Podlączone kable od akumulatora odwrotnie – nie odpala

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez bartek.bartek » 25 gru 2009, 13:06

Witam

Mama mazde 6 z 2004 2.0 diesel wszystko było ok dopóki zonie nie padł akumulator podpięła 2 na kablach ale sie pomyliła i podłączyła odwrotnie :) , po założeniu nowego akumulatora auto nie chce zapali po włączeniu zapłonu pojawiła sie kontrolka kluczyka ktory cały czas miga silnik nie chce się kręcić , sprawdziłem bezpieczniki , otworzyć komputer nic się nie spaliło , sprawdziłem puszkę immo to wszystko wizualnie wygląda ze jest ok nie posiadam testera żeby przeczytać błędy , sprawdzałem tez na drogim kluczu co mam jest to samo proszę o pomoc pozd
:---)))
Początkujący
 
Od: 25 gru 2009, 11:31
Posty: 6
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 6

Postprzez Beny » 25 gru 2009, 13:19

Poszukaj na forum byl taki temat,i nawet chodziło o M6.
Kolege wtedy uratował jakis bezpiecznik chyba pod maska ale nie pamietam dokładnie.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez celnikp » 25 gru 2009, 13:21

sprawdziłeś wszystkie bezpieczniki te na lewym słupku wewnątrz i te pod maską silnika.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2009, 01:17
Posty: 179 (0/1)
Skąd: Trójmiasto
Auto: była M6 GG jest GH 2.5 Dynamic

Postprzez bartek.bartek » 25 gru 2009, 13:37

bezpieczniki sprawdziłem natomiast przekazniki nie umie sprawdzic a na lewym słupku pod kierownica są 2 przekaźniki a reszta to bezpieczniki , pod maska bezpieczniki sprawdzilem przekaznikow nie
:---)))
Początkujący
 
Od: 25 gru 2009, 11:31
Posty: 6
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 6

Postprzez Enduro » 25 gru 2009, 14:51

wszystkie bezpieczniki powyciagaj i obejrzyj czy nie maja uszkodzen,
zewrzyj klamy, ale bez Baterii!!, aby zresetowac komp-a..

powodz.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez bartek.bartek » 25 gru 2009, 17:21

dziekoje za pomoc wszystkim Eduardo zrobie jak piszesz wyciagne wszystkie bespieczniki i sprawdze je . Rozumie ze resetowanie edc polega na zwarciu kabli od bateri. Sprawdzalem tez 2 przekazniki co sa pod nogami kierowcy i wydaje mi sie ze sa uszkodzone. Jutro pomecze temat dziekoje za pomoc pozd
:---)))
Początkujący
 
Od: 25 gru 2009, 11:31
Posty: 6
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 6

Postprzez bartek.bartek » 25 gru 2009, 20:27

witam panowie zagladnolem jeszcze raz do komputera za pomoca lupy znalazłem 5 pinow uszkodzonych od strony płytki tam gdzie sa przylutowane , przewalutowalem je jeszcze raz , w programie tolerancja znalazlem schemat tego komputera i sprawdzilem do czego te piny sa wiec
pin 4 i 27 blokada jazdy w stecz wedlog programu muszę sprawdzić bezpiecznik co jest na kolumnie kierownicy .
pin 65,103,104 masa to duzo wyjasnia jak brak sterownia masa
Jak kolegom cos przyjdzie do glowy mile widziane podpowiedzi mysle ze czeka mnie zmiana komputera pozd
Ostatnio edytowano 25 gru 2009, 20:28 przez bartek.bartek, łącznie edytowano 1 raz
:---)))
Początkujący
 
Od: 25 gru 2009, 11:31
Posty: 6
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 6

Postprzez szadol1 » 25 gru 2009, 20:28

Reset kompa to raczej Minusowa klema do zdjęcia i pedał STOPU
... Nie każdy może jeździć Mazdą, niech jeździ Golfem jak każdy ...
"Z autem jest jak seksem: po co jechać na ręcznym jak można dać w pi...ę." :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2009, 08:54
Posty: 3446 (23/8)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: 626 94r 1,8 Sedan R.I.P :(
626 94r 2.5i V6 KL Cronos R.I.P
Suzuki Swift 1.3 93r R.I.P
Honda AF29 Vision R.I.P
Galant 2.0 98r R.I.P
323F 95r 1.8 R.I.P.
Space Star 1.6

Postprzez Enduro » 25 gru 2009, 21:16

szadol1 napisał(a):Reset kompa to raczej Minusowa klema do zdjęcia i pedał STOPU

tez!
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Karwoś » 26 gru 2009, 00:02

Migająca kontrolka kluczyk – brak odczytu lub bledny kod Immobilizera. Troche roboty bedzie z tym – najgorzej to jak się coś spali w elektryce.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez szadol1 » 26 gru 2009, 00:05

Karwoś napisał(a):Migająca kontrolka kluczyk – brak odczytu lub bledny kod Immobilizera. Troche roboty bedzie z tym – najgorzej to jak się coś spali w elektryce.


