Kontrolki silnika (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC)
Witam,dołączam się do postu.......
opiszę po krótce moją sytuację.W zeszłym tygodniu stojąc pod sklepem zapaliły mi się słynne lampki tj.kontrola trakcji i check Pojechałem zczytać błędy(przy okazji mi je skasowali choć domyślałem się że tylko na chwilę) i wyszło P0404,P1391 oraz C1119.Wiem że ten pierwszy mówi o ogólnym problemie z EGR natomiast nie wiem co one znaczą w tej kompilacji Dodam że auto zachowuje się normalnie-zero dymu z komina,auto nie przeszło w tryb awaryjny....Ostatnio żona zrobiła mi prezent i oddała auto do detailingowego czyszczenia co również objęło mycie komory silnika-może mieć to jakiś wpływ?Czytałem na forum że może to być jakiś kabelek przy egieerze ale za grom nie wiem o co kaman Pocieszające jest to że prócz kanarkowego koloru podświetlenia zegarów nie ma innych objawów ale nie oto chodzi-w Madzi ma być wszystko HALO więc strasznie mnie ta usterka boli.Proszę o pomoc bo w trójmieście ciężko o fachowca od naszych kochanych Mazd-ja bynajmniej takiego jeszcze nie znalazłem
opiszę po krótce moją sytuację.W zeszłym tygodniu stojąc pod sklepem zapaliły mi się słynne lampki tj.kontrola trakcji i check Pojechałem zczytać błędy(przy okazji mi je skasowali choć domyślałem się że tylko na chwilę) i wyszło P0404,P1391 oraz C1119.Wiem że ten pierwszy mówi o ogólnym problemie z EGR natomiast nie wiem co one znaczą w tej kompilacji Dodam że auto zachowuje się normalnie-zero dymu z komina,auto nie przeszło w tryb awaryjny....Ostatnio żona zrobiła mi prezent i oddała auto do detailingowego czyszczenia co również objęło mycie komory silnika-może mieć to jakiś wpływ?Czytałem na forum że może to być jakiś kabelek przy egieerze ale za grom nie wiem o co kaman Pocieszające jest to że prócz kanarkowego koloru podświetlenia zegarów nie ma innych objawów ale nie oto chodzi-w Madzi ma być wszystko HALO więc strasznie mnie ta usterka boli.Proszę o pomoc bo w trójmieście ciężko o fachowca od naszych kochanych Mazd-ja bynajmniej takiego jeszcze nie znalazłem
- Od: 15 lis 2009, 21:36
- Posty: 24
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 6 2,0 CITD 2004 SPORT EXCLUSIV
U mnie wyszedł błąd z czujnikiem pod 3cim cylindrem...
Nowy 500zł:D
Używka 150zł – właśnie czekam na dostawę.
Nowy 500zł:D
Używka 150zł – właśnie czekam na dostawę.
http://www.grandpixel.pl My WebSite :)
gnome napisał(a):Dobra u mnie sprawa nieaktualna.
Okazało się, że chłopaki składając silnik przeoczyli (choć się upierają, że nie przeoczyli a samo spadło) "pewien mały wężyk" w konsekwencji czego jeździłem ... bez turbiny
masakra. Taki wężyk raczej sam nie spadnie
http://www.grandpixel.pl My WebSite :)
robi1976 napisał(a):wczoraj podczas jazdy (mojej żony) zaświeciły się w naszej madzi ww kontrolki
dzisiaj po podpięciu do komputera zgasły...
mam nadzieję, że na stałe i to tylko jakieś spięcie
qrde...
po przejechaniu 200km znowu zapaliły się kontrolki
auto normalnie jeździ, nie kopci
najgorsze jest to że komputer z tego co pamiętam nie pokazał błędów...
- Od: 23 gru 2010, 16:19
- Posty: 23
- Skąd: RADOM
- Auto: MAZDA 6 GY 2005 2.0 Diesel kombi
Witam ,mam ten sam problem, kontrolki zapaliły mi się po "kangurku" na skrzyżowaniu, i tak teraz raz gasną raz się zapalają, byłem już u dwóch mechaników i tylko ręce rozkładali, strasznie ciężko o dobrego mechanika do madzi w Olsztynie. Oczywiście oprócz tych kontrolek auto normalnie chodzi. Błąd jaki się pojawia to C1119. Za cholerę nie wiem jak to naprawić.
- Od: 29 kwi 2011, 18:47
- Posty: 8
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 6 2.0 121 KM KOMBI 2004
No i mnie dopadło. Check engine jak i kontrola trakcji palą się cały czas.
I to jeszcze żonka prowadziła i zapaliło się jak gdyby nigdy nic.
Czy elektryk/mechanik będzie w stanie to zdiagnozować i ewentualnie naprawić? Może ktoś kogoś poleca w okolicach Marek/Targówka w Warszawie, który ze mnie za to nie zedrze?
Podejrzewam, że to może być ten EGR bo w życiu tego nie czyściłem.
I to jeszcze żonka prowadziła i zapaliło się jak gdyby nigdy nic.
