Strona 1 z 3

Zmiana zwykłej kierownicy na wielofunkcyjną

PostNapisane: 15 gru 2009, 13:14
przez beeniu
Witam,

właśnie kupiłem M6 z 12/2002r. i w związku z powyższym mam pytanko. czy jest możliwość założenia do wersji comfort kierownicy wielofunkcyjnej, czy wystarczy tylko zamienić ster, czy wiąże się to z doprowadzeniem kabli z kierownicy do radia? szukałem takiego wątku na tym forum ale nie udało mi się nic znaleźć. może szukać nie umiem...


Temat poprawiony, ale na przyszłość zapoznaj się z Regulaminem / Myjk

PostNapisane: 15 gru 2009, 20:44
przez Enduro
masz diesela czy benzyne?
pozdr
Enduro

PostNapisane: 15 gru 2009, 21:51
przez raven211
też mnie to interesuje ja mam dieselka 121 kM z 2006r , co ewentualnie trzeba by było wymienić ? możne ktoś już to próbował

PostNapisane: 15 gru 2009, 22:19
przez Enduro
raven211 napisał(a):też mnie to interesuje ja mam dieselka 121 kM z 2006r , co ewentualnie trzeba by było wymienić ? możne ktoś już to próbował

ja takie cos znajomemu montowalem w dieslu,
i poza klawiszami trzeba zmienic czujnik pedalu gazu z trzy na cztero pinowy! i podjechac na tester aby sprawdzic bledy itp..
reszta jest przygotowana fabracznie
P.S.
w benzynie jest wiekszy problem
pzdr.
Enduro

PostNapisane: 15 gru 2009, 22:39
przez zenon
Enduro napisał(a):podjechac na tester aby sprawdzic bledy


Podjechać to chyba tylko wtedy jak powodzenia nie będzie.


Enduro napisał(a):w benzynie jest wiekszy problem


A konkretnie?

PostNapisane: 15 gru 2009, 23:14
przez Enduro
zenon napisał(a):
Enduro napisał(a):podjechac na tester aby sprawdzic bledy

Podjechać to chyba tylko wtedy jak powodzenia nie będzie.
Enduro napisał(a):w benzynie jest wiekszy problem

A konkretnie?
1. polecam mimo sukcesu podjechac i zobaczyc czy nie ma jakis blednych zapisow, bo u znajomego byly takowe!
w dieslu sterowanie tempomatem nastepuje poprzez elektronike/ przez PCM-a,
a w benzynie to w sposob mechaniczny,
w kwestii ustawienia przepustnicy powietrza i tu jest wiecej duyo wiecej problemow
natomiast zamontowanie sterowania radiem jest dziecinne proste (plug & play)
pozdr.E

PostNapisane: 16 gru 2009, 11:45
przez beeniu
masz diesela czy benzyne?
pozdr
Enduro


mam diesela 121km 2002r.
jakie to są koszty?,
czy to jest bardzo trudne do zrobienia, czy osoba bez doświadczenia może to zrobić? jeśli tak to proszę o dokładny opis krok po kroku,
czy poduszka ze starej kiery bedzie pasowała czy też ją trzeba wymienić?
dzięki
pozdr

PostNapisane: 16 gru 2009, 13:00
przez zenon
Enduro napisał(a):w benzynie to w sposob mechaniczny


Zarówno w benzynie jak i dieslu po lifcie przepustnica jest elektryczna.
(bo kolega raven o poliftową pytał- 2006r)
Gaz mechaniczny jest w benzynie ale przed liftem.


A ten pedał trzy czy cztero pinowy to o co chodzi? o złącze czy jakąś wewnętrzną budowę?

PostNapisane: 16 gru 2009, 15:22
przez Enduro
zenon napisał(a):
Enduro napisał(a):w benzynie to w sposob mechaniczny


1.-Zarówno w benzynie jak i dieslu po lifcie przepustnica jest elektryczna.
(bo kolega raven o poliftową pytał- 2006r)
Gaz mechaniczny jest w benzynie ale przed liftem.


2.-A ten pedał trzy czy cztero pinowy to o co chodzi? o złącze czy jakąś wewnętrzną budowę?


ad 1. zapytujacy ma auto przed liftowe, rocznik 2002,
i odpowiedz dotyczy tej wersji mazdy 6!

ad 2. w wersji komfort, czujnik padalu gazu ma trzy styki
a w wersji z tempomatem cztery!
pozdr.
E.

PostNapisane: 16 gru 2009, 15:36
przez zenon
Enduro napisał(a):
raven211 napisał(a):też mnie to interesuje ja mam dieselka 121 kM z 2006r , co ewentualnie trzeba by było wymienić ? możne ktoś już to próbował

ja takie cos znajomemu montowalem w dieslu
Enduro


Przedliftowy powiadasz ..... :D

Oczywiście start wątku był do przedlifta, ale odpowiedziałeś do polifta :D, więc pragnąc zgłębić temat dopytuje się szczegółów.

