Strona 1 z 2

Luźny kabelek/wtyczka pod maską

PostNapisane: 30 mar 2010, 13:34
przez mati88
Witam przy rutynowej wymienie oleju i filtra paliwa zauwazylem luźny kabelek zakończony wtyczka. Zdjalem plastikowa pokrywe silnika i malo tego znalazlem luźny element mysle ze to jakis czujnik tylko nie wiem od czego. Po podlaczeniu luznego kabelka do juz przykreconego czujnika auto nie odpalilo:( odlaczylem go i auto odpalilo i na odpalonym silniku ponownie go podlaczylem i silnik zdechl....
Czy ktos ma moze pojecie co to moze byc za czujnik bo podejrzewam ze poprzedni wlasciciel specjalnie odlaczyl kabelek by samochod chodzil.
czujnik znajduje sie po prawej stronie na gorze silnika i jak go wyciagnalem to byl caly w oleju, a i jeszcze jedno czy to moze miec jakis wplyw na odpalanie
Z gory dziekuje

Re: Luźny kabelek pod maską

PostNapisane: 30 mar 2010, 14:17
przez sz.elmo
Może jakieś niestandardowe zabezpieczenie?

Taki podłączony kabelek dla złodzieja jest mniej podejrzany niż odłączony.

Re: Luźny kabelek pod maską

PostNapisane: 30 mar 2010, 14:35
przez krzych
Smiesznie :) Tyle tylko ze ja bym sie przejal ;P

Re: Luźny kabelek pod maską

PostNapisane: 30 mar 2010, 15:28
przez MI-6
Rok temu robiłem dodatkową konserwację auta i będąc przy przednich błotnikach i komorze silnika zauważyłem pare wolnych kabelków wyposażonych we wtyczki.Najprawdopodobniej producent przygotowałje w celu podłączenia jakiegoś opcjonalnego osprzętu.To że kolega znalazł wolny kabelek a koło niego wolną wtyczke wcale nie musi oznaczać że to para.Po podłączeniu mogło nastąpić błędne skojarzenie obsługiwanych przez kabelek i wtyczke funcji i w konsekwencji błąd komputera sterującego pracą silnika lub po prostu zwykłe połaczenie z masą czyli popularnie mówiąc zwarcie i silnik zgasł.

Re: Luźny kabelek pod maską

PostNapisane: 30 mar 2010, 16:07
przez krabdul
Raczej wtyczki i gniazda robi się tak by jedna wtyczka pasowała do jednego gniazda

Re: Luźny kabelek pod maską

PostNapisane: 30 mar 2010, 16:25
przez MI-6
W każdym aucie są dziesiatki połaczeń.Jeśli producent dla każdej pary miałby opracowywać inny kształt wtyczekto podniosło by to znacząco koszty produkcji.Poza tym auto to nie stolik z Ikei i nie jest do samodzielnego montażu więc każda para nie musi być inna by sie zorientować co igdzie wetknąć a w fabryce wiedzą co z czym podłączyć.Istnieją jeszcze oznaczenia kabli na podstawie kolorów , symboli i numeracji.

Re: Luźny kabelek pod maską

PostNapisane: 30 mar 2010, 23:06
przez krabdul
Powiem Ci tak – mam manię czyszczenie wtyczek i styków i nie od momentu zakupu mazdy i jakoś nigdy mi się nie rzuciły w oczy 2 identyczne wtyczki a jeśli już takowe są to na pewno nie są 2 identyczne koło dwóch czujników z takim samym złączem a producent oszczędzając na kasie również nie robi 5 metrowego zapasu kabla do każdej wtyczki więc możliwość pomyłki jest praktycznie zerowa. Przyjrzyj się swojemu silnikowi i wstaw foty 2ch identycznych wtyczek...

Re: Luźny kabelek pod maską

PostNapisane: 31 mar 2010, 00:43
przez mati88
Oki postaram sie jutro wstawic jakies foty bo nie martwi mnie tak ten lużny kabelek tylko ten lużny czujnik ktory prawdopodobnie nie dziala a auto czasam troche dziwnie odpala...

Re: Luźny kabelek pod maską

PostNapisane: 31 mar 2010, 08:26
przez sz.elmo
krzych napisał(a):Smiesznie :) Tyle tylko ze ja bym sie przejal ;P


Nie chciałem, żeby było śmiesznie – może rzeczywiście taki myk ktoś wymyślił.... chociaż to rozwiązanie raczej dziwaczne by było – nie na ten level auta....

