Zablokowany zamek przednich drzwi – pękła sprężynka
No i widzisz – tak myslalem – nie z Sosnowca, a z Jaworzna (choc to prawie to samo), a sam warsztat w Myslowicach – natomiast we wszystkich trzech miastach na raz, Mariuszy od groma
PS. Mariusz to maxkls na forum tak nawiasem.
PS. Mariusz to maxkls na forum tak nawiasem.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
podepnę się pod temat:
wczoraj coś się stało z zamkiem w drzwiach kierowcy, mianowicie jak otwieram zdalnie, rygle słychać że pracują prawidłowo, jednak drzwi otwierają się tylko trochę (tak jakby były nie do końca zatrzaśnięte, za lekko dopchane i się do końca nie zamknęły), wtedy muszę jeszcze raz nacisnąć na pilocie przycisk otwierania i dopiero mogę otworzyć drzwi, co się mogło stać?
wczoraj coś się stało z zamkiem w drzwiach kierowcy, mianowicie jak otwieram zdalnie, rygle słychać że pracują prawidłowo, jednak drzwi otwierają się tylko trochę (tak jakby były nie do końca zatrzaśnięte, za lekko dopchane i się do końca nie zamknęły), wtedy muszę jeszcze raz nacisnąć na pilocie przycisk otwierania i dopiero mogę otworzyć drzwi, co się mogło stać?
Wczoraj dopadła także mnie pęknięta sprężynka. Myślę że znalazłem łatwiejszy sposób na otwarcie zablokowanych drzwi:
1. Odchylamy tapicerkę – nie musimy całej zdejmować.
2. Odklejamy piankową osłonę (zaślepkę) z wygłuszenia auta znajdującą się powyżej zamka.
3. Przez dziurę (po piankowej osłonce) wkładamy rękę i zdejmujemy zapinkę (zawleczkę) cięgna, które idzie do zewnętrznej klamki.
4. Teraz to cięgno pchamy w dół i klamką wewnętrzną otwieramy drzwi.
Mnie to zajęło 15-20 min. ( nie liczę czasu na dostanie się do zamka z prawych drzwi, żeby zobaczyć jak jest zbudowany ).
Dalsza metoda naprawy – standard.
1. Odchylamy tapicerkę – nie musimy całej zdejmować.
2. Odklejamy piankową osłonę (zaślepkę) z wygłuszenia auta znajdującą się powyżej zamka.
3. Przez dziurę (po piankowej osłonce) wkładamy rękę i zdejmujemy zapinkę (zawleczkę) cięgna, które idzie do zewnętrznej klamki.
4. Teraz to cięgno pchamy w dół i klamką wewnętrzną otwieramy drzwi.
Mnie to zajęło 15-20 min. ( nie liczę czasu na dostanie się do zamka z prawych drzwi, żeby zobaczyć jak jest zbudowany ).
Dalsza metoda naprawy – standard.
- Od: 21 mar 2009, 17:04
- Posty: 30
- Skąd: Pabianice
- Auto: Mazda 6 GJ 2,5 Kombi '14
Mazda 6 2,5 L5 KOMBI '08+LPG
Mazda 6 KOMBI 2,0 LF '06+LPG
Witam.(sorry że odgrzewam temat)
Też mam taki problem , podążam zgodnie z instrukcją (Waszą) ale zatrzymałem się na zapince(zawleczce) cięgna...za nic nie mogę jej znaleźć/wyczuć..
Jak się do niego dobrać ?
Z góry dzięki za pomoc.
[Już sobie poradziłem...jutro dobiorę do zamka i zajmę słynną sprężynką]
Też mam taki problem , podążam zgodnie z instrukcją (Waszą) ale zatrzymałem się na zapince(zawleczce) cięgna...za nic nie mogę jej znaleźć/wyczuć..
Jak się do niego dobrać ?
Z góry dzięki za pomoc.
[Już sobie poradziłem...jutro dobiorę do zamka i zajmę słynną sprężynką]
- Od: 10 lis 2010, 12:45
- Posty: 22
- Skąd: Serock, woj. mazowieckie
- Auto: Mazda 6 CiTD kombi , 2.0 121KM
Witam,
Mam problem z tej samej serii – myślałem początkowo, że sprężynka ale robiąc wg powyższej instrukcji nic to nie dało. Rozebrałem drzwi z prawej strony, żeby zobaczyć dokładnie jak działa mechanizm. Myślę, że problem jest inny:
Zamykając zamek dwukrotnym naciśnięciem Lock na pilocie rozłączyło mi połączenie pomiędzy dźwignią do zwalniania blokady a blokadą w zamku i zamek mam nadal zablokowany. Mechanizm centralnego zamka w tych drzwiach reaguje na sygnały pilota, czy dźwigni od blokady drzwi – czuć w ręce, że coś w nim w środku się porusza, ale nie zwalnia blokady.