Z tego co pisałem kolegą to generalnie wszystko wygląda normalnie aczkolwiek zaczynają różne rzeczy wyłazić prawdopodobnie poszedł strzał i pytanie co położył może to być jedynie błąd komputera ( aczkolwiek jest coś tam popalone ) albo poszukiwanie po kabelkach zabawa na pewno będzie <ganja>
... Nie każdy może jeździć Mazdą, niech jeździ Golfem jak każdy ...
"Z autem jest jak seksem: po co jechać na ręcznym jak można dać w pi...ę." :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2009, 08:54
Posty: 3446 (23/8)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: 626 94r 1,8 Sedan R.I.P :(
626 94r 2.5i V6 KL Cronos R.I.P
Suzuki Swift 1.3 93r R.I.P
Honda AF29 Vision R.I.P
Galant 2.0 98r R.I.P
323F 95r 1.8 R.I.P.
Space Star 1.6

Postprzez realski » 26 gru 2009, 09:57

to ze sie pali immo wcale nie oznacza blednego kodu :)
jak komp jest sztywny to bedzie identycznie
a nie laska bylo zmienic akumulator za wczasu ? tera masz babo placek
jak ci ujaralo piny przy kostce lub zaraz obok to nie licz na sprawne diody tranzystory sterujace
komp przyja dobrego kopa .. tera kolejna sprawa co z licznikiem i procem ..
a scaner w takim wypadku bedzie pokazywal glupoty niesamowite jesli wogle bedzie i jesli go nie spalisz .
jednym slowiem dosc lipny temat do ogarniecia
ja bym to zrobil w taki sposob na ryzyk fizyk nowy komp + zdjecie immo z niego (wywalenie) podlaczyc
i zobaczyc lecz najpierw przeleciec pinologie na kompie czy all polaczenia sa poprawne
potem czujniki do sprawdzenia po danych a servisowki lub autodaty i dopiero potem podlaczanie czegokolwiek nowego .
sama robocizna za takie zabawy by uruchomic auto bez czesci spokojnie kolo 1500zl . na moje oko
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2004, 20:47
Posty: 232 (0/1)
Skąd: Białystok

Postprzez Karwoś » 26 gru 2009, 11:24

U mnie kiedyś elektryk do mojego aku w samochodzie chciał podpiąć drugi żeby sprawdzić czy odpali zdalnie (na oginalnym aku napiecie spadalo do 6V i resetowal centralę i nie odpalał) – i na zlosc źle mu się dotknęło – samochód to Lancer 2004. – poszly iskry jak ze spawarki, gość troche się strapił :) i powiedzial żebym zapalil samochód i sprawdzil czy jakaś kontrolka sie nie swieci, sprawdzil wsystkie swiatla itp – o dziwo wszystko jest do tej pory w porządku. niż się nie zjarało – ale to pewnie szczescie jakby to nie bylo dotknięcie tylko pelne apiecie na pewno coś by wyskoczylo :)
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez bartek.bartek » 26 gru 2009, 14:56

Wiec sprawa wygląda tak sprawdziłem wszystkie bezpieczniki te pod maska i te pod kierownica sa ok . Według autodata powiniem byc jakis bespiecznik na kolumnie kierownicy ale go nie znalazlem . Wydaje mi sie jak kolega wczesniej pisal sztywny komputer i jedyny ratunek wymiana pozd
:---)))
Początkujący
 
Od: 25 gru 2009, 11:31
Posty: 6
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 6

Postprzez bartek.bartek » 29 gru 2009, 22:41

Witam zlokalizowalem komputer taki sam , zeby dopasowac uzywany komputer wystarczy przelutowac zawartosc eprom z orginalnego na uzywany
:---)))
Początkujący
 
Od: 25 gru 2009, 11:31
Posty: 6
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 6

Postprzez szadol1 » 30 gru 2009, 08:51

bartek.bartek napisał(a):Witam zlokalizowalem komputer taki sam , zeby dopasowac uzywany komputer wystarczy przelutowac zawartosc eprom z orginalnego na uzywany


Jak zrobisz to napisz czy udało się :D
... Nie każdy może jeździć Mazdą, niech jeździ Golfem jak każdy ...
"Z autem jest jak seksem: po co jechać na ręcznym jak można dać w pi...ę." :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2009, 08:54
Posty: 3446 (23/8)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: 626 94r 1,8 Sedan R.I.P :(
626 94r 2.5i V6 KL Cronos R.I.P
Suzuki Swift 1.3 93r R.I.P
Honda AF29 Vision R.I.P
Galant 2.0 98r R.I.P
323F 95r 1.8 R.I.P.
Space Star 1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6