Kontrolki silnika (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez aster82 » 22 kwi 2011, 21:39

Witam,dołączam się do postu.......
opiszę po krótce moją sytuację.W zeszłym tygodniu stojąc pod sklepem zapaliły mi się słynne lampki tj.kontrola trakcji i check <płacze> Pojechałem zczytać błędy(przy okazji mi je skasowali choć domyślałem się że tylko na chwilę) i wyszło P0404,P1391 oraz C1119.Wiem że ten pierwszy mówi o ogólnym problemie z EGR natomiast nie wiem co one znaczą w tej kompilacji <dupa> Dodam że auto zachowuje się normalnie-zero dymu z komina,auto nie przeszło w tryb awaryjny....Ostatnio żona zrobiła mi prezent i oddała auto do detailingowego czyszczenia co również objęło mycie komory silnika-może mieć to jakiś wpływ?Czytałem na forum że może to być jakiś kabelek przy egieerze ale za grom nie wiem o co kaman <co?> Pocieszające jest to że prócz kanarkowego koloru podświetlenia zegarów nie ma innych objawów ale nie oto chodzi-w Madzi ma być wszystko HALO więc strasznie mnie ta usterka boli.Proszę o pomoc bo w trójmieście ciężko o fachowca od naszych kochanych Mazd-ja bynajmniej takiego jeszcze nie znalazłem :|
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lis 2009, 21:36
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2,0 CITD 2004 SPORT EXCLUSIV

Postprzez s4v4g3 » 25 kwi 2011, 21:37

U mnie wyszedł błąd z czujnikiem pod 3cim cylindrem...
Nowy 500zł:D
Używka 150zł – właśnie czekam na dostawę.
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez gnome » 26 kwi 2011, 10:17

Dobra u mnie sprawa nieaktualna.
Okazało się, że chłopaki składając silnik przeoczyli (choć się upierają, że nie przeoczyli a samo spadło) "pewien mały wężyk" w konsekwencji czego jeździłem ... bez turbiny :]
Początkujący
 
Od: 3 mar 2011, 15:29
Posty: 5
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0l

Postprzez s4v4g3 » 26 kwi 2011, 10:23

gnome napisał(a):Dobra u mnie sprawa nieaktualna.
Okazało się, że chłopaki składając silnik przeoczyli (choć się upierają, że nie przeoczyli a samo spadło) "pewien mały wężyk" w konsekwencji czego jeździłem ... bez turbiny :]

<rotfl> masakra. Taki wężyk raczej sam nie spadnie <czarodziej>
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez robi1976 » 28 kwi 2011, 18:15

robi1976 napisał(a):wczoraj podczas jazdy (mojej żony) zaświeciły się w naszej madzi ww kontrolki
dzisiaj po podpięciu do komputera zgasły...
mam nadzieję, że na stałe i to tylko jakieś spięcie ;)


qrde...
po przejechaniu 200km znowu zapaliły się kontrolki :(
auto normalnie jeździ, nie kopci

najgorsze jest to że komputer z tego co pamiętam nie pokazał błędów...
Obrazek
Początkujący
 
Od: 23 gru 2010, 16:19
Posty: 23
Skąd: RADOM
Auto: MAZDA 6 GY 2005 2.0 Diesel kombi

Postprzez Sebastian_Hell » 1 maja 2011, 19:29

Witam ,mam ten sam problem, kontrolki zapaliły mi się po "kangurku" na skrzyżowaniu, i tak teraz raz gasną raz się zapalają, byłem już u dwóch mechaników i tylko ręce rozkładali, strasznie ciężko o dobrego mechanika do madzi w Olsztynie. Oczywiście oprócz tych kontrolek auto normalnie chodzi. Błąd jaki się pojawia to C1119. Za cholerę nie wiem jak to naprawić.
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2011, 18:47
Posty: 8
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 6 2.0 121 KM KOMBI 2004

Postprzez MariuszK » 11 lip 2011, 15:49

No i mnie dopadło. Check engine jak i kontrola trakcji palą się cały czas.
I to jeszcze żonka prowadziła i zapaliło się jak gdyby nigdy nic.
Czy elektryk/mechanik będzie w stanie to zdiagnozować i ewentualnie naprawić? Może ktoś kogoś poleca w okolicach Marek/Targówka w Warszawie, który ze mnie za to nie zedrze?

