kontrolka silnika(check engine)
Miałem to samo,u mnie kod błędu to: P0380. Miałem spalony bezpiecznik świec żarowych. Możesz sprawdzić u siebie bezpiecznik, może akurat. Ale tak jak piszą bez komputera to czeski film, przyczyn dużo może być.
- Od: 12 gru 2011, 19:44
- Posty: 26
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda 6, 2003 GY, 2.0 CD 121KM
Mam problem z kontrolka silnika Check engine.
Zostawiłem w garażu auto z włączonym radiem, auto co prawda od pierwszego "przekręcenia" zapaliło ale akumulator był już prawie rozładowany. Po przejechaniu kilku km zapaliła się żółta kontrolka silnika check engine. Udało mi się ją "zgasić" dopiero po odłączeniu akumulatora, po czym po przejechaniu około 130 km znów się zapaliła.
Co może być tego przyczyną?
Zostawiłem w garażu auto z włączonym radiem, auto co prawda od pierwszego "przekręcenia" zapaliło ale akumulator był już prawie rozładowany. Po przejechaniu kilku km zapaliła się żółta kontrolka silnika check engine. Udało mi się ją "zgasić" dopiero po odłączeniu akumulatora, po czym po przejechaniu około 130 km znów się zapaliła.
Co może być tego przyczyną?
- Od: 21 wrz 2010, 22:05
- Posty: 18
- Skąd: Łęczyca
- Auto: Mazda 6 1.8 Top Sport Silver Contrail '07
Witam
Podłączyłem mazdę pod komputer gdy nie świeciła kontrolka MIL pokazało taki kod:
Kod: P0045 – Otwarty obwód A zaworu elektromagnetycznego sterowania cisnieniem doladowania turbosprezarki/sprezarki doladowujacej
Po jakimś czasie zapaliła sie kontrolka MIL ale nie miałem mozliwosci podlaczenia i podlaczyłem na drugi dzien jak znowu zgasła i były już dwa błędy ten poprzedni i nowy:
Kod: P2009 – Niskie napięcie w obwodzie IMRC 1 rzędu cylindrów
Czytałem że ten błąd 2009 to uszkodzony solenoid? Gdzie moge kupic sprawny? bo u mechanika zaśpiewali m 500zł za to ;/ co spowodowało bład P0045?
Mazda 6 2.0 diesel 121km 2003r
Podłączyłem mazdę pod komputer gdy nie świeciła kontrolka MIL pokazało taki kod:
Kod: P0045 – Otwarty obwód A zaworu elektromagnetycznego sterowania cisnieniem doladowania turbosprezarki/sprezarki doladowujacej
Po jakimś czasie zapaliła sie kontrolka MIL ale nie miałem mozliwosci podlaczenia i podlaczyłem na drugi dzien jak znowu zgasła i były już dwa błędy ten poprzedni i nowy:
Kod: P2009 – Niskie napięcie w obwodzie IMRC 1 rzędu cylindrów
Czytałem że ten błąd 2009 to uszkodzony solenoid? Gdzie moge kupic sprawny? bo u mechanika zaśpiewali m 500zł za to ;/ co spowodowało bład P0045?
Mazda 6 2.0 diesel 121km 2003r
Chodzi ci o purge vavele seloid ten od odsysania par paliwa ? Ja w swojej wsadzilem boscha od Seata wyglądał identyko wtyczka inna a tak to I dałem 60 zł .
Dopisano niedziela, 27 lipca 2014, 09:47:
Już wiem ze nie, to jest elektrozawor doładowania turbiny P0045 ,mój błąd
viewtopic.php?f=410&t=154049
Dopisano niedziela, 27 lipca 2014, 09:47:
Już wiem ze nie, to jest elektrozawor doładowania turbiny P0045 ,mój błąd
viewtopic.php?f=410&t=154049
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Witam,
Czy ktoś spotkał się z problemem zapalającej kontrolki check engine po wymianie rurki od wspomagania (problem z trwałością rurki chyba powszechnie znany). Po zapaleniu kontrolki byłem w warsztacie i sprawdzili na kompie że to błąd z układu wspomagania. Mechanik sprawdził elektrykę i nawet wymienił płyn wspomagania ale nic nie pomogło. Kontrolka nie pali się zawsze, a najczęściej zapala się po nagrzaniu silnika, wyłączeniu i ponownym odpaleniu i przejechaniu z prędkością około 100 km/h kilkuset metrów. Po 2-3 dniach jeżdżenia po mieście z prędkością 50-60 km kontrolka przestaje się palić. Spotkał się ktoś z podobnym problemem ?
