Strona 32 z 32

PostNapisane: 3 maja 2017, 13:03
przez dominikw
Tak jak pisałem wyżej, walczyłem z tym pół roku ... wymieńcie czujnik skrętu i będzie po sprawie.

PostNapisane: 4 maja 2017, 09:05
przez Geniek
dominikw napisał(a):Tak jak pisałem wyżej, walczyłem z tym pół roku ... wymieńcie czujnik skrętu i będzie po sprawie.

Jak miałem problemy z czujnikiem skrętu to dodatkowo paliła się kontrolka auta w poślizgu. Teraz jej nie mam, tak, że na 99% to nie jego problem.

PostNapisane: 4 maja 2017, 10:16
przez dominikw
Pisałem do Ciniac (nie zauważyłem daty) :)

Błąd silnika i kontroli trakcji

PostNapisane: 18 wrz 2017, 17:53
przez Wariat28
Witam mam takie pytanie wymieniłem intercooler i wyskoczyła mi dwa błędy czyli błąd silnika i kontroli trakci podłączałem pod kompa używałem ale przy mocniejszym depnięciu w gaz znowu się pojawiły i samochód nie ma siły jechać tak jak by mi turbinę dołączyło co poradzić

Re: Kontrolki silnika (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC)

PostNapisane: 5 lis 2017, 03:30
przez piojan
Cześć,

Walczę z błędem C1119.
Dodatkowo (jeśli prawidłowo domyślam się) przez to przestała występować automatyczna regeneracja DPFu i mam już błędy P242F. DPF nie mógł wpłynąć na powstanie C1119?
Żadnych innych błędów i objawów nie ma (instrumenty, w tym prędkościomierz ,ok, DPF jeszcze nie ograniczył prędkości).
W międzyczasie byłem u elektryka:
– peszel przy IC lekko przetarty ale na kablach nie dostrzeżono uszkodzeń
– poprawa punktów masy pod filtrem powietrze.
– zasugerował możliwość uszkodzenia PCM lub kontrolera ABS.
Jeśli dobrze interpretuję C1199 to komunikacja PCM-ABS jest po CANie a na nim wisi dużo więcej rzeczy. Z jednej strony dziwi mnie, że tylko moduł ABS zgłasza problem (być może najbardziej czuły + duża ilość danych). Ale łączność z nimi jako taka jest (przez obd można się komunikować etc).
Czy macie jeszcze jakieś podpowiedzi albo myśli przed dalszą walką?

Re: Kontrolki silnika (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC)

PostNapisane: 15 lis 2017, 21:00
przez rami1000
u mnie podobne obiawy powodował uszkodzony czujnik cisnienia w ic

Mruga DPF + check engine + kontrola trakcji + tryb awaryjny

PostNapisane: 22 lis 2017, 09:54
przez 3610koper
Cześć wszystkim.
Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem MAZDY 6 KOMBI 2.0 CITD SPORT, 2006r. 143KM, 210 tyś. km. przebiegu. Zakupiłem auto 4 dni temu. Wróciłem do domu ok 160km. Pojeździłem nim nieco po mieście przez te kilka dni. Może 50-60km. W dniu dzisiejszym po przejażdżce ok 15 km zaczął mi mrugać DPF, a chwile później zapalił się CHECK ENGINE, także kontrolka od poślizgu (pewnie ESP, nie wiem czy to powiązane, ale zapaliło się kilka min po DPF i w tym samym momencie co CHECK ENGINE). Auto przeszło w tryb awaryjny. Po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu DPF zapala się po 2-3 minutach i dopiero wtedy auto ponownie wchodzi w tryb awaryjny.
Gość, który mi sprzedawał twierdził, że na oleju można jeszcze jakieś 3-4 tyś zrobić, a DPF-a nie ruszał, bo nie miał takiej potrzeby.
Trochę poczytałem i wiem, że mrugający DPF może być powodem tego, że auto domaga się wymiany oleju i skasowania błędu.
Co natomiast z check engine i ESP?
Check pewnie może mieć związek z DPF-em.

Po podłączeniu ELM327 pokazało:

P0030 – Układ napędowy
H02S Heater Control Circuit (Bank 1 Sensor 1)

P0130 – Układ napędowy
O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 1 Sensor 1)

B2548 – Nadwozie



Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi i wskazówki

Re: Kontrolki silnika (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC)

PostNapisane: 22 lis 2017, 12:58
przez dobrzyn22
łączę z istniejącym wątkiem, a na przyszłość:

Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...


PS. do sprawdzenia sonda lambda. Inspekcję olejową usuniesz darmowym( na komputer) programem forscan.

Re: Kontrolki silnika (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC)

PostNapisane: 22 lis 2017, 13:33
przez 3610koper
Przepraszam za wrzucenie wątku nie tam, gdzie powinienem.
Dzięki za poradę. Skasowałem błędy programem TORQUE. Dzisiaj pojeżdżę i zobaczę czy dalej wyskakują. Doczytałem również, że P0030 i P0130 to zapewne Sonda Lambda. Dwa pytania:
1. Da rade to zrobić samemu w warunkach garażowych bez kanału?
2. Jaką sondę kupić. Oryginał DENSO to z tego co widze koszt od 550złw górę. Co z zamiennikami NGK/NTK. Są znacznie tańsze. Polecasz?

Re: Kontrolki silnika (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC)

PostNapisane: 22 lis 2017, 14:05
przez dobrzyn22
wszystko się da jak się mocno chce <faja> no ale myślę, że jakieś najazdy to minimum, żeby to sprawnie ogarnąć. Zacznij od skontrolowania styków przy sondzie – potrafią skorodować.

