Kontrolki silnika (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez dominikw » 3 maja 2017, 12:03

Tak jak pisałem wyżej, walczyłem z tym pół roku ... wymieńcie czujnik skrętu i będzie po sprawie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lut 2014, 00:13
Posty: 14 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda CX-3 2015 2.0, 120 KM , SKyEnergy. Wcześniej Mazda 6, 2.0 diesel, 136 KM, 2004, kombi

Postprzez Geniek » 4 maja 2017, 08:05

dominikw napisał(a):Tak jak pisałem wyżej, walczyłem z tym pół roku ... wymieńcie czujnik skrętu i będzie po sprawie.

Jak miałem problemy z czujnikiem skrętu to dodatkowo paliła się kontrolka auta w poślizgu. Teraz jej nie mam, tak, że na 99% to nie jego problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 15:16
Posty: 630 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez dominikw » 4 maja 2017, 09:16

Pisałem do Ciniac (nie zauważyłem daty) :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lut 2014, 00:13
Posty: 14 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda CX-3 2015 2.0, 120 KM , SKyEnergy. Wcześniej Mazda 6, 2.0 diesel, 136 KM, 2004, kombi

Postprzez Wariat28 » 18 wrz 2017, 16:53

Witam mam takie pytanie wymieniłem intercooler i wyskoczyła mi dwa błędy czyli błąd silnika i kontroli trakci podłączałem pod kompa używałem ale przy mocniejszym depnięciu w gaz znowu się pojawiły i samochód nie ma siły jechać tak jak by mi turbinę dołączyło co poradzić
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2017, 00:14
Posty: 4
Auto: Mazda 6 136 km 2.0 disel 2003 rok

Postprzez piojan » 5 lis 2017, 02:30

Cześć,

Walczę z błędem C1119.
Dodatkowo (jeśli prawidłowo domyślam się) przez to przestała występować automatyczna regeneracja DPFu i mam już błędy P242F. DPF nie mógł wpłynąć na powstanie C1119?
Żadnych innych błędów i objawów nie ma (instrumenty, w tym prędkościomierz ,ok, DPF jeszcze nie ograniczył prędkości).
W międzyczasie byłem u elektryka:
– peszel przy IC lekko przetarty ale na kablach nie dostrzeżono uszkodzeń
– poprawa punktów masy pod filtrem powietrze.
– zasugerował możliwość uszkodzenia PCM lub kontrolera ABS.
Jeśli dobrze interpretuję C1199 to komunikacja PCM-ABS jest po CANie a na nim wisi dużo więcej rzeczy. Z jednej strony dziwi mnie, że tylko moduł ABS zgłasza problem (być może najbardziej czuły + duża ilość danych). Ale łączność z nimi jako taka jest (przez obd można się komunikować etc).
Czy macie jeszcze jakieś podpowiedzi albo myśli przed dalszą walką?
Początkujący
 
Od: 29 mar 2011, 21:51
Posty: 18
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 GG 2.0 143KM DPF 2007 hatchback

Postprzez rami1000 » 15 lis 2017, 20:00

u mnie podobne obiawy powodował uszkodzony czujnik cisnienia w ic
Początkujący
 
Od: 13 maja 2015, 21:44
Posty: 15 (0/1)
Auto: Mazda 6 2.0 GG 136 km 2004r

Postprzez 3610koper » 22 lis 2017, 08:54

Cześć wszystkim.
Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem MAZDY 6 KOMBI 2.0 CITD SPORT, 2006r. 143KM, 210 tyś. km. przebiegu. Zakupiłem auto 4 dni temu. Wróciłem do domu ok 160km. Pojeździłem nim nieco po mieście przez te kilka dni. Może 50-60km. W dniu dzisiejszym po przejażdżce ok 15 km zaczął mi mrugać DPF, a chwile później zapalił się CHECK ENGINE, także kontrolka od poślizgu (pewnie ESP, nie wiem czy to powiązane, ale zapaliło się kilka min po DPF i w tym samym momencie co CHECK ENGINE). Auto przeszło w tryb awaryjny. Po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu DPF zapala się po 2-3 minutach i dopiero wtedy auto ponownie wchodzi w tryb awaryjny.
Gość, który mi sprzedawał twierdził, że na oleju można jeszcze jakieś 3-4 tyś zrobić, a DPF-a nie ruszał, bo nie miał takiej potrzeby.
Trochę poczytałem i wiem, że mrugający DPF może być powodem tego, że auto domaga się wymiany oleju i skasowania błędu.
Co natomiast z check engine i ESP?
Check pewnie może mieć związek z DPF-em.

