kontrolka silnika(check engine)
Witam i pytam krótko : czy kontrolka silnika powinna zgasnąć razem z innymi (gasnącymi) kontrolkami po chwili od przekręcenia kluczyka, czy powinna zgasnąć dopiero po uruchomieniu silnika (tak się dzieje u mnie, a w innym aucie gasła po kilku sekundach od przekręcenia kluczyka w pozycję kiedy zapalają się wszystkie kontrolki).
pzdr.
pzdr.
SPRZEDAM MOJĄ MADZiĘ... już sprzedałem... ojojojojoj
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html
KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT
!
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html
KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
- Od: 18 sie 2008, 11:41
- Posty: 124
- Skąd: Poznań
- Auto: Mercedes W211 E270 CDI 2002r.
Podpinam sie pod temat. Mi sie dzisiaj zaswiecila i nawet wiem czemu
. Rozbebeszylem filter powietrza,wyjalem calkowicie i rozpialem kostke. Musialem auto przestawic pare metrow i odpalilem nie zakladajac filtra,bo i po co sciagac pozniej drugi raz. Noi po ruszeniu kontrolka silnika zaswiecila na zolto i akumulator. Spialem to wszystko jeszcze raz zeby sie upewnic,aku zgasl ale kontrolka od silnika nie. Odlaczylem aku,zeby zresetowac i juz bylo oki. Zgasilem silnik i po ponownym uruchomieniu znowu zapalil sie silnik.Powtorzylem reset i znowu zgaslo,uruchomilem silnik znowu to samo. Wiec odpalilem i przejechalem ok 10 km zobaczyc czy cos nie gra,ale wszystko jest ok ale kontrolka swieci nadal. Wrocilem,zgasilem silnik i przekrecilem kluczyk i juz nie swieci,sprobowalem jeszcze ze 3 razy i jest ciemno na desce
. Czy orientuje sie ktos jak to zresetowac na amen,bo nie wydaje mi sie zeby byl jakis problem po spieciu wszystkiego do kupy.Moim zdaniem komp wykryl blad kiedy wszystko bylo rozpiete i tak zostalo,teraz cza to tylko zgasic. Ma ktos moze jakas koncepcje.?W kazdym razie jak sie to zaswieci raz jeszcze to zagonie ASO do roboty bo i tak we wtorek jade na serwis.
-
Gość
fuks napisał(a):powinna zgasnąć dopiero po uruchomieniu silnika
dokładnie tak
fuks napisał(a):w innym aucie gasła po kilku sekundach od przekręcenia kluczyka w pozycję kiedy zapalają się wszystkie kontrolki
a tu podejrzewam sprytnego sprzedającego który nie naprawił usterki jaka istnieje a zrobił "sprytne" obejście. Na allegro widziałem takie "oszukiwacze" gaszące kontrolki po określonym czasie.
Swego czasu często pakowali coś takiego do kontrolek od poduszek powietrznych ......

pavlos napisał(a):jak sie to zaswieci raz jeszcze to zagonie ASO do roboty bo i tak we wtorek jade na serwis
ja bym ich zagonił do roboty mimo wszystko – szkoda że skasowałeś błąd, teraz jak się nie zaświeci nie będzie wiadomo co szwankowało....
Grzyby napisał(a):szkoda że skasowałeś błąd, teraz jak się nie zaświeci nie będzie wiadomo co szwankowało....
chyba skasowalem albo i nie bo raz sie pali raz nie. Jak sie zapali to zostawie to dla nich,niech sie glowia.
-
Gość
Chyba od 2002r obowiązuje system diagnostyczny OBD II, który rejestruje wszystkie błędy, ale ich nie usuwa, każdy błąd usunie dopiero komp diagnostyczny, odłączenie akumulatora może "zaleczyć" komputer pokładowy i jeżeli nie zidentyfikuje ponownie tego samego błędu, to kontrolki świecić nie muszą, ale błędy pozostaną i podobno, mogą mieć wpływ na prawidłową pracę silnika.

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Pawko_6 napisał(a):OBD II, który rejestruje wszystkie błędy, ale ich nie usuwa

Pawko_6 napisał(a):Chyba od 2002r obowiązuje system diagnostyczny OBD II, który rejestruje wszystkie błędy, ale ich nie usuwa, każdy błąd usunie dopiero komp diagnostyczny, odłączenie akumulatora może "zaleczyć" komputer pokładowy i jeżeli nie zidentyfikuje ponownie tego samego błędu, to kontrolki świecić nie muszą, ale błędy pozostaną
kontolka juz sie nie swieci,ale na serwisie jednak uprzedze ASO o tym i zobacze co sie pokielbasilo.
-
Gość
Jak tak czytam te posty to tak jakbym ogladał obrady sejmu – mało konkretów, dużo wody heh.
Co do kontrolki MIL to jest tak że jeśli się zapali to błąd zostaje zapamiętany na stałe i tylko sprzęt w ASO może to wykasować. To jest OBD 2.
Co do kontrolki MIL to jest tak że jeśli się zapali to błąd zostaje zapamiętany na stałe i tylko sprzęt w ASO może to wykasować. To jest OBD 2.
JAREK napisał(a):Jak tak czytam te posty to tak jakbym ogladał obrady sejmu – mało konkretów, dużo wody heh.
i w kółko to samo.
Napisałeś dokładnie to samo co Pawko_6. Po co?
Juz po obradach sejmu
. Wlasnie wrocilem z serwisu z ASO,przy okazji Madzia zostalal sprawdzona na kompie.Komp zadnego bledu nie wykryl,czyli wychodzi na to ze po spieciu kostki i odlaczeniu aku,wszystko zostalo skasowane i wrocilo do normy a kontrolka juz sie nie odzywa. Co mnie dzis najbardziej rozbawilo ze chcialem zaplacic rachunek a ASO powiedzialo ze mi przysle rachunek (£135)w ciagu paru dni do domu
jeszcze sie z tym nie spotkalem. Na drugi raz pojade tam kupic MPS-a
.




-
Gość
Pawko_6 napisał(a):system diagnostyczny OBD II, który rejestruje wszystkie błędy, ale ich nie usuwa, każdy błąd usunie dopiero komp diagnostyczny
pavlos napisał(a):Komp zadnego bledu nie wykryl,czyli wychodzi na to ze po spieciu kostki i odlaczeniu aku,wszystko zostalo skasowane
Znowu sprzeczności
Uwielbiam to gdybanie
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
–>
pavlos napisał(a):ja nie mam diesla wiec nie rozumie dlaczego temat zostal przeniesiony
To już taka forumowa tendencja – jak problem z silnikiem to napewno DIESEL

Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm napisał(a):To już taka forumowa tendencja – jak problem z silnikiem to napewno DIESEL
tez fakt , zapomnialem



-
Gość
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6