Co do zamienników niech się wypowie ktoś kto wymienił na takowe i może polecić.

Trzy kontrolki

PostNapisane: 4 lut 2018, 18:35
przez Boro87
Mam problem w trakcie jazdy byłem zmuszony do gwałtownego hamowania po wykonaniu manewru zaświeciły sie trzy kontrolki (fotw zalaczniku) i tak zostały. Podłączyłem sie pod kompa ale nie wykryto błędów. I tutaj moje pytanie czy jest mozliwosc ze wina lezy np po stronie bezpiecznika?
Czytałem ze moze to byc problem w wtyku z abs zeby go przeczyscic i tutaj moje drugie pytanie poniewaz nie mam pojecia gdzie go moge szukac i jak to wyglada. Dodam ze czujniku zewnetrzne z przodu byly czyszczone.
Z gory dzieki za pomoc

Re: Kontrolki silnika (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC)

PostNapisane: 6 sie 2018, 18:26
przez adamoz
witam,
chciałbym sie skonsultowac zanim udam sie do jakiegos mechanika. Błędy te same. Pali się kontrolka silnika plus kontroli trakcji. Silnik pracuje normalnie. Dodam, że kontrolki zapaliły się po ostrej jeździe przez ok. 300km dzień wcześniej. Odczytane błędy p0400 i c1119. Błędy skasowałem i wróciły po przejechaniu 10 km.

Dopisano 6 sie 2018, 18:34:

miało być: błedy skasowalem, kontrolki zgasly i ponownie sie zapalily po przejechaniu 10km.

PostNapisane: 20 wrz 2018, 11:54
przez adamoz
problemem była cewka EGRa – zawór na stałe zamknięty. Dodatkowy objaw to na biegu jałowym otwarta przepustnica. EGR wymieniony. Wszystko działa jak należy, aż mechanik pochwalił silnik za kulturę pracy i osiągi. Może komuś się przyda.

PostNapisane: 23 wrz 2018, 17:43
przez Michazzz
A mocno Ci dymił jak był problem z EGR?

Re: Kontrolki silnika (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC)

PostNapisane: 12 sty 2021, 17:41
przez Bartolo60
Witam pacjent mazda 6 2006 kombi
Przyszły mrozy więc normalne ze dużo osób ma problem z odpalaniem ale mam taki problem ze swoją mazda że dopiero teraz zaczęła nie palić przy mrozach powyżej -10° . Akumulator sprawny silnik się kręci, świece grzeją. Miał ktoś podobny problem ? .Dodam ze od początku posiadania samochodu często zapalają się i gasną równocześnie kontrolki check engine i kontrola trakcji . Przy korzystniejszych temperaturach także się świeciły ale samochód odpalał bez problemowo .

Re: Kontrolki silnika (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC)

PostNapisane: 1 cze 2023, 09:38
przez Karim92
Witam braci i siostry w niedoli

Temat błędu świecących się lampek check engine w komitywie z lampką kontroli trakcji powraca jak sraczka.. znienacka. Pokrótce przedstawię sytuacje w jakiej się znalazłem. Auto to mazda 6 2007 rok 143 km klekot (diesel) 2.0. Auto stało na zewnątrz mocno padało 2 dni ale było ok. odpaliłem przejechałem się kawałek zgasiłem silnik no i się zaczęło. Po ponownym odpaleniu silnika na desce rozdzielczej pojawiły się one dwie żółte klujące w oczy swoim blaskiem wyżej wspomniane diody. Pyk podłączyłem komputer i moim oczom ukazał się on, zmora senna, ciemiężyciel moich myśli, pogromca marzeń o spokojnej i przyjemnej podróży moją mazdą 6 czyli BŁĄD C1119. 3 tygodnie walki nie przyniosły rezultatów.

Co do tej pory zrobiłem:
– zdjęty zderzak i lampy w celu przejrzenia całej instalacji elektrycznej (wszystko ok nawet piasku w peszlu nie było czy tam brudu),
– sprawdzone czujniki kół na postoju oraz w trakcie jazdy,
– sprawdzone bezpieczniki.

Co wykryłem:
– nie działa przełącznik od szyb pasażerów (od kierowcy działa), zamówiłem nowy i to samo więc pewnie wina leży po stronie skrzyneczki bezpieczników znajdującej się przy nodze kierowcy
– nie działa grzanie fotela kierowcy (pasażera działa), tutaj obstawiam winę po stronie maty grzewczej

Dalszy zarys sytuacji:
– odłączam aku błąd znika i mogę jechać ile chcę i się nie pojawi niestety po ponownym odpaleniu silnika błąd znowu wyskakuje a diody znów się świecą

Przewertowałem te ponad 30 stron tego wątku i widzę, że wielu z Was kojarzy ten problem z EGR jednak zauważyłem również, że przy problemie z EGR również wraz z C1119 wyskakują inne błędy więc pewnie w moim przypadku problem leży gdzieś indziej. Ostatnio narzeczona odpaliła silnik błędu nie było, przejechała z 600 metrów po delikatnie dziurawej drodze i błąd wyskoczył. Tracę nadzieję na lepsze jutro dlatego liczę na Waszą pomoc. :|

PostNapisane: 2 lip 2023, 23:21
przez giberes
Karim92 napisał(a)::
– nie działa przełącznik od szyb pasażerów (od kierowcy działa), zamówiłem nowy i to samo więc pewnie wina leży po stronie skrzyneczki bezpieczników znajdującej się przy nodze kierowcy


A zaprogramowałeś szyby na nowo?, bo ten opis wskazywałby na to, że po odpięciu aku nie było ponownego programowania szyb.