Zablokowany zamek przednich drzwi – pękła sprężynka

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez krzych » 8 kwi 2010, 09:02

No i widzisz – tak myslalem – nie z Sosnowca, a z Jaworzna (choc to prawie to samo), a sam warsztat w Myslowicach – natomiast we wszystkich trzech miastach na raz, Mariuszy od groma ;)

PS. Mariusz to maxkls na forum tak nawiasem.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mid66 » 12 kwi 2010, 07:35

Samego zamka nie wyciągałem. Nawet odkręciłem wszystkie śrubki – ale stwierdziłem, że nie ma potrzeby wyciągania go ...drzwi były odblokowane a sprężynkę naprawiłem (wyginając ostatni zwój w nowe ucho). Także w tym nie pomogę.
Początkujący
 
Od: 21 sty 2010, 12:45
Posty: 4

Postprzez kulca » 14 cze 2010, 21:49

podepnę się pod temat:
wczoraj coś się stało z zamkiem w drzwiach kierowcy, mianowicie jak otwieram zdalnie, rygle słychać że pracują prawidłowo, jednak drzwi otwierają się tylko trochę (tak jakby były nie do końca zatrzaśnięte, za lekko dopchane i się do końca nie zamknęły), wtedy muszę jeszcze raz nacisnąć na pilocie przycisk otwierania i dopiero mogę otworzyć drzwi, co się mogło stać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 23:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez rob777 » 17 lip 2010, 14:53

Wczoraj dopadła także mnie pęknięta sprężynka. Myślę że znalazłem łatwiejszy sposób na otwarcie zablokowanych drzwi:
1. Odchylamy tapicerkę – nie musimy całej zdejmować.
2. Odklejamy piankową osłonę (zaślepkę) z wygłuszenia auta znajdującą się powyżej zamka.
3. Przez dziurę (po piankowej osłonce) wkładamy rękę i zdejmujemy zapinkę (zawleczkę) cięgna, które idzie do zewnętrznej klamki.
4. Teraz to cięgno pchamy w dół i klamką wewnętrzną otwieramy drzwi.
Mnie to zajęło 15-20 min. ( nie liczę czasu na dostanie się do zamka z prawych drzwi, żeby zobaczyć jak jest zbudowany :) ).
Dalsza metoda naprawy – standard.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2009, 16:04
Posty: 30
Skąd: Pabianice
Auto: Mazda 6 GJ 2,5 Kombi '14
Mazda 6 2,5 L5 KOMBI '08+LPG
Mazda 6 KOMBI 2,0 LF '06+LPG

Postprzez lapa999 » 11 lis 2010, 16:05

Witam.(sorry że odgrzewam temat)
Też mam taki problem , podążam zgodnie z instrukcją (Waszą) ale zatrzymałem się na zapince(zawleczce) cięgna...za nic nie mogę jej znaleźć/wyczuć..
Jak się do niego dobrać ?
Z góry dzięki za pomoc.
[Już sobie poradziłem...jutro dobiorę do zamka i zajmę słynną sprężynką]
Początkujący
 
Od: 10 lis 2010, 11:45
Posty: 22
Skąd: Serock, woj. mazowieckie
Auto: Mazda 6 CiTD kombi , 2.0 121KM

Postprzez rogo_ » 22 gru 2010, 10:00

Witam,
Mam problem z tej samej serii – myślałem początkowo, że sprężynka ale robiąc wg powyższej instrukcji nic to nie dało. Rozebrałem drzwi z prawej strony, żeby zobaczyć dokładnie jak działa mechanizm. Myślę, że problem jest inny:

Zamykając zamek dwukrotnym naciśnięciem Lock na pilocie rozłączyło mi połączenie pomiędzy dźwignią do zwalniania blokady a blokadą w zamku i zamek mam nadal zablokowany. Mechanizm centralnego zamka w tych drzwiach reaguje na sygnały pilota, czy dźwigni od blokady drzwi – czuć w ręce, że coś w nim w środku się porusza, ale nie zwalnia blokady.

4. Teraz to cięgno pchamy w dół i klamką wewnętrzną otwieramy drzwi.

Tego kroku nie bardzo rozumiem. Sprężynka z tego co widziałem odpowiada za odbijanie cięgna. Cięgno klamki zewnętrznej jest połączone w zamku z klamką wewnętrzną, więc pchanie cięgna w dół to jest to samo, co pociąganie za klamkę wewnętrzną. Nie rozumiem, jak ten krok mógł sprawić, że drzwi się otwierały.

