Strona 1 z 2

Źle ustawiona kierownica. Demontaż kierownicy czy ustawienie

PostNapisane: 24 kwi 2009, 11:51
przez skowal
Witam,
Mam pytanie, co powinno się w moim przypadku zrobić. Czy zdjąc kierownice i przestawić ją o ileś tam zabków na "wieloklinie" czy poprzez ustawineie zbieżności.

Zakupiłem niedawno sprowadzona M6 i przy robieniu przeglądu 0'wego poprosiłem o sprawdzenie geometrii i zbieżności dlatego że kierownice mam przekrzywiona w lewa stronę. Po sprawdzeniu zbieżności i geometrii stwierdzili że wszystko jest ok, widać że od nowości nie było nic grzebane w zbieżności (chociaż wątpie aby po tylu latach nie było nic robione). Prawdopodobnie była wymieniana kierownica z jakiego powodu i pewnie źle ją założyli. Obeszli cały samochód i nie stwierdzili że był walony. Miernik grubości lakieru również na to nie wskazywał.

Dlatego nasuwa mi się również pytanie czemu była wymieniana kierownica, czyżby wystrzelona była poducha ?

Wydaje mi się że mam inną kierownice niż mają inne M6 tego rocznika. Poradźcie mi co mam zrobić z tą kierownicą

PostNapisane: 24 kwi 2009, 12:28
przez Grzyby
skowal napisał(a):czemu była wymieniana kierownica, czyżby wystrzelona była poducha ?

w jednej kierownicy możesz mieć i 50 razy wystrzeloną poduszkę – wymienia się poduszkę a nie kierownicę w takim przypadku

skowal napisał(a):Wydaje mi się że mam inną kierownice niż mają inne M6 tego rocznika

jakaś fota?

PostNapisane: 24 kwi 2009, 12:50
przez skowal
zdjęcie podeśle pod wieczór a póki co to nie mam na pewno przysku PRESET tylko mam 2 strzałki. I funkcje które są opisane w książce nie pasują do tych rzeczywistych.

Obrazek

PostNapisane: 24 kwi 2009, 13:53
przez Grzyby
skowal, ciekawe. Sprawdzałeś po nr VIN?

PostNapisane: 24 kwi 2009, 14:03
przez skowal
nie znam się na tym, sprawdzalem same podstawy

PostNapisane: 24 kwi 2009, 16:48
przez Fedu
A moze wczesniejszy własciciel miał załozoną sportową kierownice? i przed sprzedarzą wymienił na orginalną ,nie własciwie montując .jak to nie to ,to nie wiem .

PostNapisane: 24 kwi 2009, 17:12
przez hbo
skowal Przedlift czy polift ? w poliftach nie było przycisku PRESET tylko strzałka...
Edit:
sorki nie doczytałem, że
skowal napisał(a):I funkcje które są opisane w książce nie pasują do tych rzeczywistych.

Więc masz poliftową kierownicę w przedliftowym autku...

PostNapisane: 24 kwi 2009, 20:18
przez skowal
Być może tylko pytanie czy koleś zmieniał sam i na wieloklinie ją przestawił czy po prostu z biegiem czasu ta kierownica uciekała na lewo ? Ale z drugiej strony nie możliwe bo zbieżność wyszła by nie ok.

Powiedzcie, czy dużo roboty jest przy zdejmowaniu kierownicy i czy da się ją zdjąć bez specjalistycznych narzędzi ? Co z poduchą ? Nie da mi po ryju jak się dotknę tego, czego nie trzeba ?

PostNapisane: 24 kwi 2009, 20:35
przez Maciek 251
Ja też mam dwie strzałki a auto przedlft...