Po podłączeniu ELM327 pokazało:

P0030 – Układ napędowy
H02S Heater Control Circuit (Bank 1 Sensor 1)

P0130 – Układ napędowy
O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 1 Sensor 1)

B2548 – Nadwozie



Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi i wskazówki
Załączniki
OBD.png
zrzut z OBD
Początkujący
 
Od: 22 lis 2017, 08:47
Posty: 2
Auto: MAZDA 6 KOMBI 2.0 CITD SPORT, 2006r. 143KM

Postprzez dobrzyn22 » 22 lis 2017, 11:58

łączę z istniejącym wątkiem, a na przyszłość:

Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...


PS. do sprawdzenia sonda lambda. Inspekcję olejową usuniesz darmowym( na komputer) programem forscan.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez 3610koper » 22 lis 2017, 12:33

Przepraszam za wrzucenie wątku nie tam, gdzie powinienem.
Dzięki za poradę. Skasowałem błędy programem TORQUE. Dzisiaj pojeżdżę i zobaczę czy dalej wyskakują. Doczytałem również, że P0030 i P0130 to zapewne Sonda Lambda. Dwa pytania:
1. Da rade to zrobić samemu w warunkach garażowych bez kanału?
2. Jaką sondę kupić. Oryginał DENSO to z tego co widze koszt od 550złw górę. Co z zamiennikami NGK/NTK. Są znacznie tańsze. Polecasz?
Początkujący
 
Od: 22 lis 2017, 08:47
Posty: 2
Auto: MAZDA 6 KOMBI 2.0 CITD SPORT, 2006r. 143KM

Postprzez dobrzyn22 » 22 lis 2017, 13:05

wszystko się da jak się mocno chce <faja> no ale myślę, że jakieś najazdy to minimum, żeby to sprawnie ogarnąć. Zacznij od skontrolowania styków przy sondzie – potrafią skorodować.

Co do zamienników niech się wypowie ktoś kto wymienił na takowe i może polecić.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Boro87 » 4 lut 2018, 17:35

Mam problem w trakcie jazdy byłem zmuszony do gwałtownego hamowania po wykonaniu manewru zaświeciły sie trzy kontrolki (fotw zalaczniku) i tak zostały. Podłączyłem sie pod kompa ale nie wykryto błędów. I tutaj moje pytanie czy jest mozliwosc ze wina lezy np po stronie bezpiecznika?
Czytałem ze moze to byc problem w wtyku z abs zeby go przeczyscic i tutaj moje drugie pytanie poniewaz nie mam pojecia gdzie go moge szukac i jak to wyglada. Dodam ze czujniku zewnetrzne z przodu byly czyszczone.
Z gory dzieki za pomoc
Załączniki
20180204_170709.jpg
Początkujący
 
Od: 4 cze 2015, 18:59
Posty: 7

Postprzez adamoz » 6 sie 2018, 17:26

witam,
chciałbym sie skonsultowac zanim udam sie do jakiegos mechanika. Błędy te same. Pali się kontrolka silnika plus kontroli trakcji. Silnik pracuje normalnie. Dodam, że kontrolki zapaliły się po ostrej jeździe przez ok. 300km dzień wcześniej. Odczytane błędy p0400 i c1119. Błędy skasowałem i wróciły po przejechaniu 10 km.

Dopisano 6 sie 2018, 18:34:

miało być: błedy skasowalem, kontrolki zgasly i ponownie sie zapalily po przejechaniu 10km.
Początkujący
 
Od: 28 lis 2012, 09:38
Posty: 20 (0/1)
Auto: Mazda 6 GY 2006 143KM DPF

Postprzez adamoz » 20 wrz 2018, 10:54

problemem była cewka EGRa – zawór na stałe zamknięty. Dodatkowy objaw to na biegu jałowym otwarta przepustnica. EGR wymieniony. Wszystko działa jak należy, aż mechanik pochwalił silnik za kulturę pracy i osiągi. Może komuś się przyda.
Początkujący
 
