Strona 1 z 2

naklejki korekcyjne na reflektory

PostNapisane: 15 lip 2009, 10:33
przez bartekedi7
witam planuje wyjazd mazda z wielskiej brytani do Polski wiem ze sa mi potrzebne naklejki korekcyjne na reflektory. ale dowiedzialem sie ze w niektorych autach mozna jakos lampy przestawic i nie beda juz potrzebne te naklejki.
Czy w mazda 6 2003 rok jest taka mozliwosc? jak tak to jak to zrobic??

PostNapisane: 15 lip 2009, 10:37
przez magicadm
Możesz spróbować przestawić przysłonę w tryb świecenia "na płasko", ale do tego trzeba lampy wymontować, więc nie wiem czy to lepiej wyjdzie

PostNapisane: 15 lip 2009, 11:42
przez zenon
ale do tego trzeba lampy wymontować


Nic nie trzeba wymontowywać, potrzebne są tylko sprawne ręce, wkrętak i lusterko

PostNapisane: 15 lip 2009, 19:34
przez bartekedi7
czyli lepiej wydac 5 funtow niz kombinowac.

PostNapisane: 15 lip 2009, 20:45
przez magicadm
zenon napisał(a):Nic nie trzeba wymontowywać, potrzebne są tylko sprawne ręce, wkrętak i lusterko

Robiłeś to kiedykolwiek??? Pojęcia nie mam jak to lusterko ustawić.
Wrzuć fotki, bo na forum jest nadal kupa ludzi, która z wymiana jeździ do ASO

PostNapisane: 16 lip 2009, 12:31
przez mariusz719
Po naklejkach zostają brzydkie ślady też jestem ciekaw czy sie da przesawic jakoś te leflektory może to ktoś opisze :)

PostNapisane: 16 lip 2009, 15:20
przez MazdaLublin
A niech tam mam wyjętą lampę to zrobiłem Wam zdjęcie


Obrazek


Trzeba kliknąć elementem zaznaczonym na czerwono – w górę lub w dół


Zależy to od tego czy jedziemy do Anglii czy z powrotem ;)

PostNapisane: 16 lip 2009, 20:47
przez DarDer
jak dasz radę przestawić to super będzie bezpieczniej!
Jeśli nie to nie ma potrzeby nic naklejać! W warunkach technicznych dla pojazdów punkt 1 lub 2 jest wyraźnie napisane że warunki te stosuje się do pojazdów zarejestrowanych w Polsce!! Twoje auto jest prawdopodobnie zarejestrowane w Anglii i nie musi spełniać tych warunków ;)) Dlatego właśnie możesz jeździć z kierownicą po prawej stronie a auto ze USA może mieć czerwone kierunki do puki nie ma naszych tablic! Pozdrawiam

PostNapisane: 17 lip 2009, 09:48
przez bartekedi7
hmm dowiedzialem sie od mojego ubezpieczyciela i innych osob ze musza byc naklejki.
znam osoby ktore za to mandaty zaplacily.

PostNapisane: 17 lip 2009, 11:48
przez Grzyby
Ludzie, umiecie czytać?
<czytaj>
MazdaLublin napisał(a):Trzeba kliknąć elementem zaznaczonym na czerwono – w górę lub w dół

PostNapisane: 19 lip 2009, 16:17
przez DarDer
Kolego barekedi7 ja też słyszałem dużo różnych śmiesznych rzeczy jest też dużo niedouczonych policjantów – NIESTETY!!
nie wierz nikomu tylko przeczytaj- wytłuściłem to co Cię interesuje!

Dziennik Ustaw z 2003 r. Nr 32 poz. 262

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 31 grudnia 2002 r.

w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

(Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)


Na podstawie art. 66 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 98, poz. 602, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:


Dział I

Przepisy ogólne

§ 1. 1. Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do:
1) pojazdu specjalnego lub używanego do celów specjalnych Sił Zbrojnych, z wyjątkiem oznakowania określonego dla pojazdu uprzywilejowanego;
2) pojazdu specjalnego lub używanego do celów specjalnych Policji, Biura Ochrony Rządu, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Straży Granicznej, Służby Więziennej i straży pożarnej, z wyjątkiem oznakowania określonego dla pojazdu uprzywilejowanego;
3) pojazdu zabytkowego;
4) tramwaju i trolejbusu, dla których warunki techniczne określają odrębne przepisy.
[b]2. Pojazd zarejestrowany za granicą, a znajdujący się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, powinien odpowiadać warunkom technicznym określonym w Konwencji o ruchu drogowym, sporządzonej w Wiedniu dnia 8 listopada 1968 r. (Dz. U. z 1988 r. Nr 5, poz. 40 i 41)

