Spryskiwacze szyb – Różne problemy.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez kwaśny » 13 mar 2010, 17:15

witam !
Mazda 6 03r. diesel

problem jest dosc dziwny ... trwa to juz od ok pol roku

mianowicie, spryskiwacze przedniej szyby "zamienily" sie z tylnym spryskiem ..
pociagniecie wajchy od wycieraczek (powinien zalaczyc sie spryskiwacz przedniej szyby) u mnie powoduje spryskanie tylnej, a obkrecenie (powinien zalaczyc sie spryskiwacz tylnej szyby) dziala na przednia <glupek2> z poczatku mowie ok, da sie zyc i przyzwyczaic, ale kobieta sie nie moze przestawic i zawsze mam ufajdany tyl po jej jezdzie ..
ktos ma jakis pomysl ? czy to problem sterowania czy tez samego przelacznika ?

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 21:05
Posty: 56
Auto: M6 GY 03r CiTD

Postprzez kwaśny » 13 mar 2010, 21:36

ps. wycieraczki zostaly na swoim miejscu tzn ze jak chce sobie wyczyscic przednia szybe ciagnac przelacznik do siebie to spryskuje mi tyl a wycieraczki przednie chodza normalnie (chyba 3 razy i sie wylaczaja) na pierwszy rzut oka wyglada jakby plynu nie bylo, ale po 2 sek we wstecznym lusterku widze ze mi po szybie cieknie :D
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 21:05
Posty: 56
Auto: M6 GY 03r CiTD

Postprzez Enduro » 13 mar 2010, 23:19

ktos zamienil wezyki gumowe przy zbiorniczku na wode!
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kwaśny » 14 mar 2010, 01:57

ciekawa teoria :) jutro sprawdze ..
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 21:05
Posty: 56
Auto: M6 GY 03r CiTD

Postprzez Enduro » 14 mar 2010, 12:09

kwaśny napisał(a):ciekawa teoria :) jutro sprawdze ..

sprawdzona czyli nie teoria!
okrec zbiorniczek, podnies go do gory i przemontuj rurki
i szerokiej..
P.S.
i jakby co to moge podac numer konta,
a to w celu przekazu srodkow platniczych <spoko>
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kwaśny » 15 mar 2010, 22:10

zapraszam do Gniezna w celu dokonania osobistego przelewu (plynnego) :)
mechanior jak mi rozrzad wymienial, bo nikt inny w tych okolicach nie grzebal, faktycznie porabal wezyki :D

problem rozwiazany dzieki Enduro.
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 21:05
Posty: 56
Auto: M6 GY 03r CiTD

Postprzez Enduro » 16 mar 2010, 17:34

ok.
pomysle..
ubrac sie na brudno jakby byly kulanki..?
bo po takich przelewach to najbardziej bolą potem łokcie i kolana
pozdr. szerokosci !
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez skubiszek » 17 maja 2010, 23:47

a mi działają spryskiwacze reflektorów, i tylnej szyby... ale przestały działać przednie- pompka po pociągnięciu wajchy nie reaguje ale na tył tak więc wykluczam uszkodzenie tego elementu chyba że są 2 oddzielne pompki do sprysków

gdzie szukać przyczyny i jak naprawić?
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez kwaśny » 18 maja 2010, 00:04

jest jedna pompka i wychodza z niej 2 wężyki, jezeli masz spryskiwacze reflektorow, mozliwe ze 3.
do kostki dochodzi pare kabelkow, mozliwe ze ktorys (odpowiedzialny za sygnal z pociagniecia wajchy, czyli zalaczajacy przedni) sie ukruszyl albo cos .. a moze wezyk od przedniego zalapal syf i sie zatkal :)
po odkreceniu zbiorniczka bedziesz mial wszystko jak na tacy, ogolnie filozofi tam nie ma wiec nie pekaj <spoko>
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 21:05
Posty: 56
Auto: M6 GY 03r CiTD

Postprzez Hubisco » 18 maja 2010, 00:05

skubiszek napisał(a):a mi działają spryskiwacze reflektorów, i tylnej szyby... ale przestały działać przednie- pompka po pociągnięciu wajchy nie reaguje ale na tył tak więc wykluczam uszkodzenie tego elementu chyba że są 2 oddzielne pompki do sprysków

gdzie szukać przyczyny i jak naprawić?