Czy ktoś spotkał się z problemem zapalającej kontrolki check engine po wymianie rurki od wspomagania (problem z trwałością rurki chyba powszechnie znany). Po zapaleniu kontrolki byłem w warsztacie i sprawdzili na kompie że to błąd z układu wspomagania. Mechanik sprawdził elektrykę i nawet wymienił płyn wspomagania ale nic nie pomogło. Kontrolka nie pali się zawsze, a najczęściej zapala się po nagrzaniu silnika, wyłączeniu i ponownym odpaleniu i przejechaniu z prędkością około 100 km/h kilkuset metrów. Po 2-3 dniach jeżdżenia po mieście z prędkością 50-60 km kontrolka przestaje się palić. Spotkał się ktoś z podobnym problemem ?
-
krecix
Witajcie, prosiłbym o szybka pomoc, choć bedzie to raczej wróżenie z fusów.
Od jakiegoś czasu mam problem z szarpaniem samochodu, na instalacji gazowej,boi zredukowaniu biegu lub na obrotach w przedziale 2.5-3k. Wyczytałem, że może być to problem świec i kabli wysokiego napięcia. Zacząłem od kabli. Po wyjęciu najdłuższego okazało się, że jest zalany olejem, nie miałem klucza do świec, więc nie wiem jak sprawa ze świecą, ale domyślam się że podobnie. Pozostałe 3 kable były czyste. Co może być przyczyną zalewania olejem?
Niestety nowe kable okazały się być za krótkie, więc wsadziłem ponownie stare. Odpaliłem samochód, zgasiłem i robotę uznałem za zakończoną, bo konieczna okazała się zmiana zamówionych kabli na inne. Wsiadam dziś do samochodu i przywitała mnie, świecąca na żółto kontrolka silnika. Przy czym auto jest dziwnie bez mocy i "strzela" i szarpie. Nie wiem co robić, bo jestem w małym mieście, a potrzebuję samochód na wieczór ...
Od jakiegoś czasu mam problem z szarpaniem samochodu, na instalacji gazowej,boi zredukowaniu biegu lub na obrotach w przedziale 2.5-3k. Wyczytałem, że może być to problem świec i kabli wysokiego napięcia. Zacząłem od kabli. Po wyjęciu najdłuższego okazało się, że jest zalany olejem, nie miałem klucza do świec, więc nie wiem jak sprawa ze świecą, ale domyślam się że podobnie. Pozostałe 3 kable były czyste. Co może być przyczyną zalewania olejem?
Niestety nowe kable okazały się być za krótkie, więc wsadziłem ponownie stare. Odpaliłem samochód, zgasiłem i robotę uznałem za zakończoną, bo konieczna okazała się zmiana zamówionych kabli na inne. Wsiadam dziś do samochodu i przywitała mnie, świecąca na żółto kontrolka silnika. Przy czym auto jest dziwnie bez mocy i "strzela" i szarpie. Nie wiem co robić, bo jestem w małym mieście, a potrzebuję samochód na wieczór ...
Bez kodu błędu to wróżby ,co do zalewania świec to sa tam jakieś uszczelki i one przepuszczają ,u mnie 2 puszczają oliwę ,ale nic nie szarpie
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Hejka
Mam taki dziwny objaw
Zapaliła mi się kontrolka "check eng" -już mi się zrobiło ciepło, bo do domu 100km, a szybko z małym dzieckiem musiałem jeszcze do lekarza. Stwierdziłem – nic to, może nic ważnego, bo auto jedzie jak powinno.
W domu podpiąłem ELM i forscan nie pokazał błędów przy świecącej kontrolce
Przy czym z forscan jest tak, że są 3 warstwy odczytu błędów PCM, ODBII i IC
PCM wywala błąd komunikacji, natomiast ODBII i IC dają odczyt o braku błędów
Podejrzany był LONGFT, bo miał wartość 20%, a po dodaniu gazu spadał do 14% – czyli że bogato, ale błąd jest dopiero od 25%
Wskazanie kodu błędu chwilowego (ODBII) = 0, więc podczas skanowania błąd nie występował.
Skasowałem kody błędów – zrobił to bez problemu
Dzisiaj znowu (po przejechaniu 190km) pojawił się "check eng" i znowu nie wykazał błędów.
Odpiąłem akku i kontrolka "check" zgasła, a przy okazji wyzerowałem sobie LONG i SHORT.
Teraz pojeżdżę sobie trochę na benzynie (normalnie LPG) i zobaczę co będzie ze wskazaniami, ale pytanie zasadnicze jest:
CO U LICHA ZAPALA KONTROLKĘ, ALE NIE DAJE KODU BŁĘDU???
PS.