A wracjąc do pedału gazu ... chodzi o złącze pedału z instalacją?
Wtyczka i instalacja jest OK, tylko w pedale w złączu niema jednej nóżki? dobrze zrozumiałem?

PostNapisane: 16 gru 2009, 16:00
przez Enduro
zenon napisał(a):Wtyczka i instalacja jest OK, tylko w pedale w złączu niema jednej nóżki? dobrze zrozumiałem?

yes!
E.

PostNapisane: 23 gru 2009, 09:37
przez beeniu
czy jak wymienię tylko kierownicę to radio będie działać ale tempomat już nie, cy trzeba wymienić też ten czujnik.

jeśli tak to jak ten czujnik wygląda i gdzie się znajduje, bo jestem zielony w tym temacie.

i co z poduszką – bedzie pasować ze zwykłej kierownicy do wielofunkcyjnej??

z góry dzieki za pomoc!!!

PostNapisane: 23 gru 2009, 14:57
przez Enduro
beeniu napisał(a):1.czy jak wymienię tylko kierownicę to radio będie działać ale tempomat już nie, cy trzeba wymienić też ten czujnik.

2.jeśli tak to jak ten czujnik wygląda i gdzie się znajduje, bo jestem zielony w tym temacie.

3.i co z poduszką – bedzie pasować ze zwykłej kierownicy do wielofunkcyjnej??z góry dzieki za pomoc!!!

ad.1 tak!
ad. 2 nachyl karczycho i zobacz jaki jest czujnik przy pedale hamulca!
ad.3 wsio pasuje!
pzdr
E.

PostNapisane: 26 sty 2010, 22:45
przez Rycerz
Witam

Posiadam mazde z silnikiem 1,8 benzyna 2002 zastanawiam sie nad zamontowaniem tempomatu.
Prosil bym o foty zamontowanego tempomatu chodzi mi o miejsce jego zamontowania i miejsce w ktorym zanajduje sie kostka przylaczeniowa.
Z gory dziekuje za wszelkie informacje.

PostNapisane: 26 sty 2010, 23:20
przez Enduro
Rycerz napisał(a):Posiadam mazde z silnikiem 1,8 benzyna 2002 zastanawiam sie nad zamontowaniem tempomatu.
Prosil bym o foty zamontowanego tempomatu chodzi mi o miejsce jego zamontowania i miejsce w ktorym zanajduje sie kostka przylaczeniowa.

w benzynie jest to bardziej problematczne, bo tam sterowanie odbywa się przy pomocy siliczka i cięgna...
E.

PostNapisane: 27 sty 2010, 14:21
przez Rycerz
Co rozumiesz przez problematyczne? Czy w mojej maszynie jest ta wtyczka i gdzie sie ona znajduje i gdzie jest miejsce mocowania owego silniczka krokowego nie moge namierzyc ich. I jeszcze jedno pytanie jak bezpiecznie odlaczyc poduszke? Tak by nie wystrzelila. I czy po takim odlaczeniu zostana jakies bledy? Bo chcialbym zmienic cala kierownice.

PostNapisane: 27 sty 2010, 14:38
przez Enduro
Rycerz napisał(a):jak bezpiecznie odlaczyc poduszke? Tak by nie wystrzelila. I czy po takim odlaczeniu zostana jakies bledy? Bo chcialbym zmienic cala kierownice.

zdejmnij przedtem klemy akumulatora
i troche dla pewnosci odczekaj..
pozdr.
Enduro

PostNapisane: 27 sty 2010, 22:19
przez Rycerz
Kierownica zamatowana. Sterowanie radiem dziala poprawnie. Wystarczy tylko wpiac kostke. Nad tepomatem jeszcze sie zastanowie czy matowac czy nie.

Dzieki za pomoc Enduro

Re: Zmiana zwykłej kierownicy na wielofunkcyjną

PostNapisane: 26 maja 2011, 09:40
przez gmg
Jaki rozmiar nasadki jest potrzebny do odkrecenia kierownicy w m6 po lifcie?
Pozdrawiam.

Re: Zmiana zwykłej kierownicy na wielofunkcyjną

PostNapisane: 26 maja 2011, 10:22
przez Enduro
gmg napisał(a):Jaki rozmiar nasadki jest potrzebny do odkrecenia kierownicy w m6 po lifcie?
Pozdrawiam.

w przed- i polifcie jest ten sam, i najlepiej wez klucz tzw. krzyzak do kół. bo ten pasuje na 100%...
pozdr.E