Tempomat (Cruise control) – Różne problemy
Chyba nie dziala mi tempomat (nie zapala się kontrolka po nacisnieciu na przycisk on/off, na reszte przyciisków tez nie odpowiada). Czy jest do tego jakiś bezpiecznik, co sprawdzić?
pozdrawiam
pozdrawiam
diaboł was zeźre!
- Od: 12 lip 2008, 20:06
- Posty: 9
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 136kM 2004 vagon
Jeśli bezpieczniki, to szukaj w 2 miejscach. Albo koło lewej nogi kierowcy, albo pod maską. jak otwierasz te przysłony od bezpieczników, to masz tam schemat który jest od czego. Poszukaj, może jest.
z Focusa do Mazdy 6? WOOOW
To fajnie, że seryjnie dostałem 13KM i 32Nm gratis
To fajnie, że seryjnie dostałem 13KM i 32Nm gratis
- Od: 18 maja 2008, 11:43
- Posty: 4
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 '03 2,0 CiTD(136)149KM
Sprawdziłem te bezpieczniki – wg instrukcji nie istnieje takowy. Miał ktoś kiedys taki problem? Nie pokazuje sie nawet kontrolka Cruise main po włączeniu on/off temomatu... Zalezy mi na tym bo na dłuższych trasach jest bardzo pomocne.
diaboł was zeźre!
- Od: 12 lip 2008, 20:06
- Posty: 9
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 136kM 2004 vagon
Na działanie tempomatu ma wpływ kilka czynników np: prawidłowa praca ABS-u, prędkość pojazdu, a nawet przepalone żarówki świateł STOP- może znajdziesz związek z tymi systemami. Jeżeli nie, to odkręć sterowanie w kierownicy i oczyść styki, sprawdź również, włączniki przy pedałach hamulca i sprzęgła.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
ale tempomat wogole sie nie wlacza on/off a to chyba nie zalezy od w/w czynników (nie piszę o włączeniu go do pracy z jakąś okresloną prędkością). Jak sie dobrac do tych styków w kierownicy (moze faktycznie to tylko włącznik)?
diaboł was zeźre!
- Od: 12 lip 2008, 20:06
- Posty: 9
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 136kM 2004 vagon
Panel jest przykręcony śrubą, ale żeby dostać się do niej musisz odkręcić poduszkę. Sterowanie radia działa ?
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
W panelu sterowania tempomatem oczyść całą płytkę i sprawdź wartości rezystorów, jak tylko znajdę to Ci prześlę schemat.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
ok dzieki za info. Pawko byłbym dźwieczny za schemat – miernik mam wiec pownienem dac rade tylko jeszcze nie wiem jak sie dostac do tego panelu raczej nie jestem mechanikiem a boje sie grzebac przy poduszkach...
diaboł was zeźre!
- Od: 12 lip 2008, 20:06
- Posty: 9
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 136kM 2004 vagon
Proszę schemat.
Sprawdziłem również, że włączniki przy sprzęgle i hamulcu nie mają wpływu na włączenie tempomatu, tylko na działanie, więc ten kierunek możesz wyeliminować.
Sprawdziłem również, że włączniki przy sprzęgle i hamulcu nie mają wpływu na włączenie tempomatu, tylko na działanie, więc ten kierunek możesz wyeliminować.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
mam podobną akcję z tempomatem z tym że poprostu się zawiesił po włączeniu. Nie dało się go wyłączyć (on/off) – oczywiście na komendy z kierownicy nie reagował.
Rozpiąłem akumulator by wyzerować błędy jednakże to nie pomogło – nie reaguje na nic – nie włącza się po prostu
Sprawdzę bezpieczniki – tak będzie najszybciej Spalona żarówka może być przyczyną
Rozpiąłem akumulator by wyzerować błędy jednakże to nie pomogło – nie reaguje na nic – nie włącza się po prostu
Sprawdzę bezpieczniki – tak będzie najszybciej Spalona żarówka może być przyczyną
- Od: 9 cze 2008, 09:25
- Posty: 74
- Auto: Audi S4
hteb napisał(a):Spalona żarówka może być przyczyną
Nie. Szukaj przerwy w połączeniach. Nie mogłeś wyłączyć, ponieważ padło połączenie, teraz nie możesz włączyć, bo to jest ten sam przycisk ON/OFF.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Witam wszystkich,
Jak w temacie... po odlaczeniu akumulatora, nie moge wlaczyc tego cudownego urzadzonka... Przeszukalem nasze forum, ale to co znalazlem nie daje odpowiedzi na moj problem. Ponizej podaje to co juz zaobserwowalem:
1. Main cruise zalacza sie – zolta dioda swieci. Brak reakcji na przycisk SET.
2. Pomierzylem rezystancje przyciskow i sa idealne.
3. Wszystkie sygnaly dochodza do samego tempomatu (wlacznik sprzegla, dwa wlaczniki hamulca, przyciski, masa, zasilanie i dane z predkosci obrotowej kola).
4. Po wlaczeniu main cruise i przytrzymaniu przycisku ACC przez 5 sekund zalacza sie na okolo 2s zielona dioda: cruise set a pozniej zaczyna mrugac 7 razy i przerwa i znowu 7 razy i tak w kolko... Ten test wykonalem przy wlaczonym silniku na postoju.
Czy ktos wie jak zaprogramowac tempomat, lub co moze byc przyczyna takiego stanu?
Pozdrawiam.
Jak w temacie... po odlaczeniu akumulatora, nie moge wlaczyc tego cudownego urzadzonka... Przeszukalem nasze forum, ale to co znalazlem nie daje odpowiedzi na moj problem. Ponizej podaje to co juz zaobserwowalem:
1. Main cruise zalacza sie – zolta dioda swieci. Brak reakcji na przycisk SET.
2. Pomierzylem rezystancje przyciskow i sa idealne.
3. Wszystkie sygnaly dochodza do samego tempomatu (wlacznik sprzegla, dwa wlaczniki hamulca, przyciski, masa, zasilanie i dane z predkosci obrotowej kola).
4. Po wlaczeniu main cruise i przytrzymaniu przycisku ACC przez 5 sekund zalacza sie na okolo 2s zielona dioda: cruise set a pozniej zaczyna mrugac 7 razy i przerwa i znowu 7 razy i tak w kolko... Ten test wykonalem przy wlaczonym silniku na postoju.
Czy ktos wie jak zaprogramowac tempomat, lub co moze byc przyczyna takiego stanu?
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 22 mar 2012, 13:06 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 3 razy
Powód: edycja tematu
Powód: edycja tematu
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
zenon napisał(a):67igor1 napisał(a):Wszystkie sygnaly dochodza do samego tempomatu
A skąd to wiesz?
Bo pomierzylem to. Mam serwisowke z tego forum i tam jest OPISANE co i jak pomierzyc. (A co nie wiedziales o tym? -10pkt)
Zanim cos napisze na forum staram sie przygotowac i sam ogarnac temat...
Oczywiscie punkt 1 – w czasie jazdy z predkoscia powyzej 50km/h
Jakies konkrety Panowie?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
67igor1 napisał(a):Jakies konkrety Panowie?
W sumie to żadnych. Dziwne że po dopięciu aku tempomat nie działa. U mnie wielokrotnie był odpinany a nigdy takiego cyrku nie miałem.
A nic tam w okolicach aku nie grzebane? Nie pamiętam jak to wygląda ale gdzieś właśnie w tamtych okolicach jest całe to usrojstwo tempomatowe.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6