Strona 1 z 2

Nie działa nawiew w kabinie

PostNapisane: 20 gru 2009, 21:38
przez czyczu
Cześć
Mam spory problem biorąc pod uwagę temperaturę jaką mamy na zewnątrz (około -20).
Nie wiem dlaczego i w jaki sposób ale przestała mi chodzić dmuchawa :/
W aucie można zamarznąć (soczek zamarzł :/ ), nie da się jeździć :( Wszystkie szyby zamarzają :(
Mam klimatronik, na wyświetlaczu wszystko chodzi tzn. wyświetla normalnie temperaturę i siłę nawiewu, ale w rzeczywistość nic nie dmucha i nie grzeje :/

Co z tym zrobić ?

PS. Szukałem ale nie znalazłem odpowiedzi :/

PostNapisane: 20 gru 2009, 23:47
przez zenon
Bezpieczniki i przekaźniki sprawdzone ?? jeśli tak to ....

Może zacznij od tego czy silnik dmuchawy jest zasilany .. trzeba włożyć głowę i rączki tam gdzie pasażerka ma nogi :D

PostNapisane: 21 gru 2009, 01:34
przez Prezzi
wymien filtr kabinowy jezeli slychac ze dmuchawa chodzi.

spraw sobie farelke pod cchoinke na zapalniczke :D

PostNapisane: 21 gru 2009, 12:35
przez Grzybek
Wentylator jest pod nogami pasażera, pod filtrem kabinowym. U mnie wypięła się kostka w konsoli środkowej od sterowania i na wyświetlaczu było wszytko ok, a wentylator nie działał. Albo po prostu padł wentylator.

PostNapisane: 21 gru 2009, 12:47
przez zenon
Grzybek napisał(a):Wentylator jest pod nogami pasażera, pod filtrem kabinowym


Ale kolego naprowadziłeś autora watku, to tak jak byś napisał w info: "Płock koło Bielska" :D

No chyba że autor wątku już jest w Bielsku ... tak jak Prezzi radził :D

PostNapisane: 21 gru 2009, 15:19
przez Smaszcz
czyczu napisał(a):ale przestała mi chodzić dmuchawa


Prezzi napisał(a):wymien filtr kabinowy jezeli slychac ze dmuchawa chodz


ale porada! :]

Stawiam w odpowiedniej kolejności na:
1. bezpiecznik;
2. połączenia przewodów;
3. rezystor dmuchawy;
4. silnik wentylatora.

PostNapisane: 21 gru 2009, 16:37
przez czyczu
Bezpieczniki sprawdzone – wszystkie OK.
Sprawdziłem też tą kostkę od wentylatora – też OK.
Sam wentylator też sprawny, problem w tym że odcina od niego zasilanie :/
Czasami się włączy na jakieś 5-10 sekund, ale przed dłuższy czas nie działa :(
Co radzicie w takiej sytuacji ?

PostNapisane: 21 gru 2009, 16:45
przez Smaszcz

PostNapisane: 21 gru 2009, 16:59
przez czyczu
Hmm... a gdzie są jeszcze jakieś bezpieczniki na ścianie grodziowej ?
Wątek bardzo podobny do mojego, z tym że u mnie po wyciągnięciu wtyczki i podpięciu do niej żarówki ciemność, żarówka się nie zapala :/ Jestem ciekaw jakie napięcie jest na kostce... elektryk nie miał miernika hahaha
Sprawdzał mi to na szybko.... nikt u mnie w mieście nie ma czasu :| a ja MUSZĘ to jak najszybciej naprawić :(

PostNapisane: 21 gru 2009, 17:24
przez Smaszcz
Kup elektrykowi miernik na gwiazdkę ( można już nabyć w markecie za 10 zł)..
Bezpieczniki dodatkowe od webasta są w komorze silnika przy ścianie grodziowej od strony kierowcy.

PostNapisane: 21 gru 2009, 18:13
przez Grzybek
zenon napisał(a):Bezpieczniki i przekaźniki sprawdzone ?? jeśli tak to ....

Może zacznij od tego czy silnik dmuchawy jest zasilany .. trzeba włożyć głowę i rączki tam gdzie pasażerka ma nogi :D

O byś kolego zenon nie trafił na pasażera!

PostNapisane: 21 gru 2009, 18:27
przez czyczu
Smaszcz napisał(a):Bezpieczniki dodatkowe od webasta są w komorze silnika przy ścianie grodziowej od strony kierowcy.

Ja tam widzę tylko serwo i pompę ABS :/

PostNapisane: 21 gru 2009, 18:54
przez zenon
Na ścianie grodziowej niema żadnych bezpieczników jeśli webasto to fabryczny dogrzewacz.
Bezpieczniki na przewodach webasto będą na ścianie jeśli dogrzewacz został rozbudowany do pełnego ogrzewania ... nie wiem jak jest gdy pełne webasto było fabrycznie.

