Elektryczne sterowanie fotela

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez thesunn » 15 paź 2009, 19:13

Witam,

mam problem z Mazdą 6 136 km z 2005 roku.
Pewnego dnia okazało się, że przez noc coś wyładowało całkowicie akumulator. Po wstępnej diagnozie wyszło, że elektryczne sterowanie siedzenia kierowcy zabierało 4 A przy wyłączonym zapłonie. Elektryczne sterowanie siedzenia działa poprawnie. Proszę o radę gdzie szukać usterki? Może jakieś przebicie? Gdzie to sprawdzić pod fotelem, na kostce?

I pytanie drugie: niby działa podgrzewanie obu foteli ale fotel pasażera ogrzewa zdecydowanie lepiej niż kierowcy. W czym tkwi problem? Jak go naprawić?

Z góry dziękuję za wszelkie informacje i pozdrawiam
TheSunn
thesunn
 

Postprzez Myjk » 19 paź 2009, 08:30

thesunn napisał(a):Gdzie to sprawdzić pod fotelem, na kostce?

Najprędzej właśnie tam... Tym bardziej, że:

thesunn napisał(a):niby działa podgrzewanie obu foteli ale fotel pasażera ogrzewa zdecydowanie lepiej niż kierowcy. W czym tkwi problem? Jak go naprawić?

prawdopodobnie masz walniętą matę grzewczą. AFAIK są dwie lub trzy maty,
jedna na plecy (lędźwiowe), i jedna lub dwie na tyłek.

Ja bym szukał rozwiązania w matach.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez gniewkos » 23 sty 2014, 14:48

Witam. Przerzuciłem już chyba całe forum , google i niestety nie znalazłem nic co by pomogło w rozwiązaniu mojego problemu. W w/w samochodzie znajduje się elektrycznie sterowany fotel kierowcy z trzema pamięciami. Niestety fotel ten nie działa płynnie. Przesuwanie , podnoszenie/opuszczanie , oraz oparcie działają jakby skokami. Muszę cały czas cofać element sterujący i ponownie zadać impuls – fotel poruszy się o kilka cm i tak cały czas. Zaprogramować się nie da – wygląda na to że przez to zblokowanie.
Gdyby to był sam przesuw to bym pomyślał o silniczku ale to dzieje się z każdym z ustawień. Sprzedający poinformował mnie że to się zaczęło po wymianie akumulatora.
Dzwoniłem do jednego serwisu i tam Pan powiedział mi że fotele trzeba na nowo "nauczyć" ruchów (tak jak szyby) Z tym że szyby to był prosty temat a tu fotele nie chca się "uczyć"
Zadzwoniłem do innego serwisu mazdy i tam z kolei powiedziano mi że po wyjęciu aku fotel gubi tylko pamięć – to w końcu jak z tym jest.
Proszę o podpowiedź
Początkujący
 
Od: 22 sty 2014, 16:05
Posty: 4
Auto: MAZDA 6 kombi 2.0 diesel 2006

Postprzez gniewkos » 5 lut 2014, 21:53

Witam – chciałbym odnowić temat tj w/w poście...może ktoś spotał się z taką sytuacją....
Początkujący
 
Od: 22 sty 2014, 16:05
Posty: 4
Auto: MAZDA 6 kombi 2.0 diesel 2006

Postprzez brodaM6 » 6 lut 2014, 10:43

Może jakiś element odpowiadający za płynne przesuwanie sie wyrobił ,bo raczej programowanie ma sie nijak do przerywajocego napędu fotela,mam elektryczny fotel ale bez pamięci :P .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez gniewkos » 23 lut 2014, 19:07

Zrobiła się wiosna więc można było trochę pogrzebać w tym fotelu. Zlokalizowałem pod fotelem małą czarną skrzyneczkę do krórej wpina się 3 kostki (2z jenej strony i tą trzecią z drugiej) Po wypięciu i otwerciu w/w skrzyneczki okazało się że znajdują się tam 3szt przekaźników oraz połno malutkich elektronicznych dupereli i dość rozbudowana płytka. W moim przypadku wygląda to tak że na środku płytki są wypalone jakieś drobne elementy i kilka ścieżek – i może tu jest ten problem. Spisałem dane z tej skrzyneczki ale brak jakichkolwiek wyników wyszukiwania.
Na skrzyne opisane jest
G28C 675J0 MAZDA
SEAT UNIT-POWER
K 0216
06B04

Może już ktoś się z czymś takim zetknął
Początkujący
 
Od: 22 sty 2014, 16:05
Posty: 4
Auto: MAZDA 6 kombi 2.0 diesel 2006

Postprzez brodaM6 » 24 lut 2014, 10:48

Mogłeś jakaś fotkę pstryknąć tego w środku jak miałeś rozbebeszone .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez gniewkos » 24 lut 2014, 12:34

dziś zrobię bo nie składałem tego całkiem do kupy – szukam części albo kogoś kto naprawia ścieżki na płytkach
Załączniki
mms_img1045599054.jpg
Obudowa wraz z nr
mms_img1704133519.jpg
cała płytka widoczna wraz z przekaźnikami – po środku widać wypalone elementy
mms_img1886564367.jpg
zbliżenie wypalonych elementów – dość spora drobnica
Początkujący
 
Od: 22 sty 2014, 16:05
Posty: 4
Auto: MAZDA 6 kombi 2.0 diesel 2006

Postprzez xRafalx » 31 paź 2018, 00:36

I jak udało się naprawić ten fotel? Co było problemem? Mam taki sam objaw, moduł wymieniony na nowy... A fotel działa dalej skokowo.
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6