kontrolka silnika(check engine)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez fuks » 6 wrz 2008, 12:46

Witam i pytam krótko : czy kontrolka silnika powinna zgasnąć razem z innymi (gasnącymi) kontrolkami po chwili od przekręcenia kluczyka, czy powinna zgasnąć dopiero po uruchomieniu silnika (tak się dzieje u mnie, a w innym aucie gasła po kilku sekundach od przekręcenia kluczyka w pozycję kiedy zapalają się wszystkie kontrolki).
pzdr.
SPRZEDAM MOJĄ MADZiĘ... już sprzedałem... ojojojojoj
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html

KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !!!
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2008, 11:41
Posty: 124
Skąd: Poznań
Auto: Mercedes W211 E270 CDI 2002r.

Postprzez Gość » 18 wrz 2008, 18:34

Podpinam sie pod temat. Mi sie dzisiaj zaswiecila i nawet wiem czemu :D . Rozbebeszylem filter powietrza,wyjalem calkowicie i rozpialem kostke. Musialem auto przestawic pare metrow i odpalilem nie zakladajac filtra,bo i po co sciagac pozniej drugi raz. Noi po ruszeniu kontrolka silnika zaswiecila na zolto i akumulator. Spialem to wszystko jeszcze raz zeby sie upewnic,aku zgasl ale kontrolka od silnika nie. Odlaczylem aku,zeby zresetowac i juz bylo oki. Zgasilem silnik i po ponownym uruchomieniu znowu zapalil sie silnik.Powtorzylem reset i znowu zgaslo,uruchomilem silnik znowu to samo. Wiec odpalilem i przejechalem ok 10 km zobaczyc czy cos nie gra,ale wszystko jest ok ale kontrolka swieci nadal. Wrocilem,zgasilem silnik i przekrecilem kluczyk i juz nie swieci,sprobowalem jeszcze ze 3 razy i jest ciemno na desce :D . Czy orientuje sie ktos jak to zresetowac na amen,bo nie wydaje mi sie zeby byl jakis problem po spieciu wszystkiego do kupy.Moim zdaniem komp wykryl blad kiedy wszystko bylo rozpiete i tak zostalo,teraz cza to tylko zgasic. Ma ktos moze jakas koncepcje.?W kazdym razie jak sie to zaswieci raz jeszcze to zagonie ASO do roboty bo i tak we wtorek jade na serwis.
Gość
 

Postprzez Grzyby » 18 wrz 2008, 18:38

fuks napisał(a):powinna zgasnąć dopiero po uruchomieniu silnika

dokładnie tak

fuks napisał(a):w innym aucie gasła po kilku sekundach od przekręcenia kluczyka w pozycję kiedy zapalają się wszystkie kontrolki

a tu podejrzewam sprytnego sprzedającego który nie naprawił usterki jaka istnieje a zrobił "sprytne" obejście. Na allegro widziałem takie "oszukiwacze" gaszące kontrolki po określonym czasie.
Swego czasu często pakowali coś takiego do kontrolek od poduszek powietrznych ...... <killer>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Grzyby » 18 wrz 2008, 18:39

pavlos napisał(a):jak sie to zaswieci raz jeszcze to zagonie ASO do roboty bo i tak we wtorek jade na serwis

ja bym ich zagonił do roboty mimo wszystko – szkoda że skasowałeś błąd, teraz jak się nie zaświeci nie będzie wiadomo co szwankowało....
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Gość » 18 wrz 2008, 18:57

Grzyby napisał(a):szkoda że skasowałeś błąd, teraz jak się nie zaświeci nie będzie wiadomo co szwankowało....

chyba skasowalem albo i nie bo raz sie pali raz nie. Jak sie zapali to zostawie to dla nich,niech sie glowia. :D Moim zdaniem dlatego sie zapalilo ze ruszylem bez calej skrzynki lacznie z filtrem i rozpietej kostce. Nie wydaje mi sie zeby bylo cos powaznego. Tak jak pisalem komp wyczail blad po rozpieciu i tak zostalo. Teraz zlozone ale trzeba kontrolke wylaczyc. Zreszta ide do gablotki po reszte kluczy to zakukam jak sie teraz sytuacja przedstawia.
Gość
 

Postprzez Pawko_6 » 18 wrz 2008, 19:58

Chyba od 2002r obowiązuje system diagnostyczny OBD II, który rejestruje wszystkie błędy, ale ich nie usuwa, każdy błąd usunie dopiero komp diagnostyczny, odłączenie akumulatora może "zaleczyć" komputer pokładowy i jeżeli nie zidentyfikuje ponownie tego samego błędu, to kontrolki świecić nie muszą, ale błędy pozostaną i podobno, mogą mieć wpływ na prawidłową pracę silnika.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Grzyby » 18 wrz 2008, 20:50