Samochód działa i jeździ jak należy, nie ma problemów z odpalaniem na zimnym/letnim/ciepłym ani żadnego innego niepokojącego zachowania -tylko zapala się żłote dziadostwo i podnosi ciśnienie...
Mam taki dziwny objaw
Zapaliła mi się kontrolka "check eng" -już mi się zrobiło ciepło, bo do domu 100km, a szybko z małym dzieckiem musiałem jeszcze do lekarza. Stwierdziłem – nic to, może nic ważnego, bo auto jedzie jak powinno.
W domu podpiąłem ELM i forscan nie pokazał błędów przy świecącej kontrolce
Przy czym z forscan jest tak, że są 3 warstwy odczytu błędów PCM, ODBII i IC
PCM wywala błąd komunikacji, natomiast ODBII i IC dają odczyt o braku błędów
Podejrzany był LONGFT, bo miał wartość 20%, a po dodaniu gazu spadał do 14% – czyli że bogato, ale błąd jest dopiero od 25%
Wskazanie kodu błędu chwilowego (ODBII) = 0, więc podczas skanowania błąd nie występował.
Skasowałem kody błędów – zrobił to bez problemu
Dzisiaj znowu (po przejechaniu 190km) pojawił się "check eng" i znowu nie wykazał błędów.
Odpiąłem akku i kontrolka "check" zgasła, a przy okazji wyzerowałem sobie LONG i SHORT.
Teraz pojeżdżę sobie trochę na benzynie (normalnie LPG) i zobaczę co będzie ze wskazaniami, ale pytanie zasadnicze jest:
CO U LICHA ZAPALA KONTROLKĘ, ALE NIE DAJE KODU BŁĘDU???
PS.
Samochód działa i jeździ jak należy, nie ma problemów z odpalaniem na zimnym/letnim/ciepłym ani żadnego innego niepokojącego zachowania -tylko zapala się żłote dziadostwo i podnosi ciśnienie...
hej
Czy ktoś na podstawie zrzutu diagnostyki potrafi mi przybliżyć co odpowiada za ubogą mieszankę?
Niestety nie wszystkie PIDy się zmieściły na oscyloskopie, ale tabelka pokazuje wartości (to co widać od góry na oscyloskopie, zaczyna się od grzania pierwszej lambdy i kończy na LONG)
Zrzut robiony na LPG, ale to nie ma znaczenia, bo na Pb jest nawet trochę gorzej na SHORT.
Robiłem kasację (odłączyłem akku) i jeździłem na samej Pb, ale to nic nie zmienia.
Błąd P0171 wywala tylko na wolnych obr., bo po dodaniu gazu korekta jest mniejsza (12% zamiast 20% dla LONG)
Jeśli powinienem to wrzucić do innego działu, to proszę o info
Pozdrawiam
Czy ktoś na podstawie zrzutu diagnostyki potrafi mi przybliżyć co odpowiada za ubogą mieszankę?
Niestety nie wszystkie PIDy się zmieściły na oscyloskopie, ale tabelka pokazuje wartości (to co widać od góry na oscyloskopie, zaczyna się od grzania pierwszej lambdy i kończy na LONG)
Zrzut robiony na LPG, ale to nie ma znaczenia, bo na Pb jest nawet trochę gorzej na SHORT.
Robiłem kasację (odłączyłem akku) i jeździłem na samej Pb, ale to nic nie zmienia.
Błąd P0171 wywala tylko na wolnych obr., bo po dodaniu gazu korekta jest mniejsza (12% zamiast 20% dla LONG)
Jeśli powinienem to wrzucić do innego działu, to proszę o info
Pozdrawiam
Broda – dzięki, ale już to zrobiłem ("Kontakt" w spray'u) i nie ma zmian w odczytach. Co może znaczyć, że MAF jest całkiem do kitu (nie pomaga nawet czyszczenie) lub, że nie w nim jest problem
Lambda się grzeje i rusza 0-1V, przepływomierz też zmienia wskazania.
Czy ktoś potrafi powiedzieć, czy prawidłowo się zachowują?
Czy wykresy/odczyty coś podpowiadają, czy nie?
Nie chcę się bawić w kupno MAF, lambdy itd. i na zasadzie trafie lub nie jak to robi głupi mechanik, tylko potrzebuję diagnozy (nie sztuka wymienić wszystko)
PS.
Mój MAF ma oznaczenia ZL01 197400-2010. Jak patrzę po allegro, to jest to element wspólny dla wszystkich M6 (diesel/benzyna) oraz M3. Czyli w sumie wszystko jedno który kupię ?
Lambda się grzeje i rusza 0-1V, przepływomierz też zmienia wskazania.
