Sprężarka klimatyzacji w M6 – Problemy, naprawa, regeneracja
Mam pytanko czy ktos z was wymienial w dislu kompresor klimatyzacji, kompletny z elektromagnesami paskiem itp. jakie moga byc tego koszta w ASO
?
Mazda 5 2.0 SOHC-16V Sport 2007r.
- Od: 30 cze 2009, 09:50
- Posty: 28
- Skąd: Kings Lynn UK, Pruszcz Gdanski PL
- Auto: Mazda 5 2.0 SOHC-16V Sport 07
Parę razy .....
Nooo w ASO nowy kompresor ok 4500 zł + pasek + wymiana .... myslę ze nikt z tego forum nie robil tego w ASO...barth0 napisał(a):jakie moga byc tego koszta w ASO
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy czy uzywany ?barth0 napisał(a):gdzie taki kompresor mozna kupic
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Wiem ze mozna kupic tez takie po regeneracji jakie sa koszty
I czy ktos z was wymienial juz taki kompresor mozna sie nadziac na jakas mine podczas wymiany
Bo chcialbym to zrobic sam.
Mazda 5 2.0 SOHC-16V Sport 2007r.
- Od: 30 cze 2009, 09:50
- Posty: 28
- Skąd: Kings Lynn UK, Pruszcz Gdanski PL
- Auto: Mazda 5 2.0 SOHC-16V Sport 07
A jak nabijesz czynnik ?barth0 napisał(a):chcialbym to zrobic sam.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nie jest az tak abys potrzebował pomocy.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Dzieki Jaksa znalazlem na Allegro komprsor do siebie za 700zl. a dzwonilem do serwisu i powiedzieli mi ze 4999+Vat i 190zl robocizna, jadna cenka co hehe.
Mazda 5 2.0 SOHC-16V Sport 2007r.
- Od: 30 cze 2009, 09:50
- Posty: 28
- Skąd: Kings Lynn UK, Pruszcz Gdanski PL
- Auto: Mazda 5 2.0 SOHC-16V Sport 07
Witam,
Dziś po dłuższej jeździe nawaliła mi prawdo podobnie sprężarka klimatyzacji (spadek mocy i po chwili zapach palonego sprzęgła – po zbadaniu spod paska). Po wyłączeniu klimy udało mi się dojechać do domu, jednak poszło chyba także łożysko koła napędzanego paskiem, gdyż przy niższych obrotach słychać wyraźny, metaliczny szum, natomiast po włączeniu klimy na luzie silnik się dławi i gaśnie. W związku z prawdopodobną koniecznością wymiany mam pytanie odnośnie sprężarek – czy model musi być dokładnie taki sam jak ten co mam obecnie zainstalowany? Czy ma znaczenie to czy auto z którego będzie kupiona jest z kierownicą po lewej czy prawej stronie, czy ma klimatyzację automatyczną/manulaną oraz jaka jest jego pojemność silnika i/lub rocznik? Mój model to 1,8 benzyna z 2003 roku z klimą automatyczną. Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.
Dziś po dłuższej jeździe nawaliła mi prawdo podobnie sprężarka klimatyzacji (spadek mocy i po chwili zapach palonego sprzęgła – po zbadaniu spod paska). Po wyłączeniu klimy udało mi się dojechać do domu, jednak poszło chyba także łożysko koła napędzanego paskiem, gdyż przy niższych obrotach słychać wyraźny, metaliczny szum, natomiast po włączeniu klimy na luzie silnik się dławi i gaśnie. W związku z prawdopodobną koniecznością wymiany mam pytanie odnośnie sprężarek – czy model musi być dokładnie taki sam jak ten co mam obecnie zainstalowany? Czy ma znaczenie to czy auto z którego będzie kupiona jest z kierownicą po lewej czy prawej stronie, czy ma klimatyzację automatyczną/manulaną oraz jaka jest jego pojemność silnika i/lub rocznik? Mój model to 1,8 benzyna z 2003 roku z klimą automatyczną. Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.
- Od: 21 paź 2009, 19:34
- Posty: 7
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 6 1.8 Exclusive, 2003r.
poczytaj tutaj viewtopic.php?f=60&t=72514
może coś znajdziesz na ten temat, a jak nie to zadzwoń do ASO, MOŻE dobrze Ci poradzą, powinni.
może coś znajdziesz na ten temat, a jak nie to zadzwoń do ASO, MOŻE dobrze Ci poradzą, powinni.
Może nie szukaj sprężarki wg auta, bo szkoda czasu, ale spisz sobie numer który jest na sprężarce i szukaj takiej właśnie, bez rozmyślania w jakich to modelach była.
Lepiej znajdź jakiś warsztat gdzie napełniają klimy, jak będzie to dobry warsztat, to albo mają sprężarki na stanie albo są Ci w stanie ją sprowadzić lub wykonać jej regenerację. Szkoda zdrowia, jak będziesz samemu szukał zawsze jest szansa, że kupisz kolejnego trupa, a warsztat zawsze ma zniżki na części, do tego i tak będziesz musiał jechać aby ponownie napełnić układ po zmianie sprężarki i w efekcie cała impreza może Cię kosztować więcej niż jak wszystko będziesz robił w jednym miejscu.