Tego kroku nie bardzo rozumiem. Sprężynka z tego co widziałem odpowiada za odbijanie cięgna. Cięgno klamki zewnętrznej jest połączone w zamku z klamką wewnętrzną, więc pchanie cięgna w dół to jest to samo, co pociąganie za klamkę wewnętrzną. Nie rozumiem, jak ten krok mógł sprawić, że drzwi się otwierały.
Wydaje mi się, że mam teraz tylko dwie możliwości: wyłamać/wyciąć ten czarny plastik, który obudowuje zamek, albo poszukać jakiegoś magika od awaryjnego otwierania zamków.
Mam problem z tej samej serii – myślałem początkowo, że sprężynka ale robiąc wg powyższej instrukcji nic to nie dało. Rozebrałem drzwi z prawej strony, żeby zobaczyć dokładnie jak działa mechanizm. Myślę, że problem jest inny:
Zamykając zamek dwukrotnym naciśnięciem Lock na pilocie rozłączyło mi połączenie pomiędzy dźwignią do zwalniania blokady a blokadą w zamku i zamek mam nadal zablokowany. Mechanizm centralnego zamka w tych drzwiach reaguje na sygnały pilota, czy dźwigni od blokady drzwi – czuć w ręce, że coś w nim w środku się porusza, ale nie zwalnia blokady.
4. Teraz to cięgno pchamy w dół i klamką wewnętrzną otwieramy drzwi.
Tego kroku nie bardzo rozumiem. Sprężynka z tego co widziałem odpowiada za odbijanie cięgna. Cięgno klamki zewnętrznej jest połączone w zamku z klamką wewnętrzną, więc pchanie cięgna w dół to jest to samo, co pociąganie za klamkę wewnętrzną. Nie rozumiem, jak ten krok mógł sprawić, że drzwi się otwierały.
Wydaje mi się, że mam teraz tylko dwie możliwości: wyłamać/wyciąć ten czarny plastik, który obudowuje zamek, albo poszukać jakiegoś magika od awaryjnego otwierania zamków.
- Od: 28 sie 2008, 14:47
- Posty: 5
- Skąd: Kalisz
- Auto: Mazda6 2.0 143KM '03
Dokładnie już nie pamiętam (troszkę czasu mineło) – ale chodzi o to, że po zdjęciu zapinki można wykonac większy ruch samym cięgnem niż gdy ruch ten jest ograniczony "ruchem klamki".
U mnie to zadziałało, a miałem uszkodzoną sprężynkę i nie musiałem niszczyć żadnego plastiku.
U mnie to zadziałało, a miałem uszkodzoną sprężynkę i nie musiałem niszczyć żadnego plastiku.
- Od: 21 mar 2009, 17:04
- Posty: 30
- Skąd: Pabianice
- Auto: Mazda 6 GJ 2,5 Kombi '14
Mazda 6 2,5 L5 KOMBI '08+LPG
Mazda 6 KOMBI 2,0 LF '06+LPG
[Edit]
Dzięki rob777 – Twoja metoda okazała się prawie dobra;)
Nie pchamy w dół, tylko ciągniemy do góry. Zamek z urwaną sprężynką pod ciężarem cięgna od klamki zewnętrznej zachowuje się tak, jakby ktoś cały czas ciągnął za klamkę – dlatego centralny zamek go nie otwiera. Wystarczyło zadziałać tak, jak działa sprężynka – podciągnąć cięgno do góry, wtedy możemy odblokować zamek pilotem i otworzyć pociągając za wewnętrzną klamkę.
Gdyby ktoś szukał, to zawleczka cięgna znajduje się u góry po lewej stronie (zaraz pod klamką zewnętrzną). Dostęp przez uchyloną tapicerkę nie jest najlepszy ale daje się zrobić. Wiedząc jak, wystarczy 15 min na otworzenie drzwi. Największy problem miałem, żeby odkręcić śrubkę za kloszem żarówki (na dole drzwi) – przeszkadzał fotel kierowcy.
Dzięki za wszystkie wskazówki.