Wydaje mi się, że mam teraz tylko dwie możliwości: wyłamać/wyciąć ten czarny plastik, który obudowuje zamek, albo poszukać jakiegoś magika od awaryjnego otwierania zamków.
Początkujący
 
Od: 28 sie 2008, 13:47
Posty: 5
Skąd: Kalisz
Auto: Mazda6 2.0 143KM '03

Postprzez rob777 » 22 gru 2010, 11:01

Dokładnie już nie pamiętam (troszkę czasu mineło) – ale chodzi o to, że po zdjęciu zapinki można wykonac większy ruch samym cięgnem niż gdy ruch ten jest ograniczony "ruchem klamki".
U mnie to zadziałało, a miałem uszkodzoną sprężynkę i nie musiałem niszczyć żadnego plastiku.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2009, 16:04
Posty: 30
Skąd: Pabianice
Auto: Mazda 6 GJ 2,5 Kombi '14
Mazda 6 2,5 L5 KOMBI '08+LPG
Mazda 6 KOMBI 2,0 LF '06+LPG

Postprzez rogo_ » 22 gru 2010, 11:22

[Edit]

Dzięki rob777 – Twoja metoda okazała się prawie dobra;)
4. Teraz to cięgno pchamy w dół

Nie pchamy w dół, tylko ciągniemy do góry. Zamek z urwaną sprężynką pod ciężarem cięgna od klamki zewnętrznej zachowuje się tak, jakby ktoś cały czas ciągnął za klamkę – dlatego centralny zamek go nie otwiera. Wystarczyło zadziałać tak, jak działa sprężynka – podciągnąć cięgno do góry, wtedy możemy odblokować zamek pilotem i otworzyć pociągając za wewnętrzną klamkę.

Gdyby ktoś szukał, to zawleczka cięgna znajduje się u góry po lewej stronie (zaraz pod klamką zewnętrzną). Dostęp przez uchyloną tapicerkę nie jest najlepszy ale daje się zrobić. Wiedząc jak, wystarczy 15 min na otworzenie drzwi. Największy problem miałem, żeby odkręcić śrubkę za kloszem żarówki (na dole drzwi) – przeszkadzał fotel kierowcy.

Dzięki za wszystkie wskazówki.
Początkujący
 
Od: 28 sie 2008, 13:47
Posty: 5
Skąd: Kalisz
Auto: Mazda6 2.0 143KM '03

Postprzez Grzybek » 13 sty 2011, 14:47

Hej naprawiałem według instrukcji mam poważny problem pękł mi plastik na końcu cięgna.
Łącznik cięgna z zamkiem jest to mały różowy plastik, który się obraca razem z ruchem kluczyka.
Nie wie ktoś gdzie to można kupić ? albo jakiś zamiennik zastosować. Wygląda to podobnie jak przy cięgnie od klamki tylko że mniejsze.
Bez tego nie zamknie samochodu anie nie otworzy kluczykiem.
Proszę o pomoc.
Ale jazda to musi być MAZDA :) 666
ZOOM-ZOOM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 23:09
Posty: 38
Skąd: Płock
Auto: M6 2002r 2.0i 16V 141KM GG+GAZ

Postprzez pamp » 25 mar 2011, 00:52

Dzięki poradom jak wyżej, także sobie poradziłem.

Dodatkowe uwagi: Wkręt krzyżakowy koło lampki dolnej odkręciłem krótkim wkrętakiem krzyżakowym- jest dość duży i można go namacać palcem – jest przed lampką ( w kierunku przodu samochodu). Jak się trafi w wycięcia wkręta , to już dalej idzie. Końcówkę wykręcania- długim bitem od wkrętaka z wymiennymi końcówkami – kręcąc palcami. Pozycja: leżąc na brzuchu w poprzek foteli. Fotel kierowcy cofnięty na maksa.

Pozostałe 2 wkręty: jeden pod zaślepką przy klamce, drugi skierowany w dół- pod wyklejką zagłębienia na uchwyt ręką w podłokietniku.

Aby odczepić tapicerkę, trzeba ją unosić nieco w górę- jest zaczepiona na krawędzi wzdłuż szyby, oraz ma kilka plastikowych klipsów które trzeba delikatnie wyciągnąć prostopadle do płaszczyzny drzwi – do wnętrza samochodu.

Majstrowanie ręką przez otwór w kierunku zamka – radzę zabezpieczyć krawędź otworu np. szarą taśmą, rękę można też okleić – trochę się pokaleczyłem.

Cięgno zamka – gruby pręt – odbezpieczyć i wyjąć od strony zewnętrznej klamki – przez szparę szyby lub mały okrągły otwór otwór w drzwiach można obejrzeć ten element, wtedy wszystko jasne jak go rozłączyć.

Następnie zamknąć i otworzyć pilotem – powinno zaskoczyć i dać się otworzyć klamką wewnętrzną – bo zewnętrzna jest rozłączona. Można próbować wepchnąć cięgło w dół lub podnieść do góry przed tą operacją – nie wiem która czynność, ale pomogła.

kończę, bo krew leci z ręki na klawiaturę ;–)

Jutro idę kupować zamek i wymienię.

