Strona 1 z 2
		
			
				Źle ustawiona kierownica. Demontaż kierownicy czy ustawienie
				
Napisane: 
24 kwi 2009, 11:51przez skowal
				Witam, 
Mam pytanie, co powinno się w moim przypadku zrobić. Czy zdjąc kierownice i przestawić ją o ileś tam zabków na "wieloklinie" czy poprzez ustawineie zbieżności. 
Zakupiłem niedawno sprowadzona M6 i przy robieniu przeglądu 0'wego poprosiłem o sprawdzenie geometrii i zbieżności dlatego że kierownice mam przekrzywiona w lewa stronę. Po sprawdzeniu zbieżności i geometrii stwierdzili że wszystko jest ok, widać że od nowości nie było nic grzebane w zbieżności (chociaż wątpie aby po tylu latach nie było nic robione). Prawdopodobnie była wymieniana kierownica z jakiego powodu i pewnie źle ją założyli. Obeszli cały samochód i nie stwierdzili że był walony. Miernik grubości lakieru również na to nie wskazywał.
Dlatego nasuwa mi się również pytanie czemu była wymieniana kierownica, czyżby wystrzelona była poducha ? 
Wydaje mi się że mam inną kierownice niż mają inne M6 tego rocznika. Poradźcie mi co mam zrobić z tą kierownicą
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
24 kwi 2009, 12:28przez Grzyby
				skowal napisał(a):czemu była wymieniana kierownica, czyżby wystrzelona była poducha ? 
w jednej kierownicy możesz mieć i 50 razy wystrzeloną poduszkę – wymienia się poduszkę a nie kierownicę w takim przypadku
skowal napisał(a):Wydaje mi się że mam inną kierownice niż mają inne M6 tego rocznika
jakaś fota?
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
24 kwi 2009, 12:50przez skowal
				zdjęcie podeśle pod wieczór a póki co to nie mam na pewno przysku PRESET tylko mam 2 strzałki. I funkcje które są opisane w książce nie pasują do tych rzeczywistych. 

 
			
		
			
				
				
Napisane: 
24 kwi 2009, 13:53przez Grzyby
				skowal, ciekawe. Sprawdzałeś po nr VIN?
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
24 kwi 2009, 14:03przez skowal
				nie znam się na tym, sprawdzalem same podstawy
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
24 kwi 2009, 16:48przez Fedu
				A moze wczesniejszy własciciel miał załozoną sportową kierownice? i przed sprzedarzą wymienił na orginalną ,nie własciwie montując .jak to nie to ,to nie wiem .
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
24 kwi 2009, 17:12przez hbo
				skowal Przedlift czy polift ? w poliftach nie było przycisku PRESET tylko strzałka...
Edit:
sorki nie doczytałem, że 
skowal napisał(a):I funkcje które są opisane w książce nie pasują do tych rzeczywistych. 
Więc masz poliftową kierownicę w przedliftowym autku...
 
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
24 kwi 2009, 20:18przez skowal
				Być może tylko pytanie czy koleś zmieniał sam i na wieloklinie ją przestawił czy po prostu z biegiem czasu ta kierownica uciekała na lewo ? Ale z drugiej strony nie możliwe bo zbieżność wyszła by nie ok. 
Powiedzcie, czy dużo roboty jest przy zdejmowaniu kierownicy i czy da się ją zdjąć bez specjalistycznych narzędzi ? Co z poduchą ? Nie da mi po ryju jak się dotknę tego, czego nie trzeba ?
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
24 kwi 2009, 20:35przez Maciek 251
				Ja też mam dwie strzałki a auto przedlft...
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
24 kwi 2009, 20:56przez gryzoon
				W moim przypadku w Mazda 6 MPS mam w miejscu preset tez strzałkę – i kierownica po roku obróciła się o jakieś 1,5cm w prawo – nie wiem czemu tak się stało i co jest przyczyną, ale wydaje mi się że nie ma w Twoim przypadku nic ponad normę Mazdy i naszych dróg – ustaw dobrze zbieżność (może przestaw kierownicę) i póki co się nie przejmuj tym za bardzo. Byle auto jechało prosto jak puścisz kierownice i jest OK.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
24 kwi 2009, 21:16przez skowal
				Mnie trochę irytuje to położenie kierownicy. 1,5 cm to pikuś nie zawracałbym sobie tym głowy. Ale u mnie to jest ok 5cm. A ze względu na to, że auto prowadzi się super, nic nie ściąga itp nie chcę tykać zbieżności tym bardziej że w pobliżu nie mam fachowych rąk. Dlatego zdecydowałbym się na przełożenie jej na wieloklinie
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
24 kwi 2009, 21:41przez brii
				Jeśli kiera nie była zdejmowana, samochód nie był walony i ma dobrą geometrię to niemożliwe – albo ktoś zmieniał kierownicę i ją źle założył albo masz źle ustawioną geometrię, albo walony samochód ale dobrze zrobiony albo (jeszcze jedno albo 

) jakąś kombinację w/w sytuacji 

 
			
		
			
				
				
Napisane: 
24 kwi 2009, 21:49przez finko
				moze ustawiali geometrie nie zwracajac uwagi na kiere (czy stoi prosto)
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
24 kwi 2009, 22:17przez MarQs
				tez mam dwie strzalki i przedlifta
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
24 kwi 2009, 22:24przez gryzoon
				Brii ma 100% w tym co napisał – coś musi być z tego co wymienił. 
W przypadku gdy zbieżność jest ok i auto jedzie prosto – a tylko kierownica nie jest równo to bym ją zdjął i przestawił tak jak powinna być. Opcja 2 – zrób geometrie na nowo z ustawioną kierownicą na równo 

 
			
		
			
				
				
Napisane: 
25 kwi 2009, 08:29przez Pawko_6
				Czy kierownicę można tak bezkarnie przestawiać 

 Przecież system kontroli trakcji uwzględnia, między innymi, odchylenie kierownicy od osi skrętu, chyba że w 6-kach DSC nie jest aż tak inteligentny 

 Myślę, że w tym przypadku, należałoby przeanalizować te zależności.
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
25 kwi 2009, 09:28przez MarQs
				nie kazdy ma dsc  

 
			
		
			
				
				
Napisane: 
25 kwi 2009, 10:30przez skowal
				Pawko_6 ważna uwaga, wnioskuję że mam DSC, bo mam przycisk DSC OFF
 
korzystając z okazji 
Grzyby Ty jesteś wstanie po numerze VIN odczytać mi co dokładnie moja mała ma na pokładzie ?
 
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
25 kwi 2009, 11:20przez MarQs
				zerknij do dzialu kupna mazdy – tam sa dekodery vin
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
25 kwi 2009, 12:52przez syberek1
				kierownica nie przestawia się od tak jest pewnie na wielowypuście mocowana... radziłbym wam zerknąć na zawieszenie... u mnie kierownica przestawiła się w prawą stronę o jakieś właśnie 1.5cm zgadnijcie co było przyczyną  

  tuleja wahacza (tego prostego) nic się nie tłukło, autka nie ściągało...a o tej tulei dowiedziałem sie przypadkowo przy wymianie klocków... podniosłem samochód odkręciłem do końca nakrętki i chciałem zdjąć koło było  delikatnie  przyklejone... szarpnąłem i ... 

  koło chodziło przód tył tak z 2 cm... jeździłem na tym z 1.5 tyg... przyczyna rozerwana tuleja wahacza... wymieniłem cały wahacz choć można tylko samą tuleję przecisnąć... i po problemie kierownica wróciła na swoje miejsce....