Pawko_6 napisał(a):OBD II, który rejestruje wszystkie błędy, ale ich nie usuwa

<glupek2> faktycznie – czasami jeszcze myślę jak przy 626 (tam było OBD I) :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Gość » 18 wrz 2008, 20:58

Pawko_6 napisał(a):Chyba od 2002r obowiązuje system diagnostyczny OBD II, który rejestruje wszystkie błędy, ale ich nie usuwa, każdy błąd usunie dopiero komp diagnostyczny, odłączenie akumulatora może "zaleczyć" komputer pokładowy i jeżeli nie zidentyfikuje ponownie tego samego błędu, to kontrolki świecić nie muszą, ale błędy pozostaną

kontolka juz sie nie swieci,ale na serwisie jednak uprzedze ASO o tym i zobacze co sie pokielbasilo.
Gość
 

Postprzez JAREK » 21 wrz 2008, 11:32

Jak tak czytam te posty to tak jakbym ogladał obrady sejmu – mało konkretów, dużo wody heh.
Co do kontrolki MIL to jest tak że jeśli się zapali to błąd zostaje zapamiętany na stałe i tylko sprzęt w ASO może to wykasować. To jest OBD 2.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2004, 11:23
Posty: 70 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: AUDI A6

Postprzez Grzyby » 21 wrz 2008, 11:37

JAREK napisał(a):Jak tak czytam te posty to tak jakbym ogladał obrady sejmu – mało konkretów, dużo wody heh.

i w kółko to samo.
Napisałeś dokładnie to samo co Pawko_6. Po co?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Gość » 21 wrz 2008, 12:01

JAREK napisał(a):Jak tak czytam te posty to tak jakbym ogladał obrady sejmu

:|
Gość
 

Postprzez Gość » 23 wrz 2008, 16:34

Juz po obradach sejmu <lol> . Wlasnie wrocilem z serwisu z ASO,przy okazji Madzia zostalal sprawdzona na kompie.Komp zadnego bledu nie wykryl,czyli wychodzi na to ze po spieciu kostki i odlaczeniu aku,wszystko zostalo skasowane i wrocilo do normy a kontrolka juz sie nie odzywa. Co mnie dzis najbardziej rozbawilo ze chcialem zaplacic rachunek a ASO powiedzialo ze mi przysle rachunek (&pound;135)w ciagu paru dni do domu <glupek2> <lol> jeszcze sie z tym nie spotkalem. Na drugi raz pojade tam kupic MPS-a hahaha .
Gość
 

Postprzez magicadm » 23 wrz 2008, 16:43

Pawko_6 napisał(a):system diagnostyczny OBD II, który rejestruje wszystkie błędy, ale ich nie usuwa, każdy błąd usunie dopiero komp diagnostyczny


pavlos napisał(a):Komp zadnego bledu nie wykryl,czyli wychodzi na to ze po spieciu kostki i odlaczeniu aku,wszystko zostalo skasowane


Znowu sprzeczności :|
Uwielbiam to gdybanie :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Gość » 23 wrz 2008, 16:48

magicadm napisał(a):Uwielbiam to gdybanie

ja nie <lol>
Gość
 

Postprzez Adaś » 23 wrz 2008, 19:49

–>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Gość » 23 wrz 2008, 20:12

Adaś napisał(a):–>

:|
ja nie mam diesla wiec nie rozumie dlaczego temat zostal przeniesiony
Gość
 

Postprzez magicadm » 23 wrz 2008, 22:06

pavlos napisał(a):ja nie mam diesla wiec nie rozumie dlaczego temat zostal przeniesiony

To już taka forumowa tendencja – jak problem z silnikiem to napewno DIESEL :D hahaha
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Gość » 23 wrz 2008, 22:25

magicadm napisał(a):To już taka forumowa tendencja – jak problem z silnikiem to napewno DIESEL

tez fakt , zapomnialem hahaha hahaha hahaha
Gość
 

Postprzez otiks » 23 wrz 2008, 23:30

temat wraca to ogólnego dotyczącego M6
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez hanzhans » 19 kwi 2009, 19:23

Dziś zapaliła mi się kontrolka check engine a w piątek zakładałem instalacje gazową czy może mieć to jakiś wpływ na zapalenie się kontrolki ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 20:16
Posty: 31
Auto: Mazda6 2.3 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6