PostNapisane: 24 kwi 2009, 20:56
przez gryzoon
W moim przypadku w Mazda 6 MPS mam w miejscu preset tez strzałkę – i kierownica po roku obróciła się o jakieś 1,5cm w prawo – nie wiem czemu tak się stało i co jest przyczyną, ale wydaje mi się że nie ma w Twoim przypadku nic ponad normę Mazdy i naszych dróg – ustaw dobrze zbieżność (może przestaw kierownicę) i póki co się nie przejmuj tym za bardzo. Byle auto jechało prosto jak puścisz kierownice i jest OK.

PostNapisane: 24 kwi 2009, 21:16
przez skowal
Mnie trochę irytuje to położenie kierownicy. 1,5 cm to pikuś nie zawracałbym sobie tym głowy. Ale u mnie to jest ok 5cm. A ze względu na to, że auto prowadzi się super, nic nie ściąga itp nie chcę tykać zbieżności tym bardziej że w pobliżu nie mam fachowych rąk. Dlatego zdecydowałbym się na przełożenie jej na wieloklinie

PostNapisane: 24 kwi 2009, 21:41
przez brii
Jeśli kiera nie była zdejmowana, samochód nie był walony i ma dobrą geometrię to niemożliwe – albo ktoś zmieniał kierownicę i ją źle założył albo masz źle ustawioną geometrię, albo walony samochód ale dobrze zrobiony albo (jeszcze jedno albo ;)) jakąś kombinację w/w sytuacji ;)

PostNapisane: 24 kwi 2009, 21:49
przez finko
moze ustawiali geometrie nie zwracajac uwagi na kiere (czy stoi prosto)

PostNapisane: 24 kwi 2009, 22:17
przez MarQs
tez mam dwie strzalki i przedlifta

PostNapisane: 24 kwi 2009, 22:24
przez gryzoon
Brii ma 100% w tym co napisał – coś musi być z tego co wymienił.
W przypadku gdy zbieżność jest ok i auto jedzie prosto – a tylko kierownica nie jest równo to bym ją zdjął i przestawił tak jak powinna być. Opcja 2 – zrób geometrie na nowo z ustawioną kierownicą na równo :)

PostNapisane: 25 kwi 2009, 08:29
przez Pawko_6
Czy kierownicę można tak bezkarnie przestawiać ?? Przecież system kontroli trakcji uwzględnia, między innymi, odchylenie kierownicy od osi skrętu, chyba że w 6-kach DSC nie jest aż tak inteligentny ?? Myślę, że w tym przypadku, należałoby przeanalizować te zależności.

PostNapisane: 25 kwi 2009, 09:28
przez MarQs
nie kazdy ma dsc ;)

PostNapisane: 25 kwi 2009, 10:30
przez skowal
Pawko_6 ważna uwaga, wnioskuję że mam DSC, bo mam przycisk DSC OFF
Obrazek

korzystając z okazji Grzyby Ty jesteś wstanie po numerze VIN odczytać mi co dokładnie moja mała ma na pokładzie ?

PostNapisane: 25 kwi 2009, 11:20
przez MarQs
zerknij do dzialu kupna mazdy – tam sa dekodery vin

PostNapisane: 25 kwi 2009, 12:52
przez syberek1
kierownica nie przestawia się od tak jest pewnie na wielowypuście mocowana... radziłbym wam zerknąć na zawieszenie... u mnie kierownica przestawiła się w prawą stronę o jakieś właśnie 1.5cm zgadnijcie co było przyczyną ;) tuleja wahacza (tego prostego) nic się nie tłukło, autka nie ściągało...a o tej tulei dowiedziałem sie przypadkowo przy wymianie klocków... podniosłem samochód odkręciłem do końca nakrętki i chciałem zdjąć koło było delikatnie przyklejone... szarpnąłem i ... <jelen> koło chodziło przód tył tak z 2 cm... jeździłem na tym z 1.5 tyg... przyczyna rozerwana tuleja wahacza... wymieniłem cały wahacz choć można tylko samą tuleję przecisnąć... i po problemie kierownica wróciła na swoje miejsce....