Problem z regulacją świateł

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Grzyby » 28 kwi 2010, 11:00

Miałem tak samo. Niedługo później przestała działać regulacja wysokości świateł.
I wtedy zniknęło brzęczenie :) Czyli obstawiam że pada regulacja wysokości.
Teraz mam dwie nowe lampy i jest ok. Regulacja działa i nic nie brzęczy.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez kowal8127 » 28 kwi 2010, 12:45

A jest jakaś szansa żeby to uratować jeszcze dopóki działa? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2010, 23:13
Posty: 53
Skąd: Nidzica
Auto: Mazda 6 2.0 16V Benzyna+LPG BRC

Postprzez AKURAT » 28 kwi 2010, 12:59

Grzyby napisał(a):Miałem tak samo. Niedługo później przestała działać regulacja wysokości świateł.
I wtedy zniknęło brzęczenie :) Czyli obstawiam że pada regulacja wysokości.
Teraz mam dwie nowe lampy i jest ok. Regulacja działa i nic nie brzęczy.


oj to nie dobrze, musze go ustawić na odpowiednią wartość zanim siądzie :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2008, 13:39
Posty: 136
Auto: Mazda 6 2.0 Benz, 2003

Postprzez kiedos » 9 maja 2010, 07:18

Wczoraj zauważyłem, że mam identyczną sytuację. Wyszedłem z samochodu włączonymi światłami i coś bzyka. Oczywiście zaraz doszedłem, że to silniczki podnoszenia świateł i to oba. Po kilku pstryknięciach światłami się wyłaczają. Sprawdzałem czy mogę ruszać wysokością i nieraz załapie i można a nieraz ani milimetra. Co teraz zrobić? Światła ustawiłem na odpowiednią wysokość ale może lepie odłączyć silniczki jeżeli jest tam jeszcze jakiś ślimak lub inny mechanizm aby się do końca nie zajechał? Chyba że to działa jak krokowy i poprostu trzeba go wymienić kiedyś? Trochę głośne to buczenie wiec wolaby odłączyć silniczki.
BTW Ciewkawe co myślał projektant ustawiając światła przy każydm włączniu ich. Pierwszy raz słyszę aby po włączeniu świateł silniczek chodził, ale to mój pierwszy nie francuski samochód:)
Początkujący
 
Od: 6 maja 2010, 12:38
Posty: 7 (0/1)
Auto: Mazda 6 2.0 2003 LB
LPG BRC

Postprzez galantgalant » 9 maja 2010, 10:44

U mnie też podobna akcja, tyle że w lewej lampie tylko.Przy właczonych choćby postojowych silniczek bzyka po puknieciu w lampe, dodam że poziomowanie z kabiny działa normalnie (jak na razie). Gdzieś było na forum że winna jest wilgoć i czuły scalak. Jak wymiana to trzeba rozklejać reflektor <rotfl> lub wymienic cały :( . Silniczek podobno pasuje od Forda jak już ktoś nie może z tym żyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 03:42
Posty: 30
Skąd: IRL
Auto: Mazda 6 1.8 TS 2003 hatch

Postprzez AKURAT » 9 maja 2010, 11:19

kiedos napisał(a): Pierwszy raz słyszę aby po włączeniu świateł silniczek chodził, ale to mój pierwszy nie francuski samochód:)


koszta :) na czymś Mazda musi oszczędzać – tutaj na elektronice zapamiętującej ostatnią pozycję świateł :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2008, 13:39
Posty: 136
Auto: Mazda 6 2.0 Benz, 2003

Postprzez subzirro » 31 lip 2013, 21:39

Witam,
Mam problem z regulacją świateł, mianowicie regulacja elektryczna nie rusza, a wyregulowanie manualne jest niemożliwe, ponieważ wcześniejszy właściciel samochodu pozrywał śruby. Może macie jakieś wyjście z tej sytuacji? Czy jednak jestem zmuszony do wymiany lamp?
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 14 gru 2012, 17:59
Posty: 5
Auto: Mazda 6 Liftback, diesel 136 KM, 2003r

Postprzez kropq » 7 wrz 2013, 16:13

Witam,
Z dnia na dzień całkowicie opadły mi światła mijania. Świecą na odległość 3metrów i wieczorem nie da się jeździć. Nie posiadam przycisku (pokrętła) do regulacji świateł. Jak mogę wyregulować światła? Nie są to ksenony.
kropq
 

Postprzez Mandey » 8 wrz 2013, 21:32

W reflektorach masz takie plastikowe "śruby". Nie pamiętam dokładnie czy to imbusy czy krzyżaki. Jedna służy do regulacji prawo-lewo, a druga – góra-dół. Znajdują się od góry reflektora, maksymalnie na zewnętrznych krawędziach.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez matthies » 8 wrz 2013, 21:54

przede wszystkim to coś jest nie tak, bo albo masz ksenony, albo masz pokrętło w kabinie. Nie chcę martwić, ale pewnie miałeś wersję z ksenonami, ale po dzwonie ktoś założył jak najtańsze.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez kropq » 10 wrz 2013, 13:34

Mandey napisał(a):W reflektorach masz takie plastikowe "śruby". Nie pamiętam dokładnie czy to imbusy czy krzyżaki. Jedna służy do regulacji prawo-lewo, a druga – góra-dół. Znajdują się od góry reflektora, maksymalnie na zewnętrznych krawędziach.