Czy elektryk/mechanik będzie w stanie to zdiagnozować i ewentualnie naprawić? Może ktoś kogoś poleca w okolicach Marek/Targówka w Warszawie, który ze mnie za to nie zedrze?
Podejrzewam, że to może być ten EGR bo w życiu tego nie czyściłem.
- Od: 26 lut 2009, 18:36
- Posty: 20
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD '04
MariuszK napisał(a):No i mnie dopadło. Check engine jak i kontrola trakcji palą się cały czas.
I to jeszcze żonka prowadziła i zapaliło się jak gdyby nigdy nic.
Czy elektryk/mechanik będzie w stanie to zdiagnozować i ewentualnie naprawić? Może ktoś kogoś poleca w okolicach Marek/Targówka w Warszawie, który ze mnie za to nie zedrze?
Podejrzewam, że to może być ten EGR bo w życiu tego nie czyściłem.
jedz do Jaksy
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
67igor1 napisał(a):...
jedz do Jaksy
to ewidentnie najlepszy okoliczny adres i raczej nie zedrze, bo bardziej mu zalezy na potwierdzeniu jego renomy, jakosci prac itp na forum, niz na dodatkowych srodkach pieniężnych
pozdr.E
Ostatnio edytowano 15 lip 2011, 17:09 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
U mnie naprawiono, polecam elektryka na Dajtkach dla osób z Olsztyna, warsztat znajduje się na wylocie do Ostródy za ostatnią stacją benzynową. Poszedł u mnie jakis alternator od ACS czy cos w tym stylu, jestem totalnym laikiem więc zbytnio nie powiem więcej. Przejechane mam około 2 tys. km od naprawy i magiczne kontrolki się nie zapaliły.
- Od: 29 kwi 2011, 18:47
- Posty: 8
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 6 2.0 121 KM KOMBI 2004
Witam,rozczyta mi ktoś koby błędów-P2009 i C1119,ten drugi to wiem że jest ogólny od silnika,i pytanie czy ten kod C1119 zapalił się dlatego że ten pierwszy się zapalił? heh tak do rymu.
Gnat80, po co zadajesz pytanie o te bledy skoro nie zadales sobie trudu przeszukania (szukajka) juz nie wspomne o czytaniu tego watka?
...wpisz P2009 w wyszukiwarke u gory w tym wlasnie watku... i wyjdzie opis
i nawet jest tam opisany blad C1119
ludzie troszke samodzielnosci prosze...
...wpisz P2009 w wyszukiwarke u gory w tym wlasnie watku... i wyjdzie opis
i nawet jest tam opisany blad C1119
ludzie troszke samodzielnosci prosze...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Koledzy, a mnie interesuje fakt czemu te kontrolki zapalają się razem (check + TCS)?
Przykładowo jeśli miał bym problem z przepływomierzem to powinna świecić się kontrolka check, a zapala się również TCS, a przepływomierz raczej nic wspólnego z trakcją nie ma. Więc
Przykładowo jeśli miał bym problem z przepływomierzem to powinna świecić się kontrolka check, a zapala się również TCS, a przepływomierz raczej nic wspólnego z trakcją nie ma. Więc
Witam.
Przed weekendem dopadł mnie ten sam problem.
Czyli palace sie jednoczesnie kontrolki check i od kontroli trakcji.
Pojechałem podpiac auto pod komputer i okazalo sie ze jest blad w spalaniu nie podali mi konkretni nr bledu i wystarczy jedynie przeczyscic czujnik od spalania badz sprawdzic zawor czy jest odpowiednia przepustowosc spalin i to powinno pomoc.
Oczywiscie skasowali blad skasowali siano i wieczorem znow sie zapalily kontrolki.
Mam pytanie czy mozna z tym bledem jezdzic przez pare dni bo jutro chce skoczyc nad morze jakies 250km w jedna strone i nie wiem poprostu czy nic sie nie "rozpiepszy" czy auto nie stanie.
A serwis gdzie chce oddac auto zaczyna prace po urlopie dopiero za tydzien.
Bede wdzieczny za odpowiedz.
Pozdrawiam
Przed weekendem dopadł mnie ten sam problem.
Czyli palace sie jednoczesnie kontrolki check i od kontroli trakcji.
Pojechałem podpiac auto pod komputer i okazalo sie ze jest blad w spalaniu nie podali mi konkretni nr bledu i wystarczy jedynie przeczyscic czujnik od spalania badz sprawdzic zawor czy jest odpowiednia przepustowosc spalin i to powinno pomoc.
Oczywiscie skasowali blad skasowali siano i wieczorem znow sie zapalily kontrolki.
Mam pytanie czy mozna z tym bledem jezdzic przez pare dni bo jutro chce skoczyc nad morze jakies 250km w jedna strone i nie wiem poprostu czy nic sie nie "rozpiepszy" czy auto nie stanie.
A serwis gdzie chce oddac auto zaczyna prace po urlopie dopiero za tydzien.
Bede wdzieczny za odpowiedz.
