Zablokowany zamek przednich drzwi – pękła sprężynka

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.
PostTen post został usunięty przez green_t 12 kwi 2012, 11:51.

Postprzez green_t » 12 kwi 2012, 11:52

dobrzyn22 napisał(a):zapraszam do działu regionalnego
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewforum.php?f=36

PS. nie powielamy swoich postów w różnych wątkach :>


przyjęto do wiadomości
tak uczyniłem – mam nadzieję, że koleżanki / koledzy doradzą coś dalej w czaterii dolnośląskiej.
green_t
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 sty 2012, 10:58
Posty: 11
Skąd: WrocLive
Auto: Mazda 6 GG RF 2002 (2.0 MZR-CD) 136 PS

Postprzez dobrzyn22 » 12 kwi 2012, 12:00

dziękuję <spoko>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez kopeczek » 11 maja 2012, 17:28

Witam, mnie tez dopadła ta nieszczęsta spręzynka rozebrałem cały bok drzwi od kierowcy i nie mogę wyjąć samego zamka zeby sprężynkę wyminiec? Macie jakies pomysły?
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 11:45
Posty: 69
Auto: Mazda 6 sport kombi 2,0 MZR 2008

Postprzez kopeczek » 12 maja 2012, 02:03

Czy muszę rozerwać ten czarny plastik osłaniający caly zamek zeby dostać sie do tej spręzynki? <płacze>
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 11:45
Posty: 69
Auto: Mazda 6 sport kombi 2,0 MZR 2008

Postprzez Pratt » 12 maja 2012, 08:57

Czy muszę rozerwać ten czarny plastik osłaniający caly zamek zeby dostać sie do tej spręzynki?

Jeżeli dobrze Cię rozumiem to chodzi Ci o części nr 58-97XZ lub 58-973

Obrazek

Jeżeli chodzi o 58-973 to wystarczy go odkleić, a jeżeli chodzi o 58-97XZ to musisz odkręcić całość.

nie mogę wyjąć samego zamka zeby sprężynkę wyminiec?
<oczy>

Co jest powodem tego, że nie możesz wymienić sprężyny???
W zeszłym roku miałem podobną sytuację! Zablokowały mi się drzwi kierowcy – pękła sprężyna. W żaden sposób nie mogłem otworzyć drzwi. Dodatkowo osłona przeciw włamaniowa na całym zamku. Boczka nie można zdjąć bo jest zblokowany przy kokpicie przednim <rotfl>
Poradziłem sobie w następujący sposób:
1. rozebrałem boczek drzwi pasażera.
2. znalazłem miejsce przez które długim śrubokrętem naciskając zwalniam blokadę drzwi (otwór w górnej części osłony antywłamaniowej – przy cięgle).
3. tym samym sposobem co powyżej odblokowałem drzwi kierowcy.
4. wykręciłem zamek z drzwi (wraz z osłoną antywłamaniową).
5. znalazłem zerwaną sprężynkę (oznaczona jako nr 1 na zdjęciu kolegi gacka – na szczęście zerwała się końcowa jej część tzw. ucho, dzięki czemu mogłem wykorzystać tą samą sprężynkę (lekko naciągnąłem, wygiąłem do odpowiedniego kształtu i zamontowałem w zamku).

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 12:14
Posty: 41
Auto: Mazda 6 GY 2,0 CiTD 121 KM MZR-CD 2003 r.

Postprzez kopeczek » 13 maja 2012, 02:35

Spręzynka załozona wszystko smiga :D
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 11:45
Posty: 69
Auto: Mazda 6 sport kombi 2,0 MZR 2008

