kontrolka silnika(check engine)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez krzych » 16 lis 2009, 00:50

Arek_78 napisał(a):zawsze przy sobie woże laptopa i komplet kabli (ELM+AC interfejs) i koryguje – ale M6 ciężko jest ustawić bo zawsze się mapa zmienia.

Co korygujesz? Mape czego? ELMem masz read-write do PCM'a?? :O
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Arek_78 » 16 lis 2009, 08:11

koryguje mape gazu interfejsem do gazu – nie przez ELM

Jak znajdziecie przyczynę Waszego "checka" to napiszcie. Bo może ja nie potrzebnie gazem się zajmuje, a przyczyna jest gdzie indziej.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Grucha » 16 lis 2009, 10:34

No ja mam z tego tytułu do wymiany Purge Valve
Grucha
 

Postprzez Arek_78 » 16 lis 2009, 15:21

co to jest bo nie mogę po nazwie wyszukac?
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Grucha » 16 lis 2009, 15:27

L3P9-18-740
Grucha
 

Postprzez WraczNiet » 16 lis 2009, 22:32

Koledzy, mam pytanie nie nadające się na zakładanie nowego tematu, więc podłączę się tu ;P Mianowice: czy normalną jest sytuacja, gdy zaraz po uruchomieniu silnika zapala się kontrolka check engine, auto w poślizgu i (chyba) abs i dosłownie po sekundzie lub dwóch gaśnie? Pojawia mi się taka choinka na zimnym motorze, i jest to jednorazowa sytuacja chwilę po rozruchu i nie powtarza się w czasie jazdy. Czy macie tak w swoich madziach, czy trza by się jednak wybrać na diagnozę?
Początkujący
 
Od: 2 lis 2009, 18:33
Posty: 5
Skąd: Gdynia

Postprzez krzych » 16 lis 2009, 22:39

WraczNiet napisał(a):Czy macie tak w swoich madziach, czy trza by się jednak wybrać na diagnozę?

Jesli po wlaczeniu stacyjki odczekasz az wszystkie kontrolki zgasna, a pozniej po uruchomieniu silnika pojawia sie znow, raczej nadaje sie na obserwacje w serwisie. Wprawdzie komputer "gasi bledy" ktore juz nie wygladaja mu na bledy, ale to moze oznaczac poczatek klopotow ktore z czasem zaczna byc klopotem z bledem nie znikajacym. A moze cos sie "rozregulowalo" (czytaj: nagar, olej gdzies gdzie go byc nie powinno, etc). Jedz na wszelki wypadek do serwisu i pokaz. Jesli nic nie bedzie wymagalo naprawy, powinni za darmoche to sprawdzic, bo objaw jest ciekawy ;P (a przynajmniej ja bym sie domagal darmochy ;P)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez WraczNiet » 16 lis 2009, 22:59

Temat wygląda następująco, tydzień temu diagnozowałem webasto i gość podpinał się pod diagnostyke webasto (swoimi sposobami) i pod akumulator i po tych zabiegach po odpaleniu silnika zapaliły mi się wspomniane wyżej kontrolki i nie gasły, ale ponowny rozruch załatwił sprawę. Zauważyłem także objawy typowe dla odłączenia aku. (wyświetlanie zasięgu wróciło po przejechaniu 100km) aktualnie jest tak jak opisałem w poście wyżej.

A moze cos sie "rozregulowalo" (czytaj: nagar, olej gdzies gdzie go byc nie powinno, etc)


Smok był czyszczony, wszystko wygląda ok. Może właśnie w ingerencji w przewody webasto i w podłączaniu się pod aku. (może jakieś zwarcie) upatrywać przyczyn?
Początkujący
 
Od: 2 lis 2009, 18:33
Posty: 5
Skąd: Gdynia

Postprzez arius » 14 lut 2010, 20:29

zapaliły mi się te dwie kontrolki Komp pokazał błąd DTC: P2009 "Obwód starowania kołem jezdnym kanałów układu dolotowego? niska wartość". ECU: $7E8
Nie wiem co może być tego przyczyną. Jakby ktoś mógł coś podpowiedzieć, byłbym wdzięczny.
Opis błędu za bardzo mi nic nie mówi, nie znam budowy i zasady działania systemu DCS.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez MAZVAGTECH » 15 lut 2010, 00:49

arius napisał(a):zapaliły mi się te dwie kontrolki Komp pokazał błąd DTC: P2009 "Obwód starowania kołem jezdnym kanałów układu dolotowego? niska wartość".
Blad P2009 nie dotyczy ukladu DSC a opis bledu? Skad kolega go wzial? Przy takim opisie ciezko sie dowiedziec o co chodzi. P2009- za wysokie napiecie na solenoidzie VSC /sterujacy przepustnicami powietrza 8/4 zawory ssace/
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez Myjk » 15 lut 2010, 09:25

maxkls napisał(a):Blad P2009 nie dotyczy ukladu DSC a opis bledu? Skad kolega go wzial? Przy takim opisie ciezko sie dowiedziec o co chodzi. P2009- za wysokie napiecie na solenoidzie VSC /sterujacy przepustnicami powietrza 8/4 zawory ssace/

