Tempomat (Cruise control) – Różne problemy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez arszenick » 4 sie 2008, 10:33

Chyba nie dziala mi tempomat (nie zapala się kontrolka po nacisnieciu na przycisk on/off, na reszte przyciisków tez nie odpowiada). Czy jest do tego jakiś bezpiecznik, co sprawdzić?

pozdrawiam
diaboł was zeźre!
Początkujący
 
Od: 12 lip 2008, 20:06
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 136kM 2004 vagon

Postprzez retsiwt » 4 sie 2008, 11:14

Jeśli bezpieczniki, to szukaj w 2 miejscach. Albo koło lewej nogi kierowcy, albo pod maską. jak otwierasz te przysłony od bezpieczników, to masz tam schemat który jest od czego. Poszukaj, może jest. :)
z Focusa do Mazdy 6? WOOOW <wow>

To fajnie, że seryjnie dostałem 13KM i 32Nm gratis :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 maja 2008, 11:43
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 '03 2,0 CiTD(136)149KM

Postprzez arszenick » 5 sie 2008, 11:56

Sprawdziłem te bezpieczniki – wg instrukcji nie istnieje takowy. Miał ktoś kiedys taki problem? Nie pokazuje sie nawet kontrolka Cruise main po włączeniu on/off temomatu... Zalezy mi na tym bo na dłuższych trasach jest bardzo pomocne.
diaboł was zeźre!
Początkujący
 
Od: 12 lip 2008, 20:06
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 136kM 2004 vagon

Postprzez Pawko_6 » 5 sie 2008, 14:09

Na działanie tempomatu ma wpływ kilka czynników np: prawidłowa praca ABS-u, prędkość pojazdu, a nawet przepalone żarówki świateł STOP- może znajdziesz związek z tymi systemami. Jeżeli nie, to odkręć sterowanie w kierownicy i oczyść styki, sprawdź również, włączniki przy pedałach hamulca i sprzęgła.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez arszenick » 5 sie 2008, 15:18

ale tempomat wogole sie nie wlacza on/off a to chyba nie zalezy od w/w czynników (nie piszę o włączeniu go do pracy z jakąś okresloną prędkością). Jak sie dobrac do tych styków w kierownicy (moze faktycznie to tylko włącznik)?
diaboł was zeźre!
Początkujący
 
Od: 12 lip 2008, 20:06
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 136kM 2004 vagon

Postprzez Pawko_6 » 5 sie 2008, 15:34

Panel jest przykręcony śrubą, ale żeby dostać się do niej musisz odkręcić poduszkę. Sterowanie radia działa ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez arszenick » 5 sie 2008, 15:44

tak dziala
diaboł was zeźre!
Początkujący
 
Od: 12 lip 2008, 20:06
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 136kM 2004 vagon

Postprzez Pawko_6 » 5 sie 2008, 15:57

W panelu sterowania tempomatem oczyść całą płytkę i sprawdź wartości rezystorów, jak tylko znajdę to Ci prześlę schemat.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez arszenick » 5 sie 2008, 17:35

ok dzieki za info. Pawko byłbym dźwieczny za schemat – miernik mam wiec pownienem dac rade tylko jeszcze nie wiem jak sie dostac do tego panelu raczej nie jestem mechanikiem a boje sie grzebac przy poduszkach...
diaboł was zeźre!
Początkujący
 
Od: 12 lip 2008, 20:06
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 136kM 2004 vagon

Postprzez Pawko_6 » 5 sie 2008, 18:06

Proszę schemat.

