Strona 1 z 2

Przetwornice xenonów

PostNapisane: 21 cze 2009, 02:04
przez tmstp
Witam.
Auto to Mazda 6 2.0 Diesel z 2005 roku.
Musze kupic przetwornice i wiem ze oryginal to nr 1 307 329 086 – i takiej szukalem na allegro. Znalazlem ale sprzedawca chce mi sprzedac taka o nr 1 307 329 089 twierdzac ze moze ona zastapic oryginalna i ze sa w 100% identyczne.

Czy ktos sie spotkal z tymi drugimi przetwornicami i czy sprzedawca ma racje?

[Usunięte]

PostNapisane: 21 cze 2009, 23:58
przez tmstp
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 1 lut 2012, 03:53.
Powód: post pod postem

PostNapisane: 22 cze 2009, 01:03
przez dyzioo
tmstp napisał(a):1 307 329 086
a
tmstp napisał(a):1 307 329 089



tmstp napisał(a):ze sa w 100% identyczne.

daje do myślenia wyraz "IDENTYCZNE w 100 procentach" jak już numerki się nie zgadzają..
ale mogę się mylić..
Pozdro600

PostNapisane: 22 cze 2009, 03:24
przez tmstp
Tak, wiem ze z numeracji wynika ze to nie sa te same przetwornice ale moze w miedzyczasie od produkcji auta MAZDA cos zmienila i w tej chwili byc moze wlasnie te drugie przetwornice sa montowane?

Dlatego wlasnie pytam czy ktos gdzies mial moze ztycznosc z tymi drugimi przetwornicami i moze potwierdzic ze to sa zamienniki?

A czy po wymianie przetwornic trzeba bedzie cos ustawiac komputerem? Czy tylko je wymienie i wszystko bedzie dzialalo jak na poprzednich od razu?

[Usunięte]

PostNapisane: 22 cze 2009, 23:48
przez tmstp
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 1 lut 2012, 03:56.
Powód: post pod postem

[Usunięte]

PostNapisane: 26 cze 2009, 02:38
przez tmstp
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 1 lut 2012, 03:56.
Powód: post pod postem

PostNapisane: 26 cze 2009, 10:10
przez Goodspit
Mam właśnie do sprzedania przetwornicę 1 307 329 086
Jak coś to możesz obadać na allegro http://allegro.pl/item672042246_przetwo ... rawna.html

PostNapisane: 26 cze 2009, 11:18
przez aqua39
Z tego co pamietam jedna przetwornica pracuje jako master a druga jako slave. Moze byc to powodem roznych nr seryjnych. Byl juz gdzies wątek o przetwornicach przy okazji problemów z ksenonami.

PostNapisane: 26 cze 2009, 11:50
przez Jaksa
aqua39 napisał(a):Z tego co pamietam jedna przetwornica pracuje jako master a druga jako slave
Dokładnie , zakładałem przetwornice z allegro o w/w numerze i ..... działa lecz nie ma poziomowania.

PostNapisane: 28 cze 2009, 23:25
przez tmstp
No ok, ale zakladales dwie o jednakowych numerach czy dwie o roznych? I jak to sie zachowywalo?
Sprzedawca z allegro zapewnil mnie ze bedzie dzialalo samopoziomowanie.

PostNapisane: 29 cze 2009, 08:29
przez Jaksa
tmstp napisał(a):Sprzedawca z allegro zapewnil mnie ze bedzie dzialalo samopoziomowanie
Jak tak zapewnia to bierz ( chyba oddac zawsze mozna ? )
tmstp napisał(a): zakladales dwie o jednakowych numerach
Było to dosc dawno i juz nie pamietam czy chłopaki zakładali dwie czy jedną

PostNapisane: 29 cze 2009, 21:34
przez xANDy
Zapraszam do poradnika w dziale diesel – jest tam o tych przetwornicach masa informacji.

Końcówka numerów oznacza model auta tak naprawdę. W obu przetwornicach musi być to samo oprogramowanie, chociaż prawa może mieć inne numery (ale tylko w niektórych przypadkach). Nominalnie obie są identyczne i lewa przelicza jako master a prawa działa jako slave. Jednak ktoś montował prawą od beemki i działało poziomowanie (chociaż w przetwornicy NIE było wcale procesora poziomowania) a bywa, że zamontowanie dwóch poprawnych przetwornic blokuje poziomowanie dynamiczne (niezgodność oprogramowania przetwornic – trzeba je ze sobą "zgrać").
Naprawa przetwornicy to koszt ok 40-50zł. Najczęściej nie pada wcale przetwornica tylko starter znajdujący się wewnątrz lampy.

