Tempomat (Cruise control) – Różne problemy
Ja mam taki problem z tempomatem, że gdy go włączam to kontrolka świeci się na pomarańczowo, a gdy wciskam set to ani na chwile nie mrugnie nawet na zielono. Światła stopu sprawne. Gdzie zacząć szukać przyczyny?
Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
- Od: 3 kwi 2013, 17:40
- Posty: 57
- Skąd: Żnin
- Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136km
Wojtek napisał(a):Zrob zdjecia jak to wyglada I opisz...
Proszę bardzo
Uploaded with ImageShack.us
– nie mam pojęcia jak mogło dojść do tego, że ten metal tak wygląda, całość spadła z bolca przy przepustnicy
Uploaded with ImageShack.us
– podejrzewam, że winna tego jest śrubka widoczna na zdjęciu, podczas "zabawy" właśnie o nią haczył metalowy, luźny element ale jak to by wyglądało podczas jazdy to pojęcia nie mam bo nie miałem pod ręką drugiej osoby która by się pobawiła pedałem gazu.
Teraz się muszę pobawić z odpowiednim zamocowaniem tak by jakoś się to trzymało.
- Od: 7 cze 2013, 19:43
- Posty: 12
- Skąd: Mysłowice
- Auto: Mazda 6
2.0 141KM
2002r
rockman85 napisał(a):Gdzie zacząć szukać przyczyny?
poczytaj watek i zrob autodiagnoze... a po polsku: sprawdz bledy
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Witam,
1) Od kilku dni jestem właścicielem mazdy: Mazda 6, 2006 r, 2.0 diesel, 136 KM
Po włączeniu tempomatu przyciskiem ON/OFF na kierownicy zapala się pomarańczowa kontrolka "CRUISE MAIN". Następnie chce ustawić zadaną prędkość, rozpędzam się, i naciskam przycisk SET/COAST i zwalniam pedał gazu, i nic się nie dzieje, tempomat nie działa.
Co może być przyczyną, czy tempomat może być zepsuty, czy też źle go włączam?
2) Poprzedni właściciel informował mnie że ten model posiada system ASR, lecz kontrolka od ASR nie włącza się po przekręceniu kluczka ani nie ma wyłącznika ASR. Jak sprawdzić czy jest ASR czy go nie ma?
1) Od kilku dni jestem właścicielem mazdy: Mazda 6, 2006 r, 2.0 diesel, 136 KM
Po włączeniu tempomatu przyciskiem ON/OFF na kierownicy zapala się pomarańczowa kontrolka "CRUISE MAIN". Następnie chce ustawić zadaną prędkość, rozpędzam się, i naciskam przycisk SET/COAST i zwalniam pedał gazu, i nic się nie dzieje, tempomat nie działa.
Co może być przyczyną, czy tempomat może być zepsuty, czy też źle go włączam?
2) Poprzedni właściciel informował mnie że ten model posiada system ASR, lecz kontrolka od ASR nie włącza się po przekręceniu kluczka ani nie ma wyłącznika ASR. Jak sprawdzić czy jest ASR czy go nie ma?
- Od: 25 cze 2013, 21:42
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6, 2.0 Diesel, 2006r, 136KM
1) po zapaleniu pomarańczowej kontrolki wciskając SET powinna ci się jeszcze zielona zapalić. Może rzeczywiście robisz coś źle, albo przycisk się przetarł, nie wiem. Przestudiuj w instrukcji motyw włączania, bo ja tak z głowy ci nie powiem, chyba że miałym teraz kierownicę w ręku
2) w maździe nie ma ASR, tylko DSC. Raczej powinieneś mieć, i kontrolką jest samochód na łyżwach, ale upewnij się jeszcze w wyposażeniu ze masz.
3) uzupełnij profil.
4) takie szybkie pytania dajemy albo w temacie Szybkie Pytania, albo w odpowiednich tematach poświęconych danemu zagadnieniu.
2) w maździe nie ma ASR, tylko DSC. Raczej powinieneś mieć, i kontrolką jest samochód na łyżwach, ale upewnij się jeszcze w wyposażeniu ze masz.
3) uzupełnij profil.
4) takie szybkie pytania dajemy albo w temacie Szybkie Pytania, albo w odpowiednich tematach poświęconych danemu zagadnieniu.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Tempomat włączam tak, jak jest napisane w instrukcji, ale nie uruchamia się.
Czy kontrolka od DSC powinna się włączyć podczas przekręcenia kluczyka?
U mnie wogóle się nie włącza. Świeciła się tylko podczas testu zegarów i kontrolek.
Czy kontrolka od DSC powinna się włączyć podczas przekręcenia kluczyka?
U mnie wogóle się nie włącza. Świeciła się tylko podczas testu zegarów i kontrolek.
- Od: 25 cze 2013, 21:42
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6, 2.0 Diesel, 2006r, 136KM
No to zapraszam do autodiagnozy tempomatu...
Ps. Jeden problem = 1 watek
tapatalk 2
Ps. Jeden problem = 1 watek
tapatalk 2
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Witam wszystkich"nowych"kolegow,jako ze jestem tu nowy proszę o wyrozumiałość.Moj problem jaki posiadam to "odpalenie"tempomatu a wygląda to w nastepujacy sposób:
-po przycisnieciu przycisku on/off zaswieca się kontrolka o kolorze pomarańczowym
-po osiagniecu wymaganej predkosci i wciskaniu przycisku nie przełacza się na kolor zielony,nie jade zbyt wolno i wciskam odpowiedni przycisk.Czytałem instrukcje.
