Gniazdo zapalniczki w bagażniku – DIY
1, 2
Jest, 40A opisany IG KEY1, zabezpiecza również wycieraczki, spryskiwacz przód i sterowanie silnika.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
A ja odnośnie gniazda zapalniczki chciałem się zapytać czy w mazdach wstawiali takie z tyłu w bagażniku? Bo u mnie nigdzie nie moge znaleźć i mam problem z podłączeniem lodówki samochodowej, a wiem że takie gniazda z tyłu wstawiali w dużo starszych samochodach np Audi A4 z 95 roku.
- Od: 12 sty 2010, 23:13
- Posty: 53
- Skąd: Nidzica
- Auto: Mazda 6 2.0 16V Benzyna+LPG BRC
kowal8127 napisał(a):A ja odnośnie gniazda zapalniczki chciałem się zapytać czy w mazdach wstawiali takie z tyłu w bagażniku? Bo u mnie nigdzie nie moge znaleźć
U mnie w hatchbacku czy w liftbacku jak kto woli, jest gniazdo w bagażniku. Nie wiem czy to standard czy poprzedni właściciel sobie zamontował, ale wygląda jakby ORI. Znajduje się po lewej stronie(stojąc z tyłu samochodu) na plastiku, tuż za cięgiełkiem którym składa się oparcie, trzeba trochę głębiej zanurkować żeby dostrzec, sam to odkryłem dopiero po kilku miesiącach.
- Od: 15 cze 2007, 01:09
- Posty: 166
- Skąd: gdzieś na wschodzie
- Auto: M6 '02 2.0 Benzin
hbo moze jakies zdjecia zrobisz i sprawdzisz jak i gdzie to jest podlaczone?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Wolę jeździć Mazdą, mimo tego "bolesnego" braku gniazka z tyłu
Właściciele haków mogą wykorzystać kabel "+" idący prosto z aku na tył auta do sterowania światłami na przyczepke. Teoretycznie tak powinno być to zrobione, ale haki różnie się montuje
Właściciele haków mogą wykorzystać kabel "+" idący prosto z aku na tył auta do sterowania światłami na przyczepke. Teoretycznie tak powinno być to zrobione, ale haki różnie się montuje
Koszt wyprowadzenia gniazda (oczka, gniazdo bezpiecznika, kable, gniazdo właściwe) to góra 50pln i 30min roboty. W M6 robi się to bez odkręcenia śrubki
Też byłbym wdzięczny za fotorelacje albo chociaż jakiś szczegółowy opis. W tym roku szykują mi się dłuższe wojaże i muszę dorobić gniazdko w bagażniku.
- Od: 29 gru 2009, 10:27
- Posty: 27
- Skąd: Gdynia
- Auto: M6 GY TS2 2.0 MZR-CD 136KM 03r
Ponieważ zbliża się czas letnich wyjazdów, postanowiłem zainstalować w bagażniku mojej mazdy dodatkowe gniazdo do podłączenia lodówki. Poszukiwać więc zacząłem w wiązce kabla na którym byłoby zasilanie stałe nawet po wyjęciu kluczyka. Po rozebraniu tapicerki przy lewym błotniku, natknąłem się na jakieś luźne gniazdo do którego doprowadzone są 3 przewody. Jest w nim stałe zasilanie, czyli to o co mi chodziło. Może ktoś wie od czego to gniazdo jest?
Podpiąłem więc na próbę gniazdo, masę dałem na blachę gdzie wcześniej podłączałem czujniki parkowania i podłączyłem "plusa" do kabla z wyżej wspomnianego gniazda. Zanim podłączyłem jakikolwiek sprzęt chciałem sprawdzić czy jest w gnieździe prąc i po dotknięciu próbówką w gnieździe wywaliło mi bezpiecznik 15A odpowiedzialny za całe zasilanie w kabinie i podtrzymanie zasilania po wyłączeniu zapłonu.
I teraz mam zagwozdkę? Czy to zwarcie zrobiła próbówka czy też coś innego zawiodło?