Podejrzewam, że to może być ten EGR bo w życiu tego nie czyściłem.
Początkujący
 
Od: 26 lut 2009, 18:36
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD '04

Postprzez Wojtek » 11 lip 2011, 16:03

MariuszK napisał(a):No i mnie dopadło. Check engine jak i kontrola trakcji palą się cały czas.
I to jeszcze żonka prowadziła i zapaliło się jak gdyby nigdy nic.
Czy elektryk/mechanik będzie w stanie to zdiagnozować i ewentualnie naprawić? Może ktoś kogoś poleca w okolicach Marek/Targówka w Warszawie, który ze mnie za to nie zedrze?

Podejrzewam, że to może być ten EGR bo w życiu tego nie czyściłem.


jedz do Jaksy
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Enduro » 11 lip 2011, 20:00

67igor1 napisał(a):...

jedz do Jaksy

to ewidentnie najlepszy okoliczny adres i raczej nie zedrze, bo bardziej mu zalezy na potwierdzeniu jego renomy, jakosci prac itp na forum, niz na dodatkowych srodkach pieniężnych
pozdr.E
Ostatnio edytowano 15 lip 2011, 17:09 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Sebastian_Hell » 15 lip 2011, 16:56

U mnie naprawiono, polecam elektryka na Dajtkach dla osób z Olsztyna, warsztat znajduje się na wylocie do Ostródy za ostatnią stacją benzynową. Poszedł u mnie jakis alternator od ACS czy cos w tym stylu, jestem totalnym laikiem więc zbytnio nie powiem więcej. Przejechane mam około 2 tys. km od naprawy i magiczne kontrolki się nie zapaliły.
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2011, 18:47
Posty: 8
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 6 2.0 121 KM KOMBI 2004

Postprzez Gnat80 » 15 lip 2011, 19:31

Witam,rozczyta mi ktoś koby błędów-P2009 i C1119,ten drugi to wiem że jest ogólny od silnika,i pytanie czy ten kod C1119 zapalił się dlatego że ten pierwszy się zapalił? heh tak do rymu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 18:19
Posty: 240 (0/3)
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F
Mazda 6
Zafira
Peugeot 407
Focus 2005
Mazda 3 BL 2.0

Postprzez Wojtek » 15 lip 2011, 20:29

Gnat80, po co zadajesz pytanie o te bledy skoro nie zadales sobie trudu przeszukania (szukajka) juz nie wspomne o czytaniu tego watka?
...wpisz P2009 w wyszukiwarke u gory w tym wlasnie watku... i wyjdzie opis :P
i nawet jest tam opisany blad C1119

ludzie troszke samodzielnosci prosze... <cisza>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mądry » 15 lip 2011, 22:00

Koledzy, a mnie interesuje fakt czemu te kontrolki zapalają się razem (check + TCS)? <co?>
Przykładowo jeśli miał bym problem z przepływomierzem to powinna świecić się kontrolka check, a zapala się również TCS, a przepływomierz raczej nic wspólnego z trakcją nie ma. Więc <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez emil_em » 18 lip 2011, 11:37

Witam.
Przed weekendem dopadł mnie ten sam problem.
Czyli palace sie jednoczesnie kontrolki check i od kontroli trakcji.
Pojechałem podpiac auto pod komputer i okazalo sie ze jest blad w spalaniu nie podali mi konkretni nr bledu i wystarczy jedynie przeczyscic czujnik od spalania badz sprawdzic zawor czy jest odpowiednia przepustowosc spalin i to powinno pomoc.
Oczywiscie skasowali blad skasowali siano i wieczorem znow sie zapalily kontrolki.
Mam pytanie czy mozna z tym bledem jezdzic przez pare dni bo jutro chce skoczyc nad morze jakies 250km w jedna strone i nie wiem poprostu czy nic sie nie "rozpiepszy" czy auto nie stanie.
A serwis gdzie chce oddac auto zaczyna prace po urlopie dopiero za tydzien.
Bede wdzieczny za odpowiedz.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 1 cze 2011, 23:21
Posty: 9
Skąd: Lubuskie/Międzyrzecz
Auto: Mazda 6 2.0 136KM Sport

Postprzez Wojtek » 18 lip 2011, 12:12

emil_em napisał(a):Pojechałem podpiac auto pod komputer i okazalo sie ze jest blad w spalaniu nie podali mi konkretni nr bledu i wystarczy jedynie przeczyscic czujnik od spalania badz sprawdzic zawor czy jest odpowiednia przepustowosc spalin i to powinno pomoc.
Oczywiscie skasowali blad skasowali siano i wieczorem znow sie zapalily kontrolki.

jak to zaplaciles za odczytanie bledu, a oni go Tobie nie dali? <szok>
<boje się> do kogo dales auto...

emil_em napisał(a):Mam pytanie czy mozna z tym bledem jezdzic przez pare dni bo jutro chce skoczyc nad morze jakies 250km w jedna strone i nie wiem poprostu czy nic sie nie "rozpiepszy" czy auto nie stanie.

tego nie wiemy... nie podales nam kodu bledu...