- Od: 30 wrz 2006, 17:35
- Posty: 98
- Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.
thiar napisał(a):Dziś po dłuższej jeździe nawaliła mi prawdo podobnie sprężarka klimatyzacji (spadek mocy i po chwili zapach palonego sprzęgła
A miałeś wcześniej jakieś objawy padającej sprężarki? Jakieś odgłosy szumiących łożysk czy coś?
- Od: 20 cze 2010, 19:13
- Posty: 97
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 GG LF
mawa napisał(a):thiar napisał(a):Dziś po dłuższej jeździe nawaliła mi prawdo podobnie sprężarka klimatyzacji (spadek mocy i po chwili zapach palonego sprzęgła
A miałeś wcześniej jakieś objawy padającej sprężarki? Jakieś odgłosy szumiących łożysk czy coś?
raczej powinnien dosłyszeć ine niepokające odgłosy.
kristoferson1 napisał(a):Może nie szukaj sprężarki wg auta, bo szkoda czasu, ale spisz sobie numer który jest na sprężarce i szukaj takiej właśnie, bez rozmyślania w jakich to modelach była.
to jest b. dobre polecenie, i raczej polecam zakup tej samej wg. numer na nalepce znamionowej
jesli naprawa tylko w solidnym fachowym warsztacie....
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Żeby nie zakładać nowego tematu odnośnie sprężarki podepnę się pod ten z pytaniem:
Czy w sprężarce chwytając ręką koło pasowe ma występować luz wzdłużny koła pasowego? Jak chwycę ręką koło pasowe sprężarki ( przy zdjętym pasku wielorowkowym) to koło to nie ma luzów na boki, czy też wyginając je na przemian – luzy żadne nie występują. Natomiast przy ruchu kołem pasowym w kierunku do sprężarki i z powrotem delikatnie koło pasowe się przesuwa – jest to około 1,5-2 mm luzu.
Czy tak ma być?, Czy też jest to oznaką zużycia sprzęgła/mocowania koła pasowego w sprężarce?
Czy w sprężarce chwytając ręką koło pasowe ma występować luz wzdłużny koła pasowego? Jak chwycę ręką koło pasowe sprężarki ( przy zdjętym pasku wielorowkowym) to koło to nie ma luzów na boki, czy też wyginając je na przemian – luzy żadne nie występują. Natomiast przy ruchu kołem pasowym w kierunku do sprężarki i z powrotem delikatnie koło pasowe się przesuwa – jest to około 1,5-2 mm luzu.
Czy tak ma być?, Czy też jest to oznaką zużycia sprzęgła/mocowania koła pasowego w sprężarce?
Pozdr. Robert
bojrob napisał(a): jest to około 1,5-2 mm luzu.
Czy tak ma być?, Czy też jest to oznaką zużycia sprzęgła/mocowania koła pasowego w sprężarce?
nie powinno go byc a on oznacza pewne wyeksplatowanie podzespolu. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
No to lipa....
W takim razie co mogło się wyeksploatować, że koło pasowe dostało luzu??? Czyżby łożysko?
Pytanie drugie:
Czy w Maździe jest zastosowane sprzęgło elektromagnetyczne?
Jeśli tak, to czy jest możliwa jego naprawa/wymiana w warunkach domowych i czy można wymienić łożysko koła pasowego sprężarki bez wyciągania jej z samochodu? Jakieś uwagi, sugestie, fotorelacje, na co zwrócić uwagę....
Prawdę mówiąc to dopiero moje drugie auto z klimą i nigdy takich rzeczy nie naprawiałem, chyba czas zacząć.
W takim razie co mogło się wyeksploatować, że koło pasowe dostało luzu??? Czyżby łożysko?
Pytanie drugie:
Czy w Maździe jest zastosowane sprzęgło elektromagnetyczne?
Jeśli tak, to czy jest możliwa jego naprawa/wymiana w warunkach domowych i czy można wymienić łożysko koła pasowego sprężarki bez wyciągania jej z samochodu? Jakieś uwagi, sugestie, fotorelacje, na co zwrócić uwagę....
Prawdę mówiąc to dopiero moje drugie auto z klimą i nigdy takich rzeczy nie naprawiałem, chyba czas zacząć.
Pozdr. Robert
Też podepnę się pod temat. Wczoraj miałem dość mocno zaparowane auto od środka więc włączyłem klim,ę ale miałem wrażenie, że zbyt słabo osusza. Poklikałem A/C i nie zauważyłem ani delikatnego wahnięcia obrotów ani dźwięku załączenia się sprężarki, więc rura od maskę. Ku mojemu zdziwieniu sprężarka tak raz na minutę włączała się dosłownie na 5 sekund niezależnie czy było samo A/C czy Eco.
Na zewnątrz były 2 stopnie a w środku ustawione na 21. Po wyłączeniu się sprężarki to koło ze śrubami tak w 2-3 skokach cofało się do tyłu o marę mm, ale potem samo załączenie było ok – cyk i koło pędzi praktycznie bez szelestu. Czy to jest normalne? Nie powinna przy trybie bez Eco cały czas chodzić?
Na zewnątrz były 2 stopnie a w środku ustawione na 21. Po wyłączeniu się sprężarki to koło ze śrubami tak w 2-3 skokach cofało się do tyłu o marę mm, ale potem samo załączenie było ok – cyk i koło pędzi praktycznie bez szelestu. Czy to jest normalne? Nie powinna przy trybie bez Eco cały czas chodzić?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6