Dzięki będę szukać.
matthies napisał(a):przede wszystkim to coś jest nie tak, bo albo masz ksenony, albo masz pokrętło w kabinie. Nie chcę martwić, ale pewnie miałeś wersję z ksenonami, ale po dzwonie ktoś założył jak najtańsze.

Podejrzewam, że tak mogło być. W środku nie ma znaku, że kiedykolwiek znajdowało się tam pokrętło, a na zderzaku nie ma spryskiwaczy.

Mam jeszcze jeden problem. Na 5 biegu zdarza się, że pedał gazu potrafi się przyciąć, zablokować. Mechanik mówił, że zbiera się osad (zapomniałem gdzie) i trzeba co jakiś czas przeczyścić. Jakieś 3 miesiące temu zrobił to ale od jakiegoś tygodnia znowu sytuacja się powtarza. Co to może być?
Jeszcze jedno. Samochód ciężko pali jak jest rozgrzany. Jak zimny bez problemu, ale jak ciepły to trzeba dość długo przekręcony kluczyk trzymać by w końcu odpalił. Czego to może być wina?
kropq
 

Postprzez matthies » 10 wrz 2013, 17:44

ja nie pomogę bo nie wiem, ale poszperaj po dziale bo są odpowiednie tematy gdzie albo będziesz miał odpowiedz, albo są tam tematy bardziej odpowiednie niż ten, aby zadać takie pytania.
Jedna z zasad forum – jeden temat, jedna problematyka ;) wyjątkiem oczywiście są szybkie pytania.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez mln » 19 wrz 2013, 21:52

A u mnie jest inny problem: jest pokrętło regulacji wysokości świateł, ale światła się nie podnoszą/nie opuszczają. Wersja bez ksenonów. Podpowiedzcie, gdzie zacząć poszukiwania przyczyny?:)
Jeśli nie oglądasz się przez ramię na swój zaparkowany samochód, to znaczy, że to nie ten samochód.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2012, 11:06
Posty: 591 (7/5)
Skąd: W-wa Bemowo / Łomża
Auto: była:
Mazda 6
Honda Accord
jest: Subaru Outback

Postprzez odie » 19 wrz 2013, 22:17

Podłączę się do tematu. Kupiłem Mazdę 6 na początku sierpnia b.r., lampy zwykłe. (2003r) Nie działa mi regulacja elektryczna w obu światłach, ale rozmawiałem niedawno z poprzednim właścicielem i mówił, że jemu działała bo czasami używał jadąc z przyczepką, a ja zauważyłem awarię już ładnych parę dni po kupnie. Zanim przyjdzie mi do głowy wyjmowanie i rozklejanie lamp chciałem się poradzić Was czy może mieć z tym związek fakt, że pokrętło od regulacji nie jest podświetlone tak jak znajdujący się obok wyłącznik DSC i regulator oświetlenia zegarów? Może samo pokrętło nawaliło skoro nie świeci, a nagle nie działa regulacja w obu lampach? (zakładając, że facet mówił prawdę i mu działała) (Bezpieczniki sprawdziłem wszystkie)
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2013, 20:39
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 121KM 2003r.

Postprzez matthies » 19 wrz 2013, 22:22

kable/styki oraz silniczki reflektorów
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez artkub » 3 lis 2013, 22:28

Witam,
mam pytanie odnośnie obudowy lampy soczewkowej a xenon – czy wymiarami są takie same?
Chcę przełożyć śruby regulacji.
artkub
 

Postprzez wujek116 » 3 lis 2013, 23:21

Rozbierałem swoją zwykła lampe i kolegi z xenonem i moim zdaniem są takie same . śmiało przekładaj .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez artkub » 4 lis 2013, 00:06

A czy orientujesz się jak wyciągnąć śrubę od tej regulacji?

1.jpg


Może da jakość radę bez rozklejania, kupię angielską a włożę w moją.
artkub
 

Postprzez jerzykk » 25 mar 2014, 00:38

Witam,

Ostatnio padła mi jedna żarówka w lewej lampie, po wymianie od razu padła prawa a ze zarówki były tescowe to po 2 miechach znowu padła lewa.

Kupiłem lepsze żarówki i od razu wymieniłem obie ale po wymianie zauważyłem że prawa świeci niżej niż lewa. Przed wymiana oczywiście świeciły poprawnie tzn prawa świeciła dalej od lewej.

Przy wkładaniu prawej chwile się siłowałem i nie wiem czy czegoś nie przestawiłem ??

Próbowałem już wyciągnąć żarówkę i jakoś przestawić ale nic nie chce tam przeskoczyć czy coś.


Jak mogę to wyregulować ??

Mam M6 kombi 2005 po lifcie ze zwykłymi lampami H1.

Aha śilniczki normalnie działają, mam ustawione od zawsze na max do góry.

EDIT(moderator):
łączę z istniejącym wątkiem
Początkujący
 
Od: 17 maja 2013, 20:28
Posty: 8
Skąd: P-ń
Auto: Mazda6 2005 (GY)
2.0l 147km

Postprzez klajgus » 25 mar 2014, 22:16

zasada jest taka ze po wymianie żarówek powinno się wyregulować światła, najłatwiej i chyba najlepiej zrobisz to na każdej stacji diagnostycznej za jakieś 20 zł.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6