Strona 1 z 9

kontrolka silnika(check engine)

PostNapisane: 6 wrz 2008, 12:46
przez fuks
Witam i pytam krótko : czy kontrolka silnika powinna zgasnąć razem z innymi (gasnącymi) kontrolkami po chwili od przekręcenia kluczyka, czy powinna zgasnąć dopiero po uruchomieniu silnika (tak się dzieje u mnie, a w innym aucie gasła po kilku sekundach od przekręcenia kluczyka w pozycję kiedy zapalają się wszystkie kontrolki).
pzdr.

PostNapisane: 18 wrz 2008, 18:34
przez Gość
Podpinam sie pod temat. Mi sie dzisiaj zaswiecila i nawet wiem czemu :D . Rozbebeszylem filter powietrza,wyjalem calkowicie i rozpialem kostke. Musialem auto przestawic pare metrow i odpalilem nie zakladajac filtra,bo i po co sciagac pozniej drugi raz. Noi po ruszeniu kontrolka silnika zaswiecila na zolto i akumulator. Spialem to wszystko jeszcze raz zeby sie upewnic,aku zgasl ale kontrolka od silnika nie. Odlaczylem aku,zeby zresetowac i juz bylo oki. Zgasilem silnik i po ponownym uruchomieniu znowu zapalil sie silnik.Powtorzylem reset i znowu zgaslo,uruchomilem silnik znowu to samo. Wiec odpalilem i przejechalem ok 10 km zobaczyc czy cos nie gra,ale wszystko jest ok ale kontrolka swieci nadal. Wrocilem,zgasilem silnik i przekrecilem kluczyk i juz nie swieci,sprobowalem jeszcze ze 3 razy i jest ciemno na desce :D . Czy orientuje sie ktos jak to zresetowac na amen,bo nie wydaje mi sie zeby byl jakis problem po spieciu wszystkiego do kupy.Moim zdaniem komp wykryl blad kiedy wszystko bylo rozpiete i tak zostalo,teraz cza to tylko zgasic. Ma ktos moze jakas koncepcje.?W kazdym razie jak sie to zaswieci raz jeszcze to zagonie ASO do roboty bo i tak we wtorek jade na serwis.

PostNapisane: 18 wrz 2008, 18:38
przez Grzyby
fuks napisał(a):powinna zgasnąć dopiero po uruchomieniu silnika

dokładnie tak

fuks napisał(a):w innym aucie gasła po kilku sekundach od przekręcenia kluczyka w pozycję kiedy zapalają się wszystkie kontrolki

a tu podejrzewam sprytnego sprzedającego który nie naprawił usterki jaka istnieje a zrobił "sprytne" obejście. Na allegro widziałem takie "oszukiwacze" gaszące kontrolki po określonym czasie.
Swego czasu często pakowali coś takiego do kontrolek od poduszek powietrznych ...... <killer>

PostNapisane: 18 wrz 2008, 18:39
przez Grzyby
pavlos napisał(a):jak sie to zaswieci raz jeszcze to zagonie ASO do roboty bo i tak we wtorek jade na serwis

ja bym ich zagonił do roboty mimo wszystko – szkoda że skasowałeś błąd, teraz jak się nie zaświeci nie będzie wiadomo co szwankowało....

PostNapisane: 18 wrz 2008, 18:57
przez Gość
Grzyby napisał(a):szkoda że skasowałeś błąd, teraz jak się nie zaświeci nie będzie wiadomo co szwankowało....

chyba skasowalem albo i nie bo raz sie pali raz nie. Jak sie zapali to zostawie to dla nich,niech sie glowia. :D Moim zdaniem dlatego sie zapalilo ze ruszylem bez calej skrzynki lacznie z filtrem i rozpietej kostce. Nie wydaje mi sie zeby bylo cos powaznego. Tak jak pisalem komp wyczail blad po rozpieciu i tak zostalo. Teraz zlozone ale trzeba kontrolke wylaczyc. Zreszta ide do gablotki po reszte kluczy to zakukam jak sie teraz sytuacja przedstawia.

PostNapisane: 18 wrz 2008, 19:58
przez Pawko_6
Chyba od 2002r obowiązuje system diagnostyczny OBD II, który rejestruje wszystkie błędy, ale ich nie usuwa, każdy błąd usunie dopiero komp diagnostyczny, odłączenie akumulatora może "zaleczyć" komputer pokładowy i jeżeli nie zidentyfikuje ponownie tego samego błędu, to kontrolki świecić nie muszą, ale błędy pozostaną i podobno, mogą mieć wpływ na prawidłową pracę silnika.