Postprzez Mandey » 31 lip 2012, 13:44

I mnie dopadł problem pękniętej sprężynki w drzwiach kierowcy.
Walczyłem z nim cały dzień, ale wygrałem :D
Początkowo próbowałem jakoś bezinwazyjnie, rozebrałem drzwi pasażera pooglądałem gdzie wsadzić jakiegoś druta i praktykowałem na zablokowanych drzwiach. Niestety brak szczęścia i umiejętności. Później odchyliłem tapicerkę drzwi kierowcy ile się dało, ale także nici. Tak więc wykorzystałem już omawianą metodę, nie po dobroci to po złości i wytargałem tapicerkę ze spinek. Ile dało się normalnie wyciągnąć tyle powyciągałem, jedną (tą przy plastikowym trójkącie) ściąłem śrubokrętem. Tapicerka puściła, przewody poodłączałem, dla potomnych uwaga na kostkę z elektryki lusterka i na przewody idące do trójkąta, ciągnąłem z całej siły i coś mnie nie puszczało, a to były własnie te dwie rzeczy. Później to już na szybciocha, czarna osłona, wyjęcie zamka i feralna sprężynka na rękach.

Obrazek

Obrazek

Ucho zrobione, zamek zamontowany, czarna osłona również. Tapicerki nie założyłem, bo muszę kupić dwie spinki, właśnie tyle się połamało po szarpaniu :D jedna to ta którą ściąłem, a druga poszła przy ponownym ściąganiu jak zapomniałem wsadzić uszczelki z dołu szyby :|
Nawet zbytnio nie rozwaliłem tej osłony antywłamaniowej. Pooglądałem zdjęcia i wystarczyło jedno cięcie nożem, który wszedł dość głęboko i podczas cięcia sam przesunął zapadkę. Wystarczy ciąć ciut wyżej niż połowa wysokości i maksymalnie blisko prawej strony (bliżej klamki zewnętrznej) wystającego plastiku, patrząc na zamek od strony wnętrza drzwi.
Niestety zapomniałem zrobić zdjęcia miejsca cięcia <glupek2> ale wykorzystam zdjęcie kolegi martinpl...

Obrazek

Zamek kierowcy wygląda tak samo, tylko w lustrzanym odbiciu, cięcie wykonałem zaraz pod tym trapezowym wypustem.

Drzwi jak nowe <zeby>
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez dexter1515 » 31 paź 2012, 10:16

i ja się muszę pożalić.

Problem z zamkiem dopadł mnie w niedzielę , akurat rano trafił mi się wyjazd i mazda nie chciała mnie wpuścić do środka.

Szybka lektura forum i w poniedziałek dobrałem się do zamka. Otwarcie drzwi trwało ok 30 min. Niestety wszystko robiłem na dworzu i ścieg zasypał mi autko. Dlatego też już nie wykręcałem zamka . Schowałem tylko boczek do bagażnika i tak zostawiłem.

Tak jak już było wcześniej napisane nic nie trzeba ciąć czy niszczyć Ja odczepiłem boczek z lewej strony . Przy konsoli się nie dało bo spinki trzymały i nie było ruchu do wyszarpnięcia ich . Następnie odkleiłem kawałek wygłuszenia dzwi . Potem ręką odpiołem cięgno od klamki zewnętrznej i poruszałem góra dół aż drzwi się otworzyły.

Teraz muszę zamówić kawałek maty wygłuszającej , spinki boczka i spreżynkę (wolę starej nie zakłądać)

I tu mam prośbę:

Czy ktoś może wie gdzie dostac taką spinkę drzwi bo na alledrogo są troszę inne wymiarowo i jaką długośc ma sprężynka zamka ? Wolę ją wcześniej kupić żeby teraz zamka nie rozbierac i nie zostawiac otwartych drzwi bo pogoda temu nie sprzyja

Pozdrawiam
Najprosztsze rozwiązania są najlepsze......
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2012, 19:18
Posty: 79
Skąd: z Południa :)
Auto: M6 GG 1,8 120km 2003r.

Postprzez Mandey » 31 paź 2012, 11:14

Jeżeli pękła Ci sprężynka przy samym uchu, to bez problemu możesz z jednego zwoju zrobić nowe ucho. Ja miałem to u siebie i działa do dziś.
Odnośnie spinek... Poszedłem do pierwszego lepszego sklepu motoryzacyjnego i kupiłem kilka sztuk, bez najmniejszego problemu i pasują :)
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez dexter1515 » 3 lis 2012, 21:48

i po krzyku...

faktycznie sprężynka pękła przy samym uchu tak więz zrobiłem oczko

spinki 1zł/szt dedykowane do hondy ale pasują bez problemu.