Pozdrawiam
- Od: 1 cze 2011, 23:21
- Posty: 9
- Skąd: Lubuskie/Międzyrzecz
- Auto: Mazda 6 2.0 136KM Sport
emil_em napisał(a):Pojechałem podpiac auto pod komputer i okazalo sie ze jest blad w spalaniu nie podali mi konkretni nr bledu i wystarczy jedynie przeczyscic czujnik od spalania badz sprawdzic zawor czy jest odpowiednia przepustowosc spalin i to powinno pomoc.
Oczywiscie skasowali blad skasowali siano i wieczorem znow sie zapalily kontrolki.
jak to zaplaciles za odczytanie bledu, a oni go Tobie nie dali?
do kogo dales auto...
emil_em napisał(a):Mam pytanie czy mozna z tym bledem jezdzic przez pare dni bo jutro chce skoczyc nad morze jakies 250km w jedna strone i nie wiem poprostu czy nic sie nie "rozpiepszy" czy auto nie stanie.
tego nie wiemy... nie podales nam kodu bledu...
Ps.
Prosze uzupelnienic profil uzytkownika... (to cos z prawej strony)
dziekuje
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Witam
Problem oczywiście jak w temacie.
Lampki świecą, choć czasami zdarza im zgasnąć... np wtedy kiedy pojechałem do diagnozy
Błędy PO704 Wyłącznik sprzęgła (sygnał niezrozumiały) i C1119 (Błędny).
Czy powyższe błędy się ze sobą wiążą, czyli czy PO704 spowodował wyświetlenie C1119.
No i czy można z nich wywnioskować od czego elektryk powinien zacząć?
Z góry dzięki.
Problem oczywiście jak w temacie.
Lampki świecą, choć czasami zdarza im zgasnąć... np wtedy kiedy pojechałem do diagnozy
Błędy PO704 Wyłącznik sprzęgła (sygnał niezrozumiały) i C1119 (Błędny).
Czy powyższe błędy się ze sobą wiążą, czyli czy PO704 spowodował wyświetlenie C1119.
No i czy można z nich wywnioskować od czego elektryk powinien zacząć?
Z góry dzięki.
- Od: 11 wrz 2008, 08:41
- Posty: 7
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 2.0 Sedan 136KM Diesel
mądry napisał(a):Koledzy, a mnie interesuje fakt czemu te kontrolki zapalają się razem (check + TCS)?
Przykładowo jeśli miał bym problem z przepływomierzem to powinna świecić się kontrolka check, a zapala się również TCS, a przepływomierz raczej nic wspólnego z trakcją nie ma. Więc
Miałem to samo! Żona powoziła, bo zostawiłem jej auto Miała dzieci na głowie... Zadzwoniła do mnie, kiedy byłem w podróży służbowej i zameldowała o świeceniu tych kontrolek. NAKAZAŁEM wymianę oleju i czyszczenie michy wraz ze smokiem, gdyż czas temu pewien zatarłem lekko motor jadąc po włączeniu sie kontrolki "check". Przyczyną było zawalenie totalne smoka. Kolesie w serwisie zlali olej (obserwując bacznie – tak twierdzili) i wg nich był super dobry. No jak miał nie być, skoro go 2kkm wcześniej wymieniłem Podłączyli do kompa i nie wskazało nic ! To jakaś magia, Panowie Japonia to w ogóle tajemniczy kraj...
Pozdrex
VENI, VIDI, Vsiadłem do Mazdy...
- Od: 14 sty 2009, 19:26
- Posty: 240
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 II GH 2.0 MZR-CD;
Honda CIVIC VIII Hatchback 140HP "Black" Wypasior :)
Koledzy...po odpaleniu autka mignęły mi dzis wieczorem na 1sec. kontrolki tsc i abs w tym samym momencie wskazowka obrotomierza poszla w dol i od razu wrocila do swojego polozenia. kontrolki tsc i abs zgasly ale zapalila sie check engine... nie widze roznicy w jezdzie. rano jade w trase i mam teraz zagwostke czy sie wybierac czy jednak nie ryzykowac... moze ktos wie bez zczytania kodu bledu co to moze byc z tym zapaleniem sie kontrolek zjechaniem zegara w dol i check engine?
- Od: 7 wrz 2010, 18:28
- Posty: 18
- Skąd: Stalowa Wola
- Auto: M6 2.0i 16V 141KM `04
witam
Podjechałem do mechanika z ww kontrolkami. Po oględzinach i podpięciu pod komputer powiedział że na 80% to przepływomierz powietrza.
nówka kosztuje ok800zł więc nie bardzo mnie satysfakcjonuje zrobienie tego za 8stówek na 80%... wolałbym 99%
czy to może być przepływka?
Podjechałem do mechanika z ww kontrolkami. Po oględzinach i podpięciu pod komputer powiedział że na 80% to przepływomierz powietrza.
nówka kosztuje ok800zł więc nie bardzo mnie satysfakcjonuje zrobienie tego za 8stówek na 80%... wolałbym 99%
czy to może być przepływka?
- Od: 23 gru 2010, 16:19
- Posty: 23
- Skąd: RADOM
- Auto: MAZDA 6 GY 2005 2.0 Diesel kombi
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6