EDIT
bym zapomniał ;)
przesunięcie tej przesłony w reflektorze powoduje zmianę z obowiązujących u nas świateł asymetrycznych na symetryczne czyli takie jak obowiązują w USA. Jeśli w Anglii są również światła asymetryczne lecz odwrotnie niż u nas to w nich również można zlikwidować tą asymetryczność i spowodować że będą świeciły symetrycznie jak w USA ale dalej nie będą spełniały naszych przepisów ;( bo światła takie jak w USA nie są dopuszczone w naszych pojazdach ! Więc proponuję w razie kontroli podeprzeć się przed policjantem przepisem który przedstawiłem powyżej ;) na pewno nie odważy się na wypisanie mandatu ;)) pozdrawiam

[Usunięte]

PostNapisane: 19 lip 2009, 21:30
przez DarDer
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 27 lut 2012, 20:59.
Powód: post pod postem

PostNapisane: 20 lip 2009, 10:21
przez Cichyq
Ale naklejka nic innego nie robi, jak zamienianie na symetryczne przez przesloniecie wznoszącego sie słupa swiatła.
Zatem zamiast naklejki wystarczy przesunac suwak.
Pozdrawiam

PostNapisane: 20 lip 2009, 17:30
przez magicadm
DarDer napisał(a):w razie kontroli podeprzeć się przed policjantem przepisem który przedstawiłem powyżej na pewno nie odważy się na wypisanie mandatu

A możesz tak "w dwóch słowach" napisać w jaki sposób ta "konwencja" zezwala na powodowanie zagrożenia na drodze przez oślepianie innych???

PostNapisane: 20 lip 2009, 20:23
przez DarDer
upst magicadm ale skąd stwierdzenie że zezwala na oślepianie?

zadam pytanie- stoisz na skrzyżowaniu na drodze podporządkowanej i patrzysz w lewo wypatrując luki w sznurze jadących pojazdów by włączyć się do ruchu to czy nadjeżdżające z lewej strony pojazdy oślepiają Cię swoimi światłami? Jeśli któryś Cię oślepi to zapewniam Cię że ma źle ustawione światła!– a patrzysz dokładnie tak jak na Anglika ;)
Powiem wręcz że po moim mieście jeździ sporo aut z kierownicą po prawej stronie bo to ludziska z UK na wakacje ściągnęli i nie zauważyłem bym mógł jadąc z przeciwka określić które to pojazdy BO MNIE OŚLEPIAJĄ!
Jeśli chodzi o konwencję to po prostu paru mądrych ludzi zrobiło nam ludziom ułatwienie by właśnie można było jeździć swobodnie swoimi pojazdami po krajach które ją ratyfikowały. Dlatego nie ma potrzeby robienia tych różnych przeróbek ;))

PostNapisane: 20 lip 2009, 20:39
przez adas
A ja mam pytanie,bo w końcu już nie wiem.Wymieniłem ostatnio prawą lampę ksenon, bo mi się zbiła:)I teraz widzę, że lewy świeci z taką "górką", a prawy wymieniony świeci na "płasko". I rebus:Który relektor świeci prawidłowo?:) Bo z pewnością, któryś muszę przestawić.
Pozdrawiam

PostNapisane: 21 lip 2009, 09:26
przez magicadm
DarDer napisał(a):upst magicadm ale skąd stwierdzenie że zezwala na oślepianie?

Bo taka jest generalnie konkluzja z Twojego postu – nie modyfikować nic, skoro jest "gdzieś tam" dopuszczone do ruchu.
Kwestia porównania "skrzyżowania" do "ciagłej jazdy" o ile chodzi o kwesite oślepiania też raczej nie jest identyczna: na skrzyżowaniu stoisz i możesz chwilkę poczekać, natomist gwałtownie zatrzymywać się z powodu pędzacego "wyspiarza" to inna bajka :)
W sumie to jakoś mi angliki nie przeszkadzaja – czego nie mogę powiedzieć o sp...olonych Zenonaach bez zmodyfikowanej przysłony i lampami ustawionymi "w kosmos"
Dla jasności – Zenony – TAK, ale tyko te "z głową" zrobione.


adas napisał(a):lewy świeci z taką "górką", a prawy wymieniony świeci na "płasko"

Ksenki świecą "na płasko"

PostNapisane: 21 lip 2009, 09:46
przez chmooreck
magicadm napisał(a):
adas napisał(a):lewy świeci z taką "górką", a prawy wymieniony świeci na "płasko"

Ksenki świecą "na płasko"

No widzisz, a u mnie oba świecą z "górką", czyli:
_____/-------

PostNapisane: 21 lip 2009, 11:35
przez adas
To Panowie jak ustawić,płasko czy z "górką"??

PostNapisane: 21 lip 2009, 11:59
przez chmooreck
"z górką" ( o ile górka wygląda tak, jak "narysowałem", bo jeśli w prawo cały czas się podnosi, to zdecydowanie nie jest to dobry pomysł)