Dzięki rob777 – Twoja metoda okazała się prawie dobra;)
4. Teraz to cięgno pchamy w dół
Nie pchamy w dół, tylko ciągniemy do góry. Zamek z urwaną sprężynką pod ciężarem cięgna od klamki zewnętrznej zachowuje się tak, jakby ktoś cały czas ciągnął za klamkę – dlatego centralny zamek go nie otwiera. Wystarczyło zadziałać tak, jak działa sprężynka – podciągnąć cięgno do góry, wtedy możemy odblokować zamek pilotem i otworzyć pociągając za wewnętrzną klamkę.
Gdyby ktoś szukał, to zawleczka cięgna znajduje się u góry po lewej stronie (zaraz pod klamką zewnętrzną). Dostęp przez uchyloną tapicerkę nie jest najlepszy ale daje się zrobić. Wiedząc jak, wystarczy 15 min na otworzenie drzwi. Największy problem miałem, żeby odkręcić śrubkę za kloszem żarówki (na dole drzwi) – przeszkadzał fotel kierowcy.
Dzięki za wszystkie wskazówki.
- Od: 28 sie 2008, 14:47
- Posty: 5
- Skąd: Kalisz
- Auto: Mazda6 2.0 143KM '03
Hej naprawiałem według instrukcji mam poważny problem pękł mi plastik na końcu cięgna.
Łącznik cięgna z zamkiem jest to mały różowy plastik, który się obraca razem z ruchem kluczyka.
Nie wie ktoś gdzie to można kupić ? albo jakiś zamiennik zastosować. Wygląda to podobnie jak przy cięgnie od klamki tylko że mniejsze.
Bez tego nie zamknie samochodu anie nie otworzy kluczykiem.
Proszę o pomoc.
Łącznik cięgna z zamkiem jest to mały różowy plastik, który się obraca razem z ruchem kluczyka.
Nie wie ktoś gdzie to można kupić ? albo jakiś zamiennik zastosować. Wygląda to podobnie jak przy cięgnie od klamki tylko że mniejsze.
Bez tego nie zamknie samochodu anie nie otworzy kluczykiem.
Proszę o pomoc.
Ale jazda to musi być MAZDA :) 666
ZOOM-ZOOM
ZOOM-ZOOM
- Od: 10 mar 2009, 00:09
- Posty: 38
- Skąd: Płock
- Auto: M6 2002r 2.0i 16V 141KM GG+GAZ
Dzięki poradom jak wyżej, także sobie poradziłem.
Dodatkowe uwagi: Wkręt krzyżakowy koło lampki dolnej odkręciłem krótkim wkrętakiem krzyżakowym- jest dość duży i można go namacać palcem – jest przed lampką ( w kierunku przodu samochodu). Jak się trafi w wycięcia wkręta , to już dalej idzie. Końcówkę wykręcania- długim bitem od wkrętaka z wymiennymi końcówkami – kręcąc palcami. Pozycja: leżąc na brzuchu w poprzek foteli. Fotel kierowcy cofnięty na maksa.
Pozostałe 2 wkręty: jeden pod zaślepką przy klamce, drugi skierowany w dół- pod wyklejką zagłębienia na uchwyt ręką w podłokietniku.
Aby odczepić tapicerkę, trzeba ją unosić nieco w górę- jest zaczepiona na krawędzi wzdłuż szyby, oraz ma kilka plastikowych klipsów które trzeba delikatnie wyciągnąć prostopadle do płaszczyzny drzwi – do wnętrza samochodu.
Majstrowanie ręką przez otwór w kierunku zamka – radzę zabezpieczyć krawędź otworu np. szarą taśmą, rękę można też okleić – trochę się pokaleczyłem.
Cięgno zamka – gruby pręt – odbezpieczyć i wyjąć od strony zewnętrznej klamki – przez szparę szyby lub mały okrągły otwór otwór w drzwiach można obejrzeć ten element, wtedy wszystko jasne jak go rozłączyć.
Następnie zamknąć i otworzyć pilotem – powinno zaskoczyć i dać się otworzyć klamką wewnętrzną – bo zewnętrzna jest rozłączona. Można próbować wepchnąć cięgło w dół lub podnieść do góry przed tą operacją – nie wiem która czynność, ale pomogła.
kończę, bo krew leci z ręki na klawiaturę ;–)
Jutro idę kupować zamek i wymienię.
Pozdrawiam,
P.