Podpiąłem więc na próbę gniazdo, masę dałem na blachę gdzie wcześniej podłączałem czujniki parkowania i podłączyłem "plusa" do kabla z wyżej wspomnianego gniazda. Zanim podłączyłem jakikolwiek sprzęt chciałem sprawdzić czy jest w gnieździe prąc i po dotknięciu próbówką w gnieździe wywaliło mi bezpiecznik 15A odpowiedzialny za całe zasilanie w kabinie i podtrzymanie zasilania po wyłączeniu zapłonu.
I teraz mam zagwozdkę? Czy to zwarcie zrobiła próbówka czy też coś innego zawiodło?
-
Goodspit
Goodspit napisał(a):Podpiąłem więc na próbę gniazdo, masę dałem na blachę gdzie wcześniej podłączałem czujniki parkowania i podłączyłem "plusa" do kabla z wyżej wspomnianego gniazda.
a moze kolega by zmontowal przy okazji jakas fotorelacje?
... tak dla potomnych
Arek_78 napisał(a):Wg mnie sprawdź próbówkę. Gdybyś coś zle podłączył to wywaliło by wcześniej przekaźnik. Możesz też spróbować wziąść mase z tej wtyczki z której wziąłeś prąd.
tez tak uwazam, ze zrobiles zwarcie probnikiem...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Przypuszczam więc że wtyczka o której wcześniej wspomniałem to może być właśnie do podłączenia haka. W przyszły weekend jak będę dysponował czasem to się podłączę pod tę wtyczkę z "+" i z "–". Dla pewności postaram się wcześniej zrobić fotkę tej wtyczki żeby się upewnić czy to aby to.
-
Goodspit
a moze kolega by zmontowal przy okazji jakas fotorelacje?
... tak dla potomnych
Rozbieranie boczku było spontaniczną akcją na rozeznanie co tam właściwie znajdę, żeby przypomnieć sobie jak to wyglądało kiedy czujniki montowałem. A jak już rozebrałem to zacząłem kombinować jak podłączyć, ale w sumie dobrego miejsca nie znalazłem, głównie z powodu krótkiego kabla do gniazda. Ale myślę że schowam je we tej zamykanej wnęce w tapicerce po lewej stronie.
Jak będę się zabierał do podłączania to postaram się zrobić fotki, z tym że już ww. gniazdko wyciągnąłem i raczej już tapicerki nie będę rozbierał po raz kolejny.
... tak dla potomnych
Rozbieranie boczku było spontaniczną akcją na rozeznanie co tam właściwie znajdę, żeby przypomnieć sobie jak to wyglądało kiedy czujniki montowałem. A jak już rozebrałem to zacząłem kombinować jak podłączyć, ale w sumie dobrego miejsca nie znalazłem, głównie z powodu krótkiego kabla do gniazda. Ale myślę że schowam je we tej zamykanej wnęce w tapicerce po lewej stronie.
Jak będę się zabierał do podłączania to postaram się zrobić fotki, z tym że już ww. gniazdko wyciągnąłem i raczej już tapicerki nie będę rozbierał po raz kolejny.
-
Goodspit
Arek_78 napisał(a):Chcecie fotorelacje – nie ma sprawy. Dajcie mi ze dwa dni i będzie tylko zamówię co potrzebne.
... niedlugo rekordzista fotorelacji zostaniesz
czekamy...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Arek_78 napisał(a):Chcecie fotorelacje – nie ma sprawy. Dajcie mi ze dwa dni i będzie tylko zamówię co potrzebne.
Może się nie znam na kalendarzu ale................2 dni już minęło!!
Chcemy fotorelację.
- Od: 16 wrz 2010, 22:24
- Posty: 23
- Skąd: Suwałki
- Auto: Mazda 6 2.0 diesel GY 136KM 2003/2004
Przeryłem cały bagażnik w moim aucie i we wszystkich kablach jakie tam idą w wiązce po lewej stronie nie ma stałego plusa, który nie zniknie po wyjęciu kluczyka. Za to japońców podziwiam, że dbają o aku
Jeden kabel znalazłem we wiązce po prawej stronie. Ale po daniu na niego obciążenia 1A niestety wywaliło mi bezpiecznik i pół deski rozdzielczej pozbawiło prądu. Wiec nie radziłbym wam ryzykować z podpinaniem lodówki lub czego innego do tego kabelka.
