aby się do niego dostać? Chętnie sobie z nim powalczę, jeśli tylko uda mi się go wydobyć :)
Ostatnio edytowano 18 maja 2010, 20:44 przez 321filip, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 maja 2010, 22:20
Posty: 21
Auto: Mazda 6 2.0 16V '07
Ford Cougar 2.0 16V '99

Postprzez Wojtek » 18 maja 2010, 20:23

321filip to proste:
1. wyrywasz pokrywe kolumny kierowniczej do gory wraz z maskownica zegarow
2. masz 3 wkrety na obudowie zegarow
3. wyciagasz zegary
4. za nimi jest przykrecony do karoserii przerywacz kierunkow – jeden wkret

I daj znac jak cos sie dowiesz (jak to przerobic...)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez krzych » 18 maja 2010, 20:39

321filip napisał(a):
krzych napisał(a):Próbowałem nawet do niego dobrać się i przy okazji wyciszyć, ale trzeba wymontować zegary, wiec na razie odpuściłem.

Wiesz gdzie dokładnie on się znajduje? Jest może jakaś instrukcja rozebrania deski rozdzielczej aby się do niego dostać? Chętnie sobie z nim powalczę, jeśli tylko uda mi się go wydobyć :)

Cycaty Ci sie pomajtaly, to nie ja pisalem ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez 321filip » 18 maja 2010, 20:45

krzych napisał(a):Cycaty Ci sie pomajtaly, to nie ja pisalem ;)

Faktycznie :) Przepraszam, już poprawiłem.

67igor1, dzięki. W weekend postaram się tym zająć, jeśli znajdę chwilę i pogoda dopisze :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 maja 2010, 22:20
Posty: 21
Auto: Mazda 6 2.0 16V '07
Ford Cougar 2.0 16V '99

Postprzez Wojtek » 23 maja 2010, 23:59

321filip i cos ci sie udalo sprawdzic?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez 321filip » 25 maja 2010, 19:52

Jeszcze nic nie dotknąłem. Chwilowo walczę z ubezpieczeniem i czujnikami parkowania. Ale tematu nie porzucę bo LEDy gotowe do montażu już mam :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 maja 2010, 22:20
Posty: 21
Auto: Mazda 6 2.0 16V '07
Ford Cougar 2.0 16V '99

Postprzez przemoa » 5 sie 2018, 13:16

Cześć,
czy udało Ci się przerobić ten przerywacz lub wymienić na inny?
Początkujący
 
Od: 12 cze 2018, 18:02
Posty: 2
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna 2007r. kombi manual

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6