No tak, a gdyby kolega przeczytał ten temat od początku, to wiedziałby o tym – ten błąd wraz z opisem wystąpił w tym wątku min. 2x.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez arius » 15 lut 2010, 14:13

Jeżeli chodzi o opis błądu to mam go z programu ScanXL. numer DTC,ECU i opis
A temat czytałem i do tego błędu występują nawet dwa różne opisy, a mój jest trzeci. Nie wiem który jest prawidłowy i o co chodzi. :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez krzych » 15 lut 2010, 14:31

Poza tym: P2009 Intake Manifold Runner Control Circuit Low (Bank 1)

Zrodlo: http://www.telematika.gr/Tech/OBD/Codes ... in_en.html

Jest to standardowy opis zgodny z SAE (sekcja SAE Controlled DTC's), a skoro zgodny z tym co Max mowi to tym bardziej dziwne ze ScanXL podaje bzdury.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez arius » 20 lut 2010, 18:38

A co to znaczy i co z tym zrobić? <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez krzych » 20 lut 2010, 21:50

maxkls napisał(a):P2009 – Variable swirl control (VSC) solenoid valve circuit high input To jest oryginalny opis tego bledu Nie wiem z czym maja problem bo tu za wiele mozliwosci nie ma uszkodzony solenoid, zwarte przewody zasilajacy solenoid i do PCM, uszkodzone zlaczki

To jest to i nalezy naprawic.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krabdul » 25 lut 2010, 09:40

Witam

Dzisiaj mnie dopadła kontrolka – wyskoczyła w czasie jazdy. Silnik pracował cały czas prawidłowo ale zauważyłem jedną ciekawą rzecz. Jak miałem wskazówkę poziomu paliwa lekko poniżej 3/4 to po wyskoczeniu poszła ona minimalnie ponad ten poziom (jakbym dostał gratis parę litrów wachy) i falowała delikatnie. Po paru km ustabilizowała się i wróciła znowu lekko poniżej 3/4. Przy dojeżdżaniu do pracy znowu zaczęła lekko falować nad kreską 3/4 i tak do zaparkowania. Odpaliłem auto 2 razy ale kontrolka nie zniknęła. Zanim zresetuje błąd akumulatorem (nie mam niestety ODBII) muszę spróbować odpalić auto jak będzie ona stabilna. Miał ktoś podobny przypadek?

Z rzeczy, któe ostatnio robiłem przy aucie to zmieniałem świece ale jeśli zauważyłem jakąś zmianę to tylko na plus i chyba nie miałoby to związku z paliwem <oczy>

PS: Jest ktoś z Krakowa, kto mógłby mi sczytać błąd?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez krabdul » 4 mar 2010, 00:00

krabdul napisał(a):PS: Jest ktoś z Krakowa, kto mógłby mi sczytać błąd?...

Ok, znalazłem kogoś z Krakowa – siebie <czarodziej>

Sczytałem błąd i jest to P0037 – czyli obwód grzałki sondy lambda (blok cylindrów nr 1,sonda nr 2) – zwarcie do "masy"

Niby wszystko jasne a co to w praktyce oznacza? Zwarcie gdzieś na kablu czy dostał np nieprzepaloną mieszankę i wartość zeszła do 0 czy coś jeszcze innego?
Dodam, że kontrolka sama zniknęła i się póki co nie pojawiła a auto zachowuje się ok i spalanie też w normie. Olać czy szukać przyczyny?

PS: Na przyszłość jakby ktoś z Krk chciał się podpiąć to śmiało pisać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez krzych » 4 mar 2010, 00:07

Nie tyle zwarcie co napiecie zerowe. Powodem moze byc nie laczacy obwod, ale tylko _moze_. Rownie dobrze, moze byc wadliwa sonda. Zazwyczaj tworzy sie tak elementy elektroniczne zeby podczas normalnej pracy NIGDY nie zwrocily wartosci granicznych, wiec jesli taka wartosc wystapila to na 99% nie byla to zadna informacja o mieszance.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krabdul » 4 mar 2010, 10:09

Dzięki za odp.
No to do następnego (oby nie) pojawienia się kontrolki nic nie ruszam. Lookne co najwyżej jakie wartości wyrzuca sonda.
PS: W którym miejscu jest sonda nr 2?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez krzych » 5 mar 2010, 02:02

Ja bym mimo wszystko sprawdzil okablowanie we wlasnym zakresie (zeby nie placic za nic warsztatowi gdyby sie okazaly ok). Oczywiscie o ile jestes w stanie. Lokalizacji sondy nie znam, nie w benzynie. Ale pewnie za katem... skoro nr.2 (zgaduje – poza tym moze byc "rurkami" doprowadzona z innego miejsca – w dieslu tak jest chyba)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6