Pozdrawiam,

P.
Piotr
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lut 2007, 20:48
Posty: 12
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 Sport Kombi 2,0/121KM

Postprzez civic99 » 22 kwi 2011, 15:16

witam, hehe no i mnie dopadł ten sam problem z drzwiami i tą nieszczęsną sprężynką, ale zadzwoniłem do pana na ul. Odolańską powiedziałem w czym problem, zaśmiał się i zaprosił serdecznie po świętach :) miałem zacząć naprawę sam ale z moimi nerwami obawiam się że skończyło by się wymianą całych drzwi :)


_____________________________
Edit 26.04.2011

dziś pojechałem na ul. Odolańską oczywiście w wawie, cała naprawa łącznie z otwarciem tych nieszczęsnych drzwi trwała niecałą godzinkę. Koleś który tam pracuje jest naprawdę złotą rączką, czego nie powiem o dwóch pozostałych warsztatach w których spędziłem łącznie 7 godzin i nic.
...podzióbali tylko wszystko w środku...
a zainteresowanych, których spodka podobna niemiła sytuacja, podaje nr bezpośrednio do pana Krzyśka :) bo to pozwoli obniżyć koszta naprawy 501235608, powołujcie się na forum mazdy )
Ostatnio edytowano 26 kwi 2011, 11:35 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: prosze uzywac przycisku edycji...
Początkujący
 
Od: 1 maja 2010, 13:34
Posty: 23
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6, 136 kucy, kombi

PostTen post został usunięty przez Gość 26 kwi 2011, 11:36.
Powód: post pod postem

Postprzez Wojtek » 26 kwi 2011, 11:39

civic99,
prosze uzywac przycisku edycji do dodania nowego info...
i prosze uzupelnij swoj profil...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Sabat » 13 cze 2011, 19:22

Odgrzebie, czy jest możliwość że jest inny zamek w M6 tzn bez sprężynki?
Dzisiaj byłem w ASO i drzwi otworzyli, ale sprężynki nie znaleźli tylko twierdzą że plastykowy element jakis uszkodzony i trzeba cały zamek wymienić. Temat im znany ale na miejscu zamka nie mieli :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 13:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Postprzez gacek » 6 mar 2012, 13:16

Czy ta sprężynka powinna być zamontowana w tym miejscu ?
Zamontowałem wszystko i objaw jest następujący:
Otwieram normalnie klamką od środka jak i od zewnątrz.
Problem pojawia się gdy chce zamknąć drzwi centralnym , naciskam pilota raz, i odbija i nie chce zamknąć , jest taki dźwięk jakby któreś drzwi były otwarte, ale jak nacisnę drugi raz centralny działa ale niestety po tej operacji już klamką drzwi nie otworzę:( Muszę ściągać cięgno i użyć metody opisanej w tym wątku do odblokowania drzwi. Co to może być ?

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2007, 08:04
Posty: 98
Skąd: Łódź

Postprzez bryli » 8 mar 2012, 21:48

Witam. Z góry przepraszam że piszę o tym już w drugim temacie ale zależy mi na tym żeby jeszcze dzisiaj zamówić. Chodzi o to czy zamek od modelu z roku 2006 będzie pasował do modelu z roku 2002
Początkujący
 
Od: 18 sty 2010, 00:03
Posty: 11
Skąd: Główczyce k/Słupska
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 2002 HB

Postprzez agrest_j » 13 mar 2012, 19:22

Cholera trafiła chyba i mnie ta usterka.
W sobotę spróbuję powalczyć z tematem

Edit:
Usterka naprawiona.
Moje przypuszczenia okazały się trafne – czyli nieszczęsna sprężynka.
skorzystałem z pomocy pana Krzyśka tel. 501235608
Trwało to 1 godzinę przy czym samochód był otwarty po 10 minutach a reszta to naprawa zamka czyli jak to określił "naprawiacz" dłubanina :)
Z ciekawostek – usługa u mnie w domu, oraz było już ciemno (około 19), ale gościu był przygotowany do naprawy w takich warunkach czyli lampa na głowie + latarka.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2012, 07:01
Posty: 29
Skąd: los Wołominos
Auto: M6 2.0/147 GY doładowana podtlenkiem LPG ;)

Postprzez gacek » 6 kwi 2012, 07:55

Niestety okazało się że srpężynkę założyłem źle <glupek2>

Dopiero jak dorwałem zamek od anglika to podpatrzyłem jak powinno być :)
Ale niestety zamek od anglika nie pasuje juz tłumaczę dlaczego

Obrazek
Brak mechanizmu (2.) i (3.) o ile (3.) można przełożyć o tyle (2.) już nie gdyż nie ma otworu montażowego w sterowaniu centralnego zamka.

Fajnym patentem jest natomiast (4.) ten kołnierz, według mnie, skutecznie utrudniłby otwarcie samochodu drutem przez szparkę między szyba a drzwiami. W europejskich autach tego nie montowali ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2007, 08:04
Posty: 98
Skąd: Łódź

Postprzez green_t » 11 kwi 2012, 14:35

Witam,
także mnie dopadł ten sam problem,
czy ma ktoś namiary na fachowca / warsztat we Wrocławiu gdzie mógłbym uzyskać pomoc?
green_t
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 sty 2012, 09:58
Posty: 11
Skąd: WrocLive
Auto: Mazda 6 GG RF 2002 (2.0 MZR-CD) 136 PS

Postprzez dobrzyn22 » 11 kwi 2012, 15:37

zapraszam do działu regionalnego
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewforum.php?f=36

PS. nie powielamy swoich postów w różnych wątkach :>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6