Mam autko ok 3 miesiące i już chyba miałem wszystkie " typowe" userki mazdy t.j zablokowana szyba x3 :|
mata grzewcza w lusterku i teraz ta sprężynka zamku. Ciekawe co jeszcze

Pozdrawiam
Najprosztsze rozwiązania są najlepsze......
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2012, 19:18
Posty: 79
Skąd: z Południa :)
Auto: M6 GG 1,8 120km 2003r.

Postprzez Mandey » 3 lis 2012, 22:40

Szukaj tego co, "typowe" <diabełek>
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez siemek55 » 19 gru 2012, 23:53

Witam
moja M6 również "zaliczyła" problem pękniętej sprężynki. Tak przy okazji
po pierwsze primo: podziękowania dla p.Krzysztofa za okazaną telefonicznie pomoc i wskazówki;
po drugie primo: p. Krzysztof jest teraz mobilny i pod wskazanym wcześnie adresem go nie znajdziecie;
po trzecie primo: podziękowanie dla was wszystkich za "opracowanie" metody naprawy <spoko> . "Fachowcy" proponowali mi rozwalenie boczku i wydłubanie zamka po kawałku <glupek2>;
Po czwarte primo: brakujące zdjęcie cięcia okienka do naprawy sprężynki
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez gospo83 » 28 gru 2012, 18:26

Kilka dni temu również mnie spotkała ta przyjemność. Dziś wziąłem się za naprawę. Udało mi się otworzyć drzwi, zdjąłem poszycie i za cholere nie wiem jak odpiąć linki od rygla i klamki żeby dostać się do zamka. Ewentualnie jak wyjąć cały zamek? odczepiłem go od klamki ale nadal trzyma się na pręcie od kluczyka. Jak to wyciągnąć? Ewentualnie może jest ktoś w okolicy chętny do pomocy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:01
Posty: 45
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 '03 2.0 diesel 121KM Hatchback

Postprzez Mandey » 28 gru 2012, 20:31

Też miałem z tym problem pamiętam. Najpierw otwórz drzwi najlepiej. I wrzuć foto jak to wygląda (ten pręt), bo nie pamiętam jak dokładnie to wyglądało.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez gospo83 » 28 gru 2012, 20:44

drzwi otworzyłem. Znalazłem na necie kilka fotek, jutro spróbuję i dam znać co z tego wyszło. Mam nadzieję że uda się coś do kupy pozbierać bo w ASO za sam zamek chcą 302zł netto i będzie dopiero za tydzień a ja z otwartym autem nie będę tyle czekał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:01
Posty: 45
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 '03 2.0 diesel 121KM Hatchback

Postprzez Mandey » 29 gru 2012, 02:27

Zrobisz to sam, zostaw ASO, szkoda kasy.
Nie potrafię sobie przypomnieć, czy ja w ogóle wyciągałem cały zamek z tego pręta. Wiem, że na pewno się z nim siłowałem i próbowałem na tyle ile pozwolił.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez gospo83 » 29 gru 2012, 13:58

Temat ogarnięty. Nie było lekko, widać że projektowały to małe japońskie rączki.
Znalazłem super poradnik, także jak ktoś będzie potrzebował to prześlę, bo napisany jest w wordzie i ma 9 stron dlatego nie będę go tu wklejał.
Edit:
Dodam jeszcze, że udało mi się otworzyć drzwi bez strat, nawet w spinkach :) Jedyne co ucierpiało to obudowa zamka, no ale to wydaje się być nieuniknione.
Ostatnio edytowano 29 gru 2012, 14:33 przez gospo83, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:01
Posty: 45
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 '03 2.0 diesel 121KM Hatchback

Postprzez bieski » 29 gru 2012, 14:07

gospo83 napisał(a):bo napisany jest w wordzie i ma 9 stron dlatego nie będę go tu wklejał.

Podeślij mi proszę może uda mi się to przerobić na jakiś poradnik :)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez gospo83 » 29 gru 2012, 14:19

podaj maila
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:01
Posty: 45
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 '03 2.0 diesel 121KM Hatchback

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6