Obrazek

Sprawdziłem również, że włączniki przy sprzęgle i hamulcu nie mają wpływu na włączenie tempomatu, tylko na działanie, więc ten kierunek możesz wyeliminować.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez hteb » 11 sie 2008, 11:46

mam podobną akcję z tempomatem z tym że poprostu się zawiesił po włączeniu. Nie dało się go wyłączyć (on/off) – oczywiście na komendy z kierownicy nie reagował.
Rozpiąłem akumulator by wyzerować błędy jednakże to nie pomogło – nie reaguje na nic – nie włącza się po prostu :|
Sprawdzę bezpieczniki – tak będzie najszybciej :) Spalona żarówka może być przyczyną ??
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2008, 09:25
Posty: 74
Auto: Audi S4

Postprzez Pawko_6 » 11 sie 2008, 20:59

hteb napisał(a):Spalona żarówka może być przyczyną

Nie. :( Szukaj przerwy w połączeniach. Nie mogłeś wyłączyć, ponieważ padło połączenie, teraz nie możesz włączyć, bo to jest ten sam przycisk ON/OFF. :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Wojtek » 7 gru 2009, 03:06

Witam wszystkich,
Jak w temacie... po odlaczeniu akumulatora, nie moge wlaczyc tego cudownego urzadzonka... Przeszukalem nasze forum, ale to co znalazlem nie daje odpowiedzi na moj problem. Ponizej podaje to co juz zaobserwowalem:

1. Main cruise zalacza sie – zolta dioda swieci. Brak reakcji na przycisk SET.
2. Pomierzylem rezystancje przyciskow i sa idealne.
3. Wszystkie sygnaly dochodza do samego tempomatu (wlacznik sprzegla, dwa wlaczniki hamulca, przyciski, masa, zasilanie i dane z predkosci obrotowej kola).
4. Po wlaczeniu main cruise i przytrzymaniu przycisku ACC przez 5 sekund zalacza sie na okolo 2s zielona dioda: cruise set a pozniej zaczyna mrugac 7 razy i przerwa i znowu 7 razy i tak w kolko... Ten test wykonalem przy wlaczonym silniku na postoju.

Czy ktos wie jak zaprogramowac tempomat, lub co moze byc przyczyna takiego stanu?
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 22 mar 2012, 13:06 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 3 razy
Powód: edycja tematu
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez zenon » 7 gru 2009, 09:00

67igor1 napisał(a):Wszystkie sygnaly dochodza do samego tempomatu


A skąd to wiesz?
Benzyna ... paliwo idealne.
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 09:17
Posty: 85
Auto: M6

Postprzez Grzyby » 7 gru 2009, 09:25

67igor1 napisał(a):Ten test wykonalem przy wlaczonym silniku na postoju.

??
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez zenon » 7 gru 2009, 09:29

Grzyby co nie wiesz?

Jak przytrzymać ACC przez 5s na postoju?
Benzyna ... paliwo idealne.
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 09:17
Posty: 85
Auto: M6

Postprzez Grzyby » 7 gru 2009, 09:34

zaraz zaraz, a kto włącza tempomat w stojącym aucie?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez zenon » 7 gru 2009, 09:39

Ja rozumię że punkt 1 jest podczas jazdy, a punkt 4 na postoju ... ale kto wie :D

Jeśli "kto wie" to Grzyby dostaje +15 mądrości życiowej :D
Benzyna ... paliwo idealne.
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 09:17
Posty: 85
Auto: M6

Postprzez Wojtek » 7 gru 2009, 10:47

zenon napisał(a):
67igor1 napisał(a):Wszystkie sygnaly dochodza do samego tempomatu


A skąd to wiesz?

Bo pomierzylem to. Mam serwisowke z tego forum i tam jest OPISANE co i jak pomierzyc. (A co nie wiedziales o tym? -10pkt)
Zanim cos napisze na forum staram sie przygotowac i sam ogarnac temat...
Oczywiscie punkt 1 – w czasie jazdy z predkoscia powyzej 50km/h
Jakies konkrety Panowie?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Grzyby » 7 gru 2009, 10:53

67igor1 napisał(a):Jakies konkrety Panowie?

W sumie to żadnych. Dziwne że po dopięciu aku tempomat nie działa. U mnie wielokrotnie był odpinany a nigdy takiego cyrku nie miałem.
A nic tam w okolicach aku nie grzebane? Nie pamiętam jak to wygląda ale gdzieś właśnie w tamtych okolicach jest całe to usrojstwo tempomatowe.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6