Moim zdaniem wentylator jest na 200% sprawny – w końcu zasilony z zewnątrz działa OK
Masz dwa wyjścia – zły styk po stronie "plusa" – który jak rozumiem zmienia się skokowo lub od strony "minusa" – czyli masy. Gdy masz wypięty wentylator i mierzysz na wtyczce napięcie wszystko jest OK – bo nie płynie praktycznie żaden prąd. Gdy podpinasz wentylator (sprawny, bo działa OK na krótko), to pojawia się obciążenie, próbuje popłynąć duży prąd i daje znać problem z jakimś "złym połączeniem"
Moja rada:
-wepnij wtyczkę i zmierz napięcie pomiędzy pinami wtyczki, a masą samochodu.
Jeżeli pomiędzy "plusem" wentylatora, a masą samochodu będzie napięcie prawidłowe (od 6 do 12V), a mimo to wiatrak nie zacznie się kręcić to znaczy, że problem jest z drugim pinem (tj minusem).
Przy "prawidłowym" minusie pomiędzy nią a masą samochodu powinno być zero Volt
PS
Zakładam sterowanie dmuchawą napięciem od strony "+"
PS 2
Nic bym na tym etapie nie ciął i nie lutował
PS 3
Zapraszam na gg w razie wątpliwości – jak nie dasz rady – pomierzę swojego "cherlaka"
![oczko ;)](./images/smilies/oczko.GIF)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...