Kontrolki silnika (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez brodaM6 » 3 gru 2015, 06:32

P0160 O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 2 Sensor 2)
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez emerahl » 7 gru 2015, 19:12

Dzięki wielkie za rady :).
Kupiłam dokładnie taki jak zalecany Boscha, więc powinien trochę potrzymać. Odpala teraz jak dzika :). Szyby też bez problemu udało się zakodować. Kontrolki zgasły tuż przed wymianą akumulatora dosłownie i jak na razie nie wracają, więc mam nadzieję, że to faktycznie był problem w akumulatorze.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lis 2015, 13:37
Posty: 5
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 6 diesel 2.0 143KM 2006r.

Postprzez jędrek70 » 16 gru 2015, 14:43

Witam. I mnie dopadły świecące się kontrolki.Podłączyłem kompa i wyszło mi takie coś.; c1119-Błąd sygnału wejściowego tcs w skrzynce rozdzielczej.Moduł układu przeciwblokującego abs/układu przeciwpoślizgowego tcs.1.Czy skrzynka rozdzielcza to skrzynka bezpieczników czy jeszcze coś innego.2.Gdzie znależć ten moduł układu przeciwblokującego?Dziękuję i pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 9 gru 2015, 21:42
Posty: 9
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel .2005 r.kombi.

Postprzez smile » 16 gru 2015, 21:40

Jakie świecą? Jaka wersja auta? Błąd skasuj i odczytaj jeszcze raz.

TapTalk na Sony M2
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dobrzyn22 » 16 gru 2015, 21:43

z tego co na szybko wyczytałem, to przyczynami tego błędu były m.in. zapieczone zaciski, uszkodzony pierścień ABS, przetarta wiązka przewodów nad intercoolerem ( od tego polecam zacząć kontrolę )
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez jędrek70 » 17 gru 2015, 11:18

smile napisał(a):Jakie świecą? Jaka wersja auta? Błąd skasuj i odczytaj jeszcze raz.

TapTalk na Sony M2
Świecą się kontrolki check engine oraz tcs i dsc.Wersja auta 105 KW,sport kombi cośtam jeszcze.Nie wszystko ogarnąłem,samochód ten mam dopiero trzeci tydzień.
Początkujący
 
Od: 9 gru 2015, 21:42
Posty: 9
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel .2005 r.kombi.

Postprzez ziol5 » 19 gru 2015, 19:23

Witam,
Z góry przepraszam jeśli piszę nie w tym wątku co trzeba..
Posiadam Mazdę 5 1.8 benzyna 2005r mam taki problem ze chciałem podładować moje drugie auto bo padło mi ako no i podłączyłem przez kable i teraz pali mi się kontrolka Check i nie równo pali co mogło się stać ?
ziol5
 

Postprzez damkit » 11 cze 2016, 15:22

Witam! Mam ten sam problem swiecace sie kontrolki check engine i kontroli trakcji po podlaczeniu kompa jest kilka bledow tzn. sondy lambda, zawor egr, czujnik polozenia walka, maf sensor... czy ktos moze mial taki problem bo niewim od czego zaczac sprawdzanie. Kontrolki pojawily sie jakies 4 tyg temu po resecie komputera pojawily sie raz i zgasły i byl spokuj do przed wczoraj jak juz sie zaalily tak nie pomaga nawet reset kompa. Mazda 6 2006 r 2.0 147 Km benzyna A po pojawieniu sie bledow silnik zaczyna falowac na wolnych obrotach a przy jezdzie gasnie za kazdym razem jak wbija sie sprzeglo
Początkujący
 
Od: 11 cze 2016, 14:22
Posty: 1
Auto: Mazda 6 Sport Wagon (GG/GY) 147KM LF-DE rok produkcji 2006