PostNapisane: 29 cze 2009, 23:16
przez tmstp
W moim przypadku padla przetwornica. Nie swieci prawa lempa a sprawdzilem to przekladajac lewa przetwornice do prawej lampy – zadzialalo.
Czytalem juz post o tej przetwornicy z BMW i widze ze to jest niezle pokrecone z ta numeracja. Zamowilem dwie przetwornice, chce zeby obydwie mialy identyczne numery. Jak przyjda to zaloze je i sprawdze jak sie zachowuje.
Wiem ze mozna je naprawiac ale tu w Szkocji nikt takich rzeczy nie robi – tu sie tylko wymienia.

Na czym polega to zgranie przetwornic?
Czy jest to do zrobienia po podpieciu sie komputerem do auta, jak np vag-com w VW?

PostNapisane: 1 lip 2009, 21:51
przez xANDy
tmstp napisał(a):Na czym polega to zgranie przetwornic?
Czy jest to do zrobienia po podpieciu sie komputerem do auta, jak np vag-com w VW?

Kolego – w vag'ach (szmelcvagen ałdi gróp) sa przetwornice tej samej firmy – oprogramowanie w nich też się dostosowuje. Analogicznie jest w mazdzie – przez komputer w serwisie...

PostNapisane: 2 lip 2009, 13:34
przez Cichyq
xANDy napisał(a):Nominalnie obie są identyczne i lewa przelicza jako master a prawa działa jako slave.


Nieprawda, mialem lewa nieoryginalna (nie poziomowala) a prawa oryginalna (poziomowala i dale poziomuje :) ).

Zadna nie pracuje jako master i zadna jako slave.
Jak podepniesz inna niz oryginalna, to komputer nie bedzie mogl sie z nia skomunikowac (nie bedzie dzialalo poziomowanie i w kompie beda bledy).
Przerabiane u mnie.

Kup przetwornice z oryginalnym numerem.

Jak kupisz nowa, to bedzie potrzebne zaprogramowanie jej w komputerze (wizyta w ASO, lub gdzie indziej, kto to potrafi zrobic) inaczej nie bedzie dzialalo poziomowanie, uzywana powinna w pelni dzialac od razu po wymianie (choc glowy obciac sobie nie dam)

Pozdrawiam.

PostNapisane: 3 lip 2009, 00:06
przez Jaksa
Cichyq napisał(a):Zadna nie pracuje jako master i zadna jako slave.
Moze masz i racje sprawdze , rzadko wymieniamy przetwornice bo cena zabija :)

Cichyq napisał(a):mialem lewa nieoryginalna (nie poziomowala

Napisałem wyzej ale oczywiscie allegro a raczej sprzedawcy wiedzą lepiej.
Cichyq napisał(a):Jak kupisz nowa, to bedzie potrzebne zaprogramowanie jej w komputerze
Racja , jest odpowiednia procedura aby wgrac program ( IDS )
Cichyq napisał(a):uzywana powinna w pelni dzialac od razu po wymianie (choc glowy obciac sobie nie dam)
Bedzie działac .... montowałem takie z innego auta .

PostNapisane: 7 lip 2009, 07:41
przez xANDy
Jaksa napisał(a):Bedzie działac .... montowałem takie z innego auta

Działać powinna chociaż może być problem z poziomowaniem dynamicznym – na postoju poziomuje, w czasie jazdy nie chce.
Test na działanie poziomowania w ogóle: właczasz światła, przekręcasz kluczyk bez odpalania silnika i widzisz, czy lampy się wyrównują do poziomu. A dynamiczne poziomowanie – to już w czasie jazdy...

Problem z przetwornicą używaną jest – jak widzę z obserwacji – tylko przy sporych różnicach w datach produkcji. Dwie przetwornice "równo stare" działają bez problemów, ale dwie z rozpiętością 2-3 lat nie potrafią się dogadać w czasie jazdy.
Jak jest na 100% nie powie do końca nikt.

W każdym razie powyższy sposób na poziomowanie przed startem silnika jest dobry jak trzeba policmajstrowi wykazać, że masz poziomowanie i tylko jemu się wydaje, że jest inaczej... niech mandat dal asfaltowi, że krzywy a nie Tobie...

PostNapisane: 7 lip 2009, 08:55
przez Jaksa
xANDy napisał(a):Test na działanie poziomowania w ogóle: właczasz światła, przekręcasz kluczyk bez odpalania silnika i widzisz, czy lampy się wyrównują do poziomu.

:)

PostNapisane: 15 sie 2009, 23:48
przez robercik90
dzisiaj do swojej mazdy zalozylem przetworniki i dziala idealnie, czy musze jechac cos ustawiac, chcialbym zmienic pozostale zarowki gdzie moge zakupic i jakie numery

PostNapisane: 28 sie 2009, 14:40
przez Cichyq
kupiles nowa, czy uzywana ?
Jak nowa, to musisz jeszcze jechac na zaprogramowanie jej, bo inaczej nie bedzie dzialalo poziomowanie.
Jak uzywana, to jest szansa, ze jest dobrze zaprogramowana :)

Pozdrawiam.