Strona 1 z 3

Demontaż alternatora i wymiana jego łożysk

PostNapisane: 24 paź 2009, 13:36
przez mądry
Niestety nie znalazłem na forum informacji jak wymontować alternator w maździe 6 diesel,
albo po prostu gdzieś mi to umknęło ;) . Otóż potrzebuję wymienić koło paska wielo rowkowego na alternatorze a przy tym sprawdzić w jakim stanie są łożyska. Wszystko było by proste gdyby nie brak miejsca wokół tak owego alternatora. Chciał bym się dowiedzieć co trzeba zdemontować wcześniej by wyjąć alternator? A może istnieje jakiś sposób by wyjąć go bez większego demontażu auta? Proszę o pomoc a za wszelkie sugestie z góry dziękuję.
Pozdrawiam Piotr.

Rozwiązania:

Demontaż alternatora bez demontażu połowy auta – autor: mądry

PostNapisane: 29 paź 2009, 23:42
przez jarek999
witaj. ja ostatnio chcialem sam wymienic to kolo pasowe alternatora ale to kolo jest przykrecone na taki specjalny niby torx ale duzo wiecej ma tych zabkow chyba ponad 30 i sobie podarowalem i zaprowadzilem do serwisu alternatorow i rozrusznikow i 100zl zaplacilem za wymiane kola,jednego lozyska i ogolne sprawdzenie

PostNapisane: 30 paź 2009, 09:03
przez mądry
witaj. a to udało Ci się może go wyjąć? Czy wcześniej już wiedziałeś na jaką śrubę jest przykręcone to koło? Albo może widziałeś jak go wyjmują? :)

PostNapisane: 30 paź 2009, 22:52
przez jarek999
witaj. nie wyciagalem go bo nic bym sam dalej nie zdzialal. zeby mi brat nie powiedzial,ze tam jest taki specjalny klucz do odkrecenia kola alternatora to bym go odkrecal,bo juz pasek mialem zdjety. w sklepie ci powiedza ile jest tam zabkow na tym kole albo zobacz na tym zdjeciu. wiem tylko,ze wyciagali alternator dolem z podnosnika lub kanalu bo nie wkrecili jednej srubki i rozpinali mi przewody od plynu chlodniczego. (http://www.samli.pl/product_info.php?product_id=183580) pozdrawiam

PostNapisane: 31 paź 2009, 17:23
przez mądry
jarek999 dzięki za info. A ile kosztowało Cię to koło alternatora?

PostNapisane: 1 lis 2009, 16:26
przez Enduro
alterantor jest przykrecony na dwie dosc dlugie sruby,
na klucz 12 albo 14
ktore sa troche trudno dostepne,
ale mozliwe do wykercenia..

E.

PostNapisane: 1 lis 2009, 16:33
przez mądry
Enduro napisał(a):ktore sa troche trudno dostepne,
ale mozliwe do wykercenia..

jeszcze te śruby to i dał bym radę odkręcić jakoś, ale obawiam się że mógł bym mieć problem z wyjęciem odkręconego już alternatora. jest tam trochę mało miejsca, a nie chciał bym demontować chłodnic a szczególnie tej od klimatyzacji bo niedawno ją nabijałem... czekam na dalsze sugestie dotyczące tematu :)

PostNapisane: 1 lis 2009, 19:28
przez Enduro
ale agregat klimy jest ponizej i nie powinnien miec wplywu
tzn. takiego niekorzystnego..

E.

PostNapisane: 1 lis 2009, 23:07
przez mądry
Enduro napisał(a):ale agregat klimy jest ponizej i nie powinnien miec wplywu


zgadzam się, ale chodzi mi o chłodnice klimy czy nie będę musiał jej wymontować by wyjąć ten alternator, bo jak by nie patrzył jest tam ciasno...

PostNapisane: 2 lis 2009, 00:20
przez jarek999
nie musisz zadnej chlodnicy wyjmowac z trudem ale wyjdzie bez odkrecania. ja zaplacilem 450zl.za INA sam kupowalem w sklepie motoryzacyjnym w swoim miescie ale ten serwis tylko na takich kolach(sprzegielkach) jedzie,mowil,ze takie kolo to by mi taniej zalatwil ale ja juz wczesniej kupilem. a tu masz wglad na to kolo,nie oryginal ale i cena nie jak za oryginal http://www.autoczesci.autosowa.pl/?page=01&ar=7850

PostNapisane: 2 lis 2009, 19:25
przez mądry
dzięki jarek999 no to już mam rzucone jakieś światło na ten temat, za dwa tygodnie jak będę wolniejszy zabieram się za ten alternator :)

PostNapisane: 3 lis 2009, 22:51
przez jarek999
a masz ten zabkowany klucz,ktory wchodzi w kolo(widac na tym kole) i potrzebny ci jeszcze bedzie klucz pneumatyczny

PostNapisane: 3 lis 2009, 23:05
przez jarek999

PostNapisane: 3 lis 2009, 23:06
przez jarek999

PostNapisane: 4 lis 2009, 19:33
przez mądry
w posiadaniu tak owego klucza nie jestem ale mam dojścia do takiego klucza i uda mi się go pożyczyć na kilka godzin tak że to najmniejszy problem :) A klucz pneumatyczny w jakim celu będzie mi potrzebny? Mam dość fajnie składany klucz grzechotkowy i już nawet go przymierzałem, powinno mi się nim udać odkręcić śruby mocujące alternator. Bo domyślam się że to właśnie chodziło Ci o klucz pneumatyczny do tego celu?.. :)

PostNapisane: 4 lis 2009, 21:41
przez Enduro
cos tu nie rozmumiem!
bo jesli masz klucz do sprzegielka,
to mozesz je raczej wymienic nie wykrecajac alternatora!!!
bo i po co?
jesli chcesz go wymienic no o sprawa jasna...
a przy tej operacji nie jest tobie zadne specjalne narzedzia potrzebna,
tylko dobre nasadki i grzechotka...
no i moze rece i palce ginekologa
pow.
E.

PostNapisane: 4 lis 2009, 22:14
przez jarek999
pneumat jest ci potrzebny zeby zalozyc na niego specjalny klucz i odkrecic sprzegielko. nie wiem czy w obudowie alternatora jest jakas dziura przez ktora mozna zatrzymac wirnik...grzechotka odkrecisz jesli zatrzymasz wirnik... bez wyciagania alternatora nie da rady odkrecic sprzegielka.,przerwa miedzy kolem alternatora a podluznica to jakies 3cm i tam tego klucza nie wsadzisz.

PostNapisane: 4 lis 2009, 23:25
przez Enduro
okay!
racja!
tam dosc ciasno...
pozdr.
E.

PostNapisane: 7 lis 2009, 19:36
przez mądry
To może koledzy znacie jeszcze rozmiary łożysk w alternatorze. Jak go wyjmę to wymienię od razu i łożyska, tak zapobiegawczo :)

PostNapisane: 7 lis 2009, 20:03
przez jarek999
na 99% lozysko 6203z ale jak wyjmiesz to zobaczysz i bez problemu kupisz w jakims normalym sklepie z lozyskami.