Dodatkowe uwagi: Wkręt krzyżakowy koło lampki dolnej odkręciłem krótkim wkrętakiem krzyżakowym- jest dość duży i można go namacać palcem – jest przed lampką ( w kierunku przodu samochodu). Jak się trafi w wycięcia wkręta , to już dalej idzie. Końcówkę wykręcania- długim bitem od wkrętaka z wymiennymi końcówkami – kręcąc palcami. Pozycja: leżąc na brzuchu w poprzek foteli. Fotel kierowcy cofnięty na maksa.
Pozostałe 2 wkręty: jeden pod zaślepką przy klamce, drugi skierowany w dół- pod wyklejką zagłębienia na uchwyt ręką w podłokietniku.
Aby odczepić tapicerkę, trzeba ją unosić nieco w górę- jest zaczepiona na krawędzi wzdłuż szyby, oraz ma kilka plastikowych klipsów które trzeba delikatnie wyciągnąć prostopadle do płaszczyzny drzwi – do wnętrza samochodu.
Majstrowanie ręką przez otwór w kierunku zamka – radzę zabezpieczyć krawędź otworu np. szarą taśmą, rękę można też okleić – trochę się pokaleczyłem.
Cięgno zamka – gruby pręt – odbezpieczyć i wyjąć od strony zewnętrznej klamki – przez szparę szyby lub mały okrągły otwór otwór w drzwiach można obejrzeć ten element, wtedy wszystko jasne jak go rozłączyć.
Następnie zamknąć i otworzyć pilotem – powinno zaskoczyć i dać się otworzyć klamką wewnętrzną – bo zewnętrzna jest rozłączona. Można próbować wepchnąć cięgło w dół lub podnieść do góry przed tą operacją – nie wiem która czynność, ale pomogła.
kończę, bo krew leci z ręki na klawiaturę ;–)
Jutro idę kupować zamek i wymienię.
Pozdrawiam,
P.
Piotr
- Od: 11 lut 2007, 21:48
- Posty: 12
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 6 Sport Kombi 2,0/121KM
witam, hehe no i mnie dopadł ten sam problem z drzwiami i tą nieszczęsną sprężynką, ale zadzwoniłem do pana na ul. Odolańską powiedziałem w czym problem, zaśmiał się i zaprosił serdecznie po świętach miałem zacząć naprawę sam ale z moimi nerwami obawiam się że skończyło by się wymianą całych drzwi
_____________________________
Edit 26.04.2011
dziś pojechałem na ul. Odolańską oczywiście w wawie, cała naprawa łącznie z otwarciem tych nieszczęsnych drzwi trwała niecałą godzinkę. Koleś który tam pracuje jest naprawdę złotą rączką, czego nie powiem o dwóch pozostałych warsztatach w których spędziłem łącznie 7 godzin i nic.
...podzióbali tylko wszystko w środku...
a zainteresowanych, których spodka podobna niemiła sytuacja, podaje nr bezpośrednio do pana Krzyśka bo to pozwoli obniżyć koszta naprawy 501235608, powołujcie się na forum mazdy )
_____________________________
Edit 26.04.2011
dziś pojechałem na ul. Odolańską oczywiście w wawie, cała naprawa łącznie z otwarciem tych nieszczęsnych drzwi trwała niecałą godzinkę. Koleś który tam pracuje jest naprawdę złotą rączką, czego nie powiem o dwóch pozostałych warsztatach w których spędziłem łącznie 7 godzin i nic.
...podzióbali tylko wszystko w środku...
a zainteresowanych, których spodka podobna niemiła sytuacja, podaje nr bezpośrednio do pana Krzyśka bo to pozwoli obniżyć koszta naprawy 501235608, powołujcie się na forum mazdy )
Ostatnio edytowano 26 kwi 2011, 12:35 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: prosze uzywac przycisku edycji...
Powód: prosze uzywac przycisku edycji...
- Od: 1 maja 2010, 14:34
- Posty: 23
- Skąd: warszawa
- Auto: Mazda 6, 136 kucy, kombi
civic99,
prosze uzywac przycisku edycji do dodania nowego info...
i prosze uzupelnij swoj profil...
prosze uzywac przycisku edycji do dodania nowego info...
i prosze uzupelnij swoj profil...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Odgrzebie, czy jest możliwość że jest inny zamek w M6 tzn bez sprężynki?