Od: 28 lis 2012, 09:38
Posty: 20 (0/1)
Auto: Mazda 6 GY 2006 143KM DPF

Postprzez Michazzz » 23 wrz 2018, 16:43

A mocno Ci dymił jak był problem z EGR?
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2017, 11:20
Posty: 74 (5/1)
Auto: Mazda 6, Diesel 1998 cm3, 121KM, 2004, GY

Postprzez Bartolo60 » 12 sty 2021, 16:41

Witam pacjent mazda 6 2006 kombi
Przyszły mrozy więc normalne ze dużo osób ma problem z odpalaniem ale mam taki problem ze swoją mazda że dopiero teraz zaczęła nie palić przy mrozach powyżej -10° . Akumulator sprawny silnik się kręci, świece grzeją. Miał ktoś podobny problem ? .Dodam ze od początku posiadania samochodu często zapalają się i gasną równocześnie kontrolki check engine i kontrola trakcji . Przy korzystniejszych temperaturach także się świeciły ale samochód odpalał bez problemowo .
Początkujący
 
Od: 12 sty 2021, 16:25
Posty: 1
Auto: Mazda 6 2006r

Postprzez Karim92 » 1 cze 2023, 08:38

Witam braci i siostry w niedoli

Temat błędu świecących się lampek check engine w komitywie z lampką kontroli trakcji powraca jak sraczka.. znienacka. Pokrótce przedstawię sytuacje w jakiej się znalazłem. Auto to mazda 6 2007 rok 143 km klekot (diesel) 2.0. Auto stało na zewnątrz mocno padało 2 dni ale było ok. odpaliłem przejechałem się kawałek zgasiłem silnik no i się zaczęło. Po ponownym odpaleniu silnika na desce rozdzielczej pojawiły się one dwie żółte klujące w oczy swoim blaskiem wyżej wspomniane diody. Pyk podłączyłem komputer i moim oczom ukazał się on, zmora senna, ciemiężyciel moich myśli, pogromca marzeń o spokojnej i przyjemnej podróży moją mazdą 6 czyli BŁĄD C1119. 3 tygodnie walki nie przyniosły rezultatów.

Co do tej pory zrobiłem:
– zdjęty zderzak i lampy w celu przejrzenia całej instalacji elektrycznej (wszystko ok nawet piasku w peszlu nie było czy tam brudu),
– sprawdzone czujniki kół na postoju oraz w trakcie jazdy,
– sprawdzone bezpieczniki.

Co wykryłem:
– nie działa przełącznik od szyb pasażerów (od kierowcy działa), zamówiłem nowy i to samo więc pewnie wina leży po stronie skrzyneczki bezpieczników znajdującej się przy nodze kierowcy
– nie działa grzanie fotela kierowcy (pasażera działa), tutaj obstawiam winę po stronie maty grzewczej

Dalszy zarys sytuacji:
– odłączam aku błąd znika i mogę jechać ile chcę i się nie pojawi niestety po ponownym odpaleniu silnika błąd znowu wyskakuje a diody znów się świecą

Przewertowałem te ponad 30 stron tego wątku i widzę, że wielu z Was kojarzy ten problem z EGR jednak zauważyłem również, że przy problemie z EGR również wraz z C1119 wyskakują inne błędy więc pewnie w moim przypadku problem leży gdzieś indziej. Ostatnio narzeczona odpaliła silnik błędu nie było, przejechała z 600 metrów po delikatnie dziurawej drodze i błąd wyskoczył. Tracę nadzieję na lepsze jutro dlatego liczę na Waszą pomoc. :|
Początkujący
 
Od: 1 cze 2023, 07:43
Posty: 1
Auto: Mazda 6 GG 2.0 diesel 143 KM active+ 2007r

Postprzez giberes » 2 lip 2023, 22:21

Karim92 napisał(a)::
– nie działa przełącznik od szyb pasażerów (od kierowcy działa), zamówiłem nowy i to samo więc pewnie wina leży po stronie skrzyneczki bezpieczników znajdującej się przy nodze kierowcy


A zaprogramowałeś szyby na nowo?, bo ten opis wskazywałby na to, że po odpięciu aku nie było ponownego programowania szyb.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2008, 00:13
Posty: 44
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 1.8 liftback 2007r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6