Zasilanie wentylatora idzie od skrzynki bezpiecznikowej w kabinie (na słupku przy lewej nodze kierowcy). Wytrop gdzie jest podłączony wentylator (jeśli dobrze pamiętam gruby biało niebieski przewód) tam poszukaj ..........

Czasami się włączy na jakieś 5-10 sekund


... no właśnie ... coś musi nie łączyć, poruszaj przewodami przy włączonym nadmuchu może ustalisz miejsce niełączenia

PostNapisane: 22 gru 2009, 16:46
przez czyczu
Smaszcz napisał(a):
czyczu napisał(a):ale przestała mi chodzić dmuchawa


Prezzi napisał(a):wymien filtr kabinowy jezeli slychac ze dmuchawa chodz


ale porada! :]

Stawiam w odpowiedniej kolejności na:
1. bezpiecznik;
2. połączenia przewodów;
3. rezystor dmuchawy;
4. silnik wentylatora.

Elektryk powiedział ze rezystor. Ponoc drogie to dziadostwo...

PostNapisane: 22 gru 2009, 19:17
przez magicadm
czyczu napisał(a):Elektryk powiedział ze rezystor.

I nie działa na jakimkolwiek biegu? Mało prawdopodobne.

Proponuję zainwestować 10zł; w miernik i samemu pomierzyć napięcia pomiędzy poinami wetylatora i masą karoserii.
Ostatnio problem z brakiem nadmuchu spowodowała zła masa (chyba tutaj "sterująca").

PostNapisane: 22 gru 2009, 19:31
przez czyczu
magicadm napisał(a):
czyczu napisał(a):Elektryk powiedział ze rezystor.

I nie działa na jakimkolwiek biegu? Mało prawdopodobne.

Proponuję zainwestować 10zł; w miernik i samemu pomierzyć napięcia pomiędzy poinami wetylatora i masą karoserii.
Ostatnio problem z brakiem nadmuchu spowodowała zła masa (chyba tutaj "sterująca").

No nie działa na żadnym :/
Ponoć to się bardzo nagrzewa jak działa, a moja jest zimna :/
Podpinał wentylator do tej kostki od rezystora i wentylator działał – ja tam się na elekryce się nie znam :/ Znalazłem używkę za 150zł.... oby to była trafna diagnoza ....

PostNapisane: 25 gru 2009, 23:09
przez czyczu
Opornica wymieniona na inną i ... nie działa :(
Tamtą starą oddałem do elektronika, posprawdzał wszystkie elementy jakie się znajdują na płytce.... stwierdził że wszystko jest OK.

Kolejne 200zł w placy..... elektryka po świętach trafi.....

PostNapisane: 26 gru 2009, 21:07
przez magicadm
magicadm napisał(a):czyczu napisał:
Elektryk powiedział ze rezystor.

I nie działa na jakimkolwiek biegu? Mało prawdopodobne.


czyczu napisał(a):Opornica wymieniona na inną i ... nie działa


...a nie mówiłem????

Meirnik w łapy i mierzyć, moim zdaniem to jakaś pierdoła. W podanym linku napisałem WSZYSTKO co potrzebne do diagnozy i analizy.

PostNapisane: 30 gru 2009, 15:23
przez czyczu
No i cóż... kolejny elektryk....
Wentylator sprawny, opornica też, wszystkie kable też OK.
Mówi że padło "coś" co daje sygnał do opornicy która z kolei podaje masę do wentylatora. Kazał mi szukać kompa który ma możliwość sprawdzenia klimy bo on niestety ma tylko do diagnostyki silnika :(
Wiecie co steruje opornicą ?

PostNapisane: 30 gru 2009, 15:52
przez kobyll
zenon napisał(a):Na ścianie grodziowej niema żadnych bezpieczników jeśli webasto to fabryczny dogrzewacz.
Bezpieczniki na przewodach webasto będą na ścianie jeśli dogrzewacz został rozbudowany do pełnego ogrzewania ... nie wiem jak jest gdy pełne webasto było fabrycznie.

Bezpieczniki od Webasto (jeżeli nasz pełne ogrzewanie postojowe) te 3 koło podszybia od strony kierowcy mają wpływ na dmuchawe w samochodzie, możesz mieć 2 jak nie masz pilota. Nie wiem dokładnie który...nie pamiętam teraz.
Ją mam tak:
1. Do zasilania pilota.
2. Do zasilania zegara od sterowania webasto.
3. Do zasilania przekaznika, który steruje zasilaniem dmuchawy.
Musiałbym zobaczyć schemat, odpisze dokładnie później.
Nie zaszkodzi jak twój elektryk tam też sprawdzi.