Postprzez oskarus » 28 lip 2016, 16:35

Witam wszystkich.
Jestem świeżo po rejestracji w mazdaspeed.
Przy spokojnej jeździe zapalają się kontrolki (patrz załącznik)
– Auto przechodzi w tryb awaryjny – brak mocy i możliwości dalszej jazdy.
– Zjeżdżam na pobocze, gaszę, odpalam i jadę dalej.
– Rano kontrolki NIE ŚWIECĄ – następnie, po kilku kilometrach wszystko powraca.
BRAK INNYCH OBJAWÓW !!
– silnik pracuje idealnie, suchutki wszędzie, nie kopci, nie szarpie, mało pali, turbo ciągnie super – brak dziwnych odgłosów.
– wymieniałem 3 tygodnie temu olej, filtr oleju + powietrza + czyszczenie sitka.

Pierwszy raz zrobiło mi się to w trakcie powrotu z nad morza – nad morze wszystko idealnie – 750km, spalanie 5,8. Z powrotem jechałem tak samo max. 140km i 40 km od domu pierwszy raz się to stało – akurat przy jeździe na TEMOMACIE. Te 40 km dojechałem bez problemu ale po dwóch dniach znowu. Zatankowałem nad morzem do pełna ropę na INTERMARCHE. Wszyscy mówią, że byle gdzie nie tankować ale Intermarche chyba nie ma złego paliwa.... Teraz zatankowałem ,,lepszej" Vervy ale problem jest dalej, więc póki co nie wiem co się dzieje. Jutro jestem umówiony na komputer.

Piszę aby się czegoś dowiedzieć.. wiecie, żeby po wizycie u mechanika nie wymieniać pół silnika – bo turbina bo egr itp. itd. ,, Panie, tu jest wszystko do wymiany itd."

Samochód jest naprawdę w dobrym stanie – jeździł nim do pracy mój znajomy ( przez ponad 4 lata) i byłem świadkiem, że nic mu się nie zepsuło.. dbał o wszystko, co roku latem jeździł do Chorwacji a ja mam ten samochód dopiero od kwietnia :(((

Jak macie jakieś pomysły to będę wdzięczny.
pozdrawiam
Załączniki
20160728_161156_resized.jpg
oskarus
 

Postprzez TheMonster » 30 lip 2016, 19:09

U mnie tak objawiły się zaśniedziałe przewody, które szły pod maską i nie były izolowane ;)

Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka
Tomasz W.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Pomorza
Moderator
 
Od: 22 lis 2015, 15:59
Posty: 1521 (227/225)
Skąd: Bydgoszcz / Poznań
Auto: Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT

Postprzez oskarus » 31 lip 2016, 20:55

dzięki za info. Miałem jechać w piątek na kompa ale błędy zgasły. 2 dni było ok. Dzisiaj wracałem z kościoła i to samo.
pozdrawiam
oskarus
 

Postprzez DooOminO » 3 paź 2016, 22:01

Witam mam również błąd c1119 na sto procent jest to wina dsp błąd wywala zawsze gdy zaczynam "grzebać" którymś kołem czyli w momencie kiedy grzebiące koło powinno zostac zblokowane żeby wyrównać napęd :)

Jakieś porady od czego zacząć? Auto planuję sprzedać ale jie chce wciskać nic nowemu nabywcy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez DooOminO » 22 paź 2016, 18:41

Kurcze nikt nie pomoże bo sprzedaję auto i nie chce żeby mi ludzie przez takie coś proponowali 2 tysiące mniej ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez oskarus » 19 lis 2016, 19:27

Witam,

Problem rozwiązany !!!!
Tylko szkoda, że ja laik do tego doszedłem. Na szczęście nie dałem się nabrać i nie wydałem ani grosza na błędne diagnozy ,,fachowców". Już byłem bliski kupna nowego alternatora. Jak się spytałem mechanika, czy jest w 100% pewny, bo ja mu nie zapłacę, to zaczął kombinować. Wymieniłem sam od siebie filtr paliwa i od 2 miesięcy jest ok. Stary filtr był tak zasyfiony, że szkoda gadać.