Czy ktoś potrafi powiedzieć, czy prawidłowo się zachowują?
Czy wykresy/odczyty coś podpowiadają, czy nie?
Nie chcę się bawić w kupno MAF, lambdy itd. i na zasadzie trafie lub nie jak to robi głupi mechanik, tylko potrzebuję diagnozy (nie sztuka wymienić wszystko)
PS.
Mój MAF ma oznaczenia ZL01 197400-2010. Jak patrzę po allegro, to jest to element wspólny dla wszystkich M6 (diesel/benzyna) oraz M3. Czyli w sumie wszystko jedno który kupię ?
Lysy
Ja mam podobną sytuacje ciagle wywala mi błąd p0171, skasuje pojeżdze zrobie około 30km i znowu zaświeci. U mnie jeszcze występuje dziwne zjawisko iż kontrolka po przejechaniu około 250-300km gaśnie. Oprócz świecącej kontrolki nie odczuwam żadnych zmian związanych z chodzeniem silnika. Również tak jak Ty posiadam instalacje gazową, gdzieś kiedyś czytałem że problem związany z bledem p0171 moze lezec właśnie w LPG. Mysle ze w tym tygodniu podjade do serwisu Lpg na kalibrację, to odpowiem czy Pomogło
Ja mam podobną sytuacje ciagle wywala mi błąd p0171, skasuje pojeżdze zrobie około 30km i znowu zaświeci. U mnie jeszcze występuje dziwne zjawisko iż kontrolka po przejechaniu około 250-300km gaśnie. Oprócz świecącej kontrolki nie odczuwam żadnych zmian związanych z chodzeniem silnika. Również tak jak Ty posiadam instalacje gazową, gdzieś kiedyś czytałem że problem związany z bledem p0171 moze lezec właśnie w LPG. Mysle ze w tym tygodniu podjade do serwisu Lpg na kalibrację, to odpowiem czy Pomogło
Dodek – z tym, że u mnie i na Pb jest słabo (gorzej niż na LPG)
Gazowników juz ćwiczyłem pół roku temu, bo LONG był na poziomie 15% i myślałem, że to ich wina, ale oni się odżegnują wskazując, że na Pb ten sam problem występuje, a wykresy LPG i Pb sie pokrywają. Dlatego ja też uważam, że to nie kwestia paliwa, a jakiegoś elektronicznego ustrojstwa.... tylko jakiego?
Gazowników juz ćwiczyłem pół roku temu, bo LONG był na poziomie 15% i myślałem, że to ich wina, ale oni się odżegnują wskazując, że na Pb ten sam problem występuje, a wykresy LPG i Pb sie pokrywają. Dlatego ja też uważam, że to nie kwestia paliwa, a jakiegoś elektronicznego ustrojstwa.... tylko jakiego?
Hmm jutro porobie logi to porównamy do twoich, mamy takie same silniki, roczniki więc wykresy powinny być idento . Poradzimy sobie jakoś z tym ustrojstwem . Swoją drogą jakie masz problemy z Pb ?
hej
Moja M6 jeździ na Pb i LPG bez zarzutu, tylko pali się kontrolka.
Broda – jak piszesz – podmiana by pomogła, ale zanim znajdę kogoś do podmiany, to chyba prędzej kupię przeplywkę na allegro (pytanie tylko, czy będzie to sprawna sztuka )
Przepływka to najprostsza rzecz, bo zajmuje mniej czasu niż dolanie płynu do spryskiwaczy
Kupię chyba w pakiecie używaną lambdę, tak, by podpiąć ją w 15 min i nie bawić się w lutowanie kabli i zobaczę czy coś pomaga...
Pytanie – rozumiem, że po wymianie lambdy czy przepływki nie trzeba robić żadnych adaptacji (wymiana 1 do 1 i to nie powinno mieć znaczenia)?
Moja M6 jeździ na Pb i LPG bez zarzutu, tylko pali się kontrolka.
Broda – jak piszesz – podmiana by pomogła, ale zanim znajdę kogoś do podmiany, to chyba prędzej kupię przeplywkę na allegro (pytanie tylko, czy będzie to sprawna sztuka )
Przepływka to najprostsza rzecz, bo zajmuje mniej czasu niż dolanie płynu do spryskiwaczy
Kupię chyba w pakiecie używaną lambdę, tak, by podpiąć ją w 15 min i nie bawić się w lutowanie kabli i zobaczę czy coś pomaga...
Pytanie – rozumiem, że po wymianie lambdy czy przepływki nie trzeba robić żadnych adaptacji (wymiana 1 do 1 i to nie powinno mieć znaczenia)?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6