Jeżeli chcecie mieć złącze zapalniczki w bagażniku to jedynym sensownym sposobem jest pociągnięcie kabla z aku do bagażnika. Nie zapomnijcie o zastosowaniu bezpiecznika przelotowego o mocy 2A – powinien wystarczyć do zasilania nawet 2 lodówek.
Gniazdo bezpiecznika przelotowego (np takie jak na zdjęciu poniżej) wraz z bezpiecznikiem umieścić należy około 10 cm od podłączenia do aku.
Następnie kabel ciągniemy do wnętrza kabiny i po lewej stronie pod listwami do samego bagażnika.
Zaopatrzyłem się w gniazdo zapalniczki – mimo napisu "Made in China" wygląda dość masywnie i całkiem dobrze spasowane.
Podłączenie jest proste – nasz kabel z aku podłączamy do środkowego zacisku, a mase do auta jakimś krótkim kabelkiem.
Uważam że dość fajnym miejscem na montaż tego gniazda zapalniczki jest belka na tyle auta. Znajdują się w niej 2 otwory w które po delikatnym podpiłowaniu bez problemu wejdzie nasze gniazdo. W dodatku nie będzie przeszkadzało w załadunku i rozładunku bagaży oraz będzie zabezpieczone przed uszkodzeniem mechanicznym.
Dodatkowym atutem jest to że owe otwory w tej belce znajdują sie po obu stronach bagażnika więc możemy zamontować 2 gniazda zapalniczki
Gdyby były jakieś pytania to oczywiście służę pomocą.
Nie mam zdjęć z końcowego montażu ponieważ na parkingu nie mam możliwości podłączenia wiertarki do prądu, a bez niej nie przykręcę gniazda.
Opóźnienie zrobienia tej fotorelacji nastąpiło z powodu szukania przewodu ze stałym zasilaniem w bagażniku
Jeden kabel znalazłem we wiązce po prawej stronie. Ale po daniu na niego obciążenia 1A niestety wywaliło mi bezpiecznik i pół deski rozdzielczej pozbawiło prądu. Wiec nie radziłbym wam ryzykować z podpinaniem lodówki lub czego innego do tego kabelka.
Jeżeli chcecie mieć złącze zapalniczki w bagażniku to jedynym sensownym sposobem jest pociągnięcie kabla z aku do bagażnika. Nie zapomnijcie o zastosowaniu bezpiecznika przelotowego o mocy 2A – powinien wystarczyć do zasilania nawet 2 lodówek.
Gniazdo bezpiecznika przelotowego (np takie jak na zdjęciu poniżej) wraz z bezpiecznikiem umieścić należy około 10 cm od podłączenia do aku.
Następnie kabel ciągniemy do wnętrza kabiny i po lewej stronie pod listwami do samego bagażnika.
Zaopatrzyłem się w gniazdo zapalniczki – mimo napisu "Made in China" wygląda dość masywnie i całkiem dobrze spasowane.
Podłączenie jest proste – nasz kabel z aku podłączamy do środkowego zacisku, a mase do auta jakimś krótkim kabelkiem.
Uważam że dość fajnym miejscem na montaż tego gniazda zapalniczki jest belka na tyle auta. Znajdują się w niej 2 otwory w które po delikatnym podpiłowaniu bez problemu wejdzie nasze gniazdo. W dodatku nie będzie przeszkadzało w załadunku i rozładunku bagaży oraz będzie zabezpieczone przed uszkodzeniem mechanicznym.
Dodatkowym atutem jest to że owe otwory w tej belce znajdują sie po obu stronach bagażnika więc możemy zamontować 2 gniazda zapalniczki
Gdyby były jakieś pytania to oczywiście służę pomocą.
Nie mam zdjęć z końcowego montażu ponieważ na parkingu nie mam możliwości podłączenia wiertarki do prądu, a bez niej nie przykręcę gniazda.
Opóźnienie zrobienia tej fotorelacji nastąpiło z powodu szukania przewodu ze stałym zasilaniem w bagażniku
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6