Kontrolka akumulatora świeci powyzej 5000rpm

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez fliperobandito » 28 lut 2010, 16:48

Witam wszystkich kupiłem kolejną 6 tym razem 2,3L z 2005 r i od razu zmartwienie przy przekroczeniu około 110 km/h zapala się kontrolka akumulatora i pali się jak zwolnię poniżej 110 gaśnie jadąc nawet 140 i więcej kontrolka pali się ciągle ale nic z autem się nie dzieje .
Może ktoś pomoże ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 cze 2009, 11:11
Posty: 23
Skąd: Piaski / Boston UK
Auto: aktualnie: Mazda 6
2.3i 16V 156/166 KM 2005r.

Postprzez markmas » 28 lut 2010, 19:25

Czy jak wchodzisz na wysokie obroty na luzie też Ci się zapala kontrolka? Sprawdź pasek – potrafi się bezgłośnie ślizgać na wyższych obrotach.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Jaksa » 28 lut 2010, 21:11

W szostkach jest napinacz "sprezynowy " ktory zapobiega uslizgów paska mysle , ze kolega ma problem z samym alternatorem ( szczotki,regulator napiecia ) generalnie robota dla elektryka.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez markmas » 28 lut 2010, 21:24

Jaksa napisał(a):generalnie robota dla elektryka.


Ciężko się z Tobą nie zgodzić. Jednak z drugiej strony napinacz też ma swoje granice i może nie ma już co napinać :) Z resztą chyba nie sztuką jest pomacanie paska dla św. spokoju celem sprawdzenia luzu i ewentualnych przypaleń :)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Jaksa » 28 lut 2010, 21:38

To nie diesel tutaj napinacze raczej długo działaja ale oczywiscie sprawdzic trzeba :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez fliperobandito » 28 lut 2010, 22:27

Właśnie sprawdziłem i przy około 5tys do 6 się zapala na biegu jałowym .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 cze 2009, 11:11
Posty: 23
Skąd: Piaski / Boston UK
Auto: aktualnie: Mazda 6
2.3i 16V 156/166 KM 2005r.

Postprzez Pawko_6 » 28 lut 2010, 22:48

Wygląda to na kończące się szczotki w alternatorze.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Arek_78 » 1 mar 2010, 10:06

Dokładnie tak. Alternator do małego remontu :) Miałem podobnie w innym aucie, więc nie ma na co czekać, jak nie chcesz aku wymieniać to zrób to czym prędzej.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez fliperobandito » 1 mar 2010, 13:11

Ciekawe czy w UK bo tu aktualnie jestem wymienią mi cały alternator czy tylko go pod remontuja jak mówicie ? ;/
Bo chyba nowy to koszt będzie nie mały ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 cze 2009, 11:11
Posty: 23
Skąd: Piaski / Boston UK
Auto: aktualnie: Mazda 6
2.3i 16V 156/166 KM 2005r.

Postprzez Arek_78 » 1 mar 2010, 15:21

Poszukaj elektryka to ci zrobi – alternatory sie naprawia a nie wymienia :) Serwis Opla przynajmniej naprawiał i Renault też. Mazda gorsza być nie może.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez krabdul » 2 mar 2010, 11:32

Jak to jest z kontrolką ładowania? Wyskakuje tylko jak jest za małe napięcie czy jak jest za duże to też?

Może sam regulator jest walnięty i po przekroczeniu pewnych obrotów daje za duże napięcie? <co?>
Miernik w łapę i sprawdzić – bo jak tak jest to można sobie bałagan z elektroniką zrobić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez fliperobandito » 3 mar 2010, 20:32

Niestety w UK naprawa alternatora to nie taka prosta sprawa :P
Ale to było to, dziś wymienili mi na nowy i wszytko jest jak powinno .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 cze 2009, 11:11
Posty: 23
Skąd: Piaski / Boston UK
Auto: aktualnie: Mazda 6
2.3i 16V 156/166 KM 2005r.

Postprzez Arek_78 » 4 mar 2010, 09:39

Cały alternator? Jak zacznie padać napinacz to uważaj żeby ci całego silnika nie wymienili :)
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez fliperobandito » 4 mar 2010, 13:28

Tak cały, tutaj nie naprawiają bo liczą za godzinę naprawy wiec zabierają stary naprawia i pewnie sprzedadzą.
Niby czemu ma padać napinacz ? robili to niby fachowcy nie koledzy z garażu więc ....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 cze 2009, 11:11
Posty: 23
Skąd: Piaski / Boston UK
Auto: aktualnie: Mazda 6
2.3i 16V 156/166 KM 2005r.

Postprzez Arek_78 » 4 mar 2010, 13:53

Napinacz to taki przykład – nic wieczne nie jest i kiedyś padnie
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Enduro » 4 mar 2010, 23:05

troche za szybko na wyeksplatowane szczotki..,
ale moze by tak podczas proby na biegu jalowym, sprobowac docisanc ten napinacz,
co wyjasni czy to on uszkodzony jest czy alternator..
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Arek_78 » 5 mar 2010, 08:10

fliperobandito napisał(a):...dziś wymienili mi na nowy i wszytko jest jak powinno .


Enduro już po temacie – winny był alternator, nie napinacz.

Z drugiej strony – im więcej pierdół w aucie podłączasz tym szybciej alternator padnie.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6