PostNapisane: 18 wrz 2008, 20:50
przez Grzyby
Pawko_6 napisał(a):OBD II, który rejestruje wszystkie błędy, ale ich nie usuwa

<glupek2> faktycznie – czasami jeszcze myślę jak przy 626 (tam było OBD I) :)

PostNapisane: 18 wrz 2008, 20:58
przez Gość
Pawko_6 napisał(a):Chyba od 2002r obowiązuje system diagnostyczny OBD II, który rejestruje wszystkie błędy, ale ich nie usuwa, każdy błąd usunie dopiero komp diagnostyczny, odłączenie akumulatora może "zaleczyć" komputer pokładowy i jeżeli nie zidentyfikuje ponownie tego samego błędu, to kontrolki świecić nie muszą, ale błędy pozostaną

kontolka juz sie nie swieci,ale na serwisie jednak uprzedze ASO o tym i zobacze co sie pokielbasilo.

PostNapisane: 21 wrz 2008, 11:32
przez JAREK
Jak tak czytam te posty to tak jakbym ogladał obrady sejmu – mało konkretów, dużo wody heh.
Co do kontrolki MIL to jest tak że jeśli się zapali to błąd zostaje zapamiętany na stałe i tylko sprzęt w ASO może to wykasować. To jest OBD 2.

PostNapisane: 21 wrz 2008, 11:37
przez Grzyby
JAREK napisał(a):Jak tak czytam te posty to tak jakbym ogladał obrady sejmu – mało konkretów, dużo wody heh.

i w kółko to samo.
Napisałeś dokładnie to samo co Pawko_6. Po co?

PostNapisane: 21 wrz 2008, 12:01
przez Gość
JAREK napisał(a):Jak tak czytam te posty to tak jakbym ogladał obrady sejmu

:|

PostNapisane: 23 wrz 2008, 16:34
przez Gość
Juz po obradach sejmu <lol> . Wlasnie wrocilem z serwisu z ASO,przy okazji Madzia zostalal sprawdzona na kompie.Komp zadnego bledu nie wykryl,czyli wychodzi na to ze po spieciu kostki i odlaczeniu aku,wszystko zostalo skasowane i wrocilo do normy a kontrolka juz sie nie odzywa. Co mnie dzis najbardziej rozbawilo ze chcialem zaplacic rachunek a ASO powiedzialo ze mi przysle rachunek (&pound;135)w ciagu paru dni do domu <glupek2> <lol> jeszcze sie z tym nie spotkalem. Na drugi raz pojade tam kupic MPS-a hahaha .

PostNapisane: 23 wrz 2008, 16:43
przez magicadm
Pawko_6 napisał(a):system diagnostyczny OBD II, który rejestruje wszystkie błędy, ale ich nie usuwa, każdy błąd usunie dopiero komp diagnostyczny


pavlos napisał(a):Komp zadnego bledu nie wykryl,czyli wychodzi na to ze po spieciu kostki i odlaczeniu aku,wszystko zostalo skasowane


Znowu sprzeczności :|
Uwielbiam to gdybanie :)

PostNapisane: 23 wrz 2008, 16:48
przez Gość
magicadm napisał(a):Uwielbiam to gdybanie

ja nie <lol>

PostNapisane: 23 wrz 2008, 19:49
przez Adaś
–>

PostNapisane: 23 wrz 2008, 20:12
przez Gość
Adaś napisał(a):–>

:|
ja nie mam diesla wiec nie rozumie dlaczego temat zostal przeniesiony

PostNapisane: 23 wrz 2008, 22:06
przez magicadm
pavlos napisał(a):ja nie mam diesla wiec nie rozumie dlaczego temat zostal przeniesiony

To już taka forumowa tendencja – jak problem z silnikiem to napewno DIESEL :D hahaha

PostNapisane: 23 wrz 2008, 22:25
przez Gość
magicadm napisał(a):To już taka forumowa tendencja – jak problem z silnikiem to napewno DIESEL

tez fakt , zapomnialem hahaha hahaha hahaha

PostNapisane: 23 wrz 2008, 23:30
przez otiks
temat wraca to ogólnego dotyczącego M6

Kontrolka Check Engine

PostNapisane: 19 kwi 2009, 19:23
przez hanzhans
Dziś zapaliła mi się kontrolka check engine a w piątek zakładałem instalacje gazową czy może mieć to jakiś wpływ na zapalenie się kontrolki ??