Ps.
Prosze uzupelnienic profil uzytkownika... (to cos z prawej strony)
dziekuje
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez noman » 21 lip 2011, 12:07

Witam
Problem oczywiście jak w temacie.
Lampki świecą, choć czasami zdarza im zgasnąć... np wtedy kiedy pojechałem do diagnozy ;)

Błędy PO704 Wyłącznik sprzęgła (sygnał niezrozumiały) i C1119 (Błędny).
Czy powyższe błędy się ze sobą wiążą, czyli czy PO704 spowodował wyświetlenie C1119.
No i czy można z nich wywnioskować od czego elektryk powinien zacząć?

Z góry dzięki.
Początkujący
 
Od: 11 wrz 2008, 08:41
Posty: 7
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 2.0 Sedan 136KM Diesel

Postprzez benen » 25 lip 2011, 21:40

mądry napisał(a):Koledzy, a mnie interesuje fakt czemu te kontrolki zapalają się razem (check + TCS)? <co?>
Przykładowo jeśli miał bym problem z przepływomierzem to powinna świecić się kontrolka check, a zapala się również TCS, a przepływomierz raczej nic wspólnego z trakcją nie ma. Więc <co?>

Miałem to samo! Żona powoziła, bo zostawiłem jej auto <spoko> Miała dzieci na głowie... Zadzwoniła do mnie, kiedy byłem w podróży służbowej i zameldowała o świeceniu tych kontrolek. NAKAZAŁEM <faja> wymianę oleju i czyszczenie michy wraz ze smokiem, gdyż czas temu pewien zatarłem lekko motor jadąc po włączeniu sie kontrolki "check". Przyczyną było zawalenie totalne smoka. Kolesie w serwisie zlali olej (obserwując bacznie – tak twierdzili) i wg nich był super dobry. No jak miał nie być, skoro go 2kkm wcześniej wymieniłem :D Podłączyli do kompa i nie wskazało nic <nie> !!! To jakaś magia, Panowie <nie powiem> Japonia to w ogóle tajemniczy kraj... <boje się>
Pozdrex
VENI, VIDI, Vsiadłem do Mazdy...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2009, 19:26
Posty: 240
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 II GH 2.0 MZR-CD;
Honda CIVIC VIII Hatchback 140HP "Black" Wypasior :)

Postprzez sniper » 6 sie 2011, 00:20

Koledzy...po odpaleniu autka mignęły mi dzis wieczorem na 1sec. kontrolki tsc i abs w tym samym momencie wskazowka obrotomierza poszla w dol i od razu wrocila do swojego polozenia. kontrolki tsc i abs zgasly ale zapalila sie check engine... nie widze roznicy w jezdzie. rano jade w trase i mam teraz zagwostke czy sie wybierac czy jednak nie ryzykowac... moze ktos wie bez zczytania kodu bledu co to moze byc z tym zapaleniem sie kontrolek zjechaniem zegara w dol i check engine?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2010, 18:28
Posty: 18
Skąd: Stalowa Wola
Auto: M6 2.0i 16V 141KM `04

Postprzez robi1976 » 7 sie 2011, 13:05

witam
Podjechałem do mechanika z ww kontrolkami. Po oględzinach i podpięciu pod komputer powiedział że na 80% to przepływomierz powietrza.

nówka kosztuje ok800zł więc nie bardzo mnie satysfakcjonuje zrobienie tego za 8stówek na 80%... wolałbym 99% ;)

czy to może być przepływka?
Obrazek
Początkujący
 
Od: 23 gru 2010, 16:19
Posty: 23
Skąd: RADOM
Auto: MAZDA 6 GY 2005 2.0 Diesel kombi

Postprzez maselek » 7 sie 2011, 16:01

robi1976 napisał(a):Po oględzinach i podpięciu pod komputer powiedział że na 80% to przepływomierz powietrza.


kod błedu ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6