pozdrawiam
oskarus
 

Postprzez drx8 » 27 gru 2016, 08:52

Podzielę się moimi przygodami z kontrolkami silnika (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC).
A mianowicie gdy zaczęły się spadki temperatur poniżej 0*C nieregularnie zaczęły się włączać i wyłączać w/w kontrolki. Po podpięciu pod komputer błędy jakie pokazywał komp:
c1119-Błąd sygnału wejściowego tcs w skrzynce rozdzielczej
P0101- przepływka MAF
Po skasowaniu błędów został tylko C1119.
Dzień przed wigilią przekopałem temat na forum i zdjąłem obudowę filtra powietrza w celu sprawdzenia przetartej wiązki oraz przeczyszczenia punktu masy pod nim. Wszystko jednak było ok i nagle moim oczom ukazał się zaolejony od góry intercooler . Zacząłem kojarzyć fakty i przy wymianie oleju jakieś dwa miesiące temu, gdy spojrzałem na bagnet, zauważyłem mały jego ubytek. Teraz wiem, że przyczyna ubytku był pęknięty intercooler, bo gdy przetarłem IC szmatką nasączoną benzyną ekstrakcyjną ukazała się szczelina. Po zaklejeniu pęknięcia na IC i przejechaniu ok 10km kontrolki zgasły i jak na razie samochód ożył. Wkręca się na obroty dużo szybciej(wzrosła moc), wyciszyło to pracę silnika (wcześniej chodził jak traktor), aha i wcześniej spalanie komp pokazywał na poziomie 9.5l co mnie zastanawiało, myślałem na początku, że to przez webasto, ale teraz dochodzę do wniosku, że to przez fałszywe powietrze.
Dam znać po ok 500km czy problem rozwiązany czy nastąpi powrót.
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2015, 00:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez dominikw » 4 lut 2017, 03:36

Po cudach i wiankach ... po pierwsze:
– czujnik kąta skrętu
...po drugie jeśli akumulator pada, to też wymienić i problem znika.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lut 2014, 01:13
Posty: 14 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda CX-3 2015 2.0, 120 KM , SKyEnergy. Wcześniej Mazda 6, 2.0 diesel, 136 KM, 2004, kombi

Postprzez dominikw » 4 lut 2017, 03:38

U mnie po cudach i miesiącach ... wymiana czujnika kąta skrętu (możliwe, że też padniętego akumulatora, przy okazji )
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lut 2014, 01:13
Posty: 14 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda CX-3 2015 2.0, 120 KM , SKyEnergy. Wcześniej Mazda 6, 2.0 diesel, 136 KM, 2004, kombi

Postprzez ciniac » 26 lut 2017, 14:54

Witam! błąd polega na ciągłym paleniu się kontrolek, dodam iż resetowałem komputer nie jednokrotnie po przez odpięcie klem. Kontrolki po resecie nie świecą się tylko do ponownego uruchomienia silnika. Byłem z tym problemem u mechanika, gdzie madzia została podłączona pod kompa i nie wyświetla kodu błędu, wyświetla jako (nieznany) i był opisane coś nt. niskiego napięcia cylindra 2
Początkujący
 
Od: 11 wrz 2016, 16:39
Posty: 6
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 Diesel 2004r.

Postprzez DooOminO » 27 lut 2017, 08:10

Słaby sprzęt posiada ten twój mechanik bo już elm za 20zl z allegro więcej pokazuje, bez kodu błędu w jaki sposób mamy ci pomóc ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez Geniek » 3 maja 2017, 12:11

Panowie (i panie),

od kilku dni zaraz po starcie silnika pojawia mi się błąd:
P2010 – Powertrain Intake Mainfold Runner Control Circuit High bank1 a)
Auto nie wykazuje poza tym żadnych niepokojących objawów. Pytanie – od czego zacząć diagnozę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 16:16
Posty: 630 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6