Może po prostu odłączył się wężyk prowadzący płyn do przednich spryskiwaczy. Możliwe, że płyn jest wciąż pompowany tylko zamiast do wężyka ucieka na ziemię. Miałem tak w poprzednim aucie, Vectrze <glupek2>
Początkujący
 
Od: 9 mar 2010, 21:10
Posty: 23
Skąd: wwa
Auto: Mazda 6

Postprzez skubiszek » 18 maja 2010, 00:16

sprawdzę jutro....ale dlaczego wtedy nie słychać pompki? w przypadku tylnego spryskiwacza i xenonów słychać i pryska mocno a przednie ostatnio słabły trochę- małe ciśnienie było i w końcu nie działa w ogóle
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez Stivi » 18 maja 2010, 00:43

Zobazc przy okazji czy bezpiecznik nie zawinil,dlatego nie slyszysz pompki.
Stivi
 

Postprzez krzych » 18 maja 2010, 04:31

kwaśny napisał(a):jest jedna pompka i wychodza z niej 2 wężyki, jezeli masz spryskiwacze reflektorow, mozliwe ze 3.

Do ksenonow jest chyba osobna pompka? (wysokie cisnienie)

skubiszek napisał(a):sprawdzę jutro....ale dlaczego wtedy nie słychać pompki? w przypadku tylnego spryskiwacza i xenonów słychać i pryska mocno a przednie ostatnio słabły trochę- małe ciśnienie było i w końcu nie działa w ogóle

A sprawdzales najprostsza rzecz? Droznosc przeodow/rurek? Moze zwyczajnie sa zatkane o czym swiadczyc by moglo stopniowe oslabienie (lub o stopniowym zacieraniu sie pompki). Na masce masz lacznik przewodow po stronie pasazera przy szybie – rozepnij tam, prysnij na rozpietym – moze bedzie dzialac od strony pompki, wtedy podejrzenie padnie na przewody "w masce" lub same dysze (watpliwe zeby nagle obie sie zatkaly). Jesli natomiast nie bedzie dzialac, odepnij przy pompce (bo tam trudniej, dlatego maske proponuje jako pierwsza)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez skubiszek » 18 maja 2010, 09:57

sprawdzę na pewno, nie robiłem tego wczoraj bo po 21 dopiero wróciłem z trasy a stało się to właśnie na trasie, pytanie tylko czy tylny spryskiwacz obsługuje ta sama pompka co przedni czy nie
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez krzych » 18 maja 2010, 10:04

chyba ta sama, patrz wyzej co Enduro pisal
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Lorento » 18 maja 2010, 11:59

Ech majowe wojsko... tak trudno wsadzić łeb pod maskę, żeby zobaczyć że w full wersji sprysków sa trzy niezależne pomki: szyba przód, szyba tył i lampy, Hę..?
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez Stivi » 18 maja 2010, 13:17

a moze niektorzy nie wiedza jak maske otworzyc. Znam takie panie ktore nie wiedza.
Stivi
 

Postprzez skubiszek » 18 maja 2010, 15:55

a ja znam takich co za mądrzy są trochę....

jak już pisałem wróciłem późno z trasy i dzisiaj sprawdziłem że są trzy niezależne pompki- z czego jedna ta od szyby przedniej jest pod siwą i mimo że wycieraczki pracują – myślałem że może coś z manetką od sprysku się dzieje to jednak śmierdzi pompka więc diagnoza postawiona – wymiana pompki spryskiwacza


mazdy dopiero się uczę- Hondę rozbiorę na części i złoże więc prosił bym po raz enty o pisanie na temat a nie uszczypliwe komentarze :) dzięki i pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez Lorento » 18 maja 2010, 16:52

Fajnie, Tylko, że jakbyś najpierw sprawdził, nie musiałbyś absorbować całego forum, które zaczyna przez to pęcznieć obrastając błahymi, powielanymi po stokroć tematami i zapytaniami. Twoje pytanie spowodowało też niepotrzebne domysły, błędne odpowiedzi, itd. Wszystkiego można było uniknąć podnosząc tę cholerną maskę. Pozwól że o to będę miał pretensję. Moja rada: najsamprzód pomyśleć, następnie sprawdzić to co jest łatwe do sprawdzenia, potem poczytać, na samym zaś końcu zadać pytanie na forum i świat byłby prostszy. Tyle mojej rady, co z tym z robicie Wasza sprawa. Aha, jakby co, to mnie tu w ogóle nie było.. Rozumiemy się?
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez skubiszek » 18 maja 2010, 16:54

tylko że post o przytyku nie był bezpośrednio do Ciebie...

a to że mam przyzwyczajenia z innych for internetowych gdzie ciut "cieplej" się toczą pewne dyskusję.. cóż tego też na tym forum nauczyć się trzeba

ale oczywiście nie ma problemu, najpierw sprawdzanie potem pisanie w razie niewiedzy.

pozdrawiam :)
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6