Ale ja wcześniej miałem poloneza, więc proszę o wybaczenie mojego spaczenia ;P

Re: Luźny kabelek pod maską

PostNapisane: 31 mar 2010, 11:55
przez krzych
krabdul napisał(a):Powiem Ci tak – mam manię czyszczenie wtyczek i styków i nie od momentu zakupu mazdy i jakoś nigdy mi się nie rzuciły w oczy 2 identyczne wtyczki a jeśli już takowe są to na pewno nie są 2 identyczne koło dwóch czujników z takim samym złączem a producent oszczędzając na kasie również nie robi 5 metrowego zapasu kabla do każdej wtyczki więc możliwość pomyłki jest praktycznie zerowa. Przyjrzyj się swojemu silnikowi i wstaw foty 2ch identycznych wtyczek...

Niepotrzebnie sie klocisz, wszak wszem i wobec wiadomo, ze Mazda to samochod z Ikei i wszystkie wtyczki ma takie same ;)

Re: Luźny kabelek pod maską

PostNapisane: 31 mar 2010, 12:15
przez krabdul
krzych napisał(a):Niepotrzebnie sie klocisz, wszak wszem i wobec wiadomo, ze Mazda to samochod z Ikei i wszystkie wtyczki ma takie same ;)


Jest jedna zasadnicza różnica. Ikea daje śrubki na styk a mazda wiele wtyczek gratis :D

Re: Luźny kabelek pod maską

PostNapisane: 31 mar 2010, 13:07
przez krzych
Psuja rynek, bo sie wtyczki nie beda sprzedawac ;P

Re: Luźny kabelek pod maską

PostNapisane: 31 mar 2010, 13:10
przez mati88
Obrazek

Obrazek
na drudim zdjeciu jest ten nieszczesny czujnik

Re: Luźny kabelek pod maską

PostNapisane: 31 mar 2010, 13:41
przez mati88
MI-6 napisał(a):Rok temu robiłem dodatkową konserwację auta i będąc przy przednich błotnikach i komorze silnika zauważyłem pare wolnych kabelków wyposażonych we wtyczki.Najprawdopodobniej producent przygotowałje w celu podłączenia jakiegoś opcjonalnego osprzętu.


Sory moze jestem nie doswiadczony ale co to jest ten "dodatkowy osprzet"?

EDIT(01.04)
dzisiaj byłem u mechaniora i powiedział mi ze to jest czujnik położenia wałka rozrządu.
Mam pytanie czy wie ktoś ile ten czujnik kosztuje i czy to ma jakis zwiazek z odpalaniem??
bo nie jestem pewien czy to SCV czy właśnie ten czujnik...

[Usunięte]

PostNapisane: 1 kwi 2010, 23:45
przez mati88
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 22 mar 2012, 22:51.
Powód: post pod postem

Niepodłączona wtyczka po remoncie silnika

PostNapisane: 3 gru 2012, 22:48
przez Messiash_
Witam, po remoncie silnika
została mi nie podłączona jedna wtyczka, wtyczka znajduje się w okolicy komputera (w załączniku zdjęcia), umiejscowionego obok akumulatora, jakieś sugestie gdzie ją podłączyć?, a może to jakieś gniazdo diagnostyczne?

Poza tym silnik nie kręci, nie słychać załączania pompy paliwa i świeci się kontrolka trakcji. Czy po remoncie kapitalnym silnika potrzebne jest podłączenie i ustawienie komputera?

EDIT(moderator) – przeniosłem do istniejącego wątku

PostNapisane: 4 gru 2012, 00:32
przez Marek 161BD081
A nie jest to wtyczka od sterownika lpg? ;)

Nie musi ona być nigdzie podłączona :)

PostNapisane: 4 gru 2012, 01:32
przez Siw-y
To jest wtyczka od interfejsu, do tego PC'ta podpinasz.

Nie podłączony przewód – do czego

PostNapisane: 5 cze 2013, 11:34
przez rafaljones81
Witam znalazłem dzisiaj niepodłączony przewód. Znajduję sie ona pod zbiorniczkiem do płynu do wspomagania. Jest to pojedyńczy kabelek. Czy jest to kabelek od czujnika stanu płynu czy może coś innego np. VACUM POMPY.

Prosze o pomoc.

PostNapisane: 5 cze 2013, 11:41
przez mądry
podrzuć może jakieś zdjęcie jak on wygląda to skoczę pod maskę i zerknę ;)