Dzisiaj byłem w ASO i drzwi otworzyli, ale sprężynki nie znaleźli tylko twierdzą że plastykowy element jakis uszkodzony i trzeba cały zamek wymienić. Temat im znany ale na miejscu zamka nie mieli
Dzisiaj byłem w ASO i drzwi otworzyli, ale sprężynki nie znaleźli tylko twierdzą że plastykowy element jakis uszkodzony i trzeba cały zamek wymienić. Temat im znany ale na miejscu zamka nie mieli
- Od: 29 wrz 2006, 14:11
- Posty: 1329 (20/14)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004
Czy ta sprężynka powinna być zamontowana w tym miejscu ?
Zamontowałem wszystko i objaw jest następujący:
Otwieram normalnie klamką od środka jak i od zewnątrz.
Problem pojawia się gdy chce zamknąć drzwi centralnym , naciskam pilota raz, i odbija i nie chce zamknąć , jest taki dźwięk jakby któreś drzwi były otwarte, ale jak nacisnę drugi raz centralny działa ale niestety po tej operacji już klamką drzwi nie otworzę:( Muszę ściągać cięgno i użyć metody opisanej w tym wątku do odblokowania drzwi. Co to może być ?
Zamontowałem wszystko i objaw jest następujący:
Otwieram normalnie klamką od środka jak i od zewnątrz.
Problem pojawia się gdy chce zamknąć drzwi centralnym , naciskam pilota raz, i odbija i nie chce zamknąć , jest taki dźwięk jakby któreś drzwi były otwarte, ale jak nacisnę drugi raz centralny działa ale niestety po tej operacji już klamką drzwi nie otworzę:( Muszę ściągać cięgno i użyć metody opisanej w tym wątku do odblokowania drzwi. Co to może być ?
- Od: 5 kwi 2007, 09:04
- Posty: 98
- Skąd: Łódź
Cholera trafiła chyba i mnie ta usterka.
W sobotę spróbuję powalczyć z tematem
Edit:
Usterka naprawiona.
Moje przypuszczenia okazały się trafne – czyli nieszczęsna sprężynka.
skorzystałem z pomocy pana Krzyśka tel. 501235608
Trwało to 1 godzinę przy czym samochód był otwarty po 10 minutach a reszta to naprawa zamka czyli jak to określił "naprawiacz" dłubanina
Z ciekawostek – usługa u mnie w domu, oraz było już ciemno (około 19), ale gościu był przygotowany do naprawy w takich warunkach czyli lampa na głowie + latarka.
W sobotę spróbuję powalczyć z tematem
Edit:
Usterka naprawiona.
Moje przypuszczenia okazały się trafne – czyli nieszczęsna sprężynka.
skorzystałem z pomocy pana Krzyśka tel. 501235608
Trwało to 1 godzinę przy czym samochód był otwarty po 10 minutach a reszta to naprawa zamka czyli jak to określił "naprawiacz" dłubanina
Z ciekawostek – usługa u mnie w domu, oraz było już ciemno (około 19), ale gościu był przygotowany do naprawy w takich warunkach czyli lampa na głowie + latarka.
- Od: 26 sty 2012, 08:01
- Posty: 29
- Skąd: los Wołominos
- Auto: M6 2.0/147 GY doładowana podtlenkiem LPG ;)
Niestety okazało się że srpężynkę założyłem źle
Dopiero jak dorwałem zamek od anglika to podpatrzyłem jak powinno być
Ale niestety zamek od anglika nie pasuje juz tłumaczę dlaczego
Brak mechanizmu (2.) i (3.) o ile (3.) można przełożyć o tyle (2.) już nie gdyż nie ma otworu montażowego w sterowaniu centralnego zamka.
Fajnym patentem jest natomiast (4.) ten kołnierz, według mnie, skutecznie utrudniłby otwarcie samochodu drutem przez szparkę między szyba a drzwiami. W europejskich autach tego nie montowali ?
Dopiero jak dorwałem zamek od anglika to podpatrzyłem jak powinno być
Ale niestety zamek od anglika nie pasuje juz tłumaczę dlaczego
Brak mechanizmu (2.) i (3.) o ile (3.) można przełożyć o tyle (2.) już nie gdyż nie ma otworu montażowego w sterowaniu centralnego zamka.
Fajnym patentem jest natomiast (4.) ten kołnierz, według mnie, skutecznie utrudniłby otwarcie samochodu drutem przez szparkę między szyba a drzwiami. W europejskich autach tego nie montowali ?
- Od: 5 kwi 2007, 09:04
- Posty: 98
- Skąd: Łódź
zapraszam do działu regionalnego
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewforum.php?f=36
PS. nie powielamy swoich postów w różnych wątkach
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewforum.php?f=36
PS. nie powielamy swoich postów w różnych wątkach
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6