-trzeci stop dział
-bezpieczniki wszystkie sa w porządku
-zielona kontrolka działa,sprawdziłem autotestem
-nie wiem jak się diagnozuje tempomat co się wciska aby cos tam mignęło
Proszę o pomoc bo wybieram się w daleko droge,dziekuje chłopaki z góry
-po przycisnieciu przycisku on/off zaswieca się kontrolka o kolorze pomarańczowym
-po osiagniecu wymaganej predkosci i wciskaniu przycisku nie przełacza się na kolor zielony,nie jade zbyt wolno i wciskam odpowiedni przycisk.Czytałem instrukcje.
-trzeci stop dział
-bezpieczniki wszystkie sa w porządku
-zielona kontrolka działa,sprawdziłem autotestem
-nie wiem jak się diagnozuje tempomat co się wciska aby cos tam mignęło
Proszę o pomoc bo wybieram się w daleko droge,dziekuje chłopaki z góry
- Od: 4 sty 2014, 07:59
- Posty: 45
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda6 2003 121 KM kombi 2.0 Diesel
to nabraniu odpowiedniej predkosci przyciskam SET/COAST tak jak nakazuje instrukcja ACC nie zwieksza mi predkosci,jak dokonać testu cos czytałem o jakiś mrugnięciach jeśli cos się wciśnie.Ile jest czujnikow które wspołpracuja z tempomatem chodzi mi o te w pedałach czy tylko na gazie i hamulcu? i jak sprawdzić czy działają jakies wartości czy jak
- Od: 4 sty 2014, 07:59
- Posty: 45
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda6 2003 121 KM kombi 2.0 Diesel
testów nie znam, ale jeżeli też ci auto nie przyśpiesza z kierownicy tzn że coś nie halo. Ja bym zaczął od sprawdzenia czy wszystkie styki i kabelki są odpowiednio wpięte i nie zaśniedziałe.
Ale zobaczmy co ktoś mądrzejszy powie, bo ja to uczę się jak sam coś robię, czyli jak też mam awarię
Ale zobaczmy co ktoś mądrzejszy powie, bo ja to uczę się jak sam coś robię, czyli jak też mam awarię
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
lucyfer123456789 napisał(a):jak dokonać testu cos czytałem o jakiś mrugnięciach jeśli cos się wciśnie.Ile jest czujnikow które wspołpracuja z tempomatem chodzi mi o te w pedałach czy tylko na gazie i hamulcu? i jak sprawdzić czy działają jakies wartości czy jak
zapraszam do lektury tego watku... zwlaszcza strony pierwsza i druga...
ps. str.1
Wojtek napisał(a):1. Main cruise zalacza sie – zolta dioda swieci. Brak reakcji na przycisk SET.
2. Pomierzylem rezystancje przyciskow i sa idealne.
3. Wszystkie sygnaly dochodza do samego tempomatu (wlacznik sprzegla, dwa wlaczniki hamulca, przyciski, masa, zasilanie i dane z predkosci obrotowej kola).
4. Po wlaczeniu main cruise i przytrzymaniu przycisku ACC przez 5 sekund zalacza sie na okolo 2s zielona dioda: cruise set a pozniej zaczyna mrugac 7 razy i przerwa i znowu 7 razy i tak w kolko... Ten test wykonalem przy wlaczonym silniku na postoju.
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
dokonałem testu a właściwie próbowałem bo nic to nie dało po nacisnieciu on/off i wcisnieciu i przytrzymaniu ACC nic nie mruga i nic się nie dzieje,tzn.swieci nadal tylko pomaranczowa dioda,jakies sugestie?
- Od: 4 sty 2014, 07:59
- Posty: 45
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda6 2003 121 KM kombi 2.0 Diesel
tak,silnik pracował,dodam tylko ze do czujnika hamulca przylutowany jest dodatkowy kabelek,po sprawdzeniu odpowiada on za czujki parkingowe tak aby po wcisnieciu hamulca pokazywały jaki dystans dzieli samochod do przeszkody(przod tył),ale to nie działa nie wpływa na tempomat bo nawet odlutowałem go i sprawdzałem bez niego....już szlak mnie .....
- Od: 4 sty 2014, 07:59
- Posty: 45
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda6 2003 121 KM kombi 2.0 Diesel
poważnie pytasz Wojtek? ,bo jeśli tak to nie pamiętam ale dziś zrobie probe i napisze o tym,tak czy siak dziekuje Ci za dotychczasowe porady
- Od: 4 sty 2014, 07:59
- Posty: 45
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda6 2003 121 KM kombi 2.0 Diesel
Opisz dokladnie wszystko jak robisz.. od momentu otwarcia drzwi...
tapatalk 2
tapatalk 2
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Ok,wiec tak:otwieram Madzie właczam silnik,potem swiatła,nastepnie właczam tempomat przyciskiem on/off,zapala się pomaranczowa kontrolka,nastepnie przyciskam i trzymam przycisk resume/accel przez ponad 5 sekund NIESTETY NIC SIE NIE ZAPALA,poza swiecaca się już pomaranczowa kontrolka.
Wtedy wyłączam tempomat przyciskiem on/off wyłączam swiatła ,i robie j/w niestety nadal nie mam zadnej innej kotrolki poza ta pomaranczowa
Wtedy wyłączam tempomat przyciskiem on/off wyłączam swiatła ,i robie j/w niestety nadal nie mam zadnej innej kotrolki poza ta pomaranczowa
- Od: 4 sty 2014, 07:59
- Posty: 45
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda6 2003 121 